Z buicku 8Hlavní strana

USA: 2002
ČR: 2003
  • Originální název: From A Buick 8
  • Rok vydání: 2002

Tahle knížka mi přišla trošku odlišná od těch ostatních, které jsem od Stephena doposud četla a musím říct, že mne velice příjemně překvapila. I když je to King, kterého fakt uctívám, tak jsem měla tentokrát docela obavy, aby mne tahle knížka bavila, protože přeci jen jsem holka a čtení o autech není zrovna to, co vyhledávám. Ale když už sem si jí půjčila v knihovně, tak sem si řekla, že jí přečtu, protože za a) je to King a ten mne snad ani zklamat nemůže a za b) já děsně nerada vracim knížky, který sem nepřečetla. :D Ale abych nemluvila jen o tom, jak jsem knížku četla a podobný blbinky :D tak vám samozřejmě napíšu i krátký děj celého příběhu, který je naprosto senzační, mystický a naprosto bravurně napsaný - King je prostě Pan vypravěč a tuhle nálepku už mu nikdo neodpáře. :D Čerpací stanice v jednom naprosto fiktivním Pensylvánckém městečku Statler. Tajemný a podivně vyhlížející muž právě vystupuje ze svého buicku, který se na první pohled může zdát zcela obyčejným, ale na pohled druhý…. Muž vzápětí beze stopy mizí a jeho buick je odvezen na místní policejní stanici. A tehdy se začnou dít věci, které lidský rozum nedokáže rozumně vysvětlit, vyvrátit ani objasnit. Dveře a kufr buicku se čas od času otevřou a vydají bytosti, které si ani nejbujnější lidská představivost nedokáže vymyslet. Jejich příchod provází rychlí pokles teploty, hluk a ,,ohňostroj" který vychází z prostor záhadného automobilu. Ale buick své poklady nejen vydává, ale zároveň si bere něco z našeho světa. Člověka, zvíře…a to se ztratí bůh ví kam. Stephen King ve svém dalším románu nádherně uchopil celou myšlenku, která se mu jednoho dne usadila v mysli a naprosto fantasticky jí rozvedl a vměstnal do příběhu, který ohromí snad každého. Ať už ste kluk nebo holka, protože holky by se rozhodně neměly nechat odradit od toho, že knížka pojednává o jakémsi autě, které je v podstatě nezajímá. Z Buicku 8 je naprosto úžasná knížka, která rozhodně stojí za přečtení, a bych pravdu řekla, dost by se mi líbilo kdyby jí někdo zfilmoval. Protože na tomhle příběhu by se filmaři fakt vyřádili. :D Takže pokud váháte nad tím, zda si knížku přečíst nebo ne, tak po ní stoprocentně sáhněte, protože to fakt stojí za to… a já v a věcech nelžu.

90%

21.4.2014, 15:30
celkem 34 recenzí