Všechno je definitivníHlavní strana

USA: 2002
ČR: 2003
  • Originální název: Everything's Eventual
  • Rok vydání: 2002
  • Typ knihy: Sbírka povídek

Čtrnáct hodně zajímavých povídek, na kterých se mi nejvíce líbilo to, že před (nebo po) každou z nich je krátký odstaveček o jejich vzniku. Jinak jde o sbírku příběhů, jejichž úroveň je malinko nevyrovnaná. K nejlepším řadím rozhodně Pitevní sál čtyři (nic originálního, ale funguje to báječně, sugestivně napsané), Pán v černém obleku (báječně evokuje starší romány, má výbornou atmosféru, jen možná konec mohl být malinko jiný), Sestřičky z Elurie (atraktivní a atmosférický western, který zaujme i nečtenáře Temné věže, mezi které se zatím počítám, jsou tu některé parádní momenty a scény), LT a jeho teorie domácích zvířat (zajímavý nápad a hlavně zajímavě zrealizovaný obyčejný příběh o oběti masového vraha, nechybí tu humor a tajemství, to mám rád, moc super), Silniční virus míří na sever a Oběd v Gotham Café (typické kingoviny, kde sice mistr sám sebe malinko vykrádá, ale pořád to funguje a je to neuvěřitelně napínavé a černohumorné přesně tak, jak to King umí), 1408 (taky velmi slušná povídka s otřepaným nápadem, ale hodně zajímavě a svým způsobem originálně zpracovaná, má to hezkou pointu a začátek je vynikající), Jízda na Střele (nadprůměrná povídka, typicky kingovská, přesto částečně originální a hlavně celou dobu baví). Zbytek už je takový nemastný neslaný a některé povídky jsem zřejmě nepochopil tak, jak jsem měl. Ve výsledku jde ale o hodně dobrou sbírku povídek, ke kterým se bez problému dá vracet.

70%

7.10.2013, 00:00
celkem 20 recenzí