TalismanRecenze
Slabší kingovka

Nevím, jaká byla dělba práce obou autorů a asi nemá smysl po tom nějak výrazně pátrat, ale Talisman se mi četl hodně těžce, což se mi u Kinga stává jen výjimečně. Rozjezd je výborný, naláká na další pokračování a je tu opět rozehrán v základu jednoduchý, v hloubi však komplikovaný příběh plný nástrah, napětí, ale tentokrát bohužel i nudy. Za zásadní problém knihy považuji to, že je opravdu zdlouhavá, některé pasáže se v ní zbytečně opakují a tentokrát jsem se trochu ztrácel i v popisech, může to ale být dáno i tím, že fantasy obecně moc nemusím, takže jsem se v ději v Teritoriích úplně neorientoval a příliš mě nezaujal. Možná kdyby pánové knihu zkrátili o minimálně sto stran, mohla být přece jen sevřenější. Na druhou stranu jde ale pořád o nadprůměrné čtení, v němž nechybí typické kingovské atributy - skvělí záporáci, kamarádství na život a na smrt, předčasně vyspělé děti, před nimiž leží zdánlivě nemožný úkol, děsivé momenty i naturalistické popisy některých výjevů a některé opravdu strhující pasáže (kompletní podzápletka s Vlkem a speciálně příběhy z "dětského domova" patří k tomu vůbec nejlepšímu v knize). I z tohoto důvodu zkrátka nemůžu dát tři hvězdičky, ale musím přidat jednu navíc, ačkoli Talisman nebude patřit k těm "kingovkám", k nimž bych se někdy vracel.

70%

5.6.2015, 23:16

Talisman

Mistr hororu Stephen King a autor Ghost Story Peter Straub spojili své síly a čtenářům představují knihu Talisman. Díky vzájemné spolupráci nás tito dva autoři seznámí s dospívajícím hrdinou Jackem Sawyerem, chlapcem, který se vydává na strastiplnou cestu napříč americkými státy, aby zachránil svou umírající matku. Vlastní také magický nápoj, díky kterému se dokáže přesunout do fantasy světa zvaného Teritoria. Reálný svět a svět Teritorií jsou ve skutečnosti propojeny. A tak když umírá v tomto světě Jackova matka, v Teritoriích umírá její dvojnice královna Laura, jejíž smrt by pro Teritoria znamenala konec harmonického života a nástup despotického vladaře Morgana. Zachránit obě ženy může pouze kouzelný předmět Talisman, pro který Jack skrze oba světy putuje. Vynikající nápad, který bohužel spoluprací obou autorů zanikl. Kdo je zvyklý na kingovky, na Kingův typický vypravěčský styl, bude celkem zklamán. Začátek knihy je pravděpodobně dílem Strauba- tato část se poměrně špatně čte, děj je chaotický a nepřitažlivý. Někteří budou mít tendenci přerušovat četbu, možná se nachytáte, že najednou sice čtete, ale přemýšlíte úplně o něčem jiném. Klasický Kingův rukopis naplno poznáte, až když se k Jackovi v jeho putování přidává Vlk z Teritorií a později přítel Richard. To slupnete děj na jedno posezení a nebudete chtít přestat, jak moc je Talisman v určitých místech poutavý. Bohužel tato road story končí stejně rozpačitě jako začíná. Finální vyřešení je natolik primitivní, že výslednou celkem snesitelnou literární hodnotu této knihy degraduje a řadí mezi podprůměrná díla. Tato spolupráce se bohužel nevydařila a z Kingovy první dvacítky je Talisman nejslabším článkem. Právě teď a tu!

40%

2.12.2010, 12:41

Talizman

Vynikajuca spolupraca Petra Strauba a Stephena Kinga. Pribeh chlapca, ci rozpravka pre dospelych, ako sa tu spravne vyjadrili niektori spolurecenzenti. Talizman rozprava pribeh Jacka Sawyer, ktory bojuje a zachranuje svoju starnucu matku, byvalu herecku, ktorej diagnostikovali rakovinu. Jack sa ju snazi zachranit pred strykom a najst Talzman - krystalovu gulu.

90%

15.1.2010, 11:18

Putující Jack

Ano,ano,ano.Takhle nějak si představuju dobrý román od S.K.Kniha má spád od začátku až do samého konce a co je obzvlášť důležité-žádná nuda,ani na chvilku.Naopak.Stephen King si rád vymýšlí do svých románů imaginární světy.Tato kniha je další,která k nim patří.Nejvíc se mi líbily pasáže o tom jak Jack pracoval v hospodě v Oatley,dále putování s vlkem(při čtení jsem se občas i zasmál,vlkovo vytí v kině mě obzvlášť pobavilo) a úplně nejlepší byl Jackův a Vlkův "pobyt" v sunlightově domově.Malinko jsem se ztrácel v postavě Morgana Sloata a jeho prolínání z tohoto světa do Teritorií.Ale,až si někdy knihu přečtu znovu,bude to určitě jasné.Samotný konec o uzdravení Jackovy matky mi přišel až moc rychlý a jednoduchý.Čekal jsem,že Jackova a Richardova cesta s talismanem za Jackovou matkou bude náročnější,ale S.K.to vyřešil odvozem autem,řízeným vlkovým bratrem z vrhu.To ale nejsou věci,kvůli kterým bych byl po přečtení rozladěn.Je to věc názoru.Dávám na celkový dojem a ten řadí tuto knihu mezi nejlepší,jaké jsem od Kinga četl.

90%

9.10.2008, 15:06

Talisman

Před týdnem jsem dočetl tuhle bichli a musím říct, že jsem spokojen. Mistr psal tuhle knihu s pomocí Petera Strauba a je to znát. Kinga čtu dlouho a znám jeho rukopis velmi dobře, ale tohle dílo se trochu vymyká jeho stylu. Určitě je to dějem a taky zásahy zmíněného Strauba, které jsou znát. Děj se odehrává kolem postavy Jacka Sawyera, který putuje přes celou Ameriku za Talismanem, který má tu moc zachránit život jeho matce. To je jeho hlavní motivace. Během cesty prožívá různá dobrodružství, většinou velmi nebezpečná (kdo zná Kinga tak tuší, že to Jack opravdu nebude mít jednoduché). Děj se odehrává ve dvou světech. V tom našem a v Teritoriích, kde má Jack výhodu putovat rychleji než v našem reálu. Zároveň jsou tam trochu drsnější podmínky pro přežití obyčejného smrtelníka z naší Kde a Kdy. Zápletky jsou opravdu originální, děj místy doslova strhující. Kdo má rád Temnou věž přijde si na své. Jack se totiž při své cestě dostává do spálené země neboli Pustin na samou hranici Středozemě. Myšlenkově má toto dílo hodně společného právě s TV. Možná už ke konci budete trochu unaveni tím neustále "putujícím" dějem a budete to chtít mít za sebou stejně jako já. Ale rozhodně téhle cesty nelituju. Už se těším na Černý dům.

80%

22.2.2008, 10:39

Talisman

Prvně jsem se o této knihy musela nutit, protže jsem na ni vůbec neměla čas. Takže když jsem se za dobu dvou týdnů dostala na stránku 20, nevěděla jsem vůbec o tom, co se tam stalo. Tak jsem si řekla ne! O víkendu jsem si ji vytáhla, začala jsem číst úplně od začátku a zavřela jsem jsem ji až večer. Samozřejmě jsem předtím měla nějaké přestávky. Nejlepší pasáže pro mě byly popisování Teritorie, jak se mu změnilo oblečení, jak vypadají peníze. Byl to vlastně takový jiný, skvělý svtě, plný dobrodružství, ale i svět plný nebezpečí. A to se mi líbilo. Konec se mi sice moc nelíbil, ale stejně je to pro mě jeden z nejlepších jeho románů. A nyní jsem už začala číst i Černý dům

100%

Denisa Šnédarová
21.6.2007, 19:48

Jackovo putování

Tak jako mnoho ostatních čtenářů vím, že spolupráce King-Straub nikdy nezklame, skoro bych si přála, aby knih z jejich společného pera bylo víc jak čístých "Kingovin" (to je asi skoro rouhání) :o) Je pravda, že Černý dům a Talisman patří k mým absolutně nejoblíbenějším knihám od Kinga, nechci posuzovat, která z nich je lepší, protože každá je v úplně jiném stylu, Černý dům je horor se vším všudy a Talisman řadím spíše k fantasy, nicméně obě jsou naprosto skvělé. Putování malého Jacka mezi dvěma světy a jeho kouzelný kamarád Vlk mě opravdu dostali. A odchod Vlka je asi jedna z nejlepších scén v celé knize ... když o tom teď tak přemýšlím, Talisman u mě přece jen o světelný paprsek vyhráva :)

100%

Lenka Škrdlová
8.6.2007, 18:22

talisman

Arnie a Dennis byli dva obyčejní sedmnáctiletí kluci, dokud Arnie neuviděl LeBayovo staré auto Christinu. Arnie byl k němu přitahován zvláštním kouzlem a koupil ho i proti vůli rodičů. Od této chvíle se hodný, neprůbojný kluk začal měnit. Christina si ho podmanila. Kdokoliv mu ublížil, byl Christinou zničen. I jeho dívka Leigha málem přišla o život. Christinin počítač kilometrů se přetáčí zpět a čím víc toho najede, tím je auto lepší. Christina ničí vše kolem Arnieho, ničí jeho duši, jeho lásku, kamarádství a nakonec...

100%

7.4.2007, 21:47

GOOD

této krátké recenze musím vysvětlit ten titulek a zároveň se na dálku omluvit autorovi! Ano je to tak, knihu Talisman jsem četl nadvakrát( ne nakvadrát). Poprvé mne příběh chlapce, toulajícího se po pláži moc nezaujal, ale když přišel čtenářský hlad, pustil jsem se do toho znovu a ejhle: vynikající až strhující příběh mne opět přesvědčil o Mistrově genialitě a slíbil si, že už žádnou knihu jen tak neodložím. této krátké recenze musím vysvětlit ten titulek a zároveň se na dálku omluvit autorovi! Ano je to tak, knihu Talisman jsem četl nadvakrát( ne nakvadrát). Poprvé mne příběh chlapce, toulajícího se po pláži moc nezaujal, ale když přišel čtenářský hlad, pustil jsem se do toho znovu a ejhle: vynikající až strhující příběh mne opět přesvědčil o Mistrově genialitě a slíbil si, že už žádnou knihu jen tak neodložím.

100%

25.1.2007, 18:03

Talisman nadvakrát

Na počátku této krátké recenze musím vysvětlit ten titulek a zároveň se na dálku omluvit autorovi! Ano je to tak, knihu Talisman jsem četl nadvakrát( ne nakvadrát). Poprvé mne příběh chlapce, toulajícího se po pláži moc nezaujal, ale když přišel čtenářský hlad, pustil jsem se do toho znovu a ejhle: vynikající až strhující příběh mne opět přesvědčil o Mistrově genialitě a slíbil si, že už žádnou knihu jen tak neodložím.

90%

Martin Sýkora
20.12.2006, 19:28

Talisman

Skvělá kniha, která nabudí vaši fantazii na maximum a provede vás krásným světem Teritorií, děsivou krajinou Spálené země a ve své reálnosti depresivním "skutečným" světem.Četbu této knihy jsem hodně dlouho odkládal, protože jsem se od známého dozvěděl, že je to kniha, kterou King napsal pro děti.Přesto jsem se před nedávnem pustil do její četby (přiznám se, že se sebezapřením) a nemohl jsem se od ní odtrhnout.Nezbývá mi tedy, než udělit 100%, protože zážitek, který jsem z téhle knihy měl, je opravdu stoprocentní.

100%

Gift
18.10.2006, 07:54

dobrodruhem ve 30ti

talisman jsem četla celkem dvakrát a myslím, že jsem si ho dostatečně užila až v "pozdějším" věku. dobrodružství 12ti letého kluka, který dokáže proniknout do jiného světa skrz jakousi šťávu a později jen silou svých myšlenek mě úplně vzalo. fandila jsem jeho boji se zlým Sloanem a brečela jsem při eskapádách s Vlkem :o) rozhodně doporučuji číst tuhle knížku těm, kdo se dokáží vrátit i do dětství a zcela bez zábran se radovat z toho, jak 12ti letý kluk vesele putuje s přítelem a zažívá s ním dost legrační situace a zároveń šokovaně zírat na spálenou krajinu okolo tratě, jež vede k městu a černému hotelu, kde je talisman, zářivá koule spojující vše se vším.

100%

4.8.2006, 10:24

Poznejte i jiné světy!

Tato kniha vznikla po spolupráci Stephena Kinga s Peterem Straubem a mé očekávání naplnila vrchovatě! Hlavním hrdinou je 12ti letý chlapec, který se vydává do světa (a ne jednoho), aby zachránil svou matku. K tomu potřebuje právě Talisman. Ještě však netuší, že právě na jeho bedrech leží zdraví nejen jeho matky, ale "zdraví" celého světa... V úvodu nás pánové King a Straub seznámí s mladým synem herečky, jejíž kariéra se bortí stejně tak rychle jako její zdraví, Jackem Sawyerem. Seznámí se se záhadným černochem, který se ihned stane jeho přítelem a oporou. Ten mu ukáže cestu, která vede za pomocí jeho matce - nechá ho ochutnat nápoj, který, jak autoři popisují, není zrovna lahodný, ale jeho trpkost se určitě vyplatí ustát, protože Vás přenese do Teritorií. Kam že, ptáte se? Do Teritorií! A to se mi na knize velmi zamlouvá, že se příběh neodehrává jen v našem reálném světě, ale děj se prolévá i do světa fantactického - kterým právě jsou zmíněná Teritoria.. Jeho černý přítel mu k lahvičce kouzelného nápoje přibalí ještě pár rad a zásady, jak se v Teritoriích chovat a pohybovat a mládý Jack může vyrazit na cestu, cestu plnou nástrah, nebezpečí... ale na druhou stranu, překážky mu budou pomáhat překonávat nový přátelé, které si po cestě získá, takže nebude vždy bojovat sám. Ovšem na 12ti letého chlapce si Jack počíná zkušeně, mazácky.. (někdy jsem se opravdu divil, co vše dokáže a s čím si poradí - v některých situacích mu autoři nadělili, nechci říct nadliské - to ne, ale na tak malého kluka určitě fantastické schopnosti). Nechci prozrazovat ňák víc, protože bych Vás připravoval, pokud se chystáte tuto knihu číst, o spostu napínavých a dramatických pasáží díla. K nim a k jejich rozuzlení se pročtěte sami, zaručuji Vám kvalitní počtení. A pokud nedáte na mé doporučení, pak spojení umění autorů, které S. King a P. Straub ovládají, je reklama sama o sobě.. Mě Talisman zaujal především Teritorii, fantactickým světem, který, jak sami zjistíte se tak nějak překrývá s tím realným. No uvidíte.. Nakonec každý si může vytvořit svá vlastní Teritoria. Po užití jistých omamných látek :) já objevuji ta svá... a rád se do nich vracím :D I sám Král King má "nějakou" minulost, tak kdo ví, jak na ty svá Teritoria přišel.. ?? :D - závěr této recenze neberte jako drogovou propagaci... ale neřikám, že.. no rači nic :D

100%

Štěpán x x x
15.6.2006, 19:25

Talisman

Nemůžu si pomoct, ale mě se tahle kniha nelíbila. Má sice pár světlých a napínavých pasáží, ale jako celek mě přijde hrozně nesourodá. Je tam sice jakýsi nosný děj, ale jinak je to poskládané z jakýchsi epizod při putování střídavě napříč USA a Teritorií. King napsal spoustu lepších knížek.

30%

Libor Černý
26.7.2005, 09:09

500 strán napínavého čítania

Keď som na prebale knihy čítal o cestovaní v paralelných svetov, povedal som si "to je už na mňa priveľa" a knihu vložil späť na policu. V tom čase som už však patril k skalným a preto som sa o nejaký čas do knižnice vrátil. A neoľutoval som. Príbeh sa začína odvíjať poněkud pomaly, ale potom sa to číta samo.
Príbeh rozpráva o 10-13 ročnom chlapcovi /presne si to nepamätám/, ktorý sa od starého černocha Speedyho dozvedá o paralelných svetoch a o možnosti zachrániť svoju matku, ktorá zomiera na rakovinu. Musí však precestovať celé USA alebo Teritória /tak sa nazýva paralelný svet, v ktorom musí nájsť magický talizman schopný liečiť/. Jack cestuje spočiatku sám, ale potom sa k nemu pridáva Vlk,obyvateľ teritórií, ktorého si určite zamilujete.
V ceste mu bráni jeho vlastný strýko, ktorý vykorisťovaním obch svetov zarába obrovské peniaze.
Ide o akúsi modernú rozprávku s príšerami, zbraňami, bojom dobra proti zlu a všetkým čo ku Kingovi patrí.

90%

wolf
11.3.2005, 23:20

Realna rozpravka

Po zakupeni romanu Cierny dom som sa nemohol pustit do jeho citania bez toho, aby som sa opat nevratil a neponoril do sveta Jacka Sawyera. Tuto recenziu pisem po precitani obox knih, preto bude mat scasti aj porvonavaci charakter, ale len troxu.

Zatial co Talizman povazujem za realnu rozpravku, Cierny dom je detektivny horror.
Aj ked mne sa Cierny dom pacil viac, nexcem tym naznacit ze Talizman je zly, to vobec nie.
Ide o putave rozpravanie o putovani (zaujimave spojenie) mladeho teenagera Jacka, ktoreho cielom je zachranit jeho umierajucu matku a zaroven jej dvojnicku v paralelnom svete nazyvanom Teritoria - umierajucu kralovnu, a to ziskanim jedineho kvazi lieku, ktorym je Talizman nachadzajuci sa v Ciernom hoteli na druhom konci USA. Na putovani, ktore sa odohrava chvilami v nasom svete, chvilami vo svete Teritorii a niekedy pri ich prelinani sa, sa stretava s dobrom aj zlom, s dobrymi (Speedy, Vlk) aj zlymi (Morris a Osmond/Gardner) ludmi.
V Talizmane sa autori zameriavaju na tradicne problemy novodobej ameriky a jej konzumnej spolocnosti a obdobne prenesene problemy zasadzuju aj do Teritorii, pritom vsak nic nezostavaju dlzny a podrobuju ich kritike. Taktiez sa prejavuje skvely cit pre psychologizaciu postav.

Na zaver - zaver nebudem prezradzat hoci sa uz v predchadzajucich recenziach objavil.
Este jedna vec - v Talizmane nie je citit taky silny vplyv a nadvaznost na Temnu vezu a zasadenie do sirsich suvislosti s nou ako v Ciernom dome (to je len konstatovanie).

80%

7.12.2004, 10:33

Talisman

Je to sice pěkně tlustá knížka (na To ale nemá:)), ale stojí za to. Velice zajímavý příběh, kde se vyskytují nejrůznější postavy i situace, které by nikdo nečekal. Tuto knihu jsem četla o prázdninách a myslela jsem bůhví jak dlouho jí nebudu číst, ale vtáhlo mě to do děje a já nemohla přestat. Je to fak dobrá knížka, co se dá jiného čekat od spolupráce King a Straub, že?

80%

20.5.2004, 21:28

Paralerní světy

Boj mezi dobrem a zlem je námětem věršiny knih a paralerně existující světy se objevují také v mnoha sci-fi knihách. Stephen King pojal své paralerní světy, pardón Teritoria po svém.
Příběh Putujícího Jacka, který hledá Talisman, aby zachránil svoji matku před rakovinou, je nádherně napsán. Putující jack a jeho přítel vlkodlak bojují s nepřítelem na obou frontách - ve skutečném světě a ještě skutečnějším světě - Teritoriích. Předměty z jednoho světa se po projití do jiného světa mění ve zcela nečekané předměty.
V této knize je také happy end (pardon všem, co ji ještě nečetli) a druhé pokračování příběhů Putujícího Jacka - Černý dům je snad eště lepší. Talisman je spíše pro mladší čtenáře a Černý dům je klsickým hororem se vším všudy.
Hodnotím velice kladně doporučuji.

90%

13.5.2004, 12:57

Fascinujici paralela svetu

Pan King se mi trefuje do gusta presne knihami popisujicimi paralely svetu. Prostupnost a vzajemnou zavislost svetu na sobe ... a jejich stredy prostupuje nikoli talisman ale Temna Vez ... .aaaa dal sem se unest. No nic zpet k Talismanu :-) Nemam rad knihy o malych detech ... nejak mi nesedi ( spis nesedeli ) Putujici Jack me uchvatil. Jeho cesta od pobrezi k pobrezi at v nasem nebo ve svete Teritorii je fascinujici ... Trosku me prekvapil na muj vkus prilis stastny konec ale jinak SPICOVA kniha... jeji pokracovani Cerny Dum se tez nenecha zahanbit !!!

90%

28.1.2004, 21:57

Talisman

byla moje první "kingovka" a nebyla to láska na první pohled.Ale časem jsem jejímu kouzlu podlehla :)

80%

@>-'-)-,- |||
3.10.2003, 07:56

Talisman

Skvělý román, kde se prolínají dvě roviny, rovina ze součastnosti a rovina z fantasy. Hlavní hrdina Jack potuje ze západního pobřeží USA na východní, kde musí najít lék pro svou nemocnou matku. Myslím, že kombinace horroru s trochou fantasy se povedla. Výborná je postava Vlka, který v současnosti působí trochu komicky. Jinak bych tuto knihu hodnotil velice kladně.

90%

29.9.2003, 07:45

Briliant ideas wrapped in shit

Talizman je jednou z najslabších Kingových kníh. A pritom niektoré jej časti sú pútavé, ale ako celok vyznieva kniha veľmi slabo. Základnou chybou je podľa mňa fakt, že bola písana dvoma autormi. Okrem majstra svojou troškou prispel aj Peter Straub. A tu je kameň úrazu. Po spojení dvoch odlišných štýlov vznikla totiž nechutná gebuzina. Prvá časť knihy "Jack mizne" je totalne zmätená. Takú "haluz" som už dlho nečítal. To musela byť Straubova robota. Druhá časť "Cesta skúšok" sa mi páčila len o voľačo viacej. Jediný záblesk som spozoroval, keď sa Jacka pokúsil zabiť v Teritóriach Živý les. Tretiu časť "Zrážka svetov" písal určite King. Opis udalostí v útulku pre chlapcov, ktorý vedie šialený kňaž Gardener a kde boli Jack s Vlkom zavretý bol úchvatný.Mučenie, šikanovanie, týranie. Bolo to tak nechutné, až to bolo krásne. Takisto perfektné boli udalosti v internátnej škole Thayer, kde došlo k zrážke svetov. Atmosférou veľmi pripomínajúce "The X-files". Posledná časť "Talizman" bola tiež zaujímava, hlavne putovanie cez spustošenú Spálenú zem a dobrodružstvo v Čiernom hoteli, kde sa Jack konečne zmocní Talizmanu. Ale záverečný súboj s Morganom ma už tak nenadchol. Záver bol opäť úplne uletený a nečakajte žiadný strhujúci alebo prekvapujúci záver "a la King". Tejto knihy je vlastne veľmi škoda, lebo námet paralerných svetov s existenciou dvojníkov je veľmi zaujímavý a "Talizman" mohol byť skvelé fantasy.

50%

30.8.2003, 11:07

prvnička

Talisman byl první knihou, která se mi dostala do ruky. Byl jsem z ní naprosto unesen.

100%

21.8.2003, 03:45

aj toto je nazor

uhmm uhmm Viem ako zareaguje veľké množstvo z Vás ,keď poviem že je to jedna z najlepších diel SK a Strauba samosebou tiež.Holt čo na srdci....
Za dobrú knihu pokladám knihu ktorá po

-a,zmení na krátku chvíľku moj pohľad na život.Neviem či ste to niekedy zažili ,ale keď vidím fest cool film alebo čítam takú knihu na pár hodín vidím svet úplne inými očami (dúfam,že to neznie moc haluzne) Stáva sa mi to zriedka ,keď vynechám akcie ako techno party+trávka a pod.-:)

-b,ma prinúti do krvi hádať sa z autorom ,že tak to teda nie toto neberem ,alebo naopak plne s ním súhlasím

-c,Čítam a tak sa prenesiem do iného sveta že napr. zabudnem aj vyvenčiť psa a ten jančí ako blázon ,ale ja ho nepočujem a potom musím ten svinčík odpratať

-d,proste sa fakticky dobre zabavím

Talisman tak ten má čosi z a+c+d.
Je to tak trochu rozprávka ,ale ktoré z diel SK to nie je.
Putovanie Jacka S. naprieč amerikou ma proste nabilo pozitívnym myslením.
Rovnako ako Langolieri alebo dievčatko ktoré chodí po lese a robí somariny.Teraz ma asi mnohý odkážete na Danielu Steelovú a pod. ale ja zato proste nemôžem.
Z diel SK je cítiť hlboká viera v ľudské sily a v spolupatričnosť
Presvedčenie že mnohé sa dá zmeniť k lepšiemu.
(mám prečítaných 48 jeho diel a 32 z toho mám doma tekže viem čo vravím)
Niekde som tu čítal recenziu ,že reálny koniec v skutočnom svete je ten kde sa to proste skončí zle.Asi som idealista ale tomu poste nemôžem uveriť.Verím v silu ľudského ducha a presne o tom táto kniha je.
Kto chce striekanie gejzírov krvi nech skočí na weekend na brigádu na bitúnok.Podľa mňa na majstrovej tvorbe je najviac fascinujúci realistický opis myslenia človeka ,jeho duše a motívov konania a nie že nejaký mystický magor urobý britvou švih a polišove gulky o seba plesknú./vid temna pule/

Už sa teším ako reakciami rozcupujete túto skoro recenziu na handry a pošlete ma fajčiť hadovi nohy.Čítalo sa mi to proste vynikajúco.Držím Jackovi prsty a Vlkovi prajem dlhý život uhmm ....tomu druhému samozrejme.

100%

10.7.2003, 00:57

24 recenzí