Temná věž III: PustinyRecenze
3 díl další bomba

Tenhle díl mám stašně rád, hlavně neuvěřitelně vypjatou scénu kdy Jack proniká skrze dům do světa Rolanda a kdy dojde k otěhotnění Susan. Pak se kniha přelije do města kde se hlavní hrdinové rozdělí a děj dostane ještě větší spád. Nu a ten závěr kdy ujíždějí v jednokolejném psychycky narušeném a navíc schizofrením vlaku na zničenou jedovatou krajinou. A kde jen rádoby směšná hádankářská soutěž může hlvní hrdiny zachránit od jisté smrti,kterou s nudy a rozmaru vymyslel šílený Blaide je užasná. Ale bacha konec je otevřený

100%

Marek Poláček
22.5.2011, 13:54

Pustiny

Pustiny zachycují další dobrodružství posledního pistolníka a jeho ka-tet. Roland se musí vyrovnávat s důsledky svého rozhodnutí, když projde posledními dveřmi během hledání tří vyvolených a pozmění sled událostí. Následkem změny v čase se tak nikdy neměl setkat s chlapcem Jakem, který zase neměl (dvakrát) zemřít. Oba si ovšem časový paradox uvědomují (což už samo o sobě je dost paradoxní) a snaží se vývoj situací přivést do souladu s ka. První část knihy je hodně filozofická, podobně jako první díl Temné věže; je to vlastně neslaný mišmaš myšlenek a pocitů. Ale čím více informací dostává čtenář o Rolandově světě (růže, želva, paprsek, strážci...), nejde jinak, než s Rolandovou skupinou k Temné věži také doputovat. Druhá část Pustin je o poznání lepší. Jakmile je Rolandovo ka-tet kompletní a skupina se blíží k městu Lud, čeká čtenáře spousta napínavého čtení- rozdělením ka-tet začínaje a řešením hádanek konče. Tím jak jsou Pustiny zakončeny, je nemyslitelné nepokračovat v započaté četbě. Škoda jen toho nemastného začátku, protože popisy událostí v Ludu jsou více než výborné!

70%

3.2.2011, 13:10

Stále lepší

Pro Temnou Věž platí, že každý další díl je lepší a napínavější než předchozí. Pustiny mají zajímavý děj, originální zápletku. Snad jen ten konec je trochu fakt divný a kdybych musel na další díl čekat 4 roky, asi by to se mnou seklo :)

90%

Tomáš Pískala
4.6.2010, 11:12

3.dil

kdo se dostal az sem, uz rozhodne nemuze prestat. proto jsem rada, ze jsem se k temne vezi dostala az ted, kdy uz jsou vsechny dily vydane, protoze konec pustin je vylozene na na*rani:) velmi zajimava je podobnost knihy z naseho sveta(karlika ss-ss)s realitou rolandova sveta. ps:kdyby mel nekdo chovnou stanici brumlaku, tak si jednoho zamlouvam...Ochu!!!

80%

Rakohammas
11.3.2009, 14:35

Středosvět

Pustiny jsem dnes dočetl a rozhodl se,že také přispěju svou troškou do mlýna.Tato kniha je super.Je v ní více napětí,než ve třech vyvolených a to mi vyhovuje.Pasáž jak Roland a jeho skupina putují lesem se mi obzvláštˇlíbila.Jsem také rád,že se zde znovu objevuje chlapec Jake.Kniha je skvěle čtivá ,(zvládl jsem ji za kratší dobu než jiné Kingovy romány)a skvěle napsaná(jak taky jinak u mistra Kinga).Prostě jsem se u ní ani chvilku nenudil.Tedˇjsem začal číst Tommyknockery,ale určitě se k Temné věži vrátím s Čarodějem a sklo,protože jsem zvědavý na další putování Rolandovy skupiny.

100%

22.11.2007, 19:07

Pustiny vyprávějí, co se přihodilo poutníkům Středosvětem několik měsíců poté, co byly otevřeny poslední dveře na břehu moře. Ušli už pořádný kus cesty do vnitrozemí. Doba odpočinku končí a začíná doba učení. Susannah se učí střílet... Eddie se učí vyřezávat... a pistolník se učí, jaké to je přicházet kousek po kousku o rozum. Pustiny jsou po Pistolníku a Třech vyvolených třetí knihou z celkem sedmi, které tvoří dlouhý příběh, nazvaný Temná věž. Děj celé série se odehrává v neobyčejném světě, zaplněném ohromujícími vizuálními obrazy a nezapomenutelnými postavami. Temná věž se nepodobá ničemu, co jste zatím četli. Do rukou se vám dostává vizionářský příběh Stephena Kinga, magická směs fantasie a hororu, který může být i jeho vrcholným dílem. Připojte se proto k výpravě za nedostižnou Temnou věží...

100%

7.4.2007, 22:24

... putovanie pokracuje ...

Vynikajuce dielo! PUSTINY su skutocne plne napatia, fascinujucich scen, dejovych zvratov, prvych mrtvol a prestreliek. Pre Rolandovych spolocnikov sa zacina obdobie ucenia (toto obdobie sa v podstate nikdy nekonci, no prakticky hned od zaciatku su pistolnici nuteny konfrontovat svoje nadobudnute schopnosti), samotny Roland prichadza o rozum - akoby sa rozdvojovala jeho mysel (trapia ho vycitky? jeho, posledneho z rodu pistolnikov? chladnokrvneho, ktory nema prakticky ziadnu fantaziu? je to kvoli Jackovi?). Citatelovi sa dostavaju prve informacie o Paprskoch, Portaloch a ich strazcoch, o neuveritelnom poskatastrofickom svete, v ktorom zostali este niektore vynalezy Stareho ludu, ktori jednoducho zmizol, potom ako sa Svet hnul. Eddie ako prvy objavuje svoju skrytu, ale vynimocnu, pre kazdeho pistolnika osobitnu vlastnost. Dotvara sa Ka-tet zachranou Jacka (a pribratim Ocha - nepodcenujete jeho ulohu, mili citatelia), najma pre famozne usilie Detty, ktora ani netusi aku obetu prinasa na oltar Ka. Na svojej puti sa spolocenstvo dostava do zdevastovaneho mesta Lud (zeby dvojnik New Yorku? maju aj ine veci, ci nebodaj ludia svoje dvojca v inom svete, v inom kedy?), kde zazivaju nebezpecne dobrodruzstva. Odhliadnuc od rozpravy na konci 1.casti a dalsich zasahoch, o ktorych sa vsak dozvedame az neskor, 1x do deja (a to uz nielen z pozadia) vstupuje aktivnym konanim Walter, kuzelnik Marten, tiez znamy v inych svetoch ako Randall Flagg. Zaver je neskutocne premysleny, ked Blaine Mono - pocitacom ovladany vlak trpiaci komplexom dokonalosti (potom ako sa svet hnul) - prevezie nasich hrdinov cez rozsiahle zamorene oblasti, hrajuc s nimi hru o zivot (v snahe doviest ich na mytinu na konci stezky a tak spachat spolocnu samovrazdu) spocivajucu v neexistencii hadanky, ktoru by nedokazal rozlustit (tu naozaj smekam pred prekladadatelom klobuk dolu). Dokaze sa Ka tet zachranit? Vymyslia hadanku, ktoru Blaine Mono nevyriesi? Skonci sa ich putovanie tak skoro? Zakroci Ka? Vsetko je otvorene ...

100%

26.1.2007, 20:28

JOJO

z dvojky jsem se nemohla dočkat cestování do pustin...a byla jsem náležitě odměněna....bezva díl...prostě popis těch dvou vlaků...jízda blainem a hádání hádanek, které nedávají smysl...průhledné stěny...boj o smrt, jestli vlak dodrží svůj slib (ale byl to lišák co :o) )...pochod po silnici a nalezení zámku jak ze země oz (či z disneylandu)...ve skrze napínavé a nápadité...tenhle díl se dal zhltnout jedním vrzem...(mělaj jsem číst pomalu, kdyby věděla, že čtyřka vyjde tak pozdě...a už ani nebude tak akční). za tenhle díl rozhodně 100%

100%

25.1.2007, 18:01

....a třetí díl nezklamal...

po rozjezdu z dvojky jsem se nemohla dočkat cestování do pustin...a byla jsem náležitě odměněna....bezva díl...prostě popis těch dvou vlaků...jízda blainem a hádání hádanek, které nedávají smysl...průhledné stěny...boj o smrt, jestli vlak dodrží svůj slib (ale byl to lišák co :o) )...pochod po silnici a nalezení zámku jak ze země oz (či z disneylandu)...ve skrze napínavé a nápadité...tenhle díl se dal zhltnout jedním vrzem...(mělaj jsem číst pomalu, kdyby věděla, že čtyřka vyjde tak pozdě...a už ani nebude tak akční). za tenhle díl rozhodně 100%

100%

16.10.2006, 16:25

To be continued .....

Třetí díl Temné věže se přes svůj pomalejší rozjezd dostal nakonec do skvělé románové rychlosti. Líčení "návratu" Jakeho do Středosvěta byl velice zajimavý a jeho první věta: "Takže jste ten vlak ještě nenašli?" nastartovala veliká očekávání. Hodnotím stejnou známkou jako díl předchozí. Nemohu říci, že by se mi Tři Vyvolení nebo Pustiny líbily jedno více nebo méně. Dveře mezi světy rozhodně nedopadly hůře než Kolíbka v Ludu. Teď jsem šáhl po jiné knize, abych před Čarodějem a sklem setřásl pustinný pocit a dokázal čtvrtý díl přijmout s mírným odstupem. Nicméně, stejně jako předchozí díly, mohu vřele všem doporučit, pokračovat třetím dílem s Rolandem a jeho Ka-tet v cestě k Temné věži.

70%

Smoca
23.5.2005, 16:20

Ani neviem

Musím povedať, že nakoniec táto knižka bola predsa len dobrá. Predchádzajúci diel sa mi zdal akýsi zdĺhaví a mal som pocit, že štýl sa nejako odklonil od prvého Pištolníka. Mal som pocit, že táto knižka sa skladá z dvoch častí, pričom prvá časť o Jackovi by sa hodila skôr do Temnej veži II. Zvyšok však začal sľubne gradovať až vyvrcholil do geniálneho záveru. Neviem si predstaviť ako mohol niekto vydržať niekoľkoročné čakanie na štvrtý diel (ja som našťastie čítal troju, ke%d som už mal kúpeného aj Čarodeja a sklo). Aj keď sa mi začiatok zdal nudný a celá séria sa akoby "posunula" od Pištolníka (viac som čakal, že séria bude v podobnom duchu), téma fantasy nie je zlá a túto knižku môžem len odporúčať. Je jednoznačne jednou z najlepších, čo King napísal.

100%

pistik
29.4.2005, 13:35

Ka-tet na cestě za Věží

Rolandovo ka-tet pokračuje na cestě za Temnou věží. Jeho společníci ještě zcelá nechápají co tato tajemná Věž představuje ale brzi to zjistí. Roland je učí vše co by měli znát o střílení a chování pistolníků. Sám však trpí něčím co se nedá jen tak vylěčit. Časovým paradoxem který způsobil zachráněním Jakea v jeho světě se mu v hlavě objevila ozvěna věcí které se nestali a nyní se začínají hádat s těmi které se podle nynějších věcí opravdu staly. Roland pomalu ale jistě propadá šílenství a Jake na tom není o moc lépe. Naděje tu však ještě je a Eddie který znovu začíná vyřezávat to nějakým způsobem ví...

Pustiny aneb třetí díl Temné věže je opravdu mistrovské dílo. Začátek je sice trochu pomalý ale brzy nabírá nevýdaných otáček. Kniha se čte skoro sama od sebe a vše zapadá opravdu dokonale. Je plná napětí a dobrodružství které vás nenechá vydechnout dokud ji nedočtete. Závěr odehrávající se v Ludu a konečná jízda v Blaineovi už jsou jen opravdu velkou třešínkou na již skvělém ději.

U hodnocení této knihy budu velmi štědrý. Dávám jí celých 100% jelikož je opravdu skvělá. Putování Rolandova ka-tet vážně stojí za přečtení. Nebudete litovat!

100%

Jumbik
16.3.2005, 19:14

Naprosto skvělé

King je můj nejoblíbenější autor a myslím, že už jsem přečetl víc jak polovinu jeho knih a ve své knihovně mám slušnou zásobu. Přesto se mi ale nějak do Temné věže nechtělo. Říkal jsem si - román na pokračování - nejspíš nic pro mě. Jenže v knihkupectví jsem nemohl sehnat nic jiného nového, co jsem ještě nečetl, a tak došlo k tomu, že jsem tyto Vánoce dostal první dva díly Temné věže. A světe div se - je to naprosto skvělé. Ty první díly jsem přečetl ještě do nového roku a nemohl se dočkat až vyrazím do knihkupectví a koupím si další pokračování. Putování Rolanda a jeho ka-tet mě fakt dostalo. Jen musím říct, že jsem rád, že jsem Temnou Věž začal číst až teď, kdy chybí do konce jen 2 díly a ty by snad měly vyjít ještě tento rok. Po tom, jak skončily Pustiny si totiž nedokážu představit, že bych třeba pět let čekal na další díl. Už na mě doma čeká Čaroděj a sklo a pro jistotu jsem si už koupil i Vlky z Cally, aby mi je náhodou nevyprodali :-) Určitě všem vřele doporučuju.

100%

17.2.2005, 10:14

Pustiny

Kniha pustiny nám přináší opravdu neobvyklí pohled na svět, zatím se mi z celé série líbila nejvíce. Příběh má obrovský spád a obrovské množství nezodpovětených otázek vás nenechá vydechnout dokud knihu nedočtete. Nádherné zobrazení Ludu jako města zkázy na mě ohromným způsobem zapůsobilo stejně jako rozpadající se duše Blaina Mono. Vřele všem doporučuji, je to vskutku vynikající dílo.

100%

Petr Medvid
9.11.2004, 22:11

Jednoznačně nejlepší VĚŽ zatím

Perfektní pokračování Tří Vyvolených. Čekání na pětku si zkracuju tím že už potřetí čtu první čtyři díly a pořád PUSTINY vycházejí jako vítěz, škoda jen je rozseknutého konce, ale o to lepší je pak pokračování čtverky začínající na palubě Blaina Mona.
Jen by mě zajímalo jestli se dá někde sehnat ke koupi knížka Karlík šš-šš.:)

Vynikající. K té stovce bych přidal tak ještě 20%.

100%

25.9.2004, 21:11

Nejlepsi

Ze vsech ctyrech dilu Temne veze,ktere jsou u nas k dostani,je tenhle zatim nejnapinavejsi a dejove i postavove nejobsahlejsi..,,Nudnych chvilek" ubylo a akci pribylo...V tomto dilu jde taky nejlip spozorovat,jak se vztahy mezi Rolandovym ka-tet prohlubuji a vzajemne si pomahaji,zatimco v druhem dile se vsichni chteji pozabijet.Po navratu Jaka do Rolandova sveta jsou konecne kompletni a snad to tak i dlouho zustane...

100%

Gil
24.9.2004, 13:17

Blaine mono

Blaine mono se mi už nikdy nemůže vypařit z hlavy. Zase jsem celý díl zhltnul během několika dní. Krásně nám navazuje na dvojku, nebo ještě líp, vlastně jí dokončuje. Narozdíl od přechodu z prvního dílu do druhého, kde bylo vše ráz na ráz (nebo dalo by se říct, že postupovalo krásně lineárně, kde vše mohlo správně, i když podivně, navazovat), tady obě knihy "podle názvů" prolínají. Trojice musí ještě dobrat svého třetího, kterým není nikdo jiný, než Jack (známe všichni z Pistolníka). Postupně putují dál, až se jim podaří dostat se na stezku paprsku (Temná věž stojí uprostřed "kruhu", který má 12 cípů ve formě strážců - ty jsou propojeni paprsky tak, aby směřovaly vždy přes Věž). Dokážou si pohrát s Blainem mono, nadzvukovým vlakem a zjišťují spoustu podivných pospojitostí mezi lidskými pohádkami a tamějších světem.
Nemohu nedoporučit!!!

100%

7.9.2004, 22:38

Pustiny

Třetí díl Temné věže mě zaujal asi jako ten druhý - a to hodně! Poslední pistolníci se na cestě Středosvětem konečně potkávají s lidmi z Rolandova světa a dostávají se do "měst". Putování po stezce Paprsku a "znovuzrození" Jakea v Rolandově světě je zajímavý, ale ne tak jako setkání se záhadným Blanem Monem v Ludu. Škoda, že během cesty přes pustiny kniha končí....

PS: Stejně z celý ka-tet je nejlepší brumlák Ochu.

90%

11.8.2004, 13:40

Pustiny bodují

Tak pokracuji v kraceni si casu cekani na 5. dil Temne Veze ( Vlci z Calla ) A ctu uz po treti Pustiny. Odhaluji dalsi cast Roalndova "sveta ktery se hnul" i navaznosti svetu vajeme. Silenstvi Rolanda i Jackea je uchvatne popsano a kniha se postupne dostava do obratek. Lud a Blain Mono me totalne dostali. Sileny vlak ktery miluje hadanky je neco neuveritelneho :-). A hlavne zpetne po nekolikatem cteni si uvedomuji, ze p. King presvedcil i mne ( nejen Ediho a Susanah ) , ze musim vedet jak to dopadne a spolu s nimi spatrit az on to dovoli ( pokud to dovoli ) TEMNOU VEZ !!!. Vsem kdo tuto sagu jeste nemeli moznost nebo chut cist vrele doporucuji. Hodnotim nejvissim ocenenim

100%

2.3.2004, 20:48

Bála jsem se

na začátku knihy,že se King vrátil ke stylu psaní jako v prvním díle,ale tyhle obavy nebyly na místě.Brzy mě začal příběh "vtahovat"a těžko jsem se od knihy odtrhávala,s napětím jsem četla další stránky,zkrátka-výborně psané.

90%

Eva Vaculová
31.1.2004, 16:29

Není vyjímkou

Co se týče dalšího pokračování skvělé série Temné Věže, nemám opět žádné zápory. Mezi Pistolníkem s Třemi vyvolenými a touto knihou, jsem četla asi sedm dalších děl. Snažila jsem se vzpomenout, o čem dílo vlastně pojednává, ale po přečtení první kapitoli, mi bylo vše jasné. Jako by tam žádná taková pauza nebyla. Kniha byla opět bezvadně napsána a velice napínavá. Tento díl mne také nezklamal. Opět dávám plný počet bodů....

100%

28.1.2004, 15:20

Vrcholné Kingovo dílo

Temná věž jako celek je podle mého názoru asi nejlepším Kingovým dílem.Pistolník mě příliš nezaujaj,ale Tři vyvolení zvednuli kvalitu série o stupeň výš.Naprostým vrcholem je však 3.díl - Pustiny.Kniha s vynikající atmosférou a také jedna z mála,která mě donutila číst i za okolností,při kterých normálně nečtu.Příběh je plný zajímavých momentů a hlavně v knize je jich opravdu úctyhodný počet.Fantastický je závěr knihy.Nemyslím si,že se Kingovi podaří Pustiny překonat.Čtvrtému dílu se to nepodařilo.

100%

Filip Kašík
6.12.2003, 13:40

Totally awesome reading!!!

Tento diel Temnej Veže prekonal všetky moje očakávania. Podľa mňa je to zatiaľ najlepšia časť z prvých štyroch kníh. Príbeh je už od začiatku veľmi zaujímavý. Stretnutie so cyborgom Mirom/Sharikom ma nažhavilo na ďaľšie dobrodružstvá. Takmer celá kniha sa odohráva v Stredosvete a práve časť v New Yorku bola jedina ktora ma trochu nudila- až na ten strašidelný dom, to bola bomba! Pustiny pútavo opisujú Rolandov zdevastovaný postkatastrofický svet, až ma z toho niekedy zamrazilo. Najlepšie si nechal King tradične na záver. Dobrodružstvo v meste Lud je totálne napínavé a akčné. A nakoniec to uplne naj - stretnutie s "milým" schizofrenickým vláčikom Blainom Monom, ktorý ich rád odvezie...až na konec ztezky, kde začíná mýtina...

100%

28.8.2003, 20:28

Do třetice všeho dobrého

Velice rád mohu konstatovat, že s každým dalším pokračováním Temné věže, přicházím této zatím stále nedokončené sáze, na chuť.
Příběh Pustin se "rozjíždí", dá se říct, velmi zvolna. Prozradím na sebe, že první část knihy mě vlastně ani moc nenadchla a prokousával jsem se jí v porovnání se zbytkem dost dlouho. Měl jsem pocit, že třetím dílem se King zase vrátil k nemastnosti-neslanosti prvního pokračování - pár jakž takž napínavých epizodek a spousta mlhavých náznaků, ale nic, co by čtenáře nutilo k přečtení knihy za pár večerů. Tím nechci tvrdit, že by tato část v knize neměla své opodstatnění - je prostě akorát trochu nudnější.
Pak ovšem došlo k dost podstatnému zvratu. Nerad bych prozrazoval cokoliv z děje (vůči těm, kteří knihu ještě nečetli a zrovna se chystají, by to asi nebylo hezké), takže řeknu jen, že Ludské dobrodružství Rolanda a jeho skupiny je prostě úchvatné! Přiběh je velice akční, velice napínavý, má skvělou atmosféru, nechybí mu řada zvratů a momentů překvapení (například vstup Randalla Flagga, známého nejvíc z románu Svědectví, do děje). Oproti předchozím dílům se příběh zase na nějaký čas uzavírá téměř v tom nejlepším, takže teď už naprosto chápu, proč jsou další pokračování tak napjatě očekávána. Také se nemůžu dočkat, snad si Beta pospíší :-).
Překlad Lindy Bartoškové, je myslím na to, jaké překladatelské oříšky si Stephen tentokrát vymyslel (viz různé v podstatě nepřeložitelné hádanky, které opravdu vyzní asi jenom v angličtině), velmi dobrý. (Docela se mi líbí třeba přeložení brumlákova jména na poměrně přirozené "Ochu" - pro zajímavost - v originále se brumlákovi říká Oy.)
Takže snad i čtyřka neopustí stávající trend a snad i o ní budu moct psát v superlativech.

100%

6.11.2001, 19:33