Plíživý děsRecenze
Bu-bu-bu

Brakové hororové historky mistra žánru Steva Kinga převedl Romero do filmových políček přímo skvěle. Patero povídek, ze světa hrůzy a děsu, je napěchované ztřeštěnými Kingovými nápady a černým humorem. Občas mě mrzelo, že je King nevydal jako klasické povídky. Byla by lahůdka to číst. No třeba se vydavatelé někdy rozhoupou a dají u nás do distribuce alespoň původní komiks. V první povídce DEN OTCŮ vás překvapí Ed Harris (s vlasama!), výborné masky a vcelku netypický důvod proč se nebožtík otec vypraví z místa svého posledního odpočinku na poslední dlabanec. 90% OSAMĚLÁ SMRT JORDYHO VERRILLA nám přináší samotného Stephena Kinga v roli farmáře retarda Jordyho, který se po nálezu meteoritu začíná měnit v... 85% V NĚCO TĚ ZAPLAVÍ se potkáváme se záporáckým Lesliem Nielsenem, který dá milenecké dvojci napít mořské vody. 85% BEDNA nabídne jednomu učiteli východisko ze svízelné situace. 75% BLÍŽÍ SE K TOBĚ, pro mě nejděsivější příběh, je o čistotou posedlém boháči, který čelí útoku pomstychtivých švábů. 85% Všechny příběhy jsou propojeny moc pěknou povídkou o tatíncích, brakových hororových komiksech a voodoo pancence.

90%

27.8.2009, 22:46

Creepshow

Film Plíživý děs bol prvým filmom od Kinga, ktorý som ako malý chlapec videl a naozaj ma dosť vystrašil. Myslím, že keby som si ho pozrel teraz, tak by už tak hrozne strašidelný nebol, ale stále by tam ten rešpekt k starým horovým klasikám ostal. Vtedy som ani nevedel, že Jordy je Stephen King. Zahral to super. Vie zahrať fakt dobrého blbečka. Filmu by som dal 90%. Tých pár percent stiahnem za herecký výkon Herca v poslednej poviedke. Vyzeral trošku prihlúplo, niečo ako Majster N. Inak, bolo to naozaj fajn na posedenie so strachom.

90%

Peter Kovalčík
23.1.2006, 15:09

Plíživý děs

Tuto sérii povídek jsem viděl už před hodně dlouhou dobou a netušil jsem, že jsou natočeny podle povídek Stephena Kinga. Líbí se mi na nich, že je v nich jak napětí, tak hlavně skvělý černý humor a člověk se může velice dobře u nich pobavit. Povídka Tatínkův dort, kdy děti nechtěli dát tatínkovi k narozeninám jeho dort a pak ho nešťastnou náhodou zabili a on se vrací, aby konečně dostal svůj dort. I další povídky jsou velice dobře natočené a běhá z nich mráz po zádech.

90%

25.6.2004, 08:41

Creepshow je parádní show!

Tušili jste, že horor může být taková legrace?
Tak přesně tento slogan mě odrazoval od půjčení tohoto filmu. Na dnešní nedělní odpoledne jsem se ale překonal. A nebudu toho litovat!
Creepshow je absurdní směsice pěti hororových povídek mísících se s groteskou, a to poměrně hodně. Scénář napsal sám SK, režii měl hororový mág George A. Romero (Temná polovina, Noc oživlých mrtvol) a v hlavní roli se blýsklo několik hvězd prrvní třídy.
FATHER'S DAY je první povídkou. Je hodně groteskní a disponuje skvělým výkonem Eda Harrise (Truman show, Čistá duše, Pollock). 80%
JORDY VERILL je také dost vtipná a absürdní povídka. Jordy Verill (sám Stephen King!) najde meteor. Jenže se ho dotkne a začnou se dít divné věci... Stephen King hraje takovým způsobem, že kdyby to nebyl ON, a nebyl to TENHLE film, byli byste znechuceni tím "béčkovstvím". Jak pak obrůstá tou zelenou hmotou, vypadá čím dál tím víc jako Jim Carrey v Grinchovi. 90%
SOMETHING TO TIDE YOU OVER je jednoznačně nejlepší povídka. Je opravdu napínavá a ani není vtipná. Známý komik Leslie Nielsen (Utopenec na útěku a mnoho dalších parodií) v hlavní roli ukázal, že umí hrát i naprosto vynikajícím a dramatickým způsobem. Ani Ted Danson, českým divákům známý ze seriálu Na jedné lodi, který vysílala ČT1, podává skvělý výkon. 100%
THE CRATE je o bedně, ve které se něco hýbe. Neprozradím co, ale je to zatraceně hladové. A Henry (Hal Holbrook) musí zamaskovat, co se vlastně v univerzitní budově, kde byla bedna nalezena, stalo. Je to nejdelší povídka a je poměrně hrůzostrašná. 90%
THEY'RE CREEPING ON YOU je nejslabší povídkou celého filmu. Je to ale pořádně nechutná švábí masička, po které vás ještě den bude svědit celé tělo...70%
Film je doplněn jakýmsi úvodem, kde otec sebere svému synkovi (Joe King, ano, ten!) hororový komiks Creepshow a vyhodí ho. Vítr pak obrací jeho listy a nám tak vypráví celý příběh, který je prokládán animovanými sekvencemi. Zároveň je tam finále panoptika, kde popeláři komiks najdou a prohlíží ho. Na stránce Kupte si pravou Voodo panenku ale chybí kupón. A malý King sedí ve svém pokojíčku a bodá do panenky... Jeho tatínek se svíjí v kuchyni...
Po zprůměrování hodnocení jednotlivých příběhů dávám filmu 90%

90%

23.5.2004, 15:45

Pět průměrných povídek

Je to již delší dobu, co jsem měl možnost spatřit Creepshow. Pět povídek uvádí Smrtka(jako v Creepshow II) a trochu mi to všechno připomíná Příběhy ze záhrobí. Stylem jak umrlec uvádí povídky i samotnou kvalitou příběhů.
Jsou to průměrné příběhy, na které jsem se podíval jen proto, že je to King.
Pokud se vám povede tento film sehnat, určitě si nezapomeňte všimnout samotného Kinga ve druhé povídce jako přiblblého farmáře Verrilla. Ve filmu se však uplatnil i Kingův syn Joe v úvodu snímku.

60%