Temná půleRecenze
Temná půle

Pár let poté, co se provalilo, že King píše ještě pod pseudonymem R. Bachmana, King popustil uzdu své fantazie a napsal psycho horor Temná půle. Tad Beaumont, hrdina románu, pod svým jménem není moc významný spisovatel. Většinu literární pocty sklízí George Stark, Tadovo úspěšnější alter ego (narozdíl od Kinga a Bachmana, kde byl vždycky tahounem King). Poté, co se Tad rozhodne, že je načase se svého pseudonymu zbavit a psát už jen sám za sebe, se začínají dít podivné události. Všichni lidé, kteří se podíleli na "smrti" Tadova vymyšleného pseudonymu, jsou za zvláštních okolností vražděni. Vše nasvědčuje tomu, že George Stark se se svou smrtí nehodlá smířit a baží po pomstě. Kniha po zajímavém úvodu z Tadova dětství okamžitě nabírá vysoké tempo, kde se prolijí litry krve a vražda střídá vraždu. Člověk by téměř řekl, že by autorem tohoto akčního hororu mohl být Bachman. Nicméně tempo knihy se v polovině četby jakoby utne a pomalejším krokem pokračuje až do klasického kingovského finiše. Osobně bych nechala knihu plynout po bachmanovsku, ale proč ne. Motiv vrabců více než povedený.

80%

17.1.2011, 19:29

top dílo

Pro mě je Temná pule jedním z nejlepších děl.Je to nervy drásající psycho horor.Geoge Stark je jednou z nejděsivějších postav které kdy King napsal.Určitě doporučuji čtenářum kteří mají radči od mistra krváky,napínavé od začátku do konce.

100%

13.1.2009, 06:11

The Dark Half

Veľmi dobrá kniha, napínavá od začiatku až po koniec. Ktovie či neodzrkadľuje skutočné Kingove pocity, ktoré prežíval keď písal ako Richard Bachman (možno aj on má v sebe nejakú časť svojho nenarodeného dvojčaťa)??? Znovuzrodenie Thadovej temnejšej polovice v podobe pseudonymu Georg Stark, pod ktorým bol Thad schopný písať oveľa lepšie. Pomaly sa začína kvrvavá pomsta voči všetkým, ktorý majú niečo spoločné s jeho smrťou. Veľmi sa mi páčia Kingové vzájomné prepojenia jeho kníh. Napr. názvy miest, kde sa dej odohráva, alebo prelínanie postáv medzi jednotlivými dielami. (napr. šerif Alan Pangborn - Nezbytné veci) Kniha sa síce nekončí štastným koncom, ale to nič nemení natom, že je to jedno z najlepších Kingových diel. Vrelo odporúčam :-)

100%

Viera Skukalkova
10.12.2008, 16:38

Temná půle

Skvelá kniha, začína smrťou a zrodením fiktívneho vraha a spisovateľa. Hlavný hrdina je ako inak spisovateľ, ktorý lepšie píše ako besný Stark, než nudný Thad. K tejto knihe nemám kritiku, bombová Kingovka.

100%

25.7.2008, 11:31

Povedený King

Temná půle sice nepatří k tomu nejlepšímu co mistr napsal, ale je pořádně napínavá. Zajímavý je nápad se spisovatolevým "fiktivním" dvojčetem, myslím, že každý spisovatel, který tvoří jak pod svým jménem, tak pseudonymem se asi setkává s tím, že si někdy připadá jako schyzofrenik, King to tady dovedl k dokonalosti. Ostatně on sám asi nejlépe ví, jaké to je býti Beaumontem a Starkem... (známe Baumana, že). Co knihu sráží si myslím, že je motiv vrabců, který se mi nezdál až zas tak povedený a s tím související konec se mi zdál trošku přitažený za vlasy. Kdybych to měl shrnout tak Temná půle je napínavá kniha, která má spád, bojíte se u ní, poznáte Kinga a asi budete spokojeni. Kdyby tu bylo 75% dal bych je, takhle dám jen 70.

70%

31.3.2008, 16:26

Temná půle Stephena Kinga

Tuto knihu je lépe přečíst vícekrát. Poprvé se totiž nejeví jako nějak zvlášť zajímavá. Když se ale odhodláte a zkusíte to znovu, objevíte spoustu detailů, které Vám dříve unikly. Dá se možná říct, že je to u Kingových poměrně běžný jev, ovšem u této je to velmi markantní. Námět se mi zdá zajímavý, kdo z nás může říct, že v matčině lůně pozřel své dvojče, že?

80%

Kristýna Skorová
20.3.2008, 12:14

Ale jóó...

Tad Baumont přestal psát knihy pod pseudonymem George Stark, kterého definitivně pohřbil. To si ale myslí on. Je obviněn z několika brutálních vražd, ale pokaždé má výborné alibi. Šerif Alan Panghorn si nejdříve myslí, že je Tad vinen, později svůj názor ale změní. Tad zjišťuje, že svým psaním bestsellerů (jako George Stark), přivolal K životu zlo, které mělo zůstat navždy mrtvé. Geoge postupně likviduje všechny, kteří se podíleli na jeho smrti A šerif Alan se snaží zjistit, jaká je pravda… Když jsem si tuto knihu půjčil před dvěma lety, přečetl jsem z ní možná deset stran a ihned odložil. Je zvláštní, jak se člověk časem mění. Nyní bych ji zařadil na žebříček lepších knih, ale když jsem od Kinga četl lepší. To však nic nemění na kvalitě díla. Po přečtení několika jeho knih jsem zjistil, že se v nich často objevuje spisovatel s nějakými komplexy. Tady tomu není jinak. Ovšem ten komplex je záludnější. Tad přivolal na svět vtělení zla, které se ho snaží ovládnout. Co mi ale trochu kazilo jinak skvělou četbu byl překlad Lindy Bartoškové. Nejsem odpůrcem žen, spíše naopak! Ale ke Kingovi mi to jaksi nesedí. U jeho děl preferuji spíše mužský překlad. Ale to sem nepatří. Knize nemám jinak, co vytknout. Jen to, že námět nebyl nijak zvlášt zajímavý. Tím však nechci nikoho od čtení této knihy odrazovat, ale rozhodně tato kniha nepatří k těm, které si s chutí přečtu znovu. Snad až za pár let. Ale vášnivým obdivovatelům S.K., ke kterým také sám patřím, ji musím samozřejmě doporučit. A proč? Protože je to prostě Stephen KING!!! Dal bych 58%, ale to tady není.

60%

13.1.2008, 20:02

Spisovatel Tad Baumont je obviněn ze série surových vražd. Prohlašuje sice, že je nevinen, začíná však tušit, že svými bestsellery, plnými násilí a krve, přivolal na svět vtělení zla. To podepisuje své zločiny Tadovými otisky prstů a nedá se už jen tak zahnat zpět do zásvětí...

100%

7.4.2007, 21:57

Temná půle

Kniha není tak dobrá jako ostatní knihy, které Stephen King napsal, které se dají přečíst na jeden nádech. Chvílemi mě i nudila, chvílemi zase byla napínavá. "Nikdo nemůže být dokonalý, ani knihy."

80%

ja.jaaja ---
7.10.2006, 13:37

Spisovatelský román

Další skvělý román o spisovateli! King má na toto téma spousty knížek, tahle je však jedna z nejlepších. Co mě šoklo je to, že pravý konec se čtenář dozví z románu Pytel kostí, kde je jen nepatrná zmínka o tom, že Tad Baumont spáchal sebevraždu!!! Je to i dobře zfilmováno.

100%

Lada Myslikovjanová
21.5.2006, 14:58

skvelé

ďalšia skvelá kniha, kde je hlavnou postavou spisovateľ - navyše s riadnou dávkou napdrirodzených úkazov priamo zo záhrobia. neuveriteľne napínavý príbeh, kde nebezpečenstvo číha na hlavného hrdinu za každým rohom, neutečie pred ním, ale treba sa mu postaviť zoči-voči. jedna z mojich prvých kníh od kinga, táto zo mňa urobila jeho fanúšika, lebo ponúka mix reality, fantastiky a je dosť akčná. proste povinná četba. a vrabce už letia.

100%

David Beňo
12.5.2006, 21:10

Temná půle

Když jsem spatřil příšerný český obal , měl jsem ke knize nedůvěru.Ale když jsem se překlenul přes trochu nudný začátek k první brutálí vraždě , knihu jsem přečetl jedním dechem asi za dva dny.Je to jedna z nejlepších Kingových knih.Bravo!

90%

Hosťák Jan
12.5.2006, 20:47

VRABCI LETÍ

Když jsem poprvé spatřil tuto knihu, nepřišla mi dvakrát simpatická. Ani děj přečtený na obalu mě moc nenatchnul. Štěstí ale, že jsem si ji přečetl. Tato kniha nemá vůbec ty trapné, dlouhé části, které stejně očima přelítnete a zapomenete na ně. Tato kniha ani nepopisuje podrobně, celý jeden den ve kterém se stejně nic moc neděje. Tato kniha, ač to bylo pro mě velkým překvapením jde přímo k věci. V první kapitole prožijete operaci, údajného nádoru v Tadově hlavě. A ve třetí kapitole už ožívá pseudonym Georg Stark, a děj se rozjíždí naplno. Kruté, nelítostné vraždy, strach o svůj život a podezíravost policistů (i ze začátku šerifa Alana) o Tadově vině. Skutečně výdobrý příběh, ve kterém se nudit nebudete, protože... vrabci znovu letí.

100%

Ondřej Bezouška
18.4.2006, 11:58

super

Když jsem si přečetla titulek o čem tato kniha je(jako to obvykle dělám), tak mě to moc nezaujalo, ale měla jsem možnost si jí koupit rychle a levně a tak jsem si jí koupla A DOBŘE JSEM UDĚLALA! Tato kniha mě chytla hněd od začátku obyčejný malý chlapac začne mít obyčejné bolesti hlavy, ale bohužel ani ten chlapec ani ty bolesti nejsou obyčejné, zjistí mu nádor na mozku, ale také to není žádný obyčejný nádor a tak se rozpoutává neobyčejný příběh plný nechutného popisování detailů(kdo už četl neco od S.K. ví o čem mluvím) a také je to kniha plná vrabců:-) DOPORUČUJI. Byla to po ŘBITOVU ZVIŘÁTEK ta nejlepší kniha od S.K. co jsem četla.

90%

26.7.2005, 14:29

Temná půle melounu

Miluji melouny. Je to moje nejoblíbenější ovoce. Nikdy jsem však neslyšel, že by měly dvě odlišné poloviny. Jsou vynikající jako celek, lákavé a šťavnaté. Ne tak tato kniha. První polovina je Temná a možná i výborná, druhá je ale zbytečná a hlavně hloupá. S takovým zmateným a nemožným závěrem jsem se u Kinga ještě nesetkal. Hodnocení knihy to sráží minimálně o dvě hvězdičky. Jako celek proto není možné knihu hodnotit. A téma spisovatele stíhaného svým temným já už začíná být tak trochu profláklé...

60%

15.3.2004, 01:37

Vrabci letí

Temná půle jako celek působí dosti rozpolceně, jako jistá paralela s hlavní postavou. Když to vezmu chronologicky - začátek knihy se mi zdál docela nudný a popisy nedůležitých lidí zdlouhavé a zbytečné. V kontrastu s tím je konec docela akční a psán relativně napínavým způsobem, přestože už je jasné, jak to vše skončí. Část mezi koncem a začátkem byla chvílemi záživná, chvílemi méňe. Ale co bych ráda vyzdvihla až do nejvyšších nebes je použití Vrabců. Ti tomu dodali nádech tajemna už právě tím, že se jedná o často se vyskytujícího živočicha. Vrabci byli trefou do černého. Ohodnocení téhle knihy není jednoduchým úkolem, raději bych ji zhodnotila po částech. To ovšem nemůžu, a tak mi nezbývá nic jiného než udat číslo, které ale nebude přesné...

60%

30.1.2004, 22:47

Zklamání

Asi nejhorší Kngova kniha.Naprostá předvídatelnost děje,což je u Kinga jen zřídka kdy,a hlavně závěr u kterého máte pocit že tam cosi chybí.Některé pasáže jsou dobré ale jako celek zklamání.Nevadí i MISTR tesař utne.

40%

dr.film
19.9.2003, 19:30

opravdu povedený kousek

Já osobně jsem knihou byla naprosto uchvácená. Většinu jsem přečetla ponořená do nějaké formy transu, která mi prostě nedovolila knihu zavřít. Možná bych ocenila jiný konec. Nemůžu přijít na to, co se mi na něm nezdá, ale něco mi tam chybělo. Ale i přesto můžu Temnou půli každému doporučit.

90%

18.9.2003, 13:06

Sqost od S.K.

Další z děl S.K., které jsem slupnul raz dva. Mě se kniha líbila i navzdory předešlému názoru, že druhá polovina má moc rychlej spád a je předem jasný co se stane, přesto mistr vypisuje myšlení a povahu lidí tak brilantně, že by tento kousek neměl chybět v knihovničce žádného fanouška.

70%

Misha Kamenistý
14.7.2003, 03:20

Mé "částečné" zklamání

Temná půle - jediné mé ČÁSTEČNÉ zklamání ze všech knih které jsem od S.K. zatím četla.
Zdůrazňuju "částečné", protože jsem do cca 1/2 byla naprosto uchvácená a zvědavá co bude dál. Měla jsem určitou představu, jak se bude vše odvíjet, ale jaké bylo mé zklamání nad náhlým rychlým spádem děje. Velmi překotný vývoj osobnosti Starka nedal prakticky žádný prostor mé fantazii, další rozvoj příběhu směrem v vyvrcholení byl moc rychlý a asi by stálo za to ho trochu pozvolna rozebrat. Musela jsem si "rekapitulovat" vývoj událostí, některé souvislosti jsou na čtenáře poněkud "vychrlené". Nevím zda to není vina překladu, pokud jste někdo četl originál, prosím ozvěte se, ráda bych slyšela Váš názor. Myslím, že by nikdo nelitovat větší obsáhlosti knihy, ale třeba je to jen můj pocit. Rozhodně však nechci nikoho odrazovat aby si ji přečetl a už vůbec ji nepovažuji za špatnou ! Je jen můj názor a zřejmě jsem očekávala více.

70%

Eva Kožená
8.7.2003, 22:40