Zelená míleRecenze
bomba

Tenhle film mě naprosto uchvátil, tak asi jako většinu diváku. Jedinou nevíhodou toho, že jsem film viděla dříve než jsem si přečetla knihu, bylo to, že mě kniha už zas tolik nebavila a nenapínala. Přesto je samozřejmě také skvělá. Zatím sem sice přečetla jen první část. No co ještě dodat? je to prostě jeden z nejlepších filmů co znám.

100%

S1M0NE
3.2.2008, 11:17

Najlepsi film, aky som videla

Zelena mila je moj oblubeny film. Od zaciatku do konca som ho pozerala so zatajenym dychom. Hoci to nie je klasicky horor, musim Zelenej mili dat plne hodnotenie. Knihu som nikdy necitala, takze je tazke porovnavat film s knihou. Je to vsak velka skoda, lebo knihy byvaju VZDY lepsie ako filmy(zatial to platilo pri vsetkom , co som citala od denniku princeznej, cez harryho pottera,da vinciho kod az po diela Stephen Kinga).Ale pocula som , ze film je rovnako kvalitny ako kniha. Tom Hanks je moj oblubeny herec, preto som ho rada videla v tomto filme(dalsi su J. Depp a A. Hopkins, zhodou okolnosti vsetci traja hrali vo filmoch podla knih SK-Tajne okno, tajna zahrada;Srdcia v Atlantide). Taktiez sa mi pacil vyber herca J. Cofyho. Zohral naozaj skvele vezna s velkym srdcom (aj vzrastom). Film sa nekoncil happy endom. Myslim, ze rozplakal kazdeho citlivejsieho divaka. Gratulujem. Myslim, ze Zelenu milu mozme bez ostychu pasovat za vrholne dielo SK(aj celeho Hollywoodu).

100%

14.4.2007, 14:43

Pěkně dlouho

Je to už opravdu pěkně dlouho, co jsem film viděla...Bylo to totiž poprvé a naposled. Ne, že by nebyl dobrý ba naopak, myslím, že zatím nejlepší podle Kingovy předlohy, jaký jsem viděla, ale je tak dojemný, že zkrátka nemám sílu se na to mrknout znova. Jestli to čtete, tak se asi smějete, ale je to prostě krásný a smutný...

100%

Hanka Kyliánková
14.3.2007, 21:01

jedna z nejlepších

Zelená míle je jedna z nejlepších a nejvěrnějších adaptací Kinga, která kdy vznikla. Citlivě natočená, výborně obsazená a zahraná, Darabont prostě má cit pro kingovské adaptace, umí zachytit atmosféru i odlehčit humorem, téměř přesně tam, kde sám Mistr King. Zároveň je ale míle důkazem toho, že žádný z románů Stephena Kinga nelze zfilmovat úplně přesně. Ačkoli má míle tři hodiny, přesto musel Darabont úplně vypustit tu linii příběhu, kdy starý Edgecombe píše své paměti v domově důchodců a setkává se s ošetřovatelem podobným Percymu Whetmorovi. Přesto ale ve mě film zanechal hluboký dojem a je téměř stejně dojemný jako kniha. Klobouk dolů!

90%

8.3.2007, 21:58

Výborně vybraný herci

Když jsem četla tu knížku. Nevěděla jsem jak najdou tak velkýho černocha a kdo tam bude hrát. Po přečtení knihy akorát v TV dávali Zelenou míli tento film je skvěle natočenej neni tam nic přehnanýho, ale děj plynuje běží. A herci,kteří byli obsazeni do tohoto filmu to zahráli přesně jak to knížce bylo bylo to suprový je to asi jeden nejvíc povedenej film podle námětu SK.

100%

Kristýna Nekolná
18.10.2006, 10:11

Perfektní

V roce 1994 triumfoval Frank Darabont filmem Vykoupení z věznice Shawshank – a o pět let později se k žánru vězeňského dramatu vrátil znovu. A opět jej natočil podle knižní předlohy Stephena Kinga. A opět byl výsledek více než strhující. Zelená míle je v lecčem podobná: o síle a lidskosti v nás lidech, ale také o zlu, které někoho může stát i život. Na začátku příběhu se potkáme se starým mužem Paulem Edgecombem (Dabbs Greer). Žije v domově s pečovatelskou službou a právě se dojatě dívá na starý film s Fredem Astairem. Snad až příliš dojatě - jedna ze sester ho, když slyší všechny ty vzlyky, musí jít zkontrolovat. Paul je tak naměkko, že jí začne vypravovat svůj příběh starý 60 let, který ještě nikomu nevypravoval... Zelená míle, při jejímž sledování zřejmě budete napjati více než u hrůzostrašného hororu, byla nominována na čtyři Oscary. Za nejlepší film, scénář, mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Michael Clarke Duncan) a zvuk. Nesmím opomenout také výborný herecký výkon v hlavní roli,kterou stvárnil Tom Hanks.Ale za pochvalu stojí i ostatní vedlejší role.Film ve Vás zanechá určitě hluboký zážitek.Vřele všem doporučuji

100%

18.9.2006, 09:04

úžasné

Zelená míle je jediný film, který jsem viděla před přečtením knihy a musím říct, že jsem se po jeho shlédnutí nemohla dočkat, až si knihu budu moct přečíst. Herecké výkony mě naprosto uchvátily a příběh měl úžasné kouzlo. Pro mě obsadil tento film druhé místo za Osvícením. Při popravě Johna Coffeyho jsem se neubránila slzám. Film mohu vřele doporučit i těm, kteří Kinga vůbec neznají.

100%

5.9.2006, 10:59

Emoce na bodu varu!

Není náhodou, že dle mého názoru dva nejlépe zpracované filmy od Stephena Kinga: Zelená míle a Vykoupení z věznice Shawshank, režíruje stejný člověk, který napsal i zcénáře. Nechápu proto jak je možné, že nedostal žádné ocenění. Já osobně bych mu líbal nohy. Tím samozřejmě ani v nejmenším neupírám zásluhy autora, ty jsou bezpochyby neotřesitelné. Film je doslova nabyt emocemi od začátku až do konce. Žal a smutek, který je v něm obsažen je jediným důvodem, proč si ho nepouštím častěji, musel bych z něj mít deprese. Nestydím se přiznat, že když jsem ho sledoval poprvé, jedno oko nezůstalo suché. Skrývá se v něm nadčasové poselství a kdyby se nad jeho obsahem lidé, kteří ho shlédnou zamysleli, bylo by na světě lépe.

100%

Peter Peace
25.2.2006, 14:38

nejlepší z nejlepších

Tenhle film nemá prostě chybu! Není nic lepšího co by bylo natočeno pole Stephena Kinga a celkově asi toho taky asi moc nebude! Tentokrát měli tvůrci správnou ruku, protože předloha není takový bestseller jako npř. To, ale o to víc s tímto dílkem vyhráli! Tom Hanks podává jedinečný výkon a ostatní herci nezůstavájí pozadu! Mám doma potkana, ale asi bych byl v šoku kdyby mě přežil :-)) bohužel jenom 100% :-)))

100%

BeeSee
1.6.2005, 16:15

Skvělý

Nejdřív jsem četla knížku a ta se mi strašně líbila. Pak když jsem měla možnost vidět film jsem dospěla k názoru, že je ještě lepší než knížka. Tenhle film je prostě boží a já bych na něj mohla koukat klidně pořád. I herecký obsazení je dobrý. Doporučuju

100%

4.5.2005, 18:00

Sqely film

Příběh se odehrává ve věznici na jihu Spojených států v roce 1935.
Jak říkal Paul Edgecomb (Tom Hanks), velitel bloku E, na pětatřicátý rok se nedalo zapomenout. Jednak ho tehdy trápil zánět močového měchýře, a jednak to byl rok Johna Coffeyho. Obrovitý černoch s prostým intelektem byl odsouzen za brutální vraždu dvou holčiček. Jednalo se o ten typ "nad slunce jasnějších" případů, o jejichž výsledku nikdo nepochybuje. Coffey byl nalezen na místě činu, obě zkrvavená tělíčka dosud v rukou, blábolil nesmysly a i celkově jevil stopy pomatení. Na jeho exekuci se nyní třásli nejen zdrcení rodiče, ale i značná část pobouřené veřejnosti.
Přes to všechno představoval John Coffey záhadu. Paulovi už prošla rukama hezká řádka násilníků a vrahů na to, aby je dokázal poznat a odhadnout jejich chování. Tento dětsky naivní gigant se buď uměl geniálně přetvařovat nebo skutečně nebyl schopen ublížit ani kuřeti. Otázku jeho viny či neviny ale nakonec odsunul do pozadí neuvěřitelný objev. V té hoře svalů, jež neumí ani hláskovat nic kromě svého jména, se skrývá neobyčejně silný senzibil, nebo zřídlo Boží síly, jak chcete, s netušenými schopnostmi.
Děj si určitě za ty tři hodiny (přesně 189 minut) užijete až až.

90%

Pavel Kořistka
5.4.2005, 15:21

Klenot kinematografie

Na začiatok treba povedať, že kniha, podľa ktorej vznikol film vôbec nie je typickou knihou S. Kinga. Tento príbeh nie je horor, ale mystérióznym prvkom sa nevyhol, čo však vôbec nebolo na škodu.
Dej sa odohráva v roku 1935 v USA, v čase hospodárskej krízy. Obrovského černocha Johna Coffeho nájdu v lese s dvoma malými, znásilnenými a zavraždenými sestrami v náručí. Okamžite je odsúdený na trest smrti na elektrickom kresle a na trest čaká spolu s ostatnými odsúdenými v sekcii C, nazývanej aj Zelená míľa vďaka zelenej podlahe na tomto oddelení.Okrem jeho výzoru však nič nepripomína brutálneho zabijaka, John v noci plače a dozorcu Edgecomba dokonca dotykom vylieči z nepríjemnej infekcie močových ciest.V tom okamihu začína seržant Edgecomb pátrať po pravde.....
Postavu Edgecomba bravúrne stvárnilTom Hanks a Coffyho si zahral pôsobivý R.C Duncan. Film má asi 180 minút, počas ktorých som sa nenudil ani trocha.
Keď som začal pozerať tento vrchol filmového umenia, Kinga som už dobre poznal, ale netušil som že napísal knihu Zelená míľa, niečo som začal tušiť až pri scéne tajomného vyliečenia Edgecomba. A keď som v závere uvidel poďakovanie Stephenovi Kingovi, pomyslel som si "ja som to vedel".
Nečítal som knihu /chystám sa na ňu v najbližšom čase/ a preto nemôžem porovnávať, ale keď platí to čo o iných Kingových knihách, /sú oveľa lepšie ako ich filmové spracovania/ mám sa na čo tešiť.
tento film s kľudným svedomím hodnotím stoukou, je to skutočný klenot.
P.S. na konci filmu som plakal /mám 18 rokov a som mužského pohlavia, takže je to asi fakt doják/.

100%

wolf
10.3.2005, 17:42

kniha je hezčí než film

viděla jsem film Zelená míle a moc se mi líbil.Je to velmi hezky natočené a Tom H. je dobrý herec. Radím vám, kdo jste ho neviděl, tak jse o hodně přišel! Ale na druhou stranu vám radím přečtěte si knížku, je lepší, podrobnější a líbí se mi víc.

90%

24.1.2005, 18:03

Míle

Paul Edgecomb se vrací ve vzpomínkách do roku 1935, kdy pracoval jako hlavní dozorce na "Zelené míli" - věznici s celami smrti. Každý den se zde setkává s různými osudy lidí, až jednoho dne přiveze eskorta obrovského muže jménem John Coffy, odsouzeného za vraždu dvou děvčátek. Paul po čase zjišťuje, že John je nadán nadpřirozenou silou: Dokáže zbavit své bližní utrpení, bolesti I zla. Pomáhá nejen samotnému Paulovi, ale I jeho blízkím, za což se mu Paul cítí být zavázán a rad by Johnovi pomohl. Datum jeho popravy se pomalu blíží a tal John bere Paulas sebou do svých vzpomínek. Zde se dozvídá, co se tehdy v den vraždy skutečně událo!

100%

Masa
17.10.2004, 11:31

Super

Krásný a sugestivní příběh. Film skvěle vystihuje jak postavy, tak i prostředí, ve kterém se odehrává.Při závěru jsem měl pocit, že mě nedojme tak jako kniha, ale ono to i ve filmu fungovalo. Ale co je skutečně šokující je ta tříhodinová délka, která prostě nenudí.Jen škoda, že ve filmu nebyla ta autobusová nehoda.

100%

Roman Kolařík
5.9.2004, 15:30

Skvělý film

Po všech stránkách výborný a velice emotivní snímek. Je škoda, že neproměnil některou s nominací na Oscara. Na Kingovy motivy se podařilo natočit tak 4 kvalitní snímky, Zelená míle mezi ně bezpochyby patří.

100%

Derek
18.6.2004, 12:26

... skrz vzájemnou lásku.

Paul trpí silnou infekcí, zrovna ve chvíli, kdy na míli dorazí odsouzenec na smrt jménem John Coffey. Ten, prý zneužil a po sléze i zavraždil dvě malé holčičky. Avšak je tomu opravdu tak?
Na míli také řádí návštěvník "myš", která nemá záznam v rejstříku, jeho první jméno bylo Parníkovej Willy, ale jakmile se jí ujal Delacroix pošeptala mu svý pravý jméno, Pan Jingles. Paulova infekce se stále zhoršuje a zdá se, že bude muset s tím něco udělat, ale naštěstí je zde Boží zázrak John Cofeey, a ten změní nejen život Paula, ale i všech na míli...
"POZOR ZELENÁ MÍLE NENÍ JENOM FILM!"
Starý Harvey

100%

JARA
16.6.2004, 19:53

Film no. 1

Tento film jsem viděl včera a ještě teď na něj musím myslet... Je to zatím nejlepší film natočený podle Kinga, který jsem viděl... Příběhem se ani zabývat nebudu, jedním slovem bomba. Překvapil mě herecký výkon T. Hankse. Znám ho zatím jen z komedií, ale v tomto filmu suverénně dokázal, že dokáže zahrát i vážné role, a to velmi přesvědčivým způsobem. Své úlohy se zhostil na výbornou. Ani výkony ostatních herců nelze opomenout. Rovněž se mi líbily speciální efekty. Bylo to jak opravdové...
Kdybych mohl, dám víc, ale můžu dát jen 100%

100%

Dasik
26.5.2004, 11:36

Velmi působivý film

Když jsem tento film viděl poprvé (na doporučení jedné kamarádky z kazety z videopůjčovny), neobyčejně silně na mě zapůsobil. Po zhlédnutí nějakého filmu jsou obvyklé tři zásadní reakce: líbil, nelíbil a nezapomenutelný. Tenhle patřil jednoznačně do třetí kategorie. Po jeho skončení je divák plný dojmů a myšlenk a zůstává i jakoby fyzicky zasažen právě doznívajícím prožitkem. To se daří jen málokterým uměleckým dílům, i mezi těmi nejlepšími. Je prada, že člověk musí být pro sledování tohoto žánru vhodně naladěn a musí přistoupit na jeho pravidla. To znamená nehodnotit všechno přísně racionálně, neošklíbat se nad nadpřirozenem, tolerovat drobné dějové nelogičnosti a nechtít všechno chápat do důsledků. Právě s těmito jevy jsem se setka při druhém shlédnutí filmu, když ho dávali v telvizi. Tehdy už jsem věděl, o co v něm jde, jak dopadne a více jsem si všímal detailů a souvislostí, takže dojem a překvapení už nebyly tak silné. Přesto ho stále považuji za jeden z nejpůsobivějších filmů, co jsem kdy viděl.

100%

LubR
2.5.2004, 11:50

Velmi působivý film

Když jsem tento film viděl poprvé (na doporučení jedné kamarádky - z kazety z videopůjčovny), neobyčejně silně na mě zapůsobil. Po zhlédnutí nějakého filmu jsou obvyklé tři zásadní reakce: líbil, nelíbil a nezapomenutelný. Tenhle patřil jednoznačně do třetí kategorie. Po jeho skončení je divák plný dojmů a myšlenek a zůstává i jakoby fyzicky zasažen právě doznívajícím prožitkem. To se daří jen málokterým uměleckým dílům, i mezi těmi nejlepšími. Je prada, že člověk musí být pro sledování tohoto žánru vhodně naladěn a musí přistoupit na jeho pravidla. To znamená nehodnotit všechno přísně racionálně, neošklíbat se nad nadpřirozenem, tolerovat drobné dějové nelogičnosti a nechtít všechno chápat do důsledků. Právě s těmito jevy jsem se setkal při druhém shlédnutí filmu, když ho dávali v televizi. Tehdy už jsem věděl, o co v něm jde, jak dopadne a více jsem si všímal detailů a souvislostí, takže dojem a překvapení už nebyly tak silné. Přesto ho stále považuji za jeden z nejpůsobivějších filmů, co jsem kdy viděl.

100%

LubR
2.5.2004, 11:49

Zelená míle=paráda

Když sem se na film díval poprvé, vůbec sem nevěděl o čem vlastně bude a taky sem něvěděl, že je natočený podle S. Kinga (fuj-to je ostuda). Ale byla to vyloženě paráda. Film je sice dost dlouhý, ale při tak skvělých hereckých výkonech a výborné atmosféře filmu ty 3 hodiny utečou jako voda. Ve většině recenzí tady je psaný, že je to nejlíp natočenej film podle S.K. - s tím musím souhlasit(aspoň z těch, co sem zatím viděl).

Když nemůžu dát 120%, tak dám "jen" 100%.

100%

1.5.2004, 22:08

Další dokonalý film podle Kinga. Režisér Darabont se už vyzná v adaptacích Kingovin,točil totiž Vykoupení z věznice Shawshank...Zelená míle je úžasně natočený snímek s úžasnými hereckými výkony,především Toma Hankse. Při scéně popravy Joea Coffeyho jsem málem plakal,což se mi u filmů nestává často.Prostě boží film podle boží předlohy!!!

100%

15.4.2004, 17:12

...tak

...tenhle film i diky obsazeni je NEJ co bylo natoceno dle SK.Jeste tak muze konkurovat Shawshank ale ne moc. Nad Johnem C.,obrovitym cernochem s neuveritelne velkym srdcem a postavou jsem vazne zabrecel. Sqele nacasovany dej,uzasny strih,nemam co bych dodal. Po premiere muj jasny film roku:)

100%

marfushak
24.3.2004, 21:33

Co dodat?

Patrně nejlepší zpracování Kingova díla. Přitom v žádném případě nejde o horror. Je jen málo věcí, se kterým byste mohli Green Mile srovnávat. Ani srovnání s Kingovou předlohou neobstojí. Film má daleko širší a působivější záběr, což je ostatně umocněno i skvělými hereckými výkony Toma Hankse, Garryho Siniseho či představitele obrovitého černocha Michaela Duncana. Je to lidsky velmi dojímavý příběh, který vás zasáhne jako napalm. Není zde nic podstatného, co by se dalo filmu vytknout. Dotvrzují to např. i special effects, kterých je sice málo, ale jsou o to působivější! I když to není typická 'kingovka' lze ji všem příznivcům tohoto velikána jen doporučit...

100%

14.3.2004, 23:05

Moc pěkný biograf

Netušil jsem ,že jde vytvořit film který je důstojným zpracováním knižní předlohy.Herecké výkony jsou bez chyby.
Vřele doporučuji těm,co ještě neviděli.
Pěkný.

100%

Petr Píza
23.2.2004, 20:58

NejNejNej!!!

Nejlepší film, který jsem kdy viděl!!
Tom Hanks v hlavní roli jako strážník na Zelené míli (=úsek věznice, kde trestanci čekají na svou smrt) prožívá klidný život do té doby až do Zelené míle přivedou trestance se zázračnými schopnostmi!!!
Mé hodnocení= 99%

100%

Jiří Štrobl
9.2.2004, 15:17

Jedna z vynimiek

Ako som uz inde napisal, sfilmovanie Stevovyx nametov je tazke. A bud sa predlohy xyti nesxopny reziser alebo je spracovanie brakove. Film Zelena mila patri medzi nemnohe vynimky. Ide o fantasticky film s dobrou adaptaciou, skvelymi hercami, ale najma s vybornymi hereckymi vykonmi. O Tomovi Hanksovi ani pisat netreba. Zaujal ma aj Michael Clarke Duncan (zahral si aj s B. Wilisom v snimke Moj sused zabijak) ako John Coffey - obrovsky slaboduxy cernox odsudeny na smrt za vrazdu dvox deti, ktoru nespaxal a ktory disponuje darom - schopnostou liecit ludi. Takmer pri kazdom pohlade nanho ma priam fascinovalo aky to je nabuxany manik. Aj ked jeho anglictine nebolo velmi dobre rozumiet, svojej roly sa zhostil skvele(preto aj nominacia na oskara za vedlajsiu ulohu). Trosku nepravdepodobne (vzhladom na jeho rozumovu vyspelost) bolo ako zabezpecil smrt Divokeho Billa(skutocneho vraha zabityx deti) a odpalenie Percyho. Inac aj Doug Hutchinson hrajuci Percyho Wetmora ako stelesnenia zlomyselnej a krutej nadutosti cloveka - tlacenky, ktory pri prvom ohrozeni zamrzne alebo sa dokonca pomoci, bolo dobre(ako aj samotna postava). Jednu z hlavnyx uloh si zahrala vycvicena myska - Pan Jingles, aj ked neviem presne co mal symbolizovat. Jeho artisiticke vykony celkom pobavili.
Stevove pribehy mozno rozdelit: na viac hororove a viac psyxologicke. Zelena mila patri do druhej skupiny, aj ked ma skor pokojny priebeh. Celkom sa mi pacili sceny s popravami, zastupenie a ozivenie pana Jinglesa a "vtipne" komentare Divokeho Billa. Treba seriozne povedat, ze mnohym pri niektoryx scenax vyhrkla slzicka. Film sa dost podrobne drzi knihy, co je fajn a co je nedostatkom v inyx adaptaciax Stevovyx pribehov. Zasluzi si vysoke hodnotenie. "Ale jedna myslienka mi neda spat: Ked moze zit tak dlho mys, ako dlho budem zit ja?"

90%

9.1.2004, 10:20

naprosto dokonalé

Velmi mne překvapilo, že tento film nezískal žádného oskara, protože je jedním z nejlepších filmů, co jsem viděla (a že už jsem jich viděla opravdu dost). V době, kdy televize Nova odvysílala tento trhák, jsem o Kigovi neměla ani páru. Pak jsem se o něm dozvěděla z časopisu a velice mě překvapilo, že tento autor poskytnul předlohu tolika hororům, které jsem viděla na obrazovce naší postarší televize, ale naprosto jsem nepředpokládala, že i Zelená míle se mohla zrodit v hlavě krále hororu. Tomuto filmu mé laické oko nemá co vytknout. Naprosto strhující děj i zpracování (zase se někdo vytáhl- režisér!) Sama za sebe hovoří i pozice v Top ten.

100%

Traudi
20.12.2003, 18:32

Skvelý film

Po "Shining" nepochybne druhá najlepšia filmová adaptácia Kingovej knihy. Kniha je síce veľmi dobrá, ale na majstrove veľdiela ako "To", "Svedectví" alebo "Nezbytné veci" predsa len trochu stráca. Naopak, film medzi doterajšími adaptáciami exceluje. Za prvé je to kinofilm s primeraným rozpočtom a dobrými hercami a za druhé má veľmi dobrú réžiu. Tom Hanks dokázal podobne ako vo Forrestovi Gumpovi, že dokáže hrať aj nekomediálne úlohy. Priam fenomenálny bol herecký výkon Michaela Duncana ako Johna Coffeyho. Myslím, že sa do svojej role úplne vžil. Aj herec hrajúci slizkého Percyho si zaslúži pochvalu. Ostatní herci ma až at nezaujali. Film je plný silných scén, má veľmi emotívny nádych a miestami je veľmi dojímavý. Predovšetkým ale zdôrazňuje silu ľudskosti. Jednoducho skvelá vec...

100%

3.11.2003, 07:22

Co je na tom?

Ja nechapem,co je na tomto filme take uzasne,pozrela som si ho po vrelom odporucani par mojich priatelov,ale nadsena som z neho nebola.Jon Coffey je v prvom rade nespravodlivo odsúdeny,a nik sa ani nesnazi dokazy o jeho nevine hladat.film ma nieco cez 3 hodiny,samotne popravy tvoria 1/3 filmu. neviem,ci ich reziser zamerne tocil take dlhe,ale normalny clovek sa na take nieco nemoze pozerat.Jedneho z dozorcov,ktorí vykonavaju popravy si zahral aj Tom Hanks "milacik zien",v tejto roli absolutne nepresvedcivy,kedze si ho neviem predstavit ani pri zabijani muchy.Ostatni dozorcovia majú tiez uzasne dobre srdce,co je urcite vo väzenskom prostredi bezne.Ozivenie Delacroixovej mysi povazujem za absurdne,lebo ziadny ludovy liecitel nedokaze ozivit uz mrtve stvorenie.Film je, pokial viem ,oznaceny za dramu a nie za science-fiction.Minimalne 4 ludia su presvedceni o Coffeyho nevine,ale neurobia s tym absolutne nic.Ba nieco predsa!Kludne ho popravia.Film bol 4x nominovany na oskara,neviem ake su kriteria na jeho udelenie,ale film neziskal nic.Po zhliadnuti tejto snimky budete urcite smutni a rozciteni,no ja som bola rozculena.

40%

Andrea Vojtekova
28.10.2003, 15:04

Skvěle propojený příběh

Jak to ten King dokáže nad tím mi zůstává rozum stát. Vymyslet tak úžasný, strhující, smutný a naprosto dokonale propletený příběh není rozhodně nic snadného. Režisér Frank Darabont, který s Kingem pracoval již na adaptaci novely Vykoupení z věznice Shawshank, se opět pokusil natočit Kingovku z vězeňského prostředí. Děj se odehrává opět ve věznici, avšak ve 30. letech a děj je vyprávěn formou vzpomínek jednoho z dozorců.
Nedá se vlastně pořádně popsat o čem děj pojednává. rozdělil bych ho na dva příběhy, které se později mistrovsky propojují. První část pojednává o malé chytré myšce, která se objeví ve věznici na bloku E - zde vězni čekají na smrt. Druhá část se přesouvá k příběhu černocha Johna Coffeyho, který je odsouzen na smrt za vraždu dvou malých holčiček. I přes to, že John Coffey není hlavní hrdina snímku, byl herce Michaela Duncana nominován na Oskara za vedlejší roli.
Bohužel se opět opakovalo to samé co před lety u filmu Vykoupení z věznice Shawshank a film nezískal ani jednu jedinou zlatou sošku.
Byl nominován na 4 Oskary.
Dodám už jen, že Frank Darabont připravuje natáčení filmu Mlha, podle povídky Stephena Kinga.

100%

17.10.2003, 13:57

Film = kniha

Tento film se stal mím prvním filmem od Kinga, kde jsem nejdřív přečetl knihu až pak teprve shlédl film. A výsledek? Mnohem lepší než jsem čekal. Nejenže je film prakticky shodný s knihou (což se stává málokdy), ale skvělé herecké výkony v prostředí, jaké přesně autor navozuje v knize, jsou prostě nezapomenutelné.

100%

1.10.2003, 06:49

Zelená míle je první Kingovou adaptací na filmové plátno, kterou jsem měla tu čest zhlédnout, ale bohužel jsem nečetla knižní předlohu. Přesto jsem slyšela od různých zdrojů, že je to věrohodnost sama. Výkony herců byly okouzlující, hudba naprosto úžasná. Myslím, že to nemohlo dopadnout lépe. Bojím se podívat na jiné Kingovy zfilmované romány, protože Zelená míle nasadila laťku hodně vysoko.

100%

23.9.2003, 12:29

nemám slov

Toma Hankse mám ráda už odjakživa, ale teď na mém řebříčku suvereně přeskočil i Brada Pitta. Naprosto úžasný herecký výkon. I když má film něco přes 3 hodiny, vůbec mi to nepřišlo. Po skončení titulků sem si spíš myslela, že se zbláznily hodiny. Na konci sem nezadržela slzy. když Paul říkal:"Milost vaší duši", bylo to, jakoby říkal spíš:"milost mojí duši". Film Zelená míle mě prostě dostal. Líbil se dokonce i mojí mámě a to už je co říct.

100%

22.9.2003, 20:18

Smutný film

Najprv som čítal knihu a až po tom som videl film, ktorý je presným prepísaním knihy (až na malé detaily). Aj napriek svojej dĺžke film ani na chvíľu nenudí a na kvalite mu pridávajú aj herecké výkony Toma Hanksa a Michaela Clarke Duncana. Vždy, keď si ho pozriem, neubránim sa slzám.

100%

5.9.2003, 20:53

Skvelé.