Dolores ClaibornováRecenze
dolores

bohužel jsem nečetla knihu tak nemůžu říci, jestli je film podobný kingovu zpracování nebo není - z toho také vychází mé hodnocení, hodnotím pouze film ne jeho zpracování podle originálu. nicméně i přesto že moc takovéhle filmy nemám ráda, musím říct, že se mi film líbil a docela mě zaujal.

90%

14.4.2007, 13:05

dolores

Ocenena Kathy Batesova, klobuk dole pred jej vykonom. Naozaj stoji ten film za to a mal by si ho pozriet kazdy kto ma rad dobre adaptacie Kingovych romanov. Sice to nie je jeho klasika v ktorej nam ukazuje des a hrozu, ale namiesto toho nam ukazuje temnotu nasich dusi, v ktorych vzdy drieme nieco zle. Je to dobre napisana ,,detektivka,, ktora nam zobrazuje zivot tazko skusanej zeny, ktora mnohe znesie ci uz od svojej zamestnavatelky Very tak aj od svojho manzela Joa az po urcitu hranicu, ktoru ked prekrocime tak uz niet cesty spat. Zobrazuje krutost Very ktora nakoniec ostane zavisla od nej a hlupost a ,,uchylnost,, alkoholom ovplyvneneho manzela, ktory dostame to co si zasluzi. Ved kazda z nas by pri ochrane svojho dietata urobila mozno to iste, nie? Odporucam vidiet!

100%

dolores
31.12.2006, 15:19

Dolores

Zase vynikajuca Kathy Bates/ ospravedlnujem sa za preklep Katie/ na tomto filme zase vidiet dobre herecke vykony, preto je film dobry tak ako knizka. Pri tomto filme sa nenudite, a pre tych ktory tento film nevideli ho odporucam .

100%

23.1.2004, 19:59

Jeden z mála

Jeden z mála filmů, které byly natočeny podle románů Stephena Kinga. Skvělá ponurá atmosféra ostrova a vynikající výkon Kathy Bates. Knihou jsem byl nadšen a obával jsem se, aby film nebyl horší. Myslím, že se tvůrcům velice povedl.

90%

11.9.2003, 11:39

Příjemné překvapení

Docela jsem byl mile potěšen tímto filmem. Knihou jsem byl zklamán, takže jsem od něho nečekal nějaký zázrak, ale můžu prohlásit, že se jedná o jeden z mála dobře zpracovaných kingových románů. Výborná kamera, solidní hudba a opravdu opět skvělý herecký výkon Kathy Bates. Nejedná se sice o žádný horor nebo nějaký strhující příběch, ale i tak film musí zaujmout. Možná trochu scéna se studnou byla zanedbaná, ale i to nekazí můj dobrý dojem z tohoto filmu.

80%

2.6.2002, 00:13

Menší zklamání

Film Dolores Claibornová byl pro mě menším zklamáním. Čekal jsem napětí a strhující záběry jako v podobných filmových adaptacích Stephena Kinga. Tento film však poskytl jen solidní drama na téma matka versus dcera. To, že si při jejich dlouhých hádkách povídají o tom, co otec prováděl, ale policejní stanice v knize, byla poněkud přesvědčivější a zábavnější. Očividně zajímavá situace, kdy se jde vyděšená Dolores podívat ven, jestli se manžel nedostal ven ze studně by mohla být perfektně dramatická, jako v knize, ale tady je to zjednodušeno. Nevím, film to není špatný, ale už to není King. Takže moje hodnocení vyplývá z toho jak se mi film líbil, ne jak se mi zdá, že bylo dobře adoptováno Kingovo dílo.

70%

21.2.2002, 18:39

Čistý thriller

Psala se šedesátá léta dvacátého století a v rodině St. Georgeových to jen vřelo. Matka - Dolores St. Georgeová, surově bitá a potupovaná svým manželem - notorikem Joem, si našla práci jako služka v letním sídle milionářů Donovanových. Žije zde Vera Donovanová, na první pohled chladná žena, která svým puntíčkářstvím neustále terorizuje služebnický personál. Dolores nemá nikde zastání - ze strany Very se dočká jen neustálého povykování, manžel ji mlátí a ještě ke všemu - jediná dcera Selena - se jí začíná také odcizovat. Přesto se Dolores nevzdává. Každý měsíc ukládá 40 dolarů pro svou dceru na studia a věří v lepší budoucnost. Blíží se 20. červenec 1963 a s ním i úplné zatmění slunce. Joe je pryč (jako lodník je na moří) a Dolores se zděšením zjistí otřesné skutečnosti - její manžel Selenu, nyní třináctiletou, několikrát sexuálně zneužil a navíc účet určený na její studia, na nějž Dolores ukládala téměř všechny své peníze, zrušil. Dolores se sesype a svěří Veře. Ta jí vnukne nápad, že není jiná cesta, než Joea zabít. V den zatmění dá Vera Dolores volno. Joe se zrovna vrací z cesty a místo pozdravu své ženě nejprve vynadá. Ta na jeho slova nereaguje a připraví mu poslední večeři. Dokonce mu koupí i oblíbenou Black and White Whiskey. Plán má dokonale připravený - v čas úplného zatmění Joea odláká do vřesoviště za domem a shodí ho do staré vyschlé studny o které ví jen ona sama. Zatmění má přijít za pár minut a Joe už má v sobě skoro celou flašku. V tu chvíli Dolores začne se svým plánem - řekne manželovi, že ví o něm a o Seleně a taky že vybrala z jeho účtu všechny peníze, které jí ukradl. Joe ji začne škrtit, ale Dolores se mu vysmekne a utíká do vřesoviště. Vše dopadne podle plánu a tyran končí se zlomeným vazem na dně vyschlé studny. Dolores se po tomto činu chová, jako by o ničem nevěděla. Vyptává se lidí, jestli jejího manžela někde neviděli a získává tím dostatečné alibi. Jediný, kdo nevěří, že Joeova smrt nebyla nehoda, je detektiv Mackey.
A právě on má v současnosti za úkol vyšetřit případ Very Donovanové, celých patnáct let vzdálený od smrti Joea St. George. Ze všech sil se snaží prokázat vinu Dolores Claiborneové, ta však, za pomoci Seleny, která se s matkou nakonec usmířila, dokazuje, že Vera spáchala sebevraždu. Nemohla už vydržet svou stařeckou bezmocnost, přestože se o ni Dolores starala jako o vlastní matku, a proto spadla ze schodů. Bohužel si způsobila těžká zranění, ale nezabila se, a proto poprosila Dolores, aby ji "dorazila". Ta, když se tak snažila učinit, byla přistižena pošťákem a obviněna z vraždy Very Donovanové. Příběh končí tím, že matka a dcera najdou společné porozumění.
Film Dolores Claibornová se sice v několika podstatných detailech liší od knižní předlohy (v knize Dolores svůj příběh vypráví při výslechu na policejní stanici, kdežto ve filmu své dceři), nejeden režisér však už poznal, jak obtížné je zfilmovat Kingovo dílo. Zatímco kniha má v sobě prvky typického kingovského hororu (neobyčejná scéna, kdy má Dolores u studny vidiny, či sen o "prachových klubíčkách"), ve filmu jde o čistý thriller. Přesto myslím, že se snímek neobyčejně podařil. Jiskru mu dává i hlavní hrdinka Dolores, ztvárněná oscarovou Kathy Batesovou (známá a nezapomenutelná z dalšího Kingova filmu "Misery nesmí zemřít").

100%

Jan Homola
21.2.2002, 18:22