Temná věž II: Tři vyvoleníRecenze
Typický King

Tři vyvolení jsou o třídu výš než trošku rozpačitý Pistolník, na němž je znát, že jde o úvod ságy a že ho přeci jen psal King v poněkud mladém věku. Tady už je to o něčem úplně jiném a jeho propojení jakéhosi bezčasí s výrazným nádechem westernu a "současných" linií funguje naprosto dokonale a v jeho podání vypadá dost jednoduše. Je tu přítomna ona potřebná atmosféra dávno minulých časů a zároveň drsné současnosti, přestřelka s drogovým dealerem je absolutním vrcholem knihy. King tu mistrně představuje tři klíčové charaktery (snad) celé ságy, který je každý jiný, každý je osobitý, zajímavý a společně tvoří netradiční, ale fungující tým a tím pádem je radost číst každé jejich další dobrodružství. Je taktéž fascinující sledovat, jak má King ságu promyšlenou, jak pracuje s motivem tajemna a jak divákovi velmi nenápadně nastoluje další a další otázky ohledně Věže, minulosti světa, který se hnul a postavy Pistolníka, čímž ho láká k četbě dalších dílů. Jediné, co musím vytknout, je trošku zdlouhavější začátek, v němž jsem se těžko orientoval. Jelikož fantasy moc nemusím, série Temná věž jsem se docela bál, Tři vyvolení mě ale přesvědčili o tom, že asi není čeho a že bych měl definitivně číst dál.

80%

19.3.2015, 21:59

Výborný rozjezd

Po ůvodní díle jež je více méně prolegem k této sáze následuje naprosto nedostižný 2 díl, kdy do děje postupně přibude Eddie (feták z našeho světa ) a Suzan (schizofrení černoška na vozíku). Děj se v knize nádherně stupnuje a poslední část .. ten kdo postrkuje . no tak u ni mě šel mráz opravdu po zádech je naprosto perfekní.

100%

Marek Poláček
22.5.2011, 13:50

Tři vyvolení

Po úvodním dílu Temné věže se opět ocitáme ve společnosti Rolanda, posledního pistolníka. Jak muž v černém našemu hrdinovi v předchozím díle vyvěštil, nebude již dále putovat sám. Brzy se má k cestě za Temnou věží, spojnicí všeho kdy a kde, přidat VĚZEŇ, PANÍ STÍNŮ A SMRT. Zatímco Pistolník se odehrává v prostředí připomínající divoký západ, ve Třech vyvolených se poslední svého druhu dostává do New Yorku ve třech různých časech. První zastávkou je "vězeň"- feťák Eddie; druhou schizofrenická "paní stínů" Detta/Odetta a jako poslední čeká smrt, která má s příběhem Temné věže společného víc, než Roland tuší. Tři vyvolení jsou úžasným a akcí nabitým pokračováním. Čekají vás policejní honičky, výslechy, krádeže, přestřelky a spousta dalšího. Roland byť neustále ve stavu mezi životem a smrtí si zachovává pověst chlápka, kterého byste chtěli mít po boku, když jde do tuhého. Eddie je i přes drogovou závislost sympatický vtipálek, který za žádných okolností neztrácí smysl pro humor. A Odetta je silná žena, která je nebezpečná nejen sama sobě, ale i svým dvěma novým společníkům. Pokračování této ságy snad nemohlo být lepší. Sice nezodpoví žádnou ze starých otázek, které byly v Pistolníkovi položené, ale navnadí na další dobrodružné putovaní po pustinách v Rolandově světě.

90%

26.12.2010, 14:20

Střet dvou světů

Většina knihy se zabývá putováním Rolanda do jednoho "kde", ale tři různých "kdy". Nechci prozrazovat zápletku, aby nebyli čtenáři ochuzeni, ale místy to je i velmi vtipné :)

90%

Tomáš Pískala
4.6.2010, 11:31

2.dil

vyborne napsana kniha, konecne se king uplne silenym zpusobem dostal do "naseho" sveta a tim dej velmi ozivil.setkani s eddiem je velmi komicke, se susannah zase prekvapujici-dovedete si predstavit ze fakt nema nohy? a vydava se na tak sileny vylet?? nektere situace king resi vylozene pohadkove, protoze bez telepatie a jinych vymozenosti by byly neresitelne.nastesti u nej je mozne vsechno.

80%

Rakohammas
11.3.2009, 14:32

A zrodil se Ka-tet

Pocity, ktere se mi vtesnaly do tela po precteni Pistolnika, nenechaly misto absolutne pro cokoliv jineho. A nejen ze s prvnimi strankami pretrvavaly ale narustaly s kazdym odstavcem. Co bude Roland delat? Muz v cernem je mrtev a najendou je z pistolnika v podstate 'chromy deda'. Clovek se nechce smirit s vedomim, ze jiz v druhem dile zemre na otravu krve a nachutne langusty si nad nim budou povidat s plnymi tlamami. Ale co mu zbiva? Rolandovi se vsak podari neco, co nedokazal nikdo jiny. Otevrit dvere do minulosti a s posedlym Eddiem si navzajem zahranit zivot. Fetaka Eddieho nemuzete jinak, nez mit radi. O/Detta, Pani stinu, je druha do Ka-tetu. Cernoska na koleckovem kresle - STOP! Jak si to King predstavuje? Na koleckovem kresle? Roland je na plazi. Za pet minut smrt. Spolecnost mu dela schizofrenicka bez nohou a fetak s abstakem... Ted uz to skutecne nemuze pokracovat, jak se s tim muze vyrovnat pistolnik bez prstu? A kdo je treti do Ka-tetu? Co prijde? Ty nejprirozenejsi odpovedi se ctenari zarucene nezformuji. Cely pribeh bude az do konce napinavy a prekvapivy. Nicmene pokud jste jiz zacali s dilem Pistolnik, neni potreba kohokoli nabadat k cetbe dalsich dilu stejne, jako neni ve Stephenove prirozenosti zklamat.

90%

Natal
19.3.2008, 14:11

Vězěň, Paní stínů, Smrt

Tři vyvolení nám poodhalují další část z putování za Temnou věží. Je velmi zvláštní pozorovat, jak Roland postupně otevírá troje dveře... "Vězěň" Eddie si mě hned získal, je to osobnost jako každá z Kingových hrdinů. Nakazil ho démon heroin. "Paní stínu" Odetta Holmesová, zároveň i Detta Walkerová je další část Rolandova ka-tet. Schizofrenička, která si získá Eddieho srdce. "Smrt" Jack Mort, který zavinil Jakeovu smrt (avšak jedná-li se o Temnou věž, můžeme se zeptat : je to vůbec smrt?)a strčil Odettu/Dettu pod vlak. Na konci knihy poznáváme Susannah Deanovou, třetí ženu ( a kdo čte dál, ví, že ne poslední)... Úžasné dílo... Mohlo vzniknout jen rukou Kinga

100%

Evajz Knedlik
25.10.2007, 21:29

Jede to!

Grády, které Pistolník nabírá až zhruba ve své poslední čtvrtině, jsou v této knize přítomny v podstatě na celé její ploše. King nabídl nové postavy, budící zájem i sympatie čtenáře, přišel s novými možnostmi, a z pomalého tempa přesedlal na rychlé. Vypomohl si mohutnými odskoky do současnosti, mafiánskou zápletkou, atraktivními přestřelkami, a dobře využil nějaké ty fantastické nápady. Nešetřil nabušenými adrenalinovými situacemi, které na správných místech odlehčuje notnými dávkami humoru, a Temná věž rázem prohlédla pěkně po kingovsku. Štefan je tu poměrně v dobré formě, a na rozdíl od stylu první knihy, kterou mohl napsat prakticky kdokoliv (tím myslím většinu fantasy spisovatelů), ve Třech vyvolených už je jejich autor opravdu znát. Řek bych, že kdo zmákl první dva díly Temné věže, třetí si určitě ujít nenechá.

80%

9.9.2007, 02:23

Vznik Ka-tet

Nemozem suhlasit s niektorymi nazormi, ze 1. cast je o nicom a ze az tato sa da citat a je ucelenejsia. Pistolnik bol viac filozofickejsi a prave on bol ucelenejsi, lebo povodne bol mysleny ako samostatne dielo. TRAJA VYVOLENI su uz viac realnejsi a dejovejsi. Nachadzame tu viac napatia, ktore sprevadza postavy pri ich putovani po nekonecnom pobrezi, autor nas pomaly zamotava do pribehu. Humroidi so svojim did-a-cik, ded-a-cam a dalsimi dolezitymi otazkami sa hned na zaciatku postaraju o jednu z Rolandovych smrtonosnych zbrani, ale zaroven ho prostrednictvom skaredeho zranenia, ktore vyvola zapal a naslednu horucku, uvedu do zaujimaveho stavu. Vsetko ma vsak svoj zmysel (mozno sa to mili citatelia dozviete neskor, ...mozno...), pretoze Roland nikdy nehlada vo veciach hlbsi ci iny vyznam, nez ktory naznacuju na zaciatku, pretoze vsetko je Ka. Napriek urcitym znalostiam aj Roland musi spoznavat fungovanie teleportovacich dveri, cez ktore dostava z nasho sveta (konkretne americkeho New Yorku), ale z roznych kedy, do svojho Stredosveta, casto po napinavych okolnostiach, svojich prvych dvoch spolocnikov (vybranych Ka ?) - fetaka Eddieho a schizofrenicku Odettu (Dettu) Holmesovu, ktora je na invalidnom voziku. Je tento vyber naozaj dobry? Nie je to len dalsia domyselne Walterom pripravena pasca? Ako si k sebe najdu cestu ludia s tak rozdielnymi charaktermi, tak roznymi osudmi a z rozdielnych svetov? Skryvaju sa v nich naozaj duse pistolnikov? Co s nenavistnou Dettou? A je mozne zachranit aj Jacka, ktoreho uz raz Pistolnik nechal padnut? Odpovede si vazeni precitate, alebo aj nie. Az na konci knihy sa zacina skutocne putovanie spolocnikov za Temnou vezou, no autor nastoluje dalsie mnozstvo novych otazok. Vyprava sa zacina !

90%

26.1.2007, 19:52

tři ze ze sedmi

právě čtu 7.díl temné věže a tak trochu vzpomínám, co všechno jsem četla v předchozích dílech této ságy...dost mi mrzí, že mezi nimi byla taková proluka (rozhodně ne jen "vina" přestávky SK) a skoro už si moc nepamatuji z prvního dílu.ale...tenhle díl mě vzal asi nejvíc...přišel mi zatím nejvíc napínavý a nejvíc držící se děje...neodbíhající k jiným příběhům (i když ty taky staví celou temnou věž)...hledání s rolandem jeho ka-tet...získávání nových pistolníků, souboj s blainem a pak čekání na nový (a stále nepřicházející) díl....který byl rovněž perfektní...a zase čekání (a tentokrát bylo velmi dlouhé) na "sklo" ...přesto si z tohoto dílu pamatuju nejvíc...

100%

16.10.2006, 16:20

Tři vyvolení

Druhý díl Temné věže mě zaujal podstatně více než Pistolník. Příběh se konečně rozeběhl na plné obrátky a dění se pohnulo kupředu. I když dílo Temná věž se velice odlišuje oproti knihám od S.K., které jsem četl, postupně jsem se do příběhu ponořoval, až jsem mě pohltil. Nejvíce mi fascinovala postava Detty a Odetty. Tak mi byla Detta nesympatická svým chováním a jednáním, že jsem musel stále pokračovat ve čtení, abych rychle zjistil, jak to dopadne. Díky této skutečnosti jsme se dostal na konec knihy postatně dříve. Závěr a vlastně celý díl nezklamal a navíc mě naplnil očekáváním, jak se bude příběh dále rozvíjet v Pustinách.

80%

Grief
11.5.2006, 18:53

Dost dobry

Výborná kniha moc se mi líbila.od začátku mě zaujala.doufám, že ostatní díly temné věže budou stejně dobre, ba i lepší.Stephen King ví jak čtenáře upoutat.druhy dil temne veze nikdo moc kladně nehodnotil,ale me se moc libil.

80%

Michal Medvid
28.12.2005, 15:42

Temná věž se lepší

Konečně začínám chápat, co na té Temné věži lidi mají. Zatimco jednička byla stručně řečeno o ničem, druhé pokračování je konečně to pravé kingovské. Nevím, jestli je to tím, že se Tři vyvolení z podstatné části odehrávají v "našem světě" a méně už v tom Pistolníkově, který mě jaksi moc nebaví, nebo je dvojka jednoduše lepší. Globálně vzato se příběh této druhé knihy posune vlastně jen do té míry, že Roland opravdu pouze "nalezne" své tři vyvolené. (Snad jsem těm, kdo knihu ještě nečetli, neprozradil něco nečekaného :-) ). Není ji prostě možné brát jako běžný román s vyvrcholením děje na konci. O to zajímavější a napínavější jsou ovšem jednotlivé podpříběhy. Není to většinou sice nic hrůzostrašného jako byly některé Kingovy "klasické" horory, věřte mi však, že se při čtení Třech vyvolených nudit nebudete a stránky přečtete jak se říká jedním dechem. Doufejme, že i další pokračování ságy budou takto dobrá.

80%

16.12.2005, 22:51

Vylepšení dojmu

Právě před chvílí jsem dočetla druhý díl Temné věže a musím říct, že investice vložené do této knihy nelituji. Po prvním dílu, který jsem přečetla dá se říci z povinnosti a ze zvědavosti, jestli se tam něco nestane, jsem vůbec nečekala, že druhý díl bude tak super. Konečně v tom poznávám Kingovo dílo. Jak byl první díl víceméně o ničem, tak je ten druhý nabitý akcí a vzrušením, tajemstvím a mystériem, prostě vším, co si pod slovem Stephen King představím. Přečetla jsem to jedním dechem, takže vřele doporučuju: Přečtěte si Pistolníka a pak se pusťte do Tří vyvolených, stojí to za to.

80%

Jana Kratinová
29.6.2005, 13:53

"Gunslingers wanted"

Druhé pokračování skvělé fantasy Temná věž je, dle mého názoru, kompaktnějším dílem, u kterého je podstatně snažší sledovat děj a chápat jej, než tomu bylo u Pistolníka. Lze tedy říci, že druhý díl je o mnoho čtivější prvního. S ohledem na zatím jen "drobné" protnutí světů prostřednictvím prapodivných dveří na pobřeží, jsem nesmírně zvědavý na literární ztvárnění samotné Temné věže, kde se budou prolínat světy všechny. Popis pobytu Rolanda v těle Eddieho nebo Jacka Morta byl pro mě velice zajímavý, zejména s ohledem na možnost postiženého jedince Rolandův vpád vnímat. I humroidi se spoustou "nesmyslných" otázek, se svou bezcitnou tichou "krutostí", která je často v přírodě k vidění a úvahy hlavních hrdinů o výši jejich inteligence, byli ozdobou celého velice zajímavého děje. Oproti Pistolníkovi přidávám na hodnocení. Ještě vyššímu hodnocení brání skutečnost, že příběh se zatím rozjíždí a kvalitu by mohlo být velice těžké udržet. Již jsem i od SK četl knihy s velice vzrušujícím začátkem a poměrně rozporuplným a na můj vkus urychlenějším koncem, např. Pytel kostí. Jinak souhlasím s názorem, že je velmi nevděčné ke knize, posuzovat jednotlivé díly samostatně, protože hodnocení je spíše nižší, než by bylo jako celek.

70%

Smoca
15.4.2005, 13:21

Pouť za Temnou věží pokračuje

Roland z Gileadu opět pokračuje ve své pouťi za Temnou věží. Cestou by se nezastavil před ničím a dokud nezaduje na "roh" Věže či nepadne mrtev k zemi tak nenajde klidu. Při svém zaslepeném hledání pokračuje po rozhovoru s Mužem v černém. On Walter mu vyložil budoucnost z karet jež mu předurčuje setkání se s Třemi vyvolenými. A Pistolník spíše z důvodů všemocného Ka nežli své vůle se k nim také dostane. Jeho setkání však nejsou až tak jednoduchá jak by se mohlo na první pohled zdát.

Po přečtení prvního dílu jsem byl opravdu zvědavý co přinese druhý a zda se dočkám odpovědí na tak velké množství otázek které zanechal. Odpovědí však moc nedodal spíše přinesl o pár otázek navíc. Jedno je však jisté. Druhý díl je mnohem ucelenější a čtivější nežli díl první. Způsob jakým Roland získává nové společníky je unikátní a svědčí o Kingově velké fantazii. Kniha vám nedá spát dokud ji nedočtete a pak se s ještě větší vervou vrhnete na díl další. Moje subjektivní hodnocení je nyní opět vysoké což však neznamená že z objektivnáho hlediska by si kniha nezasloužila stejné. Jedná se o opravdu povedenou a čtivou věc. Doporučuji.

90%

Jumbik
16.3.2005, 19:11

Tři za tři dny

Po přečtení prvního dílu jsem se ani do druhého nechtěla pustit, ale vaše příspěvky mě donutili a to bylo jedině dobře.Kniha má spád skoro od začátku a přečtená je opravdu za chvíli, akorát některé pasáže jsem musela číst 2x, protože mi unikly souvislosti.Ale konec knihy byl parádní.Vzhledem k tomu, že mám všechny díly pohromadě můžu se pustit vesele do dalšího.Vřele doporučuji.

100%

Kateřina Řeháková
2.12.2004, 08:39

Zvyk

Musím říct, že první díl mi ohromil mnohem víc. Nechci samozřejmě na úvod Vyvolené nijak shazovat, ale pomalu jsem si přivykl na styl Temné věže a nemělo mě co ohromit. Knihu sem přečetl za dva dny, měl jsem jí po ruce pořád. Velice se mi líbil způsob vybírání nových "pistolníků" a propojení různých kde a kdy. Vřele doporučuju, nikdy jsem nečetl lepší sérii příběhů

100%

7.9.2004, 22:28

Tři vyvolení

Dveře, dveře, dveře a konečně opravdový začátek cesty k temné věži. Pistolník byl jako předmluva vynikající, ale tohle je konečně pořádný příběh. Mě osobně nejvíc dostaly Eddieho feťácké hlášky. A vlastně celá první a poslední část tří vyvolených. Dávám 100 ale nevím co budu dávat dál. 110, 120 atd... tady na výběr nejsou.

100%

4.9.2004, 20:21

tři vyvolení

Po dost nezáživném prvním díle jsem byla naprosto unešená tím druhým. Je skvělý jak humroidi tak výběr jeho společníků. Myslím,že je to mooooc povedený. Pro mě je nejlepší část, když je v hlavě Eddieho ta mi přijde naprosto dokonale vymyšlená. Ted začínám pustiny a jsem zvědavá jestli budou taky tak dobrý

90%

Lucka Haštabová
31.8.2004, 13:25

Tři vyvolení

Tak tohle už je jiný kafe!!!
Po zklamání z prvního dílu jsem byl Třemi vyvolenými doslova nadšen. Cesta po pláži, od dveří ke dveřím, návštěvy našeho světa a střety s jinými lidmy a s humroidy byly fakt zajímavý.
Dávám 9 bodů, pro případ, že by další díly byly ještě lepší.

90%

18.7.2004, 13:55

Dveře,dveře,dveře...

Velké putování od dveří ke dveřím. Roland tu nachází své společníky, kteří ho, tentokrát, snad narozdíl od chlapce Jacka v prvním dílu, budou provázet až k Temné věži. I když na konci King polemizuje i o tom, jestli se k Věži dostane alespoň samotný Roland. Jde o zajímavé ztvárnění prolínání několika různých světů. New York, v dobách do kterých se dostáváme, je od Rolandova světa tolik odlišný, i když je tu tolik skrytých podobností. Příběh se odehrává v relativně krátkém časovém rotsahu, prakticky stále v neměnném prostředí.Jinak je to výtečné pokračování skvělého prvního dílu.

90%

Iveta Zieglová
31.3.2004, 14:27

Temná věž II.

Druhý díl románu Temná věž je o dalším putování Rolanda za temnou věží a čarodějem. Roland prožívá deprese ze ztráty chlapce a dojde až na pobřeží, kde objeví dveře do jiných světů, konkrétně do naší doby. Odtud si přivede tři společníky, muže, který býval narkoman, schizofrenickou ženu a malého chlapce, kterého v předchozím díle nechal zemřít. Vydává se s nimi na další putování za temnou věží. Tento druhý díl podle mého názoru nedosahuje kvalit prvního a čtvrtého dílu, které se mi velice líbili. Ale to neznamená, že bych ho nějak chtěl kritizovat. Naopak, prolínání světů našeho a toho Rolandova je dobře napsané. Po dočtení tohoto románu se člověk už musí těšit na další pokračování.

70%

22.3.2004, 07:33

Nezklamal,

po prvním dílu Temné věže,který se dá říct nebyl nic moc,se zdá,že King se opět dostal do své správné formy a příběh začíná být zajímavější a napínavější,už se těším na třetí díl,co Rolanda potká...

70%

Eva Vaculová
31.1.2004, 16:24

Nezklamal

Po přečtení prvního dílu jsem se těšila na návrat do Prahy, kdy si budu moci zajistit pokračování skvělého díla Pistolník. Opět jsem knihu zhltla v opravdu rekordní době. Pan King opět nezklamal. Kniha byla stejně napínavá a zajímavá jako první. Jak už jsem se zmínila u Pistolníka....dávám plný počet bodů.

100%

28.1.2004, 14:55

Temná věž II

Uvod knihy me totalne zmrazil ze to Roland snad neprezije. Jeho pouz po pobrezi more me nechaval v neustalem strachu o jeho zivot. Dvere jako prostupy do "naseho" sveta v ruznych casovych obdobich me prisly jako genialni napad. A gradujici dej je uchvatny. Pripojeni dalsich osob k Rolandovi a vytvoreni ka-tet je v jeho samotarske ceste velmi prijemne. Pokud nekdo cetl Temny dum i Tri vyvolene nemuze mu uniknout zminka o novyhc pistolnicich v teto knite. Vubec se panu Kingovi Temna Vez prolina mnoha knihami stejne jako mnoha svety.

90%

20.1.2004, 17:47

Second part of Dark Tower

"Tri vyvoleni" sa znacne lisia od prveho dielu Temnej Veze. Snovost a atmosferickost "Pistolnika" bola nahradena realizmom. Hned uvod je skvely, ked ide Rolandovi doslova o zivot. Rolandove vylety cez teleportovacie dvere do nasho sveta sa mi velmi pacili. King tu rozvija zaujimave zivotne pribehy fetake Eddieho a zmrzacenej zeny Odetty ktora trpi schizofreniou. Niektore pasaze knihy ma ale vyslovene nudili (nekonecne putovanie po plazi od dveri k dveram). Najlepsi bol zaver. Ako sa asi musel citit Roland v hlave cloveka-monstra Jacka Morta?! "Tri vyvoleni" su rozsiahlou knihou o vyse 400 stranach, kde sa vsak dokopy nic prevratneho nestane-Roland si len vyberie svojich dvoch spolocnikov. Napriek tomu nelutujem, ze som si tuto knizku kupil a precital.

80%

28.8.2003, 20:21

27 recenzí