Temná věž: Závan klíčovou dírkouHlavní strana

USA: 2012
ČR: 2013
  • Originální název: The Dark Tower: The Wind Through the Keyhole
  • Rok vydání: 2012

Ahojky lidi. Jak se máte? Já naprosto pohádkově, a protože se mám pohádkově, tak chci i vám udělat radost a to další recenzí na naprosto dokonalou knížku od mého favorita Stephena Kinga. Jmenuje se Závan klíčovou dírkou a spadá do série Temná věž, kterou už sem na blogu recenzovala. :D Tenhle díl vyšel loni, ale pořadově zapadá mezi čtvrtý a pátý díl celé série, což je docela sranda. No uznejte…kdy se vám stane, že máte od nějaký série čtyři a půltej díl? :D V téhle knížce se tedy opět setkáváme s Rolandem a jeho Ka-tet, kteří společně putují Středosvětem k Temné věži a Karmínovému králi. Na své dlouhé a strastiplné cestě k cíli se setkali už s mnoha nebezpečími, ale jedno z nejhorších na ně teprve čeká. Smrtidech. Ukrutná severní bouře, která zabije každého, kdo se před jejím ledovým větrem a vichřicí neukryje do teple svého příbytku. Našim hrdinům se podaří před bouří uniknout díky duchapřítomnosti starého převozníka Bixe, který jim ukáže starou a dávnou nepoužívanou budovu, kde mohou v klidu bouři přečkat. Ale jak jen se při bouři, která bude jistě řádit nejméně dva dny zabavit? A tak začne Roland, pistolník z Gileadu, syn Stevenův vyprávět jeden z mnoha svých příběhů. V tuto chvíli se tak trošku dostáváme do koncepce knih Tisíce a jedné noci, protože Roland začne vyprávět příběh v příběhu. Začne tím, jak byl spolu se svým přítelem vyslán do města Debarie, kde už mnoho dní řádí zvěrodlak. Při pátrání po tomto monstru se Roland, jako mladý muž, setkává s chlapcem Billem, kterému zvěrodlak zabil otce. Bil ovšem tohoto muže, schopného proměnit se ve zvíře, viděl a jedině on je schopen určit, který z obyvatel města skrývá svou hrůznou tvář pod příkrovem milých slov a nevinného vystupování. A právě malému Billovi započne Roland vyprávět příběh, podle něhož dostala kniha své jméno - Závan klíčovou dírkou. Pistolníkovo vyprávění má samozřejmě jisté hororové prvky, přeci jen se jedná o knihu z pera Stephena Kinga, ale balancuje i na hranici pohádky, dobrodružného příběhu a tajemné fantastiky. Závan klíčovou dírkou je příběh s dobrým koncem, který vás na některých místech může i rozplakat a věřte mi, že se od něj nebudete moci odtrhnout. King v tomto díle Temné věže opět dokázal jak velkým a mocným je vypravěčem a jak lehce dokáže každý svůj příběh dovést k dokonalosti a úžasnému závěru. Knížka má tedy všechny klady, které si u ní jen dokážete představit. Je to King, to za prvé, což už je samo o sobě jasná záruka kvalitního čtení, které vás v žádném případě nemůže zklamat. A za druhé…jeto Temná věž, která mne naprosto pohltila už při prvních řádcích prvního dílu. A pro toho, kdo tuto úžasnou sérii přečetl celou, je jistě nemyslitelné aby promarnil svou možnost setkat se opět se svými oblíbenými hrdiny a prožít s nimi opět pár hodin naprosto fantastického čtení. Takže pokud stále váháte nad tím, zda si tuto knížku přečíst či nikoli, pak to rozhodně udělejte. Protože je docela dobře možné, že i k nám zavítá nějaký Smrtidech a zemřít s pomyšlení, že ste si právě toho dílo nepřečetli by byla jistě ohavná věc. Protože…nakonec si ten vítr odnese všechno, není-liž pravda? A proč taky ne? Proč by tomu mělo být jinak? Kdyby nás sladkost života opustila, žádné sladkosti by nebylo. recenzi si můžete přečíst i na mém blogu kosmikline.blog.cz, kde je celá jedna rubrika věnovaná právě Stephenovi

100%

14.3.2014, 19:38
celkem 2 recenzí