Tajemné oknoRecenze
Tajemné okno

Zdařile vybrané prostředí a hlavní postava, celkem slušný i když trochu zdlouhavý příběh,koncovka se příliš nepovedla (byla očekávaná) a navíc...copak kukuřice může zabránit prohledání pozemku?

60%

Pavel Swamp
2.2.2013, 20:58

60%

Celkově zklamání. Scénárista a zde i režisér David Koepp (Jurský park, častá spolupráce s Stevene Spielbergem), látku neuchopil nejlépe (spíše se mu vymkla z rukou) a tak kvalitní ingerience /Stephen King - předloha, Johnny Depp - hlavní role a jinak dobrý scénarista (ne tak už režisér) Koepp/ dali vzniknout né příliš chutnému dílku, místy i nudné...

60%

Emil Dvorský
15.2.2010, 10:40

Super!

Překvapivé!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Moc se mi to líbilo. Bylo to napínavý! Hlavně ono šokující odhalení se mi líbilo. Od té doby, co jsem tento snímek zhlédl, mám Johnyho Deppa jako herce rád......

100%

Jan Procházka
26.10.2009, 18:28

SKVĚLÝ JOHNNY DEPP

TĚŽKO ŘÍCT KDYBY HRÁL HLAVNÍHO HRDINU NĚKDO JINÝ JESTLI BY TO BYLO TAK DOBRÉ JÁ MYSLÍM ŽE ASI URČITĚ NE,DEPP ZVLÁDL ROLI SCHIZOFRENIKA NA VÝBORNOU OSTATNĚ JAKO VŠECHNY JEHO JINÉ ROLE A TAK UŽ ZBÍVÁ OHODNOTIT SAMOTNÉ DÍLKO TO JE DĚJOVĚ SKVĚLÉ PŘESNĚ PODLE SKVĚLE NAPSANÉHO DÍLKA ŠKODA JEN VE FILMU TOHO KONCE.

100%

21.7.2009, 01:23

Very good

Knihu jsem četl před pár lety, film jsem viděl před chvílí. Nemůžu posoudit, jak detailně film souhlasí s knihou, protože jsem z ní už spoustu zapomněl, ale pokud si vzpomínám, tak se velice dobře shodují. Ať tak nebo tak, film je perfektní, Johny Depp, kteréhonemám moc v lásce, si s "dvourolí" poradil perfektně. Rozcuchané vlasy, nevyrovnanost a zvlášť "kousání na prázdno" z něj udělali opravdu "šílence".

80%

26.2.2008, 08:59

Tajomné okno

Tento film nemám s čím porovnať, pretože som knihu nečítal, ale odpovedal náročnému očakávaniu. Stačilo, že som videl, koho hodili do hlavnej úlohy. Johnny Depp je jednoducho pravdepodobne najlepším hercom a do takejto role sa napriek obavám hodil. Zahral to bezchybne, ako nakoniec každú svoju úlohu. O deji som predtým nič nepočul, takže rozuzlenie bolo naozaj super prekvapením. Typický king. Paráda

100%

Peter Kovalčík
23.1.2006, 16:00

tajemné okno

Tak nejprve musím napsat, že jsem nečetla povídku, takže nemohu srovnávat. Filmové zpracování se mi opravdu líbilo, skvělá byla atmosféra filmu a samozřejmě Johnny Depp. Jen je škoda, že během filmu se už dalo postupně vytušit, jak je to vlastně doopravdy - takže pointa nebyla už tak působivá. Ale to je asi jediná vada.

90%

Lucie Pecková
8.8.2005, 12:27

dost dobrý thriller!

Mám rád Johnnyho Deepa a mám rád Stephena Kinga, takže by se sloučení těchto dvou mělo rovnat zásahu do černého, ne? Jak to tak bývá, pravda je někde uprostřed...film má sice spád, ale hodně předvidatelný děj a Johnyho Deepa jsem viděl mnohokrát zahrát i lépe. Hodně mým kamarádům se tento snímek nelíbil a já sám vlastně nevím, jsem trošku na rozpacích. Dám 80%, ale jistý si tím nejsem. On totiž spisovatel s velkými problémy tady již párkrát byl, že? Možná staré koště dobře mete, ale opakovaný vtip není už vtipem........rozhodně pro toho kdo ho vypráví.......takže jenom protože mám ty dva pány dost rád.........80%

80%

BeeSee
1.6.2005, 16:23

Skvělý

Tak tenhle film mě teda dostal. Žádná krev ani duchové a stejně je dost dobrej. V tomhle filmu dokonce nevíte, kdo je větší blázen, jestli Mort nebo John. Já sem povídku nečetla a tak jsem čekala až do konce jak to dopadne. I když jsem takovej konec nečekala, tak mě vůbec nezklamal. Těm, kdo neviděli, doporučuju kouknout se, protože je to perfektní film

100%

4.5.2005, 18:30

Skvělý

100%

4.5.2005, 18:27

Secret Window

Mort Rainey (Johhny Depp) je dosť úspešný knižný autor. Jeho súkromný život je však v troskách, žena ho podviedla s iným. Vlastne príbeh sa začína vtedy ako Mort prichytí svoju ženu obšťasňovať Toda. Od tej doby uplynul nejaký ten čas. Mort sa odsťahoval od svojej ženy a teraz býva niekde na samote. Život mu začína byť nudný, do tej doby, kým ho nenavštívi neznámi cudzinec, ktorý sa predstaví ako John Shooter. Obviňuje ho s plagiátorstva a tým osudným dielom má byť práve poviedka Tajomné okno (Tajomné okno je akýmsi oknom, ktoré sa nachádza v Mortyho dome). Samozrejme že Mort mu neverí a posiela ho aby sa stratil. Lenže cudzinec Shooter mu nechá jeho rukopis poviedky a Mort hneď zisťuje, že tu niečo nehrá. Obidve poviedky sú skoro navlas rovnaké. Nechce tomu ani sám veriť, veď predsa také niečo nieje možné. Až keď sa mu začína Shooter vyhrážať (najprv verbálne, potom skutkami) zisťuje svoj omyl. Všetci naokolo sú v nebezpečí vrátane (ešte stále) jeho ženy. Neostáva mu nič iné ako si zohnať pomoc a dokázať , že on tú poviedku napísal ako prvý.

80%

Zeke
19.3.2005, 11:18

Tajemné okno

Spisovatelu Martovy Rainimu se hroutí život. Hned na začátku filmu vidíme jak načapá svoji ženu s milencem. Střihem se pak dostáváme o půl roku dál do jeho „bejváku“ v lese u jezera Tashmore. Jednoho dne si chce Mart dát šlofíka, ale probudí ho bouchání na dveře, v osobě Johna Shootera(jinak ještě jsem se nezmínil o tom že Marta si zahrál skvělý; musím říct opět skvělý, protože filmy jako Střihoruký Edvard, Devátá brána, Ospalá díra…tak ty mám rád; Johnnny Depp a kdo to viděl uznejte, vážně týpek jak stehno, málo koho si tam umím představit…), který ho obviní z plagiátorství, nechávámu před dveřmi ležet svou(jeho) povídku a dá mu tři dny na to, aby dokázal, že povídku napsal sám. Znovu se setkají a Mart zjistí, že jeho povídka je o rok mladší, ale Shooter pořád tvrdošíjně trvá na tom, že je to krádež a žáda o důkaz v podobě časopisu, kde by podle Marta, určitě měla jeho povídka být. Atmosféra začíná houstnout…No a dál už to stejně určitě znáte co se ze Shootera(Shoot her) vyklube..

Film je vážně dobrej, atmosféra z něj jenom srčí. Jak už jsem napsal Depp vážně exceluje a tenhle film, patří podle mě určitě k těm lepším, které byly podle předlohy Kinga natočeny.

90%

Curly Chameleon
8.2.2005, 20:11

SSUUPPEERR

Tak tento film, je nejlepší z všech natočených Kingovích příběhů, co jsem viděla. Zaujalo mě už jen to, že tam hraje J.Depp, protože je to můj nejoblíbenější herec, a nezklamal mě! Je to opravdu pěkný film, a to rozuzlení na konce jsem opravdu nečekala. Chtěla bych si přečíst knížku, tak doufám, že bude stejně hezká jako film.

100%

29.1.2005, 13:23

Secret window

Vždy, když mám shlédnout nějaký nový film natočený na motivy některého z děl Stephena Kinga, mě jímá hrůza. A zcela určitě ne proto, že by filmoví tvůrci byli tak velmi zruční a natáčeli opravdu hrůzyplné snímky. Bohužel je tomu právě naopak. Musím konstatovat, že z filmů natočených podle SK se mi opravdu líbili asi jenom dva či tři. Po dnešku můžu říct - tři či čtyři.
Film Tajemné okno jedna z nejlepších adaptací Kingových děl. A to, že konec je jiný než v oné povídce, vůbec nevadí (což se nedá říct například o zakončení Pavučiny snů). Právě naopak, možná bych byl raději, kdyby King zakončil své dílo právě takhle. Možná by pak bylo o trochu lepší.
Jinak se dá říct, že vše je natočeno tak, jak je to napsáno, a tomu dopomáhá ještě skvělý výkon Johny Deppa.
Takže doufám, že příští tvůrci filmů podle SK se nenechají zahanbit a nebudou točit slátaniny, jako tomu bylo doposud......

100%

21.11.2004, 18:06

Secret window

100%

21.11.2004, 18:06

Proč???

Právě jsem zkoukla fil Skryté okno a můžu říct, že byl fakt skvělý. Myslím, že už tady o filmu bylo dost napsáno a nejlepší je stejně se na něj podívat.
Povídku jsem četla, takže jsem veděla o co jde, ale ten konec mě dostal. Zírala jsem s otevřenou pusou a nemohla tomu uvěřit. Konec byl podle mého názoru (promiňte pane Kingu) mnhome mnohem lepší než v povídce. Mám jen jednu otázku: Proč to King nenapsal takhle????

100%

27.10.2004, 09:16

Super

Tajemné okno

Mort Rainey je osamělý spisovatel na osamělé chatě uprostřed země nikoho, až po uši potopený v bezedné tvůrčí krizi. Před půl rokem přistihl svoji ženu v jednom zaplivaném motelu s nějakým upoceným ubožákem z Tennesee, od té doby se plácá v rozvodovém řízení, vede strojené telefonické rozhovory s manželkou a povídá si se svým psem. A když zapochybuje, že by mohlo být ještě hůř, na prahu jeho chaty zazvoní tajemný Jižan v širokém klobouku a nařkne Morta z toho, že mu ukradl povídku a vydal ji pod svým jménem. Hrdý Mort, kterého nařčení z plagiátorství rozpálí doruda, převezme od cizince pomačkaný a časem zkoušený rukopis, který se po bližším zkoumání opravdu až příliš podobá jedné jeho povídce, na níž si však zub času v oddělení vzpomínek v jeho hlavě pochutnal už velice dávno. A John Shooter, jak se neodbytný návštěvník představí, si prý kradení svých povídek rozhodně nenechá líbit. Buď Mort uvede vše na pravou míru, povídce přepíše konec podle Shooterovy verze a vydá ji znovu pod jeho jménem, nebo bude opravdu zle. Slova, které Mort Rainey bere v té chvíli na lehkou váhu, nabírají hlubšího smyslu ještě téhož večera po praktické ukázce „bude opravdu zle“ na jeho domácím mazlíčkovi, který se stává obětí velmi účelové metody, jak připravit zvíře o život pomocí šroubováku. A pak to Raineymu konečně docvakne - tohle skutečně není lovec autogramů a pokud okamžitě něco neudělá, další šroubovák může skončit v jeho těle. Záchrana vlastního života před odhodlaným psychopatem však není lehká za normálních okolností, natož v prostředí liduprázdného nočního lesa…

Tajemné okno je volnou adaptací knihy Stephena Kinga Skryté okno do skryté zahrady (u nás vyšlo spolu se Žrouty času ve sbírce Čtyři po půlnoci). Záměrně uvádím, že volnou, protože změn je tu oproti knize příliš mnoho a bohužel nejde ve většině případů o změny kosmetické, ale zcela zásadní. Zatímco kniha rozebírá vnitřní stavy spisovatelovy mysli a nejvíce zasahuje do žánru pravověrného psychologického dramatu, film je lehce detektivním příběhem, kombinovaným s čistokrevným thrillerem, jehož malá komorní rozmáchlost je bohatě vyvažována počtem přehlušených smyčců a šokujících lekaček. Je to především part pro herecký vokál Johnnyho Deppa, který zde hodinu a půl prakticky nic nedělá, jen občas spí, pije limonádu z plechovky, pobíhá po domě, někam vyjede nebo prohodí pár slov s naštvaným Johnem Turturrem, o jehož plastickém charakteru si mimochodem příznivci knihy mohou nechat jen zdát. Jde o film roztahaný, ale jen výjimečně nudný, což je v kombinaci s herci slušná trefa do černého. Jestliže však srovnám příběhový rozsah, který se Koeppovým kolegům na poli Kingových adaptací vešel do stejného časového úseku, režisér Tajemného okna prohrává na plné čáře.V odlesku zpětného zrcátka, do kterého se divák podívá po závěrečných titulcích, ho může napadnout otázka, proč si režisér nevybral raději látku rozmanitější (a že Stephen King románovou krizí rozhodně netrpí) - mělo smysl točit hodinu a půl šikovně maskované, skvěle natočené a zahrané vaty, která se přesně jako ta pouťová rozplyne už s vyhozením krabice od popcornu? Pokud chci mít ve filmu poselství či trvanlivou pointu, nevyberu si určitě námět, který lze efektivně vecpat do časových kleští televizní bakalářské povídky.

Deppův Mort Rainey je bez závěrečné půlhodinky své papírové předloze poměrně věrný, i když postrádá jeden základní povahový rys, které filmové médium z principu nemůže pitvat od samého začátku, protože by se proflákla pointa a divák by neměl příliš velkou radost. A já o ní nemohu mluvit ze stejného důvodu. Pokud lze říci (a skutečně lze), že Rainey svoji filmovou transformaci poměrně ustál, pak se musí dodat, že z Johna Shootera se stává zcela zjednodušená figurka bez psychologického vývoje, prostě vykonávající vše ošklivé, co se dá od filmového psychopata čekat. Podobnou postavu jste viděli asi ve sto filmech a jen herecký chameleon John Turturro může za to, že má v oku alespoň malou nejednoznačnou jiskru, o které však ve scénáři určitě nemohla být vůbec řeč. I když vlastně nevím, proč by tohle mělo průměrnému divákovi nezasaženému knihou vůbec vadit a nemohl si tento paradoxně nejsilnější aspekt celku náležitě vychutnat.

Mnohem závažnější věcí, kterou už jsem zpola načal, je totiž závěrečná pointa. Ta pravděpodobně svou hloupostí uhrane všechny - na čtenáře čeká ÚPLNĚ jiný konec, na ostatní při troše pozornosti velice předvídatelný zvrat, který se podařilo tak tak vybalancovat na hranici akceptovatelnosti a těžkého plácnutí do čela. Je to přesně ten druh zvratu, o kterém není dobré vědět před návštěvou kina, protože překope celý film. Je zajímavý, ale jen do té chvíle, než z něj scénář začne těžit moc dlouho. Moc dlouho je v tomto případě celá čtvrthodina, pro jejíž místo ve filmu nenacházím v předchozím ději nejmenší opodstatnění. „Šokující“ zvrat střídá druhý a najednou je toho na jeden normální uvěřitelný film příliš. Scénárista Koepp (který má mimochodem na svědomí scénář ke Spider-Manovi) přestává být věrným fanouškem Kinga a pokouší se být nablýskaným novodobým (multi)Hitchcockem, na což nemá ani náhodou.

A přitom mu to na režisérské stoličce tak krásně odsýpá! Předlouhé kamerové ekvilibristické nájezdy ála David Fincher (jeden začíná na hladině jezera a skrze horní patro chaty se probojuje až ke spícímu hrdinovi na gauči v přízemí), hodinka skvěle vybudované atmosféry v prostředí na konci světa (oblíbené kulisy pro Kingovy příběhy) a svižné vyprávění, jehož tempo je o to cennější s faktem, že se většina filmu odehrává na place několika metrů čtverečních.

100%

Masa
17.10.2004, 11:43

Dokonalý záver!?

Hneď na začiatok sa musím priznať že novelu Tajné okno,tajná záhrada som čítal už veľmi dávno, a tak nemôžem dokonale porovnať dej. Na film som sa velmi tešil a som rád že po jeho zhliadnutí som nezostal sklamaný. Film ma zaujal a dej bol celkom dobre stupnovaný. Podľa môjho osobného názoru to Johny Depp zahral vcelku dobre, a nič nemám ani proti výkonu a výzoru "strelca". Tieto postavi my sadli. Čo nemôžem povedať o Timothy Huttonovy, nie že by to bola chyba jeho hereckého výkonu,ale pre mna bol tento herec spätý s rolou Teda Beaumonta z Temnej polovice. (Až teraz som si všimol rovnaké mená), teraz neviem či to bol zámer - lebo aj tam išlo o spisovatelovo druhé Ja, alebo nie. Ale ked nad tým rozmýšlam tak asi to zámer bol. A priznám sa páčil sa mi aj pozmenený záver filmu. Doporučujem

80%

13.10.2004, 07:57

Priemerný kus

Novela Stephena Kinga "Secret Window, secret garden" o spisovateľovi trpiacom schizofréniou patrí k mojím najobľúbenejším. Preto som si nenechal ujsť film a pozrel som si ho hneď ako..ehm,...mi kamarát napálil pirátsku Div-X kópiu.
Sklamalo ma hlavne obsadenie úloh. Mortona Rayleho som si predstavoval ako typického Amíka stredného veku s ustupujúcimi vlasmi a začínajúcim pivno-hamburgerovým bruchom, určite nie ako atraktívneho Johnny Deppa s vlasmi odfarbenými na blond. John Shooter bol opálený, vetrom ošľahaný južanský blonďák s modrými očami a vráskami od slnka a nie akýsi pochybný brunet. Ani obsadenie ostatných postáv sa mi veľmi nepozdávalo.
Omnoho horšie ale bolo, že herecké výkony Johnnyho Deppa, "Johna Shootera" a "Amy", Mortovej ženy nepatrili k najlepším. Nehovoriac o čajovom odvare ktorý predvádzali vedlajšie postavy.
Film sa takmer verne drží knižnej predlohy až na zmenený záver, kde Mort Raley zabije svoju ženu a jej milenca, miesto toho aby bol zastrelený miestnym šerifom. O tom či je tento alternatívny záver lepší ako knižný silne pochybujem.
Summa summarum, "Secret window" je len priemerný film a patrí k tým horším dielam natočeným na motívy Kingových diel. Za jeho najväčšie slabiny považujem slabé herecké výkony a neschopnosť zobraziť melanchonickú, tajomnú a clivú atmosféru ktorou ovplývala vynikajúca Majstrova novela.

60%

26.9.2004, 10:25

Tajemné okno versus naše kino

Tak do našeho Zapadákova konečně dorazil film Tajemné okno.V den promítání jsem usedl přímo do půli promítacího sálu,abych si náležitě vychutnal skvělé "efekty" ze všech světových stran a náhle jsem pocítil děsivou samotu. Nebylo divu: když jsem se rozhlédl po sále, shledal jsem,že je přeplněný prázdnem - až na tři pubertální výrostky přiblbě se hihňající někde v zadních řadách. Ty lidi jsou ale NEZNALBOZI, pomyslel jsem si a zadíval jsem se na úvodní titulky, v nichž se skvělo Kingovo jméno.
Film mi zpočátku připadal dosti nudný, ale to bylo bezesporu jen tím, že jsem četl novelu a tudíž věděl, jak bude vše probíhat. Asi v polovině promítání se porouchala promítačka nebo repráky nebo bůhvíco a mne obklopilo nepříjemné praskání a šumění. Čekal jsem, kdy se promítačovi podaří závadu opravit, ale mé čekání bylo bohužel marné. Promítač asi usnul nebo dokonce umřel, protože nepříjemné zvuky linoucí se kinem doprovázely Tajemné okno až do jeho samotného konce. No to je snad ňákej vtip, pomyslel jsem si a rozhodl se, že zažádám o vrácení peněz.... ale až po filmu, jelikož přece jen trochu zvuku slyšet bylo a z titulků jsem se dočetl, o co ve filmu jde.
Film mne překvapil ve svém závěru, který(jak můžu snad prozradit - a jestli ne,tak teď přestaňte číst) skončil špatně. Je to již delší dobu, co jsem novelu četl, ale mám dojem, že to takhle neskončilo. No nevím, budu to muset přelouskat ještě jednou.
Atmosféra byla dobrá...teda toho filmu(rozhodně né atmoška v našem kině) a velice se mi líbilo prostředí, kde byl film natáčen. Docela dobře si dokážu představit, že takhle nějak bude vypadat i prostředí budoucího filmu Pytel kostí.
Vymáhání peněz od pokladní mě nakonec během druhé poloviny filmu (která už začala být((pro mě)) více zajímavá) přešlo a já jsem se vydal domů s pocitem, že jsem shlédl opět jeden z lepších filmů natočených podle Kingových děl.

70%

27.5.2004, 10:18

Tajemné okno

Co na začátek? Možná pár faktorů, které by byly schopny ovlivnit mé hodnocení 1. Novelu jsem nečetl. 2. Na filmu jsem byl se svojí dívkou, takže jsem nebyl zcela ve střehu celou dobu:) Ale teď už k filmu. Herecké obsazení je podle mě brilantní. Johny Deph je opravdu "pan herc" a oscara za Piráty měl určitě dostat. Pokud jsem si dobře všiml, tak nechybí skoro na žádném záběru a snad celý film sledujeme jenom jeho. Ostatní herci - hlavně představitel Johna Shootera odvedli svoji práci také velmi dobře a v podstatě jim není co vytknout. Atmosféra filmu je podmanivá a vtíravá a brzo si vás podmaní. No, ale aby nebylo jenom toho chválení. Je tady také jedna věc, které za ostatními tak trochu pokulhává. A tou je kupodivu příběh. Nevím proč, ale prostě se mi zdál tak nějak málo "bohatý" a to v tom smyslu, že prostě bylo vidět, že se jedná jenom o povídku. Na druhou stranu, to co měli autoři k dispozici zpracovali opravdu výborně. Dávám 80% a všem film vřele doporučuji.

80%

Daniel Max
23.5.2004, 09:56

Kniha na plátně

Poštěstila se mi vcelku zvláštní příležitost: kino jsem navštívil zrovna v průběhu čtení novely. Pokud by to někdo chtěl také zkusit - varuji - není to nejlepší nápad. Jít na napínavý film, kdy víte jak se věci mají, co bude následovat a co se které postavě honí hlavou není ideální pro silný autentický zážitek. Spíš si připadáte jako nějaký kontrolor na pracovním promítáním a sledujete, jestli tam někde náhodou nevypadl záběr.
Byl jsem zvědavý, jaké to bude vidět "ve skutečnosti" to, co si jenom představuji při čtení knihy a jak si asi filmaři poradili s převedením příběhu, v němž velkou roli hraje časté přemýšlení, rozjímání, dumání a vnitřní dialogy hlavního hrdiny, na filmové plátno. Myslím, že si s tím poradili vcelku dobře. V první části film kopíruje knihu krok za krokem téměř doslovně. A vlastně kromě závěru, který je jiný než v knize, se tvůrci filmu drželi téměř úzkostlivě literární předlohy. Těžko říct, jestli z respektu ke slavnému literátovi nebo ze strachu před naštváním jeho fanouškou, pokud by snad Mistra příliš předělali.

70%

LubR
6.5.2004, 10:46

Jiný konec? No a!

Tajemné okno je mimořádná podívaná. Dokonalost hudby je v absolutní harmonii s filmem samotným. Krásný dům na osamělém místě v blízkosti jezera, kde by stálo za to bydlet. Charismatický Johny Depp s efektivní dírou v županu, proplouvá celým příběhem jako múza a vy jen čekáte, aby vás políbil a vy jste mohli napsat ucházející recenzi. Ostatní herci jsou víceméně, spíše méně, rovnocennými partnery, avšak jsou zcela zastíněni výkonem hlavního hrdiny. Film má napětí a občas na vás zaútočí i strach. I přes pár změn (záměnu domácího mazlíčka kočky v psa za změnu nepovažuji), je ten příběh opravdu dobrý. Skutečnost, že Mort do své situace zasvětil policii se do filmového zpracování podle mého názoru hodí a ten konec, to bylo prostě něco. Právě tenhle konec mi v knize chyběl, a proto jsem za něj vděčná. Dávám stovku, poněvadž jsem z filmu ještě nadšenější než z novely, která na mě zapůsobila velice kladně. Navíc mám slabost pro Johnyho Deppa

100%

28.4.2004, 19:57

23 recenzí