Vykoupení z věznice ShawshankRecenze

Báječný film a ještě lepší novela. Nejdříve jsem viděl film, protože u nás v knihovně knihu ještě neměli. I ten mi připadal skvělý. Po nějaké době jsem konečně narazil na knihu Čtyři roční doby a novelu si přečetl. Byl to opravdu skvěle napsaný příběh. Film byl výborný tím, že se přiblížil ke knize, což se u většiny kingových přepisů knih na filmové plátno příliš nedaří. Ale tohle...Prostě SKVĚLÉ!!!

100%

9.2.2008, 16:43

no konečně kvalita

bylo na čase....režisérovi F.Darabontovi bych dala metál. natočil fakt báječný film, ke kterému jste si mohli vzít knížku a číst pasáže spolu s jednotlivými herci. nebyl to však jen řemeslný přepis na filmové plátno (to jaksi ani dost dobře nejde, že), ale velmi dobře vyvedený snímek o jednom možná existujícím, možná ne, zázraku.rovněž výkony herců byly skvělé (včetně obrovského černocha, který byl smrtí vysvobozen za čin, který ani nespáchal, ale bylo mu líííp). tenhle příběh vás stejně jako v knížce i na plátně dost dojme...rozpláče i rozesměje...a hanksovi prostě sbaštíte, že je tak starej (tedy jeho staršímu hereckému kolegovi) :o))

100%

16.10.2006, 16:50

Výborný film

Pozoruhodné vězeňské drama!!I když se film nevyhýbá drsným scénám, přece je jeho celkové ladění nenápadnou poctou přátelství a nepokořenému lidství. Velký podíl na tom mají herci Morgan Freeman a Tim Robbins,kteří podali svůj standartně dobrý herecký výkon.Po pravdě řečeno, jiné herce si u tohoto filmu ani nedokážu představit.Film jsem shlédl po přečtení knihy a obě díla na mne kladně zapůsobila. Proto také možná získal tento film sedm nominací na Oscara a dvě na Zlatý Glóbus.Kdo ještě tento film neviděl, tak přišel o hodně!

100%

18.9.2006, 08:28

Nejlepší film

Tak tohle je přesně případ filmu, který neutrpěl zpracováním z původní novely. Takhle přesně to vypadá, když se filmu nechpí banda blbců, kterým v posledních dvaceti minutách dojdou peníze. Kdyby se všechny Kingovy náměty zpracovávaly alespoň z poloviny tak jako Vykoupení..., nebo Zelená míle, myslím, že by zklízeli jednu cenu za druhou. Na tento film plný zvratů, emocí a všeho co ve filmu má být mi nestačí hodnotící stupnice. Snad to není poslední tak dobře zpracovaný námět, DOUFÁM...

100%

Peter Peace
25.2.2006, 14:15

PERFEKTNÍ

Tak teď moje nejoblíbenější Zelená míle dostala opravdu velkýho konkurenta. Vykoupení je strašně dobrej film. Skvěle zpracovanej, nechybí mu konec jako v povídce a navíc Morgan Freeman, jeden z mých oblíbených herců. Musím mu dát 100%, a to jenom proto, že nemůžu dát víc. Kdo viděl, určitě se mnou souhlasí. A kdo neviděl...Koukněte se a uvidíte sami.

100%

9.8.2005, 00:15

!!!

Skvele, film je jednoducho vydareny, a lepsi ako poviedka. Je az neuveritelne ako z takej kratkej poviedky vytvorili taky film. Ked ukazali zaber tunela za plagatom, mal som otvorene usta pekne do koran. Zaver fantasticky, jedno prekvapenie strieda dalsie, este vacsie. Od poslednych 20 minut sa neda odtrhnut. Urcite si to pozrite!

100%

peter cvikla
15.6.2005, 10:28

vykoupení z věznice filmů

Tohle je podle mně druhý nejlepší film podle pana Kinga! (nehádejte co je první, to je jasné) Tentokrát měli tvůrci celkem volnější ruku, protože zpracovat povídku je lepší než narvat do filmu šestsetstránkovou knížku. Takže tenhle film se prostě skvělý a rozhodně si to nemyslím jenom já, ale jsou nás spousty!! Hádejte který film vede hodnocení čtenářů na stránkách Československé filmové databáze?? Kdo neviděl - neuvěří!! Povinnost pro všechny!!

100%

BeeSee
1.6.2005, 15:48

Kniha X Film

Viděl jsem nejprve film a krátce nato jsem četl i novelu. Oboje vynikající - 100%. Překvapilo mě ale, že ačkoliv se film drží poměrně věrně knižní předlohy, měl jsem silný pocit, že vyznění je trochu odlišné. Ve filmu (nejlepší "vězeňský" všech dob) je jasnou jedničkou Andy a jeho příběh z bezvadnou pointou závěrečného útěku (pro neznalce novely). Knížka je podle mě spíš o Redovi a jeho věčné naději. Jediným malinkatým kazem filmu je hapy-end pro americké nedovtipy (rozuměj úplně poslední scéna u moře).

100%

Jaroslav Hradecký
11.1.2005, 23:48

Film o nádeji

Novela "Rita Hayworth and the Shawshank redemption" patrila k mojím najobľúbenejším v zbierke "Different seasons". Hoci film dávali viacej krát na mnohých staniciach, nikdy sa mi ho nepodarilo pozrieť. Môj čas nadišiel až tieto Vianoce.
Hneď na úvod musím povedať, že filmové spracovanie ma vôbec nesklamalo. Je to krásny príbeh o priateľstve, súdržnosti a hlavne o nádeji. Obdivujem Andyho Dufresna, ktorý ani po 20-tich rokoch strávených v povestnej väznici Shawshank, a navyše odsúdený za vraždu, ktorú nespáchal, nestratil nádej na slobodu a nakoniec si ju svojou statočnosťou, vytrvalosťou, dôvtipom a odhodlaním vybojoval.
Film sa verne pridŕža knižnej predlohy, až na obsadenie úlohy Reda Morganom Freemanom. V Kingovej novele bol Red Ír. Na druhej strane podal Morgan Freeman skvelý výkon (ako vo väčšine svojich filmov) a ja osobne si už Reda ani neviem predstaviť ako ryšavého a pehatého Írčana.
Snímka je dosť dlhá, má vyše 135 minút a hoci niektoré pasáže mi pripadali nudné a príliš sentimentálne, môžem film každému vrelo odporučiť.

80%

1.1.2005, 16:32

Film o nádeji

80%

1.1.2005, 16:32

Film o nádeji

80%

1.1.2005, 16:32

S čím jen to srovnat???????

Vykoupení sem viděla nedávno a fakt mě ten fim nadchnul, nic lepšího sem snad ještě neviděla. I když to je film poměrně dlouhej, tak tam neni místo kde by se divák nudil. Nevím s jakým filmem bych Vykoupení mohla porovnat, protože tak dobrej film na porovnání ještě asi nenatočili, nebo sem ho jen já neviděla. Filmařům se povedlo skvěle vykreslit charaktery jednotlivých postav a to se taky jen tak někde nevidí!!! Taky mě dostal ten skvělej konec, fakt geniální!!!!

100%

**Merykara**
29.6.2004, 21:19

Best film of 90´s

City, myšlenky, přátelství, vše co existuje v reálném světě se málokdy podaří převést také do filmu. Za celý život jsem viděl několik filmů co právě tohle dokázali, více či méně, ale jen málo mi zůstalo zapsáno na věky v paměti. A u jediného si pamatuju i název, právě u tohoto. Každá postava, byť pro příběh minimálně důležité má svůj vlastní příběh. každá maličkost, každý dialog i monolog je dokonalý. Postoj a citový vztah diváků k jednotlivým postavám je budován krůček po krůčku. Pokud se budete snažit nalézt byť sebemenší chybu, patrně na 99,9% se vám to nepodaří a když přece, po druhém shlédnutí si jí ani neuvědomíte. Když bych měl jmenovat nejlepší film90tých let, jmenoval bych právě Vykoupení z věznice Shawshank. Za tohle své rozhodnutí bych se nikdy nestyděl. Frank darabont se zhostil režie tak jak se na tuhle profesi sluší a patří. S naprostou dokonalostí si pohrál se scénářem jež je sám o sobě naprosto skvělý. A výběr herců? Tomu se opravdu říká výhra v loterii. Jak skvělé výkony Morgana Freemana tak i o něco méně pro filmové nadšence známého Tima Robbinse jsou tím posledním plusem v dlouhém zástupu těchto kladných matematických znamének. Dávám šest hvězdiček z pěti a kdybych měl na závěr doporučit tenhle film někomu, kdo o něm nikdy kupodivu neslyšel, pak bych řekl toto: Když se chcete podívat do očí síle příběhu, tak aby vaše pocity naprosto zplynuly s každou postavou, pak víc než 140 minut u Vykoupení z věznice Shawshank je tou nejlepší volbou jak investovat čas svého žití a nikdy už na tenhle film nezapomenete. Naděje stále existuje, v našem srdci a v naší duši. Tu nám nikdo nikdy nevezme.

100%

Jirka Jakoubě
25.6.2004, 00:12

Skutečná filmová bomba

Po shlédnutí Vykoupení jsem ve filmu hledal nějakou chybu, marně. Filmaři zvládli svou práci bravurně. Jedinečný snímek s jedinečným Morganem Freemanem. "Byl jsem tu, Derek".

100%

Derek
18.6.2004, 13:20

Chvála, chvála chvála!!!!!

Včera jsem konečně viděl Vykoupení... na který jsem se moc těšil, ale nečekal jsem něco tak skvělýho. Film bez nějaký větší akce, ale zárověň hodně zajímavej, skvěle natočenej a dokonale zahranej.No a ten krásnej konec...

Pokud jsem chtěl Zelený míli dát 120%, tak tady bych musel dát alespoň 150%

Jo-a nesouhlasím s názorem, že do filmu nezapad Morgan Freeman-je to skvělej herec a role se zhostil fakt bravůrně!(A Zrzek mu říkali protože je Ir - ne kvůli vlasům.)

100%

13.6.2004, 22:16

Nezvyklý happyend

Tento film je jedním z nejlepších filmů, které jsem kdy viděl. Po celou dobu (a je to dlouhý film) sledování není ve filmu hluché místo. Je to myslím celkem pravdivý pohled do prostředí amerických věznic a není to pohled supermana typu Ramba nebo jiného neporazitelného.
Celkem drsná skutečnost, kterou si musí prožít velice úspěšný člověk, když je obviněn z vraždysvé manželky a dostane doživotí.
Znásilňování vezňů, korupce, šmelina a vůbec všechno, co si člověk může představit. Mezi tím se odvíjí příběh dvou lidí odsouzených za vraždu a naprosto geniální útěk hlavního hrdiny všechno jen korunuje.
Dokonce i happy end je zde namístě, přestože u Kinga se happy end nenosí, spíše vždy je otevřený konec a člověk simusí vše domýšlet.
Novela, podle které je film natočen mě přinutila si knihu Čtyři roční období koupit, ikdyž už dva příběhy ze čtyř vyšly v jiné knize, kterou mám.

100%

10.5.2004, 08:45

Příběh o věčné naději

Příběh o věčné naději - takový je podtiul knižní(teda povídkové) verze a myslím, že film tomu dostál! Už jen tím happyendem v závěru, který jsme si v povídce museli domyslet...
Také Reed v podání Morgana Freemana dává filmu zvláštní kouzlo*
Musím říct, že je to jeden z nejlepších filmů co jsem vyděl!

100%

Hakim
6.5.2004, 15:48

Vykoupení

Tak to je jeden z nejlepších filmů,které jsem kdy viděl! Naprosto úžasní herci Tim Robbis a Morgan Freeman dodávají filmu ten správný říz,který umocňuje vězeňské prostředí,krasavice na plakátech a hlavně dokonalý příběh. Režisér filmu Frank Darabont je mistr svého řemesla a zasloužil by nějakého toho Oscara...Vykoupení z věznice Shawshank je snad nejlepší film podle Stephena Kinga...Vyrovná se mu snad jen Osvícení nebo Zelená míle.

100%

15.4.2004, 17:08

Věznice

Povídka sama mě velmi zaujala a od jejího filmového ztvárnění jsem nemohla odtrhnout oči. Pojetí samotného vězení a života v něm, bylo hodné uznání. Samotný hrdina byl zahrán úžasně. Popis jeho útěku, tajné chodby nebo přátel a nepřátel, zvládl režisér bravurně. Samotný film byl velmi zajímavý a pro nezasvěceného neználka Kingových povídek může být stejně dobrý jako pro znalce.

Příběh vlastně začíná odmítnutím propustky - podmíněného propuštění - jednoho z hlavních hrdinů. Je zatím mladý a prý ho vězení změnilo. Porota, hodnotící jeho propuštění je však neoblomná a on se vrací zpět do cely. Právě sem přijíždí ulísaný úředník, obviněn z vraždy. Přijede do vězení, kde i sebemenší ohnutí ve sprše, může znamenat velký problém pro nadržené spoluvězně a udržet pudy je velmi těžké. K jídlu sračky a večerka co nejdřív. V noci poslouchat hekání a sípání spoluvěžňů. Tak tady to slabý úředníček nemůže vydržet...

Ovšem chyba lávky! Z počátku uzavřený bažant se stává mužem činu. Zařídí pro své přátele při práci na rozpálené střeše osvěžení v podobě piva a s účetníctvím pomáhá většině strážcům, vězňů i "šéfovi". Zdá se velmi oblíbeným. Zřizuje knihovnu a zařídí množství knih. Pomáhá příteli se zkouškami a stále ví, že je nevinen.

100%

15.3.2004, 13:46

Výborný film

Velice dobrý lidský příběh, který se v americké kinematografii tak často nevidí. Bohužel nemohu srovnat s knižní předlohou, nečetl jsem ji. K hereckým výkonům mohu řící jen to nejlepší. Pro mě doposud neznámý Tim Robbins v hlavní roly absolutně exceletní a přesvědčivý, od první chvíle měl mé sympatie. O Morganu Freemanovi ani nemá smysl mluvit - fantastický. Díky velice dobře napsanému scénáři a propracovaným postavám získají jednotlivý protagonisté divákovy sympatie či naopak (ředitele věznice jsem absolutně nenáviděl).
Jedinou malou vadou na kráse pro mě bylo kopání tunelu z věznice - kam ten tunel vedl, když Andy měl z každé strany své cely, celu souseda ?
Dále se mohu jen zamyslet nad programovou skladbou našich TV. Jak je možné, že takto kvalitní film je dáván až od půlnoci. TV asi chtějí, aby diváci zakrněli na přiblblých zábavných pořadech.

90%

Kzanol
29.2.2004, 09:06

Vykoupení z věznice

Na tento film jsem se velice těšil, protože jsem na něj četl jen samé pozitivní recenze. Musím říct, že mě vůbec nezklamal, naopak byl jsem z něj doslova nadšený. Film byl natočen prakticky přesně podle povídky. Hlavní hrdina Andy Dufresne byl nespravedlivě uvězněn na vraždu své ženy a jejího milence a odsouzen k dvojitému doživotí. Ve vězení zprvu přežívá jak se dá, ale pak začne pracovat pro ředitele věznice a spravuje mu daně a současně začne vést vězeňskou knihovnu. A stále se nevzdává myšlenky na útěk a života jako svobodný člověk. Tento film má výbornou atmosféru doby 50. let. A hlavně člověka přinutí i k zamyšlení např. nad tím, když člověka propustí z vězení po čtyřiceti letech, jaký to pro toho člověka musí být šok. Jinak skvělé výkony všech herců, jak hlavního hrdiny Andyho Dufresneho, kterého hraje Tim Robbins, tak hlavně bezkonkurenčního Morgena Freemana. Tento film je další z mála výborných filmů, které byly natočeny podle románů Stephena Kinga.

100%

26.2.2004, 08:11

Uplna spicka

Film jsem videl predevcirem na Nove a jeste doted jsem se z toho nevzpamatoval. Bezchybne byly jak herecke vykony tak i samotny dej. A krome toho, coz se u americkych filmu stava velmi zridka, bylo nutne u filmu i premyslet, protoze tem bylo dost zajimavych myslenek.

Neexistuje hodnoceni 11?

100%

26.2.2004, 07:26

D O K O NA L O S T !!!!!!!

Tak tenhle film mě úplně odrovnal. Tim Robbins a Morgan Freeman jsou naprosto fantastický a na celém filmu neni žádná závada. Kamera: Fantastická!,Hudba: famózní!
Herecké výkony: nepřekonatelné. Osobně si myslím, že tohle je vedle Forresta Gumpa a Schindlerova seznamu nejlepší film z USA 90. let. Je to povinost nejenom pro fanouška SK, ale i pro každého milovníka velkých příběhů a krásnejch filmu o lidech.

100%

Zdeněk Zeman
26.1.2004, 00:54

Skvělý film

Tento film jsem poprvé viděl dávno před tím než jsem četl předlohu. Je to filmová klasika a rozhodně jeden z mých nejoblíbenějších filmů. Oproti předloze se v některých drobnostech odlišuje, ale filmový příběh to zčásti zpřehledňuje (např. snížený počet ředitelů věznice a opotřebovaných geologických kladívek za Andyho "pobytu") a zčásti mu to přidává na dramatičnosti (např. smrt Tommyho, závěr po Andyho úprku). Vypuštěných pasáží je kupodivu minimum.
Osobně jej považuju za jeden z nejlepších filmů z vězeňského prostředí všech dob.

100%

Samto
19.1.2004, 13:13

Vykoupení

Včera jsem měl konečně po dlouhém shánění možnost shlédnout tenhle film a musím uznat, že když se tehdy v Americe rozdávali oscary za rok 1994, stala se velká křivda. Musím říct, že Forest Gump patří mezi mé nejoblíbenější filmy ale po včerejšku musím říct, že pokud si nezaslouží oscara Shawshank, tak snad už nikdo. Povídku jsem sice nečetl, ale podle názoru recenzentů kvalit filmu nedosahuje. Pokud je ale aspoň z poloviny tak dobrá jako film, mám se opravdu na co těšit. Shawshank toho má hodně společného se Zelenou mílí, ale každý z filmů ukazuje pohled na vězeňské prostředí z jiné strany. A pokud bych měl porovnávat i tyto dva filmy, doufám že se pořadí na prvních dvou místech v top and down filmech brzo prohodí. A včem je film vlastně tak dobrý. Nevím jestli začít u herců nebo u režie ale prostě všechno

100%

Michal Zizlavský
15.1.2004, 21:53

Nejlepší film všech dob?

Když jsem Vykoupení z věznice Shawshank viděl poprvé(To jsem ještě novelu nečetl),měl jsem po dlouhé době pocit,že čas strávený u videa, stál za to.Nádherný příběh s nádhernou hudbou,s vynikajícími hereckými výkony.Je smutný a veselý zároveň.Je to prostě snímek,který právem řadím mezi nejlepší filmy všech dob.Opravdu stojí za to ho vidět.

100%

Filip Kašík
6.12.2003, 13:57

Dobrá práce

Opravdu výborný film - výsledek výborné práce režiséra Zelené míle.Jenom jedna věc mi tu nehraje-Reda hraje afroameričan Morgan Freeman-a mívají černoši zrzavé vlasy? Svou roli ale zahrál výborně.Tento film má navíc výborné menu v DVD.

100%

18.10.2003, 19:31

Absolutní špička

Jedinečný film, který obsahuje snad všechno, co správný snímek obsahovat má.
Vykoupení z věznice Shawshank vás drží od začátku až do konce v křesle.
Nedokážu zapomenout na moment překvapení v Andyho cele v závěrečné části filmu. Ti, co snímek viděli, určitě vědí o čem mluvím.
V kinech byl film jen obyčejným filmem s průměrnou návštěvností. Teprve až když přišel na kazety, začeli o něj lidé projevovat zájem.
Shawshank získal 7 nominací na Oskara, ale bohužel (jak již uvedl recenzista Dale) se roku 1994 sešli na předávání sošek dva výborné filmy, z kterých zvítězil Forrest Gump. Shawshank tehdy odešel s prázdnou.
Chtěl bych také zdůraznit, že režisérem byl Frank Darabont, který se setkal s Kingem později opět ve "vězeňském" snímku Zelená míle(4 nominace na Oskara, žádný Oskar - ZASE!).
Snad se to Darabontovi povede v budoucnu, kdy se chystá natočit film Mlha, na motivy povídky Stephena Kinga(jak jinak).

100%

10.10.2003, 14:26

Skvelý film

Keď som videl tento film prvý krát, bolo to len kvalitné spracovanie poviedky môjho najobľúbenejšieho spisovateľa. No každým ďalším zhliadnutím sa mi páčil viac a viac a už chápem, prečo je vo všetkých rebríčkoch najlepších filmov všetkých čias v prvej trojke. Vynikajúco vyrozprávaný príbeh so skvelými hereckými výkonmi Tima Robbinsa a Morgana Freemana. Sorry, Forrest, ale tento film mal získať Oscara.

100%

5.9.2003, 20:35

Souhlas