Geraldova hraRecenze
Geraldova hra

Typicky Stephen, ktory dokaze aj z obycajneho sexu urobit thriller plnny napätia a zmien. Po sexe ostala Jessie priputana k posteli... Kniha je plna jej predstav, obav a strachu a samozrejme snahy o svoje oslobodenie, ktore vyvrcholi zarezanim do ruk. Zaujimavy je i pes trhajuci Geraldovo telo a prepojenie s Dolores Claibernovou.

80%

7.2.2011, 21:41

Geraldova hra

Opět další komorní příběh odehrávající se na lůžku. Podobnost s Misery ale nečekejte. Zatímco Misery se pyšní úžasnými dialogy a napětím, Geraldova hra se nemůže pyšnit vůbec ničím. Jelikož hrdinka Jessie se téměř okamžitě stává jedinou osobou v románu, veškeré dialogy jsou nahrazeny různými hlasy, které se v její hlavě překřikují a hádají. Na prvních sto stránkách tak prožíváme s připoutanou Jessie maximálně její fantasmagorické smyšlenky. Kinga vždy hodnotím jako výborného psychologa, zde je ale těžké se s hrdinkou naladit na stejnou vlnu. Teprve druhá třetina je jakž takž ke čtení (je to tím, že se alespoň na nějakou dobu zbavíme otravných Jessiiných hlasů a přesuneme se ve vzpomínkách ke dni, kdy probíhalo zatmění slunce). Přesně tak, jak je začátek nezáživný, je konec jeho protipólem. Zejména odhalení totožnosti nočního návštěvníka (díky kterému příběh nabývá jiný rozměr), je velmi dobrým zakončením; ale v porovnání s celkově nudným plynutím knihy, je to jen zoufalý výkřik do tmy. Ze všech skoro šedesáti knih, které jsem od Kinga četla, tato byla jediná, u které jsem uvažovala, že s ní praštím do kouta. Na Kinga velmi tristní výsledek.

20%

3.2.2011, 13:12

Povídka?

Jeden z nejaktraktivnějších námětů Kingových knih ve mě vzbuzoval šílený očekávání. Po přečtení se však neubráním dojmu, že Geraldova hra je tématem na povídku. Psychologie je opět perfektní, sice už ne tak jako ve starších knihách, ale přesto je perfektní. Dlouho (na Kinga) mi trvalo, než jsem se do knihy dostal a pohltila mě. Chyběla mi tam prostě nějaká ta nadstavba, kterou King skoro vždy má. Samotnouhlavní hrdinku měl propracovanou dobře a nechal ji velmi dobře trápit. Některé scény byly vynikající (pes trhající Geraldovo tělo a potom hlavně pasáž, kdy byla Jessie nucena naříznout si ruce, aby se osvobodila). Místy mi to ale fakt přišlo dost natahovaný a hodně "vatovaný." A od toho zatmění jsem čekal malinko víc. Ale zase se mi líbilo to propojení s Dolores Clainbornovou. Celkově vzato je to velmi dobrá kniha, která ale má své mouchy a jako povídka by byla asi geniální.

70%

16.9.2010, 21:24

Skvělé psycho dílo

Brylantně pojatý psychotriller,hlavní hrdinka která se dostává do skoro neřešitelné situace,pronásledována rodinným přízrakem v podobě milujícího otce který jí kdysi sexualně obtěžoval a jeho negativní příznaky si nese do vztahu s GERALDEM který vyustí v tragedii..Do děje vstupuje i smutný příběh psíka PRINCE který je odkázaný na svuj instinkt přežít..a pak ta ta tajemná postava nahánějící hruzu..Skvělé a napínavé.PS:NĚKDY VÁŽNĚ NECHAPU KRITIKU NĚKTERÝCH ČTENÁŘU,PSYCHOLOGIE KINGOVI JDE A SAMOTNÉ POSTAVY JEHO DĚL TO DOKAZUJÍ A ROZHODNĚ SI NEMYSLÍM ŽE BY MISTR NAPSAL NĚKDY NAKÝ BRAK.

100%

30.1.2009, 09:47

vyborna

Knihu som bral do ruk s predsudkami, kedze kazdy tu pisal, ze kniha sa tazko cita atd. atd. ... Ja osobne mam radsej prvoplanovejsie veci, nijakeho "Marqueza" a podobne... Ale knihu som chcel precitat zo zaujmu... ... a vobec nelutujem! Prekrasne napisany vnutorny boj hlavnej hrdinky, postupne odhalovanie minulosti (preco vlastne tak kopla Geralda), muz s kufrikom, pes Prince... Lahoda, ktora chce viac trpezlivosti a najma predstavivosti a vcitenia sa do hrdinky. P.S.: Nezavidim "lupanie" ruky z put.

80%

Rocky
20.9.2008, 21:33

Geraldova hra

Je to trochu experiment. Manželské sexuálne hry sa skončia a nastúpi tvrdý boj o život. Je to netradičné, a asi aj preto, sa hlavná hrdinka stále vŕta v minulosti. Bola to jedna z menej záživných kníh, no aj tak som ju dočítal, a vychutnal si celkom dobrý koniec. No na 5* nemá.

80%

25.7.2008, 11:24

zajímavá

Tak tohle byla hodně zajímavá kniha...líbil se mi velice její námět...King často staví postavy do téměř neřešitelných situací. Jsem vždy zvědavá,jak se s tím postava vypořádá..doporučuji

100%

Pavla Pol
8.5.2008, 21:11

Dobrá

Tak v první řadě je to velice originální nápad. Musím říct, že jsem ale čekala víc toho sadomasochismu :DDD. Stephen to trochu natahuje, ale u postavy krčící se v rohu jsem se dost bála. A když se pak ukázalo, že je to nekrofil, překvapilo mě, co všechno SK nevymyslí :D. Občas tam ale byly nudné pasáže a upřímně - v den, kdy slunce zapadlo, od toho jsem čekala daleko víc. Ale líbilo se.

80%

Ugisha
7.5.2008, 21:39

Brrrr

Když jsem si kdysi v sekci dílo, na těchto stránkách přečetl,o čem kniha je,moc jsem po ni toužil.V knihkupectvích ji už však neměli,tak jsem zkoušel různé inzeráty.A kdo shání,sežene.Ihned jsem se do ní začetl a začal sdílet Jessiin problém s pouty.Příběh je situován do chaty u jezera,daleko od civilizace a ona tam zůstane připoutaná k posteli,po smrti manžela ÚPLNĚ SAMA.Musím říct,že příběh je dost děsivý a to jak stál v noci u její postele tajemný návštěvník,byl pro mě vrchol.Nemluvě o psu,který se do otevřené chaty chodil krmit,jejím mrtvým manželem.Jessii jsem moc fandil a čekal kdy už se jí konečně podaří z pout dostat.Nakonec se jí to podaří,ale děsivých zážitků se nemůže jen tak zbavit.Je pravda,že by z knihy mohla být pouze povídka,kdyby se King držel jen jejího boje s pouty.Přidal tam ale velkou část toho jak Jessie vzpomíná na své dětství,no a to jí právě pomohlo z těch pout.Po přečtení této knihy se u mě nedalo mluvit ani v nejmenším o nějakém zklamání.

100%

21.12.2007, 15:35

Nic pre deti

V pravidlach pri registracii je uvedene, ze nemozme zbytocne predlzovat nase recenzie, aby sme ziskali co najviac bodov, Myslim, ze SK toto pravidla v GH porusil na plnej ciare! Naozaj neskutocne predlzoval, nie a nie nam uz povedat, co sa stalo pri jazere, ked slnko zapada... No konecne sme sa dockali, z Jesse urobil vazne hlupanu, ja by som na jej mieste konala uplne inak. Prilis dlho uvah a malo akcie. Teraz som riadne GH zkritizovala, ale musim uznat, ze sa mi tato kniha pacila. Tajomny cudzinec aj pes urobili svoje. Predsa tam bolo nejake to napatie. Rozhodne to nieje vrcholne dielo SK, ale za precitanie stoji(myslim, ze vsetky knihy SK za to stoja).

80%

8.4.2007, 16:51

Psychologický horor jednoho z nejznámějších světových autorů thrillerové literatury Stephena Kinga nás zavádí na osamělou chatu u liduprázdného jezera ve státě Maine, kam si vyjel manželský pár Gerald a Jessie za sado-masochistickými sexuálními hrátkami... Osvědčený mistr děsu a hrůzy svým románem, plným napětí, naturalisticky líčených scén a překvapivých zvratů, jistě potěší nejen své věrné příznivce, ale všechny čtenáře milující horor a vzrušení

40%

7.4.2007, 22:22

Hlubiny fantazie...

Proč takový titulek? No řekněte, užízli byste si někdo pro vaši záchranu prst? A to po předchozí úvaze, že krev je výborné mazivo, které vám pomůže uniknout z pout? Po přečtení Geraldovi hry by mě to, přiznám se, už asi napadlo a možná i více... Jsem snad sám v kom King takovéhle úvahy probouzí? Nemyslím... Tak hurá do hlubin!

100%

Hakim
1.3.2007, 16:35

Psychologický román

Psychologické drama nás zavede na osamělou chatu u liduprázdného jezera ve státě Maine, kam si vyjel manželský pár Gerald a Jessie na den volna. Tam se ale odpočinek mění v děs, a to hned na prvních stránkách knížky. Naprosto skvělá psychologie Jessie, která bojuje o svůj život. Realisticky líčené scény, překvapivé zvraty. Strhující děj.

90%

Lada Myslikovjanová
14.5.2006, 18:48

Geraldova hra

Dílo pojednává o ženě, která si se svým ne příliš milovaným manželem vyjede na víkend. Po tragické nehodě, kterou manžel nepřežije, přemýšlí žena, připoutaná železnými náramky k posteli, o svém celém životě, manželovi a dětství. Dílo je převážně o pocitech ženy, o jejím strachu a příležitostných šancích na osvobození. Kniha je spíš psychologicky pojatá, sci-fi prvků je zde opravdu minimálně, pokud vůbec nějaký (muž s krabicí s kostmi, který nakonec opravdu existoval). Tato kniha dle mého názoru patří mezi Kingova zdařilejší díla, zajímavým faktem je i propojení jedné části knihy s dílem Dolores Claibornová, kterou King psal ve stejnou dobu. Kniha je velice čtivá, plus přidávám i tomu, jak King bravurně vystihl myšlenkové pochody ženského pohlaví.

90%

Lenka Kubínová
3.3.2006, 17:37

Budete propadat šílenství

Tohle byla první kniha co jsem si od Kinga koupil. Musím říct, že jsem byl opravdu pohlcen a přečetl ji jedním dechem. Někomu může v podstatě velmi "omezený" děj připadat flustrujicí, ale na mě měl účinek přesně takový jaký autor zamýšlel. Cítil jsem hrdinčinu bolest, strach a pocit totálního zoufalství. A ty dva dny, co jsem zcela pohlcen četl, mě připadalo že ani s psychikou mi kniha nedělá nic pěkného :) ... Zkrátka tenhle komorní příběh o zcela zoufalé ženě, která v očekávání smrti pomalu propadá šílenství mohu jen doporučit.

90%

Vilém Procházka
10.10.2005, 17:53

Nekonečná hra.

King se občas nechá zlákat tím, že nápad který by stačil tak maximálně na delší povídku, rozmělní (popř. roztáhne) do podoby románu. O tom je Geraldova hra. Zpočátku je vše mistrovsky rozehráno, postupně se ale nekončící trýzeň hlavní hrdinky mění v nekonečné utrpení shovívavého čtenáře, jenž zjevení postiženého monstra v závěru příběhu (Kingův zoufalý pokus jak to vše ještě nějak oživit) bere jako poslední ránu z milosti. Geraldova hra je v podstatě hrou autora se čtenářem na to, že se z povídky dá udělat román. Prohrávají všichni, ale Stephen z toho má alespoň peníze.

30%

9.10.2005, 06:10

Trochu jiná kniha

To co mám na Kingovi rád, je ta velká různorodost témat a hlavně jejich originální zpracování. To 100 % procentně platí o této knize.
Protože pokud čekáte klasickou Stephenovu knihu plnou násilí, mysteriózních postav a spousty krve budete nejspíš zklamání, ale myslím ze Vám to bohatě vynahradí vynikající děj, napětí na každé stránce a dokonale vykreslené pocity a myšlenkové pochody hlavní hrdinky - a to je to kniha o třech postavách...
Než se prokousáte pár kapitolama k momentu, od něhož se děj dále odvíjí - říkáte si, o čem ta kniha vlastně asi může být. No a až se stalo, to co se stalo, od té doby jsem nepřestal hltat stránky jednu za druhou a hlavní hrdince jsem držel palce, aby tu svou nezáviděníhodnou situaci i s okolnostmi, které jí byly Mistrem připraveny, ustála. No a když jsem dočetl, byl jsem tak trochu zklamán, že už je konec, ale musel jsem v duchu Stevovi zatleskat.
Myslím si, že by tento román stál za zfilmování - líbila by se mi kombinace herečky Susan Sarrandon nebo M. Pfeiffer a režiséra W. Cravena nebo M.N. Shaymalana

90%

24.5.2005, 10:58

G.G.

Geraldova hra mě nějak moc nezaujala. Je to dobrá kniha, ale většinou je docela zdlouhavá přemýšlením a vzpomínkami, což mě nijak zvlášť nebavilo. Na druhou stranu byli docela dobré věci, které se děli v noci a docela nechutné byli scény se psem a jak se chtěla dostat z pout.. to se mi líbilo.

50%

Lucka Venturová
28.1.2005, 21:41

DOBRÉ ČTENÍ

I když je tomu již nějaký ten měsíc, co jsem Geraldovu hru přečetl, neodolám pokušení a přidám i svůj názor na věc. V tomto případě na knihu. Geraldova hra poměrně vybočuje z klasické Kingovy tvorby, což však neznamená, že by to nebyla kniha dobrá. Právě naopak, líbila se mi od začátku do konce. Nezdá se mi ani, že by King byl špatný psychologem, jak zde někdo uvedl. Schválně, zkuste si, vy, kteří knihu považujete za slabou, napsat třistastránkovou knihu o jediné ženské, která je přivázaná k posteli. Docela všední, nezajímavá situace a King nám z ní vytvoří kvalitní román, který se dobře čte a má určitě čím zaujmout. Mně se kniha líbila a peněz za její koupi v žádném případě nelituji!

80%

Ivan Burda
6.12.2004, 21:37

perfektní

Plná dojmů z právě přečtené knížky jsem chtěla informovat i ostatní o existenci perfektní knížky. S poslední recenzí zrovna dvakrát nesouhlasím, ale od toho tu jsme, abychom napsali každý svůj názor. Expert na psychologii nejsem, ale tato kniha mne uchvátila tak, že jsem ji odložila až o půl druhé ráno a na druhý den hned dočetla. Prostě strhující!

90%

5.12.2004, 18:52

perfektní

Plná dojmů z právě přečtené knížky jsem chtěla informovat i ostatní o existenci perfektní knížky. S poslední recenzí zrovan dvakrát nesouhlasí, ale od toho tu jsme, abychom napsali každý svůj názor. Expert n apsychologii nejsem, ale tato kniha mne uchvátila tak, že jsem ji odložila až o půl druhé ráno a na druhý den hned dočetla. Prostě strhující!

90%

5.12.2004, 18:51

No, King psychologem? Asi ne.

Po přečtení všech recenzí na těchto stránkách jsem neodolal koupi knihy. Ty recenze se rozcházely od dobrých ke špatným a protichůdné hodnocení mi nedalo spát, dokud jsem po delším hledání knihu objevil a koupil...
Stephen King se asi chtěl ukázat. Avšak psychologie není vždy jeho silnou stránkou. (Neříkám, že není nikdy. I King se v psychologickém rozboru postav a děje vyzná, ale...). ...U Geraldovy hry to prostě není ono.
King asi neodolal módnímu erotickému zpracování a opravdu (viz recenze Tomáše Hrabce) zabředl do mainstreamu.
Kniha je i místy nudná, občas nějaký ten mráz na zádech pocítíte, ale investovat peníze do téhle kinihy mi jako dobrý nápad nepřipadá.

30%

8.5.2004, 10:46

To je skutečný nářez

Jednoho dne Bůh stvořil ženu a stálo to za to. Jednoho dne se Stephen King rozhodl, že se stane tzv. mainstreamovým spisovatelem. Přesněji vzato jde o žánr, kterému se říká všelijak, ale vždy je to něco jako psychologický thriller. Odpověze si sami. Mají fanoušci sci-fi a horroru rádi psychothrillery a psychoanalytiky? Každopádně, pokud chcete poznat odvrácenou stranu knih mistra horroru (Temná půle v tomto případě ani zdaleka nepostačí), pak si přečtěte Geralda. Je to opravdu skvělé čtení. Vlasy vám budou vstávat hrůzou a nebudete schopni knihu jen tak odložit. Skutečně. Budete chtít s nímrštit lůpřes celý pokoj a smést tu pachuť, která se vám vkradla na patro. Pravověrní fanoušci ji možná budou chtít přinejmenším spálit. Ale to nám, přátelé, bohužel vložené peníze nevrátí. Jednou větou je to beznadějně katastroficky nechutně špatný mizerný a děsný román, který špiní Kingovo jméno. Pokud v sobě autor neměl alespoň litr Jima Beama, pak mu to mohu jen těžko odpustit. Tolik neskutečných canců jako tady se jen tak nevidí. V podstatě celý děj 'románu' se odehrává okolo zmatených, nesouvislých a rádoby hlubokých myšlenek (či spíše smyšlenek) ženy, přivázané v rámci sexuálních hrátek k posteli a snažících se z nedobrovolného vězení nějak vyprostit. U Kinga jsem nic podobného až dosud ještě nečetl. Neznám nic, co by se dalo k tomuto škváru přirovnat. Bohužel neexistuje hodnocení nula...

10%

15.3.2004, 01:16

puta patria iba do ruk policii

jedna z kingovych knih ktora vykresluje koncert hrozy bez nejakych nadprirodzenych elementov - Pribeh ktory sa môze stat aj vam ak mate chut obcas si s partnerom zaexperimentovat. Utrpenie zeny ktora lezi priputana na posteli v opustenej chate a spoločnosť jej robi len mrtvy manzel a frustrujuce spomienky na detstvo. Pribeh ku koncu ozivuje snovou temnotou opradena postava, nekrofilne ladeneho sympataka Raymonda Andrewa Jouberta, ktory hlavnej hrdinke na konci knihy sprijemnuje zivot. Kniha ma pomalsi zaciatok, celkovo nema velky spad ale vyvrcholenie s Raymondom to zhruba vyvazi.

70%

Marcel Ambroš
13.2.2004, 15:01

Geraldova hra

Pro zlepšení sexuálního života přemluvil Gerald Jessie k používání pout. Z počátku to byly šátky, ale jednou Gerald přišel s opravdovými policejnímy pouty. Jessie ještě řekl, že ženské nesehnal a tak si musí vystačit z mužskými. To ještě jessie nevěděla, že jí to zachrání život. Odjely na chatu k jezeru a chystaly se na další hru. Jessie připoutaná k posteli, ale přestává mít chuť pokračovat. její muž to ale nechápe. A tak ho Jessie kopne, aby ho od sebe odstrčila. Geraldovy selhává srdce a padá k zemi. Teď ale začne pro Jessie ten horší boj. Nejdříve to je boj o uhašení žízně a zanedlouho boj o holý život. Myslí si že vidí přízraky zatím co Geralda vedle postele pojídá toulavý pes. Kniha se mi zdála napsaná téměř celá o myšlenkách a dětství jessie. Tenhle příběh se čte opravdu sám.

50%

Ivo Buček
27.1.2004, 22:03

Opravdu zvlášní hra

Tak tuhle knihu jsem přečetla za den, jelikož jsem ji nedokázala odložit. Když hrdinka zjistila že je manžel mrtví bylo mi hrozně už kvůli tomu že tam zůstala sama a v poutech. Jak se, ale dostávala z těch pout bylo oprvdu strašné. Nevím jestli já sama bych si dokázala pořezat ruku a následně si ji skoro skalpovat. Bylo to opravdu hrůzné. Skvěle napsané. Při čtení jsem opravdu s hrdinkou cítila.

60%

Petra Bučková
18.1.2004, 15:19

Putka

Neprijemne bolo vyslobodenie z policajných put, dovtedy som nevedel ze policajti maju dvojo put zvlast pre zeny a pre muzov vyslobodenie bolo velmi krute. nikdy by som sa nenechal priputat k posteli. hroza ked si spomeniem na basic instinkt, nikdy neviete co svami zena urobi. A nechcel by som zomriet pri tom najlepsom

70%

5.1.2004, 04:10

Abych se přiznala, nevím, jak začít. Zkusím to velkou poklonou nad linií děje, neboť to samo o sobě je tak šílené, až se to zdá být běžné. Strhující nápad oblepený fascinujícími nálepkami, které jen dokreslují už tak svěle narýsovano to podstatné záhlaví - to jest, žena upoutaná na lůžko. Napsat něco, co má prakticky jen jednu postavu a jeden pokoj je obtížné, ale King si s tím hravě poradil, což by jistě zvládl málokdo. Snaha o vykreslení psychiky ženy, která v dětství prodělala silný traumatizující zážitek a vyryla si jím velikou díru do svého nitra, je vynikající. A víte, co je na tom nejzvláštnější? Že to byl MUŽ, kdo ji tak vymaloval. Zvláštní, zvláštní a ještě jednou zvláštní. Jak už jste si všimli, nešetřila jsem chválou... protože jsem z knihy nadšená a ona nadšenost mě asi nechce pustit, což je znát z mé donebeGeraldovuhruvynášející recenze... (ale pořád mě strašně zajímá, jak King přišel na to, co by žena jako je Jessie v té a oné situaci dělala...)

90%

23.12.2003, 22:47

Geraldové ...

Tuto knihu jsem četla poměrně nedávno a jedním dechem. Je naprosto odlišná od jiných Kingových knih a tím zajímavá. Že je mistrem psychologie, to víme ... Myslela jsem ale, že jeho psychologie je omezena na "nadpřirozené" jevy. Geraldova hra je strhující, zvlášť pro nás ženy. Představím-li si ten pocit beznaděje ... Doporučovala bych jí všem lidem, kteří si libují v drsnějších sexuálních hrátkách. No, já za sebe můžu říct, že šprušle od postele budu mít takové, aby se v případě potřeby daly zlomit ... :-)))

80%

Evewolf
23.12.2003, 14:06

Parádní game

Další z "normálních" knih S.K.-žádní úpíři, žádné strašidla, žádné nadpřirozeno. Jen a pouze psychika ženy, která se ocitla beznadějně připoutaná k posteli a sledující okolí,kde například leží její mrtvý manžel. Squele vykreslený příběh u kterého jsem byl rád že něco takového jen čtu a neprožívám.

90%

jdk
2.12.2003, 16:25

psycho

Geraldova hra se mi jeví jako velice zdařilý projekt. Vždyť si to představte. King dokázal napsat román osudu jedné ženy a to tak, že se téměř celý příběh odehrává na jednom místě.
Mohli jsme se s tím setkat již například v románu Misery, ale tam se příběh rozvíjel i dál.
V Geraldově hře sledujeme příběh ženy, která zůstává po nečekané smrti manžela připoutána k posleli policejními pouty. Co dál? Co teď?
King velice dobře vystihl myšlenkový pochod trpící ženy. Objevují se zde i příběhy, na které žena vzpomíná. Toto jsme zase mohli
zpozorovat v románu Dolores Claibornová.
Když vás monotóní děj začíná pomalu ale jistě otravovat a nudit, King vybalí svá esa z rukávu a jede se dál.
Výborné zakončení románu(a vlastně i celý děj) svědčí o dokonalém umění Stephena Kinga.
Ve fascinujícím konci knihy mě naskočila husí kůže. I když se Geraldova hra netváří v žádném případě jako horor, zakončení každopádně hororové je. Zde se mi zase vybavil román Holčička, která měla ráda Toma Gordona.

90%

31.10.2003, 10:49

Celkem povedená kniha

Před chvilkou jsem dočetl Geralovu hru a musím říct, že z ní mám velmi dobrý pocit. Přesto nějaké výhrady k ní mám. Ze začátku celkem normální - čtenář se dostává do děje, ale pak přišla fáze, která... jak bych to řekl... neby zas až tak záživná. Prostě mě to moc nebavio a dokonce jsem v jednu chvíli uvažoval o ukončení četby této knihy. Ale jsme rád, že jsem to neudělal, protože pak se to rozjelo a čím jsem se dostával dál, tím to bylo lepší až do konce. Také postava tzv. "Rudolfa" byla moc pěkně stvárněna. Prostě dobré to dílo. Jen mi je trochu líto, že jsem se do toho nedostal hned ze začátku. Snad právě proto dávám (né zrovna nízké) hodnocení 8/10.

80%

Ujko Straka
30.10.2003, 18:26

Very good

Knihu jsem dočetl dnes v noci a ještě stále mi běhá mráz po zádech z nechutných činů "vykradače hrobek". Prakticky celý děj se odehrává na jediné posteli v jediném pokoji a sand právě toto dalo autorovi tolik prostoru, aby mohl opravdu s největší precizností propracovat psychologii hlavní hrdinky.

90%

1.10.2003, 06:43

Originální

román, jemu podobný jsem zatím ještě nečetl. Podle mého názoru není z nejlepších, co King napsal, ale má svojí strhující atmosféru. Dobře vylíčené psychické utrpení ženy připoutané k posteli.

70%

24.9.2003, 08:43

Povedená kniha

Geraldova hra je opravdu povedená Kingova kniha. Hodně působí na psychiku člověka, samozřejmě, že na mou zapůsobila také. Když je člověk připoutaný, přemýšlí o mnoha věcech, o kterých by jinak nepřemýšlel. Jessie se zamýšlí nad svým dětstvím, což pro ni musí být velmi těžké. Na začátku mě vůbec nenapadlo, že Gerald hned na začátku zemře, spíše jsem čekala, že tam bude Jessie trápit. Na tuto knihu mě nalákal titulek "za sado-masochistickými" choutkami, klidně se k tomu přiznám, bez mučení..:-). Opět to není typický Kingův horror, ale na této knize mi to vůbec nevadilo. Část, kdy se v rohu krčí ta postava, byla docela strašidelná, to se musím přiznat. Ale nejenom strašidelné části jsou v této knize, několikrát se mi zvedl žaludek a to při částech, kdy si Jessie řezala ruce. Naposledy musím zopakovat, že toto je velmi povedená kniha, ale 10 bodů bych jí nedala, podle mně si kniha zaslouží 8/10.

80%

Veronika Peterová
6.11.2001, 20:41