OsvíceníRecenze
Mistr strachu

Já osobně jsem z tohoto filmu nadšená. Ale chtěla bych vám napsat, co na to říkal Stephen King. Aspoň tedy podle knihy Mistr strachu :-) Prý byl velmi zklamaný, protože mu změnili číslo pokoje ze 217 na 237. To bylo z toho důvodu, že majitelé hotelu, kde se film natáčel, se obávali, že pokoj 217 by už nikdo neobsadil. Tomu já nerozumím, já bych tam schválně chtěla spát :-) A další velký důvod byl představitel tatínka, který je sice úžasný herec, ale od začátku tam vypadá jako magor :-) Což je velký rozdíl, oproti knize, kde je to fajn chlápek, který se zblázní až v hotelu. Mě osobně vadilo, že pana Hallorana ve filmu zabili. Vadí mi, když se cokoliv oproti knize změní. Myslím ale, že kdybych knihu nečetla a viděla jen film, mé hodnocení by bylo 100%.

80%

Michaela Horáková
7.10.2010, 12:08

Výborné

Výborný film výborného režiséra s výbornými herci na základě výborného díla výborného Stephena Kinga - co více si přát, něž když se kapacity svých oborů spojí v jednom projektu...

90%

Emil Dvorský
15.2.2010, 10:11

Osvícení- film

Čím začít. Asi tím, že nechápu, proč je toto dílo označováno za klasiku v hororových filmech. Knižního příběhu se sice film drží skvěle- dýchá z něj ta známá knižní atmosféra jako je opuštěné prostředí hotelu, nebezpečí klubající se na povrch, bezmoc hlavních hrdinů...To všechno tam je, ale je tady jedno velké ALE. A tím je výběr herců. Jack Nicholson je sice úžasný herec. Po úspěchu Přeletu nad kukaččím hnízdem se ani nedivím, že mu nabídli roli správce-šílence, protože Jack šílence hrát umí dobře, o tom bás už přesvědčil, ale chyba je v tom, že tohle není Přelet, ale Osvícení. Tady se měl šílencem postupně stávat, ne ho hrát od začátku. Protože upřímně řečeno, už na vstupním pracovním pohovoru, kde jeho postava přebírá správcovské žezlo hotelu, si divák nemůže nevšimnout, že s touto postavou není něco v pořádku.Pokud ovšem netrváme s přesnou linií podle knížky, je Nicholsonův výkon jako vždy parádní a potěší. To jeho manželka v podání uječené Shelley Duvall je naprostá katastrofa. Z této ženské by se totiž zbláznil opravdu každý, i ten, kdo je psychicky úplně v pořádku. No ale nechme stranou herce a vraťme se k filmu. Jak jsem již zmínila, od Kingova psaného díla se moc neodchyluje, film nenudí a neustále nás něčím překvapuje. Rovněž hudba umocňuje strašidelné prostředí a je z toho docela pěkný film na pokoukání. V ledasčem došlo i k vylepšení- keřová zvířátka byla nahrazená bludištěm(geniální!!!) a konec filmu má mnohem logištější vyústění, než jak nám ho naservíroval King (kupodivu). Jako filmový šťoural, kterým sice nejsem, ale tady si to nemůžu odpustit, mě dvě scény přivedly k pousmání. Jedna hned ze začátku, když se díváme z leteckého pohledu na auto jedoucí do hotelu. Sluníčko je občas svízel- tady to kameraman moc nevychytal a kromě auta zabral i stín helikoptéry, ve které letěl :-) A ještě přihodím jednu- určitě si pamatujete, jak se správce Jack dobývá sekerou za svou uječenou paničkou do koupelny. Prorazí sice jednu půlku dveří, aby mohl prostrčit ruku a otevřít si, ale na dalších záběrech už jsou vylomené dveře celé, i ta polovina, kam nepadla sekerou ani rána :-) Jak říkám, nejsem šťoural a záměrně chyby v záběrech nevyhledávám, většinou, pokud ve filmech chyby jsou, ani si jich nevšimnu, ale tyto dvě bily do očí a nešly přehlídnout. No ale nechci tímto z Osvícení dělat frašku...Film je to zajímavý a dal mi zakončení, po kterém jsem prahla a knížka mi nedokázala poskytnout. A dal mi taky jednu úžasnou scénu: otevírající se dveře výtahu a z něj valící se hektolitry krve. Prostě nádhera!!

70%

2.10.2009, 13:42

Horor,jak má být

Film Osvícení,byl mou vstupní branou do kingova světa.Jsou to asi tři roky,kdy jsem ho shlédl v televizi a byl jím naprosto uchvácen.Je to hlavně tím,že mám rád horory a tento byl jeden z nejlepších,jaké jsem kdy viděl.Když jsem si v úvodních titulcích přečetl,že je podle knihy Stephena Kinga,(předtím jsem o tomto božském spisovateli jen slyšel)začal jsem knihu shánět.Chvilku to trvalo,ale sehnal a stala se tak mou první od tohoto autora.Ale zpět k filmu.Špičková tématika-tři lidé v horském hotelu,odříznuti v zimě od okolního světa.Super výkon fantastického herce Jacka Nicholsona.Malý Danny,jeho děsivé výrazy a jeho imaginární kamarád Tony.Temné chodby hotelu,k tomu tajemné zvuky,linoucí se ze všech stran.Také je dobré,že film nebyl nadabován do češtiny,ztratilo by to tu pravou atmosféru.Titulky mi v tomto případě vůbec nevadily.To vše na mě ihned zapůsobilo.Nevím jak by na mě film působil,kdybych četl nejdřív knihu.Asi bych byl mírně zklamán,že se do něho nedostalo několik detailů.Ale kniha a film se prostě nedají srovnávat.Kniha vždy bude lepší.(I když u takového Shawshanku je film snad ještě lepší než povídka.)U filmu osvícení ale prostě nemůžu jinak než ho ohodnotit plným počtem.

100%

23.11.2007, 15:40

Stenly boduje

Sice jsem nečetl knihu Osvícení, která je podle názorů ostatních dobrá, ale patřím k obdivovatelům pana Kinga i pana Kubricka a tak si dovolím napsat recenzi na tento film. Od začátku je cítit napětí a divák už od příjezdu Jacka a jeho rodiny do osamělého hotelu v horách ví, že se něco zvrtne. Herecké výkony jsou skvělé, hlavně v případě Jacka Nicholsona, který byl v době natáčení podle mě na vrcholu své herecké formy. Po zhlédnutí smímku se Jack Torrance zařadil na mém žebříčku grázlu a pomatenců hodně vysoko:D Skvěle působí také hudba, která je správně temná a k hotelu se hodí uplně dokonale, některé scény jsou opravdu povedené a pro mě nezapomenutelné ( Jack se sekerou v ruce), osvícená nadpřirozená schopnost synka Dannyho je také dobře natočena, ale prý to oproti knize docela zpackali co jsem slyšel. Celé to ale dohromady dobře šlape a myslím že tento film je prostě dobrý, i když to není nějaký bůhvíjak hrůzostrašný film, ze kterého by diváci týden nespali. Když divák očekává od filmu hodně a když se jeho očkávání poté splní, tak na světě není lepší pocit. Přemýšlím co bych filmu mohl vytknout, ale moc toho není, snad jen že ze začátku se to trochu vleče, než Jackovi hrábne... to je asi všechno, doporučuji.

90%

Martin Rajskup
6.10.2007, 15:52

legenda

Takže, co říct ke Kubrickovu Osvícení? je to jeden z nejlepších filmů vůbec, nicholson je tu démonický jako nikdy předtím /a ani potom/. Ten film má klaustrofobní atmosféru, je skvěle depresivní a působivý. Kubrick je prostě genius. Ortodoxní fanoušci Kinga mě ale za můj názor asi mít rádi nebudou, protože Kubrick Kinga neadaptuje, nýbrž interpretuje; proto je kniha téměř úplně jiná než film, v tomto případě to ale není na škodu, protože Kubrick byl prostě Pan režisér a mohl si dovolit naložit s knihou po svém, aniž by utrpěla kvalita filmu. Prostě bomba. P.S. Jo a jestli dokoukáte film až do konce, pogratulujte si, jak jsem zjistil, málokdo to dokázal.

100%

8.3.2007, 21:50

šílený kubrick

noooo.....tak já vím, že zfilmovat kinga je nadlidský úkol (a taky se mi líbilo všeho všudy pouze tak asi 6 či 7 pokusů)....a tohle mi zrovna tak až moc vydařené nepřišlo. vím, že kubricka je třeba brát s nadhledem (a mechanický pomeranč je toho důkazem...i když zrovna tenhle film je špičkový)...osvícení je tak trochu v jeho podání mimo. smysl vlastně zcela zapadl v šílené řádění nicolsona a jeho vidění oživlého hotelu...hlavní malý hrdina a jeho nadání padlo kamsi za bar. o spojení s kuchařem ani nemluvě. závěr byl rovněž jaksi přepracován....takže jestli můžu doporučit...uřvané barty i zvuk vyměňte radši za napínavou knížku...velmi napínavou

40%

16.10.2006, 16:40

Lepší průměr

Zde je patrné,jak horory natočené v dřívějších dobách mají daleko větší kouzlo,než dnešní (na můj vkus)zbytečně technicky vypracované filmy.I když se film postupně začíná(hlavně v závěru) trochu odchylovat od knihy,tak se nejedná o žádný propadák,spíše naopak.Už jen Kubrick a Nicholson zaručují určitý standart a kvalitu.Skvěle vybrané prostředí,ateliéry a také hudba.Tento film vřele doporučuji nejen příznivcům Kinga.Nemusíte se bát,že se nebudete bát:-))

80%

18.9.2006, 08:08

Osvícení film versus kniha

Kniha Osvícení byla mým prvník Kingovským zážitkem. Nikdy jsem se u žádné knihy nebála takovým způsobem jako u této. Proto jsem se hrozně moc těšila na film. Ten jsem viděla cca 4 roky po přečtení knihy a musím konstatovat že mě mírně zklamal. Perfektní začátek, celkem slušně ztvárněný děj, ale ten konec? Netroufám si tvrdit, že si pamatuju všechny detaily knihy, ale i po 4 letech odstupu od příběhu mi připadlo, že hodně z věcí, které mě v knize "dostávali" ve filmu chybělo. Chválím výbornou volbu herce Jacka Nicolsna, ale myslím si že přenesení této knihy na filmová plátna se Kubrickovi nepovedlo tak jak bychom od tak skvělého režiséra očekávali.

70%

Kateřina Seidlová
20.4.2006, 13:57

S.K. versus S.K.

Společně s Carrie další jednoznačný kinematografický skvost podle Kingova románu. Stanley Kubrick chtěl natočit "nejlepší filmový horror všech dob", a výsledek se této definici hodně přibližuje. Minimálně do první dvacítky The Best of Horror Movies tenhle kousek určitě patří. Shining od Kubricka - co dodat? Ve filmovém světě jednoznačný pojem. Tím, že se King od tohoto snímku distancoval, jen potvrdil, že filmovému umění zas tak moc nerozumí. Ale co, Ken Keasey také všude rozhlašoval, že Přelet od Formana je shit, a pak byl několikrát spatřen, jak se na něj v převlečení plíží do kina. :-) Ostatně, je celkem známo (a je to pochopitelné), že spisovatelé obecně trpí tím, jak si filmaři jimi stvořený svět přizpůsobují vlastnímu vidění.

100%

10.10.2005, 23:03

Jednička mezi Kingovými filmy

Kdo dosud neviděl žádné z mistrových děl na stříbrném plátně, ten ať v žádném případě nezačíná Osvícením. Všechno ostatní by mu poté již připadalo slabé. Bezkonkurenční primát mezi Kingovými filmy je dán mimořádnou konstelací tvůrců - kniha sama patří k tomu nejlepšímu, co SK napsal, jméno režiséra je zárukou vysoké kvality samo o sobě, a jako třešnička na mimořádně chutném dortu je geniální (ostatně jako vždy) Jack Nicholson v roli násilnického alkoholika postupně propadajícího velmi temnému šílenství. Být v Overlooku s ním, asi bych se zbláznil také. Jedním slovem - excelentní.

100%

Ivan Švanda
7.6.2005, 07:05

Odprostit se

Jestliže to dokážete, máte vyhráno. Kniha Osvícení je jednou z Kingových nejlepších, zrovna tak je ale jeden z nejlepších Kubrickových filmů The Shining (český překlad jsem viděla hned několikerý - včetně Záření).
Film není dokonalým zpracováním knihy, ale přesto dokázal, myslím že dostatečně, zachytit atmosféru opuštěného hotelu Overlook. Nehledě k tomu, že kniha je natolik rozsáhlá, že jakýkoli pokus o její přesné převedení na stříbrné plátno musí zákonitě skončit fiaskem.
Filmu velmi přidává i obsazení jedné z hlavních postav - Jacka Torrance Jackem Nicholsonem. Nikdo by nedokázal zahrát pomalu bláznícího muže jako on. Ve chvíli, kdy kouká rozsekanými dveřmi a říká: "Kůzlátka, kůzlátka...", si říkáte, že asi bude šílenec i doopravdy.
Věčná chyba, že tento vyjímečný film nedostal Oskara. Já bych pro něj hlasovala všema deseti.

100%

Lucie Šimůnková
6.4.2005, 21:22

Film mě nezaujal

Čezla jsem na jedené stránce hodnocení a popis filmu, a tak mě to zaujalo, že jsem se rozhodla se na něj pdívat, no zklamal mě až moc, málem jsm se u něj unudila, no prostě hrůza!! Říkala jsem si , jestli je to vůbec od S.K. protože to co jsem od něj četla a viděla se mi opravdu líbilo.. Doufám, že je knížka lepší, protože si jí chci přečíst. Radím vám, jestkli vás někde zaujal popis příběhu, tak si přečtěte radši knížku, protože film je ztáta času.

30%

29.1.2005, 13:18

Zklamání ?

Souhlasím s názorem,že film rozhodně nedosahuje kvalit skvělé knižní předlohy. Jediná pozitivní a nezkažená záležitost je představitel hlavní role- Jack Nicholson, který je opravdu skvělý. Ale jinak - skoro směšná postava Wendy, vyloženě trapný konec, zbytečná postava Dicka Hallorana, který ve filmu oproti knížce nemá vůbec žádný význam atd., atd... Film je to dobrý, ale pro fanoušky díla Stephena Kinga rozhodně zklamání !

60%

30.10.2004, 21:34

Osvícení

I když se film samotnému Kingovi prý moc nelíbil-mě teda jo. Výkon Jacka Nickolsna byl fakt excelentní! A režie Stanley Kubrika taktéž! Škoda, že v 80-tým roce nemohli natočit oživlý chodící živej plot, kterej je (prej) v knížce skvělej, ale litry krve valící se chodbou zmáknuli ve filmu skvěle. Možná až si přečtu knižní předlohu změnim názor....

90%

25.10.2004, 11:43

osvícení

Před pár dny jsem viděla Osvícení s Nicholsnem a vůbec se mi nelíbilo. Četla jsem knížku a tak mi ve filmu plno věcí chybělo a vůbec se mi nelíbilo, že film skončil jinak než knížka, kde se mi konec líbil mnohem víc

30%

23.10.2004, 22:06

Dobré

Bezúspěšný spisovatel Jack Torrance se po pětiměsíční protialkoholní léčbě vydává se svojí ženou a malým synem do vzdáleného horského hotelu, aby zde v osamocené budově přečkali zimu. Brzy se začínají dít podivuhodné věci. Jackův syn Danny, který má schopnost vidět nadpřirozeno, pociťuje velkou hrozbu. Zlo však nelze zastavit a když se přenáší na Jacka, proměňuje se otec rodiny ve vražedný stroj...

80%

Masa
17.10.2004, 11:35

Velice nedokonalý film

Knihu Osvícení jsem četl nedávno, takže si ji dobře pamatuji – což se při sledování Kubrickova přepisu ukázalo jako nevýhoda.
Knihy Stephena Kinga mají tu nevýhodu, že jsou příliš hutné, detailní, nápadité, atmosférické: scénáristé si rvou vlasy při vymýšlení, co vměstnat do malého prostoru filmu a co ne. Není to lehké.
Na filmové Osvícení (v úvodních titulcích, kdy Jack míří poprvé do Overlooku, prezentováno jako „Záření“) jsem přistupoval s příslibem úžasného zážitku, neboť Osvícení je vynikající kniha a Kubrick vynikající režisér. Navíc tento Kubrickův počin před časem označila jakási britská porota za nejhororovější film všech dob; dokonce sestavila jakýsi ideální vzorec hororového filmu.
První věc, která mě zklamala, bylo obsazení herců do role Hallormana a Wendy. Obzvláště Halloran, vyhublý, připomínající spíče jazzového zpěváka než kulaťoučkého šéfa kuchyně. A Wendy, taková tichá žena bez energie, která ráda přenechá řízení domácnosti svému manželovy, jen když bude spokojený. Ale vyjadřovat strach – to uměla náramně (a proto byla také obsazena, domnívám se).
Druhé zklamání bylo z Tonyho, Dannyho niterního kamaráda, který se zde, bohužel, přemístil z hlubin Dannyho mysli do jeho úst, symbolizován ukazováčkem, když chtěl něco sdělit světu.
Potom přišla další zklamní, jedno za druhým, neboť jak se u čtení Kinga zabýváte maličkostmi, děláte malé krůčky či přešlapujete na místě, zde pádíte mílovými kroky, což má na svědomí právě narativní technika filmu, která nemá časy vykreslovat podrobnosti, ta čárá rychle a poněkud ledabyle. Což u televize vypadá tak, že očekáváte ten nezbedný kotel, jenž vyžadoval Jackovu neustálou péči, či neposedná keřová zvířata, jež znepříjemňovala Dannymu zimní radovánky, a ono nic. A jak se film odvíjí a vy si ustavičně připomínáte, co chybí a co je jinak či není vůbec, najednou zíráte: konec. A to je celé? ptáte se sami sebe, zklamaní z promarněného večera. Holt, Kingovým knihám nejsou souzena kvalitní zfilmování. Anebo ta nejsou určena Kingovým čtenářům, neboť jsem si jist, že právě Osvícení se může zdát nezasvěceným vynikající, jak dokazují hlasy britských kritiků (domnívám se, že ti také nečetli) a diváků.
Z tohoto důvodu také netvrdím, že Osvícení, jež je zapsáno v Guinessově knize rekordů tím, že Kubrick nechal představitelku Wendy opakovat jednu scénu sto dvacet sedmkrát, než byl spokojen (ale takový už on byl), je špatný film, jen čtenářům, zvyklým na Kingovu drobnokresbu, bude připadat nehorázně hubený. A vynechání některých vynikajících nápadů – to se zkrátka nedělá.

50%

Patrik Kanka
16.10.2004, 23:44

Absolútne dokonalý film

Včera som si po druhý krát pozrel film "Shining" na mojom "domácom kine" tvorenom rozpadávajúcim sa obsoletným PC ale so surroundovým ozvučením, a kedže mi pripadal rovnako geniálny ako po prvý krát, rozhodol som sa, že konečne napíšem recenziu.
Film je strašidelne mrazivý už od začiatku, obraz autíčka idúceho cez majestátne hory vo mne navodil pocit blížiacej sa katastrofy. Ďaľšie geniálne zábery sú odzady na malého Dannyho, ktorý bicyklujúc sa stretne dve mŕtve dievčatká. Vôbec celý film má mrazivú, nervóznu atmosféru zvýraznenú psychedelickou hororovou hudbou, a táto stiesnená atmosféra graduje až k svojmu neodvratnému infernu.
Poklonu si zaslúžia skvelé herecké výkony Dannyho Lloyda (Danny Torrance), Shelly Duvallovej (Wendy Torrance) a predovsetkym Jacka Nicholsona (Jack Torrance), ktorý si v tomto filme zahral svoju životnú úlohu. Videl som ho v mnohých filmoch ale so sekerou a s dovetkom "Johnny is here" mu to sekne najviac.
Ešte pár poznámok k rozdielom medzi knihou a filmom. Nevidím dôvod prečo by filmy mali otrocky napodobovať knižné predlohy. Kingovi sa Kubrickovo veľdielo nepáčilo, ale televízna volovina podľa jeho scenára z roku 1997 nesiahala Kubrickovmu opusu ani po členky.
Spočítané, zvážené, dovolím si tvrdiť, že Kubrickov film je ešte o niečo lepší ako knižná predloha, teda určite som bol pri ňom viac vystrašený ako pri čítaní knihy.

100%

26.9.2004, 10:09

Osvícení po kubrickovsku

Osvícení je po všech stránkách dokonalý film. Fanouškům S.Kubricka se bude líbit,fanouškům S.Kinga se taky bude líbit. Ale jestli někdo četl Osvícení dřív než viděl film,bude trochu zklamán(tedy pokud je fanouškem S.Kinga).Ve filmu není závěrečný výbuch,zvířata ze živého plotu atd. Oni by ta zvířata možná vypadala srandovně,při tehdejších možnostech(1980...). Kubrick, stejně jako King, bravurně udržuje napětí od první do poslední minuty. To vše umocňuje skvělá hudba a nezapomenutelný Jack Nicholson.

100%

15.4.2004, 16:49

Jen podobnost

Film Shinning jsem viděl poprvé velice dávno. Po přečtetení knihy jsem se na něj podíval znovu a posoudil. Film prostě neni kniha a podle mě by se ani s knihou neměl srovnávat, je jen jakoby její výžez. Nicméně ti, kteří nečetli knihu, si na něm určitě pochutnají. Nechci tímto samozřejmně odrazovat toho, kdo si osvícení přečetl, ale bude potom lehce zklamán, protože to prostě není ono. Ale film je to jinak dobrý...

70%

6.4.2004, 21:35

Velmi vřele doporučuji

Hned na úvod musím říct, že jsem knížku četla, ale film byl něco úplně jiného (úplně jiné neznamená horší). Nebrala jsem to jako adaptaci románového Osvícení, nýbrž prostě jako jeden z dalších výborných Kubrickových filmů. Co se mi velmi líbilo byla hudba, nikdy by mě nenapdalo, jak děsivě může působit zvuk vycházející páry z konvice vařícího se čaje. Dále mě zaujala hezká krajina a celkově prostředí hotelu. Bludiště bylo výborným nápadem, jak nahradit zvířata z knihy. Co se týče herců - tak se mi moc nezdál pan Halloran, ale naopak se mi moc líbila Wendy. Ani nevím přesně proč, ale kouzlo osobnosti téhle herečky je přímo podivné. Zprvu se mi příčila v zorném úhlu, ale postupem času si mě získala a teď, když se řekne Osvícení, vybavím si ji místo Jacka v podání pana Nicholsona, jehož šílený výraz byl naprosto boží. Bezesporu jedna z jeho nejlepších rolí. Malý Doc byl roztomilý (jako většina dětských herců), role mu celkem sedla. Jako celek to byl působivý film, který převzal základní motiv z Kingovy knihy, ale upravil si ho podle sebe a podle možností jemu dostupných. Nedávám plný počet, protože na tom bylo něco, co mi nesedlo, nevím určitě, co to bylo, ale časem na to přijdu. Každopádně vřele, velmi vřele doporučuji.

90%

22.2.2004, 13:42

Shinning

Kdybych měl Osvícení brát jenom jako film,jehož scénář nebyl napsán na motivy Kingovy knihy,tak je to rozhodně perfektní kousek.Bezpochyby sugestivní herecký výkon,nejen Jacka Nicholsona.Nicméně Kubrickova verze není v pár detailech,tak úplně podle knihy.Což je škoda a rozhodně mi to tam chybí.Např.:pohyblivé keře.

80%

Chose
14.2.2004, 15:54

Klasika

Tenhle film je prostě dokonalej...Jack Nicholson je ve své roli naprosto uvěřitelnej a odpudivej. Podle mne je toto vrcholné dílo mr. Kubricka a narozdíl od jeho ostatních filmů je i pro "normálního" diváka. Osobně si myslím, že film dopadl daleko lépe, než kniha.

100%

Zdeněk Zeman
25.1.2004, 23:17

Osvícení

Předem musím upozornit, že jsem bohužel zatím nečetl Kingovu předlohu.
Samotný film ve mě zanchal hluboký zážitek. Největším kladem byla nepochybně režie legendárního S.Kubricka, obsazení hlavní role Jackem Nicholsonem (snad nejlepší herecký výkon, jaký jsem u něj viděl - skvěle zahraný šílenec) a samozřejmě také výborná kamera Johna Alcotta.
Nenapadá mě nic, co bych mohl filmu vytknout.

100%

Samto
19.1.2004, 15:33

Osvícení

Abych se priznal, po shlednuti jsem byl trochu zklaman, dejova linie je hodne nekompletni a s knihou to moc nekoresponduje, celkovy dojem kazi i takove detaily, ze Jack pouzil ve filmu misto kroketove palky sekyru, absence kotle, ktery na konci filmu vybuchuje a pribeh uzavira snmku taky moc nepridalo. Na druhou stranu vsechny zapory temer vyrovna herecke umeni Jacka Nicholsna a opravdu nebudeme daleko od pravdy, kdyz si prizname, ze je to jeho zivotni role, opravdu z nej jde strach. Tim, ze film shlednete rozhodne nic neskazite, ale tolik co ja si od neho neslibujte, mohlo by vas to zklamat.

70%

17.12.2003, 15:00

Naprostý úžas

Co říct. Naprosto dokonalý snímek naprosto dokonalého režiséra. Životní role jacka nicholsona. Pasáž, kde se dostává skrz zavřené dveře sekerou je naprosto úžasná. Musím hodnotit 10/10 a kdyby šlo dát víc, tak to udělám. Nemá chybu.

100%

Jakub Koudy
3.10.2003, 21:25

Napínavý film

Mrazivejší thriller som nevidel. Oproti knižnej predlohe urobil Kubrick vo filme dosť zmien, ktoré sa Kingovi veľmi nepáčili, no filmu len prospeli. Jack Nicholson dokazuje, že je najlepší herec všetkých čias, je taký presvedčivý, že aj keby ste ho stretli v civile, utekali by ste ako o dušu. (Redrum... Redrum...)

100%

5.9.2003, 20:59

28 recenzí