TommyknockeřiRecenze
Sága z Havenu

Ačkoli sci-fi linii Kingovy kariéry moc nemusím, Tommyknockeři patří k jeho velmi dobrým dílům. Začátek je strhující a typicky kingovský, kdy láká k dalšímu a dalšímu čtení. Nechybí tu tradiční atmosféra s předzvěstí něčeho zlého a nenápadné odkazy k tomu, co bude dál. Postava Bobbi a posléze i postava Garda jsou vykresleny jako již tradičně výtečně a čtenáři pak nezbývá než jim fandit. Knize ale bohužel škodí určitá snaha o "ságovitost", která na mě moc nefungovala. Historie městečka Havenu a osudy jeho nejvýznamnějších obyvatel jsou sice nápadité, ale ve výsledku vlastně úplně zbytečné a pouze natahují délku knihy, která opravdu mohla být o chlup kratší. Taktéž konec malinko vyšumí a celkové popisy kosmické lodi mě příliš nechytly. Naopak potěší některé humorné scény a odkazy na některá Kingova předchozí díla, které absolutně neruší. Kdybych si měl vybrat mezi Tommyknockery a Pavučinou snů, volil bych přece jen Tommyknockery, kteří jsou komplexnější a o trošku zajímavější.

70%

28.3.2014, 00:12

Tommyknockeři

Škoda že tak málo lidí dokáže tuhle knihu ocenit,je pravda že je určena hlavně skalním fanouškum,spojení hlavního hrdiny Garda(dokonale popsané stavy deprese a alkoholového opojení,tok myšlenek)s Kingem je v době kdy byla napsana tato kniha více než zřejmé,je to takové Kingovo vtělení,celá knížka se nese v duchu jednoho velkého drogového snu,knížku jsem schválně nečetl střízlivý a o to víc mě bavila,TOMMYKNOCKEŘI PROSTĚ MAJÍ SVOJI ATMOSFÉRU,tohle dílo vás prostě bud chytne a nebo ne a pokud se vám líbí tak už vás pravděpodobně od Kinga nezaskočí nic a MĚ SE ROZHODNĚ LÍBÍ.

100%

20.1.2013, 23:03

Tommyknockeři

Tommyknockeři je zajímavě laděné sci-fi. Dílo je rozděleno celkem do tří částí; první z nich začíná nevinně, když spisovatelka Bobbi zakopává na svém rozsáhlém pozemku v Havenu o kus kovu. Spolu se svým přítelem Gardem, básníkem se zálibou v alkoholu, začnou ze země vykopávat létající talíř. Druhá část knihy je ve stylu Prokletí Salemu- vesmírná loď při vykopávání vysílá stále silnější vlny, které místní obyvatele začíná měnit. King rozebírá spoustu postav, nahlíží do jejich života a sleduje jejich postupné "stávání se". Ze začátku je to velmi zajímavé, protože přeměny jdou ruku v ruce s dějem, ale později už tyto roztahané popisy mírně nudí, protože děj začíná stagnovat, jak probíhá snad nekonečný výkop talíře. King také zbytečně rozebírá mnohdy nedůležité postavy a naopak postavy, které si zasluhují více pozornosti (protože se v závěru dostávají do popředí), jsou pro čtenáře jen jménem bez příběhu. Ve třetí části děj naštěstí nabírá vysoké obrátky, které se až do konce knihy nezastaví. Happyend se koná/nekoná, záleží na úhlu pohledu. Myslím ale, že King z toho všeho vymačkal, co se dalo, přestože věděl, že se celou dobu pohybuje na vratké ploše. Více než příběh mě zaujala celková myšlenka Tommyknockerů a udržování této rasy. Během četby potěší snad největší koncentrace zmínek na ostatní Kingova díla: Mrtvá zóna, Řbitov zviřátek, Talisman, To a film Osvícení.

70%

4.1.2011, 14:04

Tommyknockeři

Doporučuji zkušenějším Kingařům. Číst tuto knihu jako první (moje už 34tá) Kingovku, asi bych mistra navždy uložil k ledu. Maloměsto zasazené někde v lesích Maine, typicky dokonalé vykreslení charakteru jednotlivých postav a vztahů mezi nimi, krásná až taková podivná hororová atmosféra městečka zasaženého záhadnou mimozemskou silou, která z lidí dělá otroky pro svůj jediný cíl. Jediné co mi tak do poloviny vadilo byla rozvleklost děje, kde King neváhá popisovat kromě spousty postav i historii městečka Heaven. Potom se už na takto vybudovaných základech atmosféry četlo jako po másle. No a pak ještě několik úseků, které podle mého názoru už překročily hranici nechutnosti. Kdybych měl doporučit Pavučinu snů nebo Tommyknockery (obě se potýkají s mimozemštany), volím druhou variantu. Kingařina až na kost.

90%

17.7.2008, 22:17

Temná Věž IV Čaroděj a sklo

Tato kniha mě chytla od začátku do konce. Kdybych nepotřeboval spánek tak jí mám přečtenou hned první den co jsem si ji koupil. V této knize Roland, jeden ze členů ka-tet vypraví příběh ze svého mládí. Vypráví jak potkal dívku Susan Delgadovou, duševně chorého chlapce Sheemiho a badnu jménem "lovci rakví". Právě tato jeho vzpomínka mě dostala natolik, že mi bylo hrozně líto, že tento příběh skončil a v celé sérii Temné věže se už asi nic takového neobjeví. Nocméně je začátek trochu zdlouhavý a kniha začne být vysoce návyková asi tak po 100 stránkách. Nicméně je to velmi dobrá kniha a doporučuji její přečtení

90%

domin vala
21.12.2007, 17:36

Bobbi zakopla o kus kovu a...

ze zvědavosti začala kopat,až jednoho dne vykope vesmírnou lodˇ.Docela dobrý námět na knihu.Nejsem sice velký příznivec sci-fi a filmů o vesmírných lodích,ale tento román se mi líbil.Od začátku mě kniha chytla a nechtěla pustit.Tím se mi podařilo přečíst prvních 200 stran,rychlým tempem.Hlavní hrdince jsem fandil,ale poté,co ji lodˇzačala ovládat,jsem si více oblíbil jejího přítele Garda.Autor zde popisuje příběhy různých lidí v městečku a to jak na ně působí stále více se odkrývající lodˇ.Kniha se opět hezky čte a řekl bych,že nemá slabé místo.Kdo nečetl,určitě neváhejte.

90%

21.12.2007, 14:59

Bobbi, spisovatelka žijící poklidným způsobem na své farmě, jednou v lese zakopla o kus kovu. Poháněna nevysvětlitelnou zvědavostí začala kopat a postupně za pomoci ostatních odhalovat zabořený vesmírný koráb. "Tommyknockeři" potřebují lidské bytosti pro výrobu energie. Mění fyzicky i psychicky Bobbi i ostatní obyvatele Havenu a nutí je pomocí hrůzných vynálezů ničit všechny, kteří jsou proti nim. Jen Gard a Davidův dědeček jsou chráněni kovovou destičkou v hlavě (následek po starém zranění), navíc jim pomáhá láska k Bobbi a malému vnukovi. Ubrání se lidé? Kolik životů bude obětováno, aby vetřelci mohli odletět?

100%

7.4.2007, 21:51

NIC MOC

knížka se mi od Kinga líbila nejmíň. možná jsem jí četla v blbém čase a taky si nějak zvlášť nepotrpím na emzácké příběhy a lodě a já nevím co. nicméně....tady ta loď nehraje až takovou roli. celý příběh je značně zmatený, celkem protáhlý a nějak se nechce a nechce posunout. chvílema se tam dají najít dobré momenty....jenže to není až taková sláva. King napsal lepší !!!

100%

25.1.2007, 18:01

nic moc dílko

tahle knížka se mi od Kinga líbila nejmíň. možná jsem jí četla v blbém čase a taky si nějak zvlášť nepotrpím na emzácké příběhy a lodě a já nevím co. nicméně....tady ta loď nehraje až takovou roli. celý příběh je značně zmatený, celkem protáhlý a nějak se nechce a nechce posunout. chvílema se tam dají najít dobré momenty....jenže to není až taková sláva. King napsal lepší !!!

40%

4.8.2006, 10:37

Tahle knížka je hrozně rozporuplná. Příběh je hodně originální, ale zpracování pokulhává. King neustále odvádí pozornost od hlavní dějové linie. Celá knížka se zdá být jen sbírkou povídek, které mají více či méně něco společného s tématem. Zkrátka sonda do života takové "normální" vesnice.
Neříkám, že kniha nemá výborné části. Neříkám, že sem se nebál, nesmál a nesoucítil s postavami. Ale při porovnání s ostatními Kingovými díly tohle opravdu nestačí.

60%

Vilém Procházka
9.10.2005, 13:21

Mimozemšťani

Dostanete-li tuto knihu do ruky,tak dlouho neváhejte!SCI-FI a king ? No proč ne. Možná na můj vkus celkem dlouhý rozjezd,ale pak pak se to neskutečně rozjede. Trošku smutnej konec a ne klasickej happy end.Mám od Kinga přečteno prakticky všechno co tu už vyšlo a tak musím říct, že tahle kniha patří mezi ty nejkvalitnější.

90%

15.3.2005, 21:37

Scifi

Ačkoliv jsem od Kinga Scifi nečekal, opět to podal skvěle. Kniha mi nepřišla táhlá a místy nudná, jak jsem tu četl, ale velmi chytlavá. Konec je opět ve velkém stylu (narozdíl od stejnojmeného filmu, kde opět spackali co se dalo), ačkoliv Bobbi si možná nezasloužila zařvat :-) Na druhou stanu, jsou Kingovky které si čtu víckrát celkem častěji než tato. Na "To", nebo na "Prokletí Salemu" tato kniha nemá.

80%

echidna
22.11.2004, 21:53

Fakt dobré sci-fi

Právě jsem knihu dočetl a ještě jsem plný zážitků z jejího konce. Jaký je celkový dojem? Z počátku jsem se do knížky nemohl dostat. Představa, že doma na zahrádce o něco zakopnu a začnu to posedle vykopávat, je hodně šílená, ale brzo jsem jí přišel na chuť. Proč ne, zvědavost by určitě zapracovala. A postupně začala pracovat zvědavost nad knížkou a já se dostával víc a víc do příběhu. Je fakt, že bych některé hrdiny nenechal tak bídně zahynout - Eve Hillman měl prostě železnou destičku, tak sakra měl přežít, chudák jeden starej, a Bobbi to asi taky neměla tolik odnést. Taky to hodně odnesl "malej" ochlasta. Ale když se to vezme kolem a kolem, tak to bylo možná dobrý řešení, protože pro mě by bylo hodně těžký představit si ještě žít po dýchání takovýho zelenýho sajrajtu.
Knížku bych určitě zařadil mezi ty lepší od Kinga (všechny jeho jsou samozřejmě nejlepší).

80%

McWormiek
15.4.2004, 09:01

Konečně

Tak se mi tato kniha konečně dostala do ruky a musím říct že mě nijak nezklamala. Jak už jednou King perfektně zpracoval klasické upírské téma (myslím že všichni ví o čem mluvím) tak pro něj klasické sci-fi téma už nebylo vůbec žádný problém. Opět sem se nemohl od knihy odtrhnout a tak sem po asi třech dnech zase neměl co dělat:)
Příběh mě velice zaujal a i když sem (bohužel) ze zadního přebalu věděl jak to dopadne s Bobbi, stejně mě to tak trochu dojalo. Jinak sem čekal že to s Evem dopadne trochu jinak a že by dokonce mohl začít spolupracovat s Gardem na zničení lodi. Obzvlášť mě pobavil odkaz na "To" asi v třech čtvrtinách knihy.
Právě te'd se chystám vrhnout se na anglickou verzi knihy, kterou sem asi před půl rokem sehnal nv jednom antikvariátu v Praze. Když sem okamžitě vytáhl z peněženky litr a šel si ji koupit "Ať to stojí co to stojí", málem mě porazilo když mi prodavač řekl že stojí pouhých 150,- a to byla v perfektním stavu:) No já se pak ještě ozvu pokud v ní budou nějaké věci navíc...

90%

Marcel Polášek
9.4.2004, 17:31

Zase skvěle

Perfektní... I vzhledem k tomu, že má něco málo přes 600 stran jsem ji přečetl velmi rychle a nenudil jsem se ani na jedné stránce. King si zde pohrává s několika hlavními postavami, nejvíce si ale oblíbil Garda, staršího poetika alkoholika. Příběh se točí hlavně kolem výkopu mimozemské lodi, kterou vykopává Gard se svou přítelkyní Bobbi. Je to skvělá kniha, doporučuju všem, kteří mají rádi Kingovo delší popisy a rozbory myšlenek postav

100%

5.4.2004, 18:50

Jen sci-fi ne...

Jak správně uvádí autor těchto stránek pan Dušek, Stephen King nemá technické vzdělání. To je pravda, jen si nejsem tak docela jist, jestli v tom je zakopán pes skutečnosti, že prvky sci-fi v jeho románech či povídkách jsou poněkud - no řekněme naivní. Spíše je ten zavražděný pudl v tom, že pan King není prostě scifista. Kombinace horrových a sci-fi prvků v jednom (pro zasvěcené - jedná se o poměrně vzácný případ sci-fi horroru) je i hlavní slabina jinak naprosto vynikajícího románu Tommyknockers. Protože jinak je kniha dalším brilantním skvostem (pro ty, kdož čtou moje recenze se omlouvám za poněkud chudý slovník, ale opravdu nevím, jak jinak vyjádřit svůj obdiv ke králi - Kingovi). Výborně podaný příběh, desítky zajímavých a silně prezentovaných postav a minimálně hned dvě postavy, kterým se dá fandit (pro soutěživé - hádejte koho asi mám na mysli...). Jen ten závěr (nemyslím zcela bezprostřední konečný, kdy hlavní hrdina odlétá kosmickou lodí) se tak docela nepovedl. Nebýt těch sci-fi prvků bylo by to minimálně o jednu hvězdičku více...

80%

15.3.2004, 01:45

Film

Tommyknockerov som videl na videu, ked sa u nas na Slovensku rozmahali videopozicovne, tu isiel film na dracku, cakal som na pozicanie kazety dve hodiny, o to krajsi zazitok bol z filmu, pretoze u nas kniha zatial nevisla az neskor v cestine a neskor sa midostala do ruk aj angl. verzia.

90%

5.1.2004, 04:04

Pretty interesting sci-fi

Námet knihy je veľmi zaujímavý: náhodou objavená havarovaná vesmírna loď, ktorú postupne vykopáva hlavná hrdinka Bobby s priateľom Gardom. Loď začína fyzicky aj psychicky meniť obyvateľov malého mestečka, ktorý sa postupne "stávajú". Dej je poväčšine pútavý, v knihe sú ale aj nemastné-neslané miesta, ktoré ma mierne nudily. No strhujúci záver stojí za to (ako skoro v každej Kingovej knihe). Napriek tomu si myslím, že kniha mohla byť v pohode o 100-200 strán kratšia. Inak dobré sci-fi. Apropo, neinšpirovali sa tak trochu Kingovymi Tommyknockersami, ktory využívanú ľudí ako živé batérie tvorcovia kultového filmu Matrix?

80%

28.8.2003, 20:39

Tommyknockeři

Od Kinga jsem nečekala román, který bude spíše připomínat sci-fi, ale i přesto jde o podařenou knihu. Líbil se mi především začátek, kdy Bobby zakopne v lese o kus kovu a nějakou magickou silou je nucena onen předmět vykopat, a závěr, okamžik, kdy se nám odhalují prostory vesmírné lodi. Kniha má poutavý děj, přesto mě nebavily pasáže o bolestech hlavy Bobbyina kamaráda a o jeho opilosti a následné opici. Jinak se samozřejmě jedná o perfektní knihu (nic jiného se na to nedá říct - vždyť autorem je Stephen King!!!)

80%

Morganka
5.8.2003, 15:00

Tommyknockeři

U této Kingovy knihy chválím nejen opět skvělé zpracování, ale především nápad. Uznejte sami, koho by napadlo psát o zapomenuté vesmírné lodi, která fyzicky i psychicky mění obyvatele v její blízkosti? Myslím, že na této knize se Stephen opravdu co se týče fantazie vyřádil a výsledek stojí za to.

90%

Daniel Maroušek
6.7.2003, 03:03

Sci-fi Tommyknockeři

Pokud máte rádi sci-fi,tak pro vás je hodnocení určitě 10 z 10.Začátek knihy je dobrý rozjezd,ale když se dostanete k tomu lepšímu,děj se střihne a vy se musíte překousat asi 100 stránek "normál" příběhu,ale za ten zbytek to stojí.Skvěle vylíčená psychická i tělesná přeměna nejen Bobbi,ale i mnoha dalších obyvatel města.SUPER i když nemám moc rád sci-fi.

90%

Danda
6.11.2001, 20:36