Prokletí SalemuRecenze
Prokletí Salemu

Vždy když se podívám na nějaký film podle Kinga, hodnotím na něm to, jestli bych na základě shlédnutí filmu chtěla jako naprostý laik začít Kinga číst. U Prokletí Salemu bych řekla že ano, protože mám hororové filmy ráda. Když se na to ale podívám z opačné strany a sice tak, že jsem nejdříve přečetla knihu a následně shlédla film, musím uznat, že v mnoha ohledech mě fiml zklamal. Chyběly mi různé postavy, které se ve filmu neobjevily, a charakter hlavních hrdinů byl mnohdy jiný než jsem si ho představovala. Zklamalo mě také obsazení. Například na Osvícení se mi líbilo, že Wendy hrála obyčejná herečka - nic jako Angelina Jolie například -, takže mi situace připadaly realističtější a tím i strašidelnější. Hlavní hrdinka v Prokletí Salemu je ale klasická blondýnka z tuctových hororů, což je u mě velké minus ( ne proto, že bych ji záviděla zlatavou hřívu ). Dále mě zklamal začátek a konec filmu a rovněž "souboj" otce Callahana a upíra. Knihu jsem přečetla během dvou dnů, protože se mi moc líbila, ale film už zase tak ne.

60%

4.7.2006, 08:25

Ostudné zpracování

Na Prokletí Salemu jsem se těšil - kniha patří k mým oblíbeným, jakkoli pochopitelně ani ona není zrovna skvostem mezi Kingovými díly. Ale upíry mám rád a kniha je v této kategorii (rozuměj "upíří historky") lepší průměr. Ne tak film. Nechápu ambice scénáristů a režisérů zpracovat slušnou předlohu po svém, a to v tomto případě doslova za každou cenu. Výsledek je děsný. Děj je postaven na hlavu, plný zbytečností a úplných pitomin, herecké výkony povětšinou mizerné a upíři jsou zde vyloženě směšní. Pokud bych hodnotil film jako Kingův, musel bych dát rovněž 10, maximálně 20. Když zapomenu na to, že má film s Kingem vůbec něco společného, vyjde mi maximálně 40%, a to jsem hodně shovívavý. Nestojí za shlédnutí - ztráta času a iluzí.

40%

Ivan Švanda
7.6.2005, 07:47

Prokletí Salemu

Jsem velkým a nadšeným obdivovatelem S.Kinga.Proto jsem byl velmi zvědav na nové filmové ztvárnění Prokletí Salemu,které v minulých dnech odvysílala tel.Markíza.Po shlédnutí zatím prvního ze dvou dílů musím však bohužel konstatovat,že jsem doslova zděšen.Ne však hororem,ale hororově hrůzným plytkým a nudným zpracováním této knihy.A proto je mi líto,ale nemohu opravdu nikomu doporučit.Kdyby byla na stupnici 0,dal bych 0.Takto dávám 10%.

10%

Milan Malý
9.5.2005, 21:35

Dehonestácia Kinga

Inak sa to nazvat neda, mozno by sa este dal pouzit slovensky vyraz zhovädiť. Videl som este len prvu cast, a aj to som musel bojovat aby som vydrzal so konca. Uplne primitivny scenar, herecke /ne/vykony, atmosfera celeho tohto filmu sa s predlohou neda porovnavat. Nechapem ako moze S. King pripustit take znehodnotenie. Alebo prava vlastni vydavatelstvo ? Fakt neviem.
Preco v hodnoteni nie je 0 ? Tento film by si ju urcite zasluzil.

10%

wolf