Srovnáno se zemíRecenze
Uuu

taktovkou Bachmana stalo, že jsem se nemohla dostatečně vcítit do postav a jejich iracionálního chování, protože chování Barta iracionální bylo. Nechápala jsem jeho uvažování a celkové plynutí příběhu. Semtam jsem si u knihy a nad jeho uvažováním říkala: Bože, ten je nemožný, takhle všechno pokazí!! Na jednu stranu je hlavní hrdina románu člověk, který nechce být okraden o vzpomínky, rodinu, dům, pracoviště, ale on sám neváhá okrádat druhé- okrade svou manželku, zaměstnance, město. Svým chováním si absolutně protiřečí a tím vlastně i celá kniha. Když se přeci jen pokusím vcítit do Bartova chování, přemýšlím: myslel si, že vyhraje? Ne... On to předem vzdal už během úvodní scény se zbraněmi a věděl, že nemá šanci. Byl to jen kapr, který se po vytažení mrskal a věděl, že bude sněden. Klasický egoista řídící se heslem: když ne já, tak nikdo... Naštěstí jsem se s Bartem rozloučila celkem rychle díky neveliké tloušťce knihy. A poselství knihy? Možná jen: proti nařízením nemáte šanci vyhrát, pokud nemáte sakra dobrého právníka. Výsledné hodnocení zachraňuje dokonalé spisovatelské umění Kinga. Ačkoliv napsal slátaninu, napsal ji jako vždy svým dokonalým spis taktovkou Bachmana stalo, že jsem se nemohla dostatečně vcítit do postav a jejich iracionálního chování, protože chování Barta iracionální bylo. Nechápala jsem jeho uvažování a celkové plynutí příběhu. Semtam jsem si u knihy a nad jeho uvažováním říkala: Bože, ten je nemožný, takhle všechno pokazí!! Na jednu stranu je hlavní hrdina románu člověk, který nechce být okraden o vzpomínky, rodinu, dům, pracoviště, ale on sám neváhá okrádat druhé- okrade svou manželku, zaměstnance, město. Svým chováním si absolutně protiřečí a tím vlastně i celá kniha. Když se přeci jen pokusím vcítit do Bartova chování, přemýšlím: myslel si, že vyhraje? Ne... On to předem vzdal už během úvodní scény se zbraněmi a věděl, že nemá šanci. Byl to jen kapr, který se po vytažení mrskal a věděl, že bude sněden. Klasický egoista řídící se heslem: když ne já, tak nikdo... Naštěstí jsem se s Bartem rozloučila celkem rychle díky neveliké tloušťce knihy. A poselství knihy? Možná jen: proti nařízením nemáte šanci vyhrát, pokud nemáte sakra dobrého právníka. Výsledné hodnocení zachraňuje dokonalé spisovatelské umění Kinga. Ačkoliv napsal slátaninu, napsal ji jako vždy svým dokonalým spis

100%

29.12.2013, 13:29

Srovnáno se zemí

Srovnáno se zemí je klasická Bachmanovka, která nemůže končit jinak než tak, jak končí. Je pravda, že čtenář do poslední chvíle netuší, jak přesně situaci hlavní postava Bart Dawes vyřeší, ale výsledný konec nikoho nepřekvapí. Vše je očekávatelné a nevyhnutelné. Bohužel není to poprvé, co se mi u knihy pod taktovkou Bachmana stalo, že jsem se nemohla dostatečně vcítit do postav a jejich iracionálního chování, protože chování Barta iracionální bylo. Nechápala jsem jeho uvažování a celkové plynutí příběhu. Semtam jsem si u knihy a nad jeho uvažováním říkala: Bože, ten je nemožný, takhle všechno pokazí!! Na jednu stranu je hlavní hrdina románu člověk, který nechce být okraden o vzpomínky, rodinu, dům, pracoviště, ale on sám neváhá okrádat druhé- okrade svou manželku, zaměstnance, město. Svým chováním si absolutně protiřečí a tím vlastně i celá kniha. Když se přeci jen pokusím vcítit do Bartova chování, přemýšlím: myslel si, že vyhraje? Ne... On to předem vzdal už během úvodní scény se zbraněmi a věděl, že nemá šanci. Byl to jen kapr, který se po vytažení mrskal a věděl, že bude sněden. Klasický egoista řídící se heslem: když ne já, tak nikdo... Naštěstí jsem se s Bartem rozloučila celkem rychle díky neveliké tloušťce knihy. A poselství knihy? Možná jen: proti nařízením nemáte šanci vyhrát, pokud nemáte sakra dobrého právníka. Výsledné hodnocení zachraňuje dokonalé spisovatelské umění Kinga. Ačkoliv napsal slátaninu, napsal ji jako vždy svým dokonalým spisovatelským způsobem, který čtenáře baví.

60%

6.11.2010, 17:07

:-)

Je to poslední kniha, kterou jsem zatím četla. Bart Dawes je ve své podstatě velice zvláštní člověk, ani bych se nesnažila pochopit to, jaký je, protože by Vám to dalo hodně práce a stejně byste k ničemu klouhnému nedošli. Na začátku knihy má všechno, co si jen může přát. Má krásný dům, milující manželku, dobře placenou práci... jenže to by nebyl osud, aby si pro nás něco nenachystal. Tak stejně i o Barta, v jednu chvíli se mu jeho dokonalý svět začně bortit. Musí najít nové místo pro prádelnu, kde pracuje, protože pod ním pracuje spousta lidí. Myslím si, že tento úkol zbaběle spackal. Zároveň si musí najít nový dům, protože přes ten jeho má vést nová dálnice. Pro něj je to ale příliš. Musel by opustit všechny své vzpomínky, všechno na čem stavěl, všechno co má rád... začne dělat nesmyslné věci, i když si myslím, že v podstatě ví, že to nemá žádný smysl. Proto od něho odejde i manželka a v tu chvíli mu vlastně nezbývá nic jiného, než samota. Přišel o práci, manželku, teď příjde i o dům, no a jak se říká, když o to mám přijít, tak aspoň se vší slávou. Ať je to pořádná bomba, a ne jenom ta slovní

80%

Verunka Vybíralová
22.6.2010, 22:56

proste Bachman

Nechápu proč tohle dílo skoro všichni odsuzujou.Jasně má předem daný konec,ale je dost realistický a čte se skvěle,ja ho přečetl za jeden den,hlavnímu hrdinovi se bortí celý svět.Dokonale popsaná pasáž na večírku,jasná BACHMANOVKA se špatným koncem..mě se dílo líbylo..

90%

13.1.2009, 05:07

Mírně nadprůměrná rychlovka...

Těžko posuzovat tuto knížku.. Zdá se mi, že je dost útlá na to, aby obsahovala nějaký navěky zapamatovatelný příběh. Je to prostě taková oddechovka. Byly zde dobré pasáže, výborné pasáže, ale taky slepé uličky, co nikam nevedou.. I když byl závěr víceméně jasný od začátku, pořád jsem Bartovi věřil, že se "nějak" vzpamatuje. Nestalo se, a to bylo možná pro mě zklamání. Jinak linie příběhu s rakovinou Charlieho mě dost zasáhla, jelikož znám něco podobného ze své blízkosti... 70%

70%

17.9.2007, 23:04

průměr

Srovnáno se zemí je zatím asi to nejhorší od Kinga, co jsem četl, přesto knihu neodsuzuji, kdyby jí psal jakýkoli jiný autor, byl by to poměrně zdařilý psychologický portrét člověka, který nechce přijít o svůj dům, na Kinga je to ale málo. Přesto si myslím, že přečtení té knihy nikomu neublíží a jelikož je dost čtivá a poměrně útlá, nezabere to moc času. Prostě čistočistý literární průměr.

50%

5.3.2007, 13:25

Len ci srovnane aj citatelmi?

Suhlasim s prvou polovicou anmikiho recenzie. Aj ja som si obidve knihy - Srovnano se semi a Dlouhy pochod obstaral naraz. Len asi vplyvom Ka som ako po prvom siahol po Pochode a nemohol som si pomoct ako genialne Stevo rozpracoval v podstate jednoduchu myslienku sialenej reality show. Potom prisiel Barta Dawes a ja som cital, cital, a nie a nie docitat, dostat sa ku koncu. Uz len toto samo, svedci o tom, ze moja miniposadnutost - cim skor preluskat nedocitanu knihu - nebola vobec nastolena, teda ani naplnena. Suhlasim aj s tym, ze kritika americkej spolocnosti, ktoru ustami hlavneho hrdinu vyslovuje sam autor a kvalitne preniknutie do mysle cloveka drveneho okolnostami (dom, manzelka, chlast a fet) do takej miery, ze dom, v ktorom byva, a ktory ma byt aj tak zburany, oblozi vybusninami a vykona harakiri, co v podstate mozno chapat aj tak, ze nakoniec vlada vyhra vzdy, tak tieto momenty su v knihe fajn. Ale ... dej, okrem niekolkych poslednych stran, takmer nema napatie. Od zaciatku je jasne ako to skonci, chyba tu gradacia. Mozno je to depresivne a niekomu sa moze zdat pochmurne, no u mna tymto Stevo nijako zvlast nezabodoval. Precital som to len preto, ze niet knihy, ktoru by som nedocital do konca. Tomu zodpoveda aj moje hodnotenie. PS - proti gustu ziadny disputat.

50%

12.1.2007, 11:13

Tohle vážně ne

Tahle kingovka mě tedy vážně nezaujala - i když prostředí prádelny jsem doposud hlouběji nezkoumala. Děj je předvidatelný tím nudným přímočarým způsobem, chybí to "něco". Popis poslední části života chlápka, který se rozhodl sám si ztlouct šibenici, uplést oprátku a vlastoručně se pověsit oživuje snad jenom ta epizodka s dívkou - setkání s dalším ztracencem, tam alespoň probleskla nějaká životnost. To, že mě kniha nezaujala, ale neznamená, že jí nechápu. Naopak, vím zcela přesně jak se to dělá, abyste vědomě a s plnou rozvahou prošvihli důležitou věc. Nemůžete to ovlivnit, jen se vezete. A to je poselství tohohle příběhu.

40%

Lucie Putnová
6.11.2006, 18:29

může se stát i u nás ?

koupila jsem si ve stejné době tuhle knížku a Dlouhej pochod...asi jsem se namlsala tou druhou, protože "srovnáno se zemí" jsem jaksi nemohl málem dočíst.ale jo...dobrá psycho studie jednoho chlápka,co je fakt na dně...prostě okolnosti ho ušláply a bourání baráku a všech jeho životních hodnot a výdobytků vzaly za své...dá se do něj vžít, ale asi jen když máte zrovna nějaké starosti a nevíte jak ven, když vás nikdo neposlouchá a nevíte, co s tím...prostě na podzimní depku je tohle dílko jako stvořené.jinak...mám některé knížky od SK, které se mi moc nelíbí...a tahle se zařadila mezi jedny z nich...škoda...

30%

16.10.2006, 16:11

Srovnano se zemi

Co dodat? Knizka je bravurne napsana, jak by taky ne kdyz je od mistra hororu? Nektere mozna prekvapi ze neni tak desivy, eroticky ani napinavy jako ostatni jeho knihy.. ale napeti ve vas stejne s kazdou radkou stoupa.. nevypocitatelny hlavni hrdina vas neustale prekvapuje.. me osobne nejvice zaujaly nazory, ktere zde zdeluje.. o tom jaka je spolecnost..:) no King skratka mluvi usty svych hrdinu..

70%

Gil
21.7.2006, 11:18

Srovnáno se zemí

Je mírně nadprůměrná kniha, která pojednává o muži, kterému se zhroutí svět tehdy, kdy město rozhodne o prodloužení dálnice přes město, díky níž přijde o práci a přijde i o dům. Pan Dawes se proti tomu postaví a vše chce řešit radikálně. Obstará si pušku a výbušniny a na konci knihy odmítne opustit svůj dům a začne bojovat. Kniha je dobře napsaná, ale podle mého názoru tam chybí určitý druh napětí a vše bez nějakých zvratů směřuje k jasnému cíli, který byl nastaven už na začátku. Tato kniha nijak ničím neohromí, ale to neznamená, že by se mi nelíbila.

70%

10.1.2006, 06:16

Práce a nic než práce

Možná opravdu jedna z nejhorších knih Stephena Kinga. Celý děj je od začátku předvídatelný a po celou dobu se nic zvláštního nestane. A tak se dozvídáme o duševních stavech člověka, který ztratil syna, je vyhozen z práce a posléze od něj odchází i jeho žena (které se vůbec nedivím). Dawes utápí svůj smutek v chlastu (jedno si vezme i drogy)a všechno směřuje k celkem jasnému konci.
Kniha je samozřejmě napsána vynikajícím stylem, jakým umí psát pouze mistr King. I proto ji nepovažuji za úplnou ztrátu času. Kdybych však četl knihu se stejným námětem od někoho jiného, pravděpodobně bych ho jako autora zavrhl. Možná že i nepříliš dramatický průběh románu je důvodem, proč ještě nebyl přeložen do češtiny.

50%

28.6.2005, 15:18

Depresia

Barta Dawsa hrdinu romanu som si oblúbil hned od začiatku. Asi po prvej pädesiatke strán, sa dal predpovedať koniec no vôbec to na deji neuberalo, naopak vžil som sa doňho,niekedy až príliš(viď. Nekonečný pribeh), a privádzalo mi to stavy zúfalstva a depresie. Už dlho od čias Rolanda sa mi hlavný hrdina knihy, nevpísal tak do podvedomia. Vrelo odporúčam.

90%

13.1.2004, 07:39

13 recenzí