Rose MadderHlavní strana

USA: 1995
ČR: 1998
  • Originální název: Rose Madder
  • Rok vydání: 1995

Okolo týhle knížky sem v knihovně chodila dost dlouho, ale vždycky sem si půjčila buď něco úplně jiného, nebo jinou knížku od Kinga, která se mi tak nějak líbila víc. J Ale teď jak toho mám hodně, tak sem chtěla něco menšího, lehčího, ale hodně dobrýho, co bych mohla tahat pořád s sebou i když táhnu mrak jinejch věcí a to tahle knížka splnila naprosto na výbornou. A víte proč? Za první je to King, takže bych jí stejně jednou četla, za druhý je to malá a paperbacková (tudíž lehká) knížka a ze třetí v sobě ukrývá tak dokonalej příběh, že vám to fakt veme dech. Takže sem jí prostě jednou čapla, půjčila si jí a hned v autobuse jsem se do ní začetla. J Takhle knížka byla naprosto dokonalá a byla sem do ní fakt hoooodně zažraná. Dost mě mrzí, že zrovna tahle knížka nebyla zfilmovaná, protože si myslím, že by to fakt stálo za to a byl by to rozhdně velkej trhák, protože je to fakt hodně dobrej příběh, plnej tajemna, napětí, děsu a takového toho kouzla, který King do svých knížek dokáže vložit. No a o čem, že to je? Hlavní hrdinkou je mladá Rose, která žije se svým psychopatickým a sadistickým naželem, který jí fakt dost ubližuje. A to nejen fyzicky, ale i psychicky a Rose je momentálně už dost zlomená a nešťastná a pořádně neví, jak z toho ven. Jednou se v ní ale něco zlomí - díky jedné malé kapičce krve na čistě bílém prostěradle - a rozhodne se od Normana utéct. Nevezme si s sebou nic než jen svojí kabelku s pár drobnostmi, které v ní neustále nosí a Normanovu platební kartu. Z ní vybere - se strachem v očích - částku, která se jí zdá akorátní a zmizí daleko od svého manžela. Dostává se do jiného města, kde najde bezpečí ve skupině dalších žen, které odešli od svých sadistických manželů a partnerů, později si najde - shodou krásné náhody - práci, pronajme si byt a začíná žít normálním životem. Dokonce se seznámí s pohledným mladým mužem, který jí opět dodá ztracené sebevědomí. A je tu ještě někdo/něco, co spomáhá víc, než si Rose myslí. Velkou pomocnicí je jí tajemná žena na obraze, který si koupila v jedné zastavárně. A jak je určitě všem jasné - přeci jen mluvíme o Kingovi - není ten obraz jen tak ledajaký. Abych vám to tedy alespoň trošku přiblížila…žena na obraze není tak docela (ne)skutečná a Rose zjistí, že potřebuje nutně její pomoc, která má být po zásluze odměněna. Navíc, ta žena se nápadně podobá naší Nové Rose. Nebo se Rose začne podobat ženě na obraze? Jak to vlastně je se dozvíte jen tehdy, pokud si knížku přečtete. A fakt to stojí za to, i když to asi není úplně typická Kingovka na jakou mohou být mnozí z vás zvyklí. Rose Madder je úžasně vyprávěný, dokonale napsaný a poutavý příběh, který vás chytí do svých pavoučích sítí a nepustí, i kdybyste sebou házeli sebevíc. Je to příběh o odhodlání, nenávisti a o tom, že když někomu pomůžete, - i v případě, že ryskujete vlastní život - tahle pomoc se vám stonásobně vrátí a může vám dokonce zachránit krk. A taky o tom, že bysme neměli podceňovat zázraky, i kdyby nás sebevíc děsily. http://kosmikline.blog.cz

100%

14.4.2014, 20:30
celkem 19 recenzí