Nadaný žákRecenze
Dobrý film

Musím říci,že film mne mile překvapil.Jedná se o film,kterých bych zařadil k těm úspěšně natočeným podle Kinga.Herecké výkony byly kvalitní ze strany obou hlavních protagonistů.V průběhu filmu jsem nenalezl žádnou větší nudu,či hluché místo.O co vlastne jde? Jestli nevěříte v existenci zla, máte se co učit.Todd Bowden zjistí, že v jeho sousedství žije jakýsi Arthur Denker, hledaný nacistický zločinec. Chlapec muže pozná a nabídne mu dohodu: za mlčení o jeho pravé totožnosti mu bude podrobně vyprávět, co se ve skutečnosti dělo v koncentračních táborech za II. světové války. Starý muž souhlasí a Todd jej začne pravidelně navštěvovat. Množství informací o hrůzách páchaných na lidech však pomalu začne měnit chlapcovu osobnost...Film se povedl a já bych jej vřele doporučil nejen fanouškům Kinga.

90%

18.9.2006, 08:36

Překvapivý nadprůměr

Propast v kvalitě mezi Kingovými romány (povídkami)a jejich filmovým zpracováním byla až na nějaké vyjímky vždy veliká. Naději na dobrou kvalitu dával filmu Nadaný žák režisér Bryan Singer (Misery nechce zemřít) a skvělé herecké obsazení v čele s Ianem McKellenem (Pán Prstenů - Gandalf, X-men - Magneto,...) v roli bývalého nacisty a Bradem Renfrem v roli Todda Bowdena. Mimo jiné ve filmu hraje i slavný Český herec Jan Tříska (Obecná škola, Jedna ruka neteleská,...). Musím říct, že mě film velmi příjemně překvapil. Osobně jsem čekal mnohem horší zpracování. Film sice (ostatně jako vždy) nedosahuje více jak dvousetstránkové literrární předlohy, ale ve výsledku je velmi kvalitní. Možnosti, jak ve filmu zachytit zlo, krutost a nenávist jaká je v této povídce (myšlena předloha)zabudována, jsou vzkutku velké. Ve filmu je trochu potlačena drsnost konce, i přes to mně však donutil k ironickému úsměvu. Tento film bych rozhodně řadil mezi ty lepší a doporučuji ho každému fanoušku Krale hororu.

90%

Peter Peace
11.3.2006, 12:35

Nadaný žák

Nedávno jsem viděla film Nadaný žák, který byl natočen podle stejnojmenné povídky S.Kinga. Poněvadž jsem se již několikrát mohla přesvědčit, že Kingovy knihy bývají filmově zpracovány víc než mizerně, byla jsem mile překvapená. Již neočekávám, že by mohl někdo Kingovu knihu zpracovat přesně do detailu tak, aby atmosféra knihy zůstala ve filmu zachována, o pointě nemluvě, proto jsem byla docela překvapená, že tento film alespoň zachoval původní podobu povídky. Konec je ale jak jinak pozměněný a násilí, které páchal sám "nadaný" žák, je ve filmu velice radikálně zmírněno. Na druhou stranu jsem byla velice mile překvapená, že se ve filmu mihl i náš rodák Jan Tříska a postavy vypadaly tak, jak si je i sám čtenář mohl při četbě představovat.

90%

Lenka Kubínová
8.3.2006, 09:38

No...

Chtela bych se připojit k názoru, že pokud člověk prvně četl tuto povídku a až poté shlédl film, může být zklamán. A to hlavně koncem a i, dalo by se rict, vetší mirumilovností tohoto filmu.Hlavně ten závěr je úplně predělaný, asi jim nebyl pohodlný pro jejich "typický americký scénář", který nutně musí končit happy endem.
Ale člověk, který nejprve vidí zfilmovanou verzi, může být nadšen - to je můj případ. Ale jen do té doby, než si Nadaného Žáka přečte (zase můj případ). Ale možná jsem pouze náročná divačka, rozhodně to ale stojí za to vidět, kdyby jenom pro to, aby to člověk mohl srovnat s o mnoho lepší literární předlohou.

70%

Eliza
20.6.2004, 13:16

Film vs. předloha

Včera jsem poprvé viděl zfilmovanou verzi mé oblíbené Kingovy novely. Dost jsem se na tento film těšil a to možná trochu ovlivnilo můj názor. Takže jak se na něj dívat? Vezmu to ze dvou stran:
1) když se na tento film dívám jako člověk neovlivněný předlohou tak by se mi zřejmě moc líbil. Má to atmosféru a herecké výkony Iana McKellena a Brada Renfra jsou nadprůměrné. Stopáž přiměřená, kamera i režie výborné, hudba slabší.
2) pokud film beru jako zpracování Kinga, jsem zklamán. Jak jsem psal výše, atmosféra se tomuto filmu upřít nedá, ale zdaleka na mě nezapůsobila tak, jako atmosféra literární předlohy. Vystupňování děje zdaleka nesahalo novele ani po kotníky. Další zklamání bylo očesání a lehká úprava děje. Nemám teď na mysli scénu, kdy kočka uteče z otevřené trouby, ale chybí mi tam pasáže, v nichž se postupně z Todda stává psychopat. Posledním a dost velkým zklamáním byl konec, který je naprosto předělaný. Předpokládám, že tvůrci uznali, že ten původní by průměrný americký divák asi těžko strávil. Škoda.
Závěr – rozhodně je to film, který stojí za shlédnutí, ale pokud jste skalní příznivci Kinga, zřejmě z něj budete mít trochu rozporuplné pocity.

70%

Samto
24.2.2004, 09:52

Co dodat?

Brian Singer je prostě borec, nejenom, že pro českého diváka objevil pana Gandalfa, sira Iana McKellena, ale po svém předchozím filmu Obvyklí podezřelí dokázal, že dokáže perfektně natočit film, který je z úplně jiného soudku. Během filmu je naprosto perfektní pozorovat proměnu obou hl. představitelů..obzvláště scéna, kdy Kurt si skouší uniformu důstojníka SS, kterou dostal od Todda, je asi nejsilnější z celého filmu. Takže co dodat? Perfektní předloha = perfektní adaptace se tentokrát vyplnilo.

100%

Zdeněk Zeman
26.1.2004, 01:02

BOMBA

Na tuto knížku se nedívám jinak než na samotný vrchol tvorby Stephena Kinga. Jelikož mě už mládí velmi zajímá židovská otázka, holocaust, koncentrační tábory, tato knížka se mi četla nejlépe. Bylo tam dost nechutných scén (jako například jak nechal v troubě upálit tu kočku, která ho rozčilovala, bylo dost nechutné obzvlášť pro mě, protože si tyto scény umím dosti živě představit - zvedal se mi žaludek, nebo jak u něho doma je smrad od alkoholu, spálené kočky, jídla a bůh ví čeho ještě - no FŮJ prostě nechutné). Je mi líto, že to byl esesák, který se ukrýval, jistě za svoji minulost nemohl a i z té knihy šlo vyčíst, že to zřejmě nebyla jeho oblíbená práce. Taky koho by byla. =o( Neměl se dostat do té nemocnice, kde ho poznali, ale jeho osud tomu tak chtěl. Byl přátelský, protože pomohl chlapci si zlepšit známky ve škole, ale taky mu přihodil pěkné noční můry. Připadalo mi, že je mi velmi podobný, taky se o to velmi zajímal. Ale bylo nespravedlivé vůči rodičům, že se zhoršil ve škole - takový nadaný žák - a že zabíjel bylo to velmi ošklivé jenom tak pro potěšení někoho zabít, ale to by nemohla být knížka od Stephena Kinga, jinak by to ani nešlo. Doporučuji tuto knížku si přečíst všem, dost dobře popisuje události minulosti a je to napsané dobře víc než dobře nejlépe!!!! Takže ČÍST ČÍST ČÍST jenom tuto knihu.

100%

Hanka Ťápalová
19.12.2003, 22:14

Perfektní film

Todd se zajímal o holocaust, jednoho dne objevil v městečku ve kterém žije muže jménem Kurt Dusander, zjistil že se jedná jednoho z hrůzných velitelů koncentračních táborů (Pátim) a tak ho začal vydírat na způsob-vyprávějte mi, co se tam dělo a jak se to dělo a já vás neudám. Kurt tedy neochotně přistoupil na dohodu a začal pravidelně Toddovi vyprávět zvěrstva které prováděl v koncentračních táborech. Jenže, situace začne vřít, Todd se začne od základu měnit, Kurt začne vydírat Todda atd. Film je opravdu perfektně zpracován. Režíroval ho Bryan Singer, režisér filmu "Obvyklí podezřelí", herecké výkony jsou vystříbřené (Brad Renfro), v malé roli si i střihne David Schwimmer ze seriálu Přátelé. Skvělá je doprovodná hudba Johna Ottmana.

100%

Jakub Ďuraško
2.6.2002, 00:28