USA: 1984
ČR: 1996
  • Originální název: Talisman, The
  • Rok vydání: 1984
zajímavosti
  • Stephen King napsal knihu společně s Peterem Straubem.

Nevím, jaká byla dělba práce obou autorů a asi nemá smysl po tom nějak výrazně pátrat, ale Talisman se mi četl hodně těžce, což se mi u Kinga stává jen výjimečně. Rozjezd je výborný, naláká na další pokračování a je tu opět rozehrán v základu jednoduchý, v hloubi však komplikovaný příběh plný nástrah, napětí, ale tentokrát bohužel i nudy. Za zásadní problém knihy považuji to, že je opravdu zdlouhavá, některé pasáže se v ní zbytečně opakují a tentokrát jsem se trochu ztrácel i v popisech, může to ale být dáno i tím, že fantasy obecně moc nemusím, takže jsem se v ději v Teritoriích úplně neorientoval a příliš mě nezaujal. Možná kdyby pánové knihu zkrátili o minimálně sto stran, mohla být přece jen sevřenější. Na druhou stranu jde ale pořád o nadprůměrné čtení, v němž nechybí typické kingovské atributy - skvělí záporáci, kamarádství na život a na smrt, předčasně vyspělé děti, před nimiž leží zdánlivě nemožný úkol, děsivé momenty i naturalistické popisy některých výjevů a některé opravdu strhující pasáže (kompletní podzápletka s Vlkem a speciálně příběhy z "dětského domova" patří k tomu vůbec nejlepšímu v knize). I z tohoto důvodu zkrátka nemůžu dát tři hvězdičky, ale musím přidat jednu navíc, ačkoli Talisman nebude patřit k těm "kingovkám", k nimž bych se někdy vracel.

70%

5.6.2015, 23:16
celkem 24 recenzí