Dračí očiRecenze
Dračí oči

Dračí oči je dílo, které se absolutně vymyká všemu, co kdy King napsal. Jedná se totiž o hororově laděnou pohádku s prvky fantasy určenou jak dětem, tak dospělým. King nás zavede do království zvaného Delain, kterému vládne král Roland. Nedá se říct, že by to byl dobrý vladař, protože ve skutečnosti za něj vydává nařízení jeho pravá ruka Flagg- zlý čaroděj, který neváhá odstraňovat z cesty lidi, kteří by mohli Rolandovi mluvit do kralování. Jako v každé pohádce máme zde kladné postavy, které zastupuje ve všech směrech dokonalý nejstarší králův syn Petr, usvědčený za něco, co nespáchal; a hrstka lidí, kteří stojí po boku prince Petra a věří v jeho nevinu. Negativní stránku tvoří zmíněný Flagg, možná nesmrtelný našeptávač, který sužuje království mnohem déle, než si poddaní Delainu vůbec dokáží představit. Pohádka je sice trochu drsnější, než na jaké jsme byli zvyklí jako děti (důvodem jsou občas detailní popisy zabíjení), ale co byste od Kinga čekali. Vesměs jde o oddechovou četbu. Jako plus hodnotím přítomnost zlořáda Flagga, známého z postapokalyptického Svědectví nebo ze ságy Temné věže.

80%

29.12.2010, 13:04

Pohádka i pro dospělé

Často slýchávám sám sebe říkat, že na pohádky jsem už příliš starý. Rád bych někdy zašel do knihovny a z oddělení pro mládež si vypůjčil Ostrov pokladů nebo třeba Honzíkovu cestu. Proč? Inu, možná abych si připomenul staré časy. Snad abych si znovu po letech vybavil onen příběh. Také si necháváte pohádky utéct hloupým konstatováním, že na to jste přeci už dost velcí? Já vím, že ano. Spousta z nás to takhle dělá. Ale no tak lidi, copak nemáte chuť se na tohle všechno vykašlat a zase na chvíli se ocitnout v kůži desetiletého zvídavého caparta, který, když si přečte v Ostrově pokladů o postavě jednonohého piráta, tak se bojí jít na záchod? Tenhle chtíč se přeci drží nás všech. Odtud také vznikl příběh Petra Pana, chlapce, který nechtěl zestárnout. I v nás je dítě. A tuhle pravdu zná i mistr hororu Stephen King. Jednou, když Kingova dcera Naomi, byla ještě příliš malá na to, aby si sama pro zálibu četla pohádky, jí předčítal její otec. A nebyl by to King, kdyby si nedal pět a pět dohromady a nenapsal vlastní pohádku. Coby četl pohádku někoho cizího, když on sám má spisovatelské řemeslo v krvi? A tak se zrodily Dračí oči, které když jeho dcerka dočetla, objala svého otce a dala mu tak důkaz největšího uznání. Jestli čekáte, že Dračí oči budou horor, pak se do nich raději nepouštějte. Nic takového totiž nejsou. Jedná se o klasický příběh boje dobra proti zlu, kdy dobro i zlo je přesně označeno a definováno. A samozřejmě, že ta nejklasičtější pohádka se nemůže obejít bez obvyklých prvků. Hradu, krále, královraždy, sporu mezi dvěma následníky trůnu a samozřejmě čaroděje. Na čaroděje nesmíme zapomenout, protože zde jím není nikdo jiný než Flagg. Pro zaryté příznivce S. Kinga snad nejznámější postava. Setkáme se v něm v postkatastrofickém světě Svědectví nebo třeba v sérii Temná věž. Flagg znamená zlo, to nejryzejší jaké vzniklo se zrodem světa. Flagg přináší smrt, to se můžeme dočíst i v knize, že je starší než hradby Delainu a putuje od města k městu. Děj je zdá se pohádkový. Tuhle pohádku však narušuje právě zápletka. Král města Delainu zemře a za viníka jeho smrti je označen jeho starší syn, který se měl po jeho smrti ujmout moci. Ten je proto uvězněn a trůnu se chopí jeho mladší bratr spolu se svým rádcem, kouzelníkem Flaggem. Více prozrazovat nebudu, ostatní ať si každý čtenář této recenze přečte sám. Snad jen doplním, že pro děti může být popis prostředí a postav místy až zdlouhavý. Ovšem mně mohlo být tak třináct let, když jsem Dračí oči četl a usoudil jsem, že King je dobrý spisovatel. Vzhledem k tomu, že jde o pohádku, King částečně zmírnil svůj psychologický popis hlavních postav i ráz psaní. Je lehčí, místy více dětský, snad aby ho mladší čtenáři spíše pochopili a my, starší a otrlejší, abychom v příběhu nehledali něco hlubšího, co King rád do děje zakomponovává. Pohádka jako na dobrou noc, co říkáte? Co tedy může nabídnout nám dospělým? To už je o něco zajímavější. Předně pak vzpomínku na časy dávno minulé, kdy nám naši rodiče předčítali podobné pohádky. Dále rysy typicky kingovské. Čiré zlo, smrt, tajemný nádech nadpřirozena, nějaké to vypíchlé oko (kdo nečetl, neporozumí). Občas, když jsem Dračí oči četl, jsem si připadal, jako bych se z období středověku ocitl v současnosti nebo v daleké budoucnosti. My vlastně ani nevíme, kdy se příběh odehrává. Může to být ve zpustošeném světě Temné věže. Opravdu nevím, co si o tom myslet. Možná to je jen má domněnka, ale je známo, že Kingovy knihy bývají často propojeny, a jak jsem již nastínil, nejinak je tomu i zde, tak nevím, proč by to nemohla být pravda. Pokud chcete svému nezbednému a neklidnému dítku přečíst pohádku, u které se vám s chutí postaví chlupy na rukou, a u níž si vzpomenete na dětská léta, a která by zároveň uklidnila vaše dítě, není snad nic lepšího než King nebo bratří Grimmové. Rozhodnutím přenechám vám, ale přemýšlejte rychle, protože vaše děti rostou a Delaine stále žije svým životem. z webové stránky: http://romankrasa.webnode.cz/stephen-king/draci-oci2/

80%

12.9.2009, 09:40

pohádka či ne?

Obal knihy mne dlouho přesvědčoval, že se jedná o pohádku... Nicméně trochu více horrorovou pohádku, kterou bych své malé sestře do ruky zatím nejspíše nedala. Nicméně některá fakta byla zahalena do tajemného pláště, který změkčoval krutost tohoto podivného pohádkového světa. Kniha se čte jedním dechem, je to krásná odpočinková četba, při které se snadno přenesete rázem do jiného světa, který se ale krutostí a úkrady příliš od toho našeho neliší. Nicméně stále nádherná věc:-)

90%

Lucie Maršálková
3.6.2008, 23:58

pohádka či ne?

90%

Lucie Maršálková
3.6.2008, 23:58

Pohádka?

Dračí oči z mého pohledu nelze považovat za pohádku. Je to pohádkoví motiv, který je vyprávěn hororovím stylem. Tak, jak jsme si na to my, Kingovy fanoušci, zvykli. Jde určitě o příjemně laděný příběh, který ve výsledku potěší ty, kteří nemusí číst horory. Dobro a zlo je zde samozřejmě zastoupeno jasnými osobami. Petr je hezký, chytrý hoch, narozdíl od škaredého Flagga, jenž také oplývá chytrostí, ovšem na úplně jiné věci. Ovládá magii a všichni obyvatelé poklidného království Delainu se ho přinejmenším bojí. Právě ten obviní Petra z vraždy svého otce a nechá ho uvrhnout do žaláře. Pak pomocí Petrova bratra, Tomáše (jenž je Flaggovou loutkou) uvrhne na zemi daně a bídu. O čtyři roky později vše spěje k hrozivému konci, který hrozí revolucí a tudíš koncem království Delainu. Pokud vás zajímá, jestli Delain padne, a jak to dopadne s Petrem, jeho bratrem Tomášem a Flaggem, doporučuji si tento příběh přečíst. Dále ho doporučuji pro všechny ty, co mají rádi strašidelné pohádky či jim nepřirostl k srdci hororoví žánr. V tom případě Dračí oči čekají jen na vás. PS: Živí drak se vyskytne v příběhu pouze jednou. Na jeho začátku.

80%

Ondřej Bezouška
13.1.2008, 17:13

Kam se hrabou bratři Grimmové

Příběh této knihy je klasickou pohádkou o věčném boji dobra a zla, podotýkám však že autorem je Stephen King :-). Čaroděj s pomocí intrik, posílá nevinného prince do vězení za vraždu otce a jeho mladšího bratra na trůn, skrze kterého chce království ovládnout. Ale princova silná vůle a pár lidí, kterým není cizí oddanost, přátelství a morální kredit, zlo nakonec přemohou. Velmi sympatické a milé dílo v Kingově tvorbě. Pamatujete si jak jeden mladý přítel řekl Pistolníkovi onehdá větu: ...jsou i jiné světy než tento. Ale to bylo v jiném příběhu, nebo se mýlím?

80%

24.11.2007, 15:44

oči

I když se jedná o rádoby pohádku, nezapře se v tomto díle mistrovský Kingův talent.Styl vyprávění příběhu se opravdu jeví jako pohádka, ale dost drsná a svým způsobem i dost syrová. Najdete tu jeden paralelní svět i jednoho čaroděje, který nevystupuje pouze v tomto dílku, ale i v největším kingově díle Temná věž.Určitě neváhejte a dejte se do čtení!!! S jinými daleko mistrněji a hlouběji propracovanějšími díly se to samozřejmě nedá srovnávat, ale i tak to stojí za přečtení.

80%

30.9.2007, 18:31

Moje první

Jak tak pročítám recenze ostatních, zjišťuji, že tohle byla u spousty lidí, první knížka, kterou od Kinga četli. A já jsem na tom stejně. Dřív jsem horory nečetla, nechtěla jsem se pak bát. Ale tuhle knížku mi dali do ruky a řekli, to je pohádka, co napsal pro svojí devítiletou dceru, u toho se bát nebudeš. Bála jsem se. Ale i když jsem se bála, četla jsem dál a dál a dál, nemohla jsem hrdiny opustit, nechat je jednoduše jejich osudu. Musela jsem s nimi prožít jejich dobrodružství. A chcete něco vědět? Když tu knížku dočtete, pak nevzpomínáte na ten strach, který jste u toho prožili, ale vzpomínáte na postavy a na příběh, který jste měli to štěstí si přečíst, a při jehož čtení jste uvěřili, že se skutečně někde a kdesi odehrál.

100%

Veronika Šusterová
24.9.2007, 21:40

Dračí oči

Tak k této povídce se moc vyjadřovat nebudu.Spíš bych chtěl se vyjádřit k Stephnu Kingovi.Myslím si,že Stephen je skvělý a že jeho knihy jsou samozřejmě taky skvělý.Líbí se mi též filmy které byly zfilmovány podle jeho knih.Tak třeba Creepshow.To je opravdu skvělý film.Creepshow 2 už mě tak moc nebavilo ale i tak to stojí za zhlédnutí.No a Creepshow 3 byl totální propadák.Neměly to vůbec točit.Je to opravdu velmi podřadný film s velmi špatnými hercy.Jejich výkony jsou prostě otřesné.Ale podle mne je naprostým vrcholem Misery.Misery je prostě skvělá kniha a ještě lepší film.

100%

7.4.2007, 20:59

První

Tohle byla i moje první kniha. Jsem mladší než většina Kingových čtenářů, je mi teprve 14. Můžu vás ujistit, že děti po ní usnou, četla jsem ji ve 12ti letech. Teď si asi myslíte, že takové dítě jako já tohle nemůže pochopit, ale rozebírala jsem tuto knihu s dospělými a ti říkali, že mám pravdu. Nechtěli mě jen povzbudit, já nejsem naivní. Teď čtu Temnou věž, a věřte nebo ne, já to chápu. Dnešní děti jsou docela chytré.

100%

Katka Zaoralová
17.3.2007, 11:48

Oči do duše

Tak by se daly nazvat Kingovy spisovatelské oči, kterými vidí do duší postav jako do výlohy. I když jsou Dračí oči pohádkovější než ostatní Kingovy knihy, autorův styl je nezaměnitelný. V první půlce pomalu rozvíjí příběh a poutavě představí postavy a duševně je do detailu rozebere. Díky tomuto rozboru se čověk s postavami sžije a druhá půlka knihy je pak neskutečně strhující. Mám rád fantasy a příběh Dračích očí mě bavil. Líbilo se mi, že ony dračí oči jsou vlastně jakousi metaforou šablon Kingových románů. (četl jsem v angličtině)

80%

František Zedek
3.8.2006, 02:04

Oči do duše

Tak by se daly nazvat Kingovy spisovatelské oči, kterými vidí do duší postav jako do výlohy. I když jsou Dračí oči pohádkovější než ostatní Kingovy knihy, autorův styl je nezaměnitelný. V první půlce pomalu rozvíjí příběh a poutavě představí postavy a duševně je do detailu rozebere. Díky tomuto rozboru se čověk s postavami sžije a druhá půlka knihy je pak neskutečně strhující. Mám rád fantasy a příběh Dračích očí mě bavil. Líbilo se mi, že ony dračí oči jsou vlastně jakousi metaforou šablon Kingových románů.

80%

František Zedek
3.8.2006, 02:01

Velice zapomenutelné.

King napsal fantasy pro mladší čtenáře. Kniha byla vydána hlavně proto, že jméno autora ji bude prodávat. Pokud by byla podepsána někým méně známým, neprodávala by se. Řekněme si to na rovinu: dnes by po ní neštěkl ani pes. Velice zapomenutelná záležitost.

30%

10.10.2005, 14:32

Zaujímavý pokus

Podobne ako s dielom Rastlina vydaným výlučne v elketronickej podobe, aj dielo Dračie Oči by som považoval za určitý pokus Kinga zabŕdnuť do inej sféry, než je tá jeho tradičná.

Svojej povesti však nedostal nič dlžný a snaží sa vytvoriť niečo čo nazýva "pohádkou". Zaujímavým a ozvláštňujúcim spôsobom vplieta do rozprávkového (ale tu musím dať ?) príbehu hororové prvky. Pokiaľ ide o prvky fantasy, tie tu nie sú nejaké silné (je tu drak, kúzelník a pod.), ale skôr sú na dotvorenie atmosféry príbehu rozprávky.

Niektorý vytkli, že dej nieje pohlcujúci, a ... aj keď nerád, musím súhlasiť, teda aspoň niektoré pasáže strácajú na dynamike a pripomínajú mi faktografiu. Ale zase sú dejové miesta, ktoré majú rýchlý spád.

Veľmi sa mi na tomto dielku páči rozprávačský štýl Kinga. Zvolil miestami rozprávanie v tretej osobe, kedy rozvíja myšlienky ako rozprávač, a miestami sa obracia priamo na nás čitateľov v snahe hlbšie nás vtiahnúť do príbehu (... aby sme si napr. vytvorili názor na Tomáša, ktorý vo svojej podstate nebol zlý ... z tohto ho King chcel dostať tým, akú rolu na konci pri porazení Flagga zohral). Samozrejme nemôžem nevyzdvhíhnúť Kingove autorské chuťovky, ako napr. podrobné prerozprávanie správania strážiaceho vojaka, pred ktorým sa len pár metrov skrýval Denis, a iné.

Spojitosť s Kingovým celoživotným dielom je tu jasná, minimálne postavou Flagga. Aj keď v knihe spomína, že Flagg vystupuje z pozadia, len ako našepkávač, napriek tomu je Flagg jednou z hlavných a od druhej polovice aj značne aktívnych hlavných postáv. Takúto priamú rolu zohral Flagg aj napr. v románe Last Stand (Svedectvo).

Ináč je to dielko pekné, je však na môj vkus trochu krátke, preto sa aj číta rýchlo (vydavateľstvo Laser sa opäť pochlapilo, knihu vydalo na 340 stranách, len aby z nás mohli zase vytiahnúť kopu prachov). Je to zaujímavý pokus, nie je to síce Kingové vrcholné dielo, určite by však nemalo chýbať v knižnici Kingových fanúšikov.

70%

5.10.2005, 17:30

Bylo nebylo...

za sedmero horami a sedmero řekami... Ne, tohle bohudík není klasická pohádka. King opět svým perfektním způsobem zvládl napsat knihu z oblasti, kde už se toho dá opravdu jen málo objevit. Jeho pohádka v sobě má všechno, co by pohádka měla mít, ale jako bonus se jí dá krásně uvěřit.
Není to sice nejlepší knížka, kterou jsem od něj četla, ale myslím, že těm ostatním může klidně konkurovat.

80%

Lucie Šimůnková
20.3.2005, 19:17

Moje první

Tak tohle byla první knížka, kerá se mi od Kinga dostala do ruky(Od tý doby je to můj oblíbenej autor). Je to vlastně tak trochu pohádka, ale docela drsná to se musí uznat. Zvlášť konec je maximálně hektickej, kapitoly jsou tam dost krátký a jen hltáte a sosáte. Ohodnotit ji, je ale těžký. Po přečtení samozřejmě super, ale postupem času jsem zjistil že má King i mnohem lepší..... Dal bych 65%, ale to tu není

60%

Curly Chameleon
7.2.2005, 20:16

Dračí Oči

Tak nevím jestli je chyba ve mě. Tu knihu jsem přečetl, ale vůbec mě nevzala. Čte se to sice pohodově, ale děj mě nevzal. Prostě atmosféra kde nic tu nic. Možná to stačilo Naomi, ale já jsem čekal něco více, o dost více. Přijde mi to ještě horší než Geraldova Hra, a to jsem myslel že už nic horšího od Kinga neuvidím.

50%

echidna
14.1.2005, 08:48

Vydařená pohádka

Nejprve jsem měla v úmyslu napsat, jak je opravdu příjemné, přečíst si konečně pořádnou pohádku. Ale článek, který jsem si tu přečetla, než jsem přidala i svou recenzi mě zarazil a opravdu jsem našla souvislosti Delain s Temnou Veží. Díky, to ho jsem si dřív nevšimla! Jinak dětem to nečtěte, ale vřele doporučuji, nemohla jsem se od toho odtrhnout!:)

80%

3.11.2004, 13:26

Pohádka na hrůznou noc:)

Když jsem četl Dračí oči poprvé,bral jsem je jako skvělý fantasy příběh. Nedávno jsem je četl znova a vychutnal jsem si je o to víc,že jsem mohl pátrat o objevovat drobnosti,které Delain spojují se světem Temné věže.Tato kniha se určitě zalíbí nejenom fanouškovi Kinga,ale i každému milovníkovi fantasy.Ale svým dětem bych ji na dobrou noc určitě nečetl.Leda,že bych chtěl,aby měli noční můry:o)

80%

Roman Hruška
20.5.2004, 14:36

Dračí oči

Dračí oči byla první knížka, kterou jsem od Stephena Kinga četla. Pohadkový příběh, který tě vtáhne do děje. Zapomeneš jíst, jít na záchod i spát, jen abys tu knížku přečetl. Je to kniha plná napětí a nečekaných zvratů. Rozhodně bych tuto knížku doporučila všem, ať už jsou Kingovými fanoušky, nebo se s ním setkávají poprvé. Touto knihou si mě King získal a vždy vyhledávám knihy od něj.

90%

20.5.2004, 10:36

Skvělá pohádka

Dračí oči je sice pohádka pro malé děti, ale teda malé dítě bych to číst nenechal. Je to děsivý příběh plný tajemství, úkladů a hrdinství. Spíše než pohádka je to příběh o závistivém bratrovi a temném čaroději, který (jak jinak) touží po moci.
Po prvních stránkách čtení mne opustila počáteční nedůvěra k tomuto dílu a zhltnul jsem ho téměř za den (ještě v době, kdy byl čas). Vřele doporučuji, ale typický King to tedy není.

60%

14.5.2004, 11:53

pohádka

Vynikající pohádka, ačkoliv nevím, jestli by po tomhle nějáké robátko zavřelo (dračí? :))oči. Má to takovou "temnověžní" atmosféru, navíc se jedna z postav jmenuje Flagg (souvislost? asi jo). Naprosto skvělá kniha, která rozhodně stojí za přečtení! (i když která Kingova kniha za přečtení nestojí, že?)

20%

Vašek Brachtl
20.4.2004, 15:31

Nevhodné do 115 let :-)

Kingovka a přece,helemese,je to fantasy!Vypadá to sice nevinně,věnování Kingově dceři Naomi tento pocit ještě posiluje,ale věřte mi,není to pohádka a rozhodně to není pro děti.Jen velmi nezodpovědný rodič by snad nechal své děti číst tuto pohádkovou verzy psychofantasy.Naučí li se člověk hned v raném věku,že dobro se trestá,věřte mi že z něho s 90% pravděpodobností vyroste buď další ,,kingofyl",nebo sadistický vrah.Ovšem s tímto rizikem musí počítat každý,kdo se do Kingovek pustí, a proto :Vzhůru do toho!Přečtěte to!Je to super! :-)))

100%

Terous Bajerova
1.4.2004, 13:10

Nevhodné do 115 let :-)

Kingovka a přece,helemese,je to fantasy!Vypadá to sice nevinně,věnování Kingově dceři Naomi tento pocit ještě posiluje,ale věřte mi,není to pohádka a rozhodně to není pro děti.Jen velmi nezodpovědný rodič by snad nechal své děti číst tuto pohádkovou verzi psychofantasy.Naučí li se člověk hned v raném věku,že dobro se trestá,věřte mi že z něho s 90% pravděpodobností vyroste buď další ,,kingofyl",nebo sadistický vrah.Ovšem s tímto rizikem musí počítat každý,kdo se do Kingovek pustí, a proto :Vzhůru do toho!Přečtěte to!Je to super! :-)))

100%

Terous Bajerova
1.4.2004, 13:10

Pohádka tak trochu jinak

Netradiční fantasy verze jednoho z Kingových příběhů.Ani ne tak horor, jako spíš přehlídka kladných a záporných postav. Tak trochu pohádka, kterou rozhodně nedoporučujeme dětem i přes věnování na titulní straně, které je adresováno Kingovým dětem. Pokud jste tvrdší povahy a chcete své děti šokem naučit, že život není peříčko, pak rozhodně doporučuji.

80%

Iveta Zieglová
31.3.2004, 14:16

Pohádka ???

Nevím jestli to King opravdu myslí vážně,když tuto knihu řadí do žánrů pohádek.Král si tahá z nosu holubi a pojídá je,krvaví katův špalek,zmrzlá těla ohryzaná od vlků a spousty podobných "Kingovin".Jestli to četl své dceří Naomi před spaním (právě jí tuto knihu věnoval) tak potěž pánbůh.Je to spíše pohodové čtení pro dospělé nic víc.

50%

dr.film
7.2.2004, 17:27

kniha

moc ma nenadchla a rozhodne nie je pre deti asi by pr nej nezaspal. ... kral ako si vtahuje z nosa zelene holuby - susne potajme ked ho nikto nevidi , no ale predsa.
Moc by asi z tejto knihy deti nemali a su lepsie pre deti ako tato kniha.

10%

5.1.2004, 04:44

Pohádka ?

Pohádka v Kingově stylu. Svým dětem bych ji asi zatím nečetl, pro mě to bylo oddychové čtení. Opět jsem se setkal s "hrdinou" Flaggem. Závěr - jemné,bylo by zajímavé přepsat knihu pro dospělé :)

70%

19.11.2003, 03:40

Pohádka na dobrou noc

Tak tento román mi připomíná dvě Kingova díla spojena dohromady. Něco má ze čtvrté části Temné věže(Čaroděj a sklo) a něco mi připomíná(zvláště překvapivé vyuzlení příběhu) Vykoupení z věznice Shawshank.
Můžete se zde setkat s Kingovým záporákem Flaggem. I když byl příběh napsán jako pohádka pro Kingovu dceru, rozhodně to za klasickou pohádku nepovažuji. Je zde fantasy a najdete i prvky hororu, které se u Kinga nezapřou.
Bůh ví, kolik takových "pohádek" pro své děti King ještě sepsal. Můžeme jen doufat, že to nezanechalo trvalé následky na jejich křechkých dětských dušičkách.
Jinak se mi kniha sama o sobě líbila a příjemně se mi četla. Spíše ji přirovnávám k sérii Temná věž než ke klasické literatuře Stephena Kinga.

80%

4.11.2003, 14:19

"Mistrne fantasy vypraveni"

-hmm proti gustu ziaden disputat ale tusi tu niekto co je fantasy?Toto rozhodne nie.Rozpravka? No prosim.
O nejakom strhnuti do deja nemoze byt rec.
V rebricku kingovych diel je u mna na nultom mieste hned vedla christiny.Nie preto ze je to ine ako ostatne Majstrove prace, ale preto ze to je ako obed v skolskej jedalni-nemastne neslane.
Kinga robi kralom hlavne majstrovske rozpitvanie ludskej duse ,pohnutok nasho psyche.Tu po ludoch iba akosi "preklzne"
Cital som to asi pred rokom a takmer uz si z toho takmer nic nepamatam.Zato napr TELO som cital ako zacinajuci pubertak /to bolo pekne davno/ a pamatam si toho o hodne viac.
Netvrdim ze to je zle ,ale posobi to ako Petra lightka vedla Mallborky.
Niekedy to nechuti ale musite to mat.
ale ma to aspom pekny obal oooo.

10%

16.9.2003, 11:31

Geniální horor-pohádka

King úspěšně předvádí jak si on představuje moderní pohádku. Tato pohádka zamrazí a její napětí vás udrží až do konce. Originální nápady jsou zde na běžném pořádku. Je to neuvěřitelně čtivé a nápadité. Ideální pro ty co chtějí poznat Kinga v trochu světlejším odstínu. Pro mě je tenhle román příjemné překvapení.

90%

6.7.2003, 08:01

Hezká pohádka.

Pohádky mám ráda, ale jen některé mě opravdu zaujmou. Většina nově vzniklých se snad ani nedá nazvat pohádkou. Tohle BYLA pohádka. Možná trošku i pro starší, ale každopádně povedená a pro mě líbivá.

100%

28.6.2003, 20:56

Roztomilá kniha

Pohádka pro dcerušku? Jak roztomilé. Kéž by mi taky někdo napsal takovouhle pohádku plnou strachu, zloby a šťastných konců. Proč jsem se jen nenarodila v USA Stephenu Kingovi...:) Perfektní kniha, dokonce i moje češtinářka a to je to odmítavá žena, vyjádřila úžas a nadšení.

80%

Morganka
1.6.2002, 20:55

Mistrné fantazy vyprávění

Kdyz jsem poprve otevrela tuto knihu, tesila jsem se na dalsi genialni pribeh, ze ktereho cloveku doslova mrazi v zadech, dalsi pribeh od ktereho se clovek tezko odtrne, pribeh plny fascinujich postav se svymi specifickymi charakterovymi vlastnosmi, kdy King nechava sve fantazii volne pusobiste..... Po prvnich prectenych strankach jsem otocila knihu na titulni stranku, abych se presvedcila, ze autor je opravdu Stephen King.....a byl. Ovsem tato kniha je jina, jina nez klasicky horror. Je opravdu napsana vytecnym zpusobem, King zde uplatnil sve vynikaji vypravecske nadani. Tuto knihu muzete cist malemu diteti, aniz by se na Vas tazave divalo a za kazdym desatym slovem se ptalo co ktere slovo znamena. Zaroven vsak upouta i dospeleho ctenare. King si Vas opet pripouta svym mistrnym vypravenim a ikdyz Vas kniha nezaujme mozna hned zpocatku, urcite ji nenechate neprectenou. Myslim, ze se male Naomi pribeh libil. Kazdopadne bych tuto knizku zaradila spis nez jako "horrorovy zanr" do "fantazy" nebo "pohadek pro male i velke".

50%

nikita
6.11.2001, 20:33