ČR: 2003
  • Originální název: Different Seasons
  • Rok vydání: 1982
  • Typ knihy: Sbírka novel
zajímavosti
  • V první novele se zmiňuje "Spruce Mall". Spruceová je dívčí jméno Tabithy Kingové.

King svou úvodní povídkou Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank nasadil laťku velmi vysoko. Od začátku povídka upoutává bezprostředním vyprávěním bývalého trestance Reda. Ten nevypráví o sobě, ale o svém tichém spoluvězni Andym, který se stává jakousi legendou. Andy je bankéř, který si odpykává svůj trest za čin, který nespáchal. Zpočátku ušlápnutý samotář si svými znalostmi získává privilegia u bachařů, která mu později v podstatě dopomohou k útěku. Vždycky mě pobaví, jak to takový distingovaný tichošlápek díky své trpělivosti a povaze všem natře- 10/10. Nicméně King nepolevuje a chrlí na nás další brilantní povídku s názvem Nadaný žák. Zprvu možná moc nezaujme, ale čím více vynikající student- náš nadaný žák Todd navštěvuje válečného zločince, tím více je povídka fascinující. Mění se chlapec, který je den ode dne závislejší na brutálních popisech z koncentračních táborů. Mění se i bývalý nacista- bojí se prozrazení a chlapec ho má plně ve své moci. Karta se však časem obrací a pánem situace se stává nacista, ve kterém se probouzí téměř zapomenuté vražedné choutky. King výborně popsal postavy a jejich vzájemné manipulování a vydírání- 10/10. Po takovém skvostu bohužel přichází velký pád v podobě povídky Tělo. Podle reakcí čtenářů je povídka buď nejlepší ze souboru nebo ta nejhorší. Mě povídka absolutně nezaujala a do dočtení jsem se téměř nutila. Putování chlapců za mrtvým tělem by coby námět ještě nebyl nejhorší, kdyby pasáže nepřerušovalo např. vsouvání povídek, které napsal jeden z chlapců- dnes již dospělý spisovatel Gordie vzpomínající na dětství- 4/10. Náladu nakonec relativně spraví poslední povídka Dýchací metoda, která je lehce zahalena do magického oparu blížících se Vánoc. Dýchá z ní mrazivý a zárověň i hřejivý pocit z klubu, ve kterém se vypráví podivné příběhy. Jeden takový si také vyslechneme- o těhotné ženě, která se navzdory předsudkům rozhodne své dítě odrodit. Líbí se mi, že tajemství klubu zůstává nevyřčené a povídka si jako jediná ze souboru zachovává titul coby hororová- 7/10

80%

1.12.2010, 14:27
celkem 25 recenzí