Zelená míleRecenze
Parníkovej Willy...

Mám takový pocit, že recenze na tuto knihu už možná ani není na místě...Já osobně snad neznám člověka, který by nevěděl o co jde, jistě spousta z nich (ti, kteří viděli pouze film) se zarazí když jim řeknu, že tátou tohohle příběhu je Stephen, u spousty z nich to pak vede k masovým návštěvám knihovny, protože si od něj chtějí vypůjčit ještě něco. Ti šťastluci, kteří sáhnou po dobré knize se často stanou jeho fanoušky, ti méně šťastní (ano přiznejme si, že pro začínajícího "kingovce" jsou některé kousky nezkousnutelné) pak přijdou se skloněnou hlavou. Ale zpět k příběhu. Opravdu se zdá jakoby ho vyprávěl sám Paul Edgecombe a dokonce mi připadá, že je napsaný malinko jiným stylem než jakým King obvykle píše (což jen umocňuje domněnku, že to byl opravdu Paul, kdo to psal). Přesto se tady vyskytují typické kingovské rysy - klaďasové vs. zaporáci, všichni samozřejmě s perfektně vykresleným charakterem. Mrazivé, avšak ne hororové prostředí a samozřejmě ta atmosféra, přidejte k tomu pana Jinglese (dle mého názoru to nejlepší, co do příběhu dal) a máte příběh jak vyšitý... Zkrýtka abych to shrnula...pokud se tato kniha nedotkne vašeho srdce, máte ho z kamene! A mimochodem film k tomuto příběhu patří dle mého názoru jako jeden z opravdu mála k velmi zdařilým!

100%

Hanka Kyliánková
22.8.2011, 10:38

Kdo by neznal tento dojemný příběh! Zelenou míli jsem pokaždé četla vcelku a nemusela tak netrpělivě čekat na další díl z celkem šesti kousků. Bohužel od útlých svazečků vycházejících měsíc co měsíc, je to jediné privilegium. Na začátku každé kapitoly/části totiž čeká čtenáře krátké resumé z dílu předchozího. U knihy na pokračování je to jistě namístě, ale pochybuji, že ti, kdo čtou Zelenou míli jako komplet, potřebují opis děje, jenž se udál o dvě stránky dříve. Nebylo by špatné, kdyby kniha působila více jako celek, když už ji čtenáři jako celek kupují. Ale protože záměr románu byl původně psát takto na pokračování, musím smeknout, že King něco takového vůbec dokázal splodit- v časovém presu a bez možnosti úprav. Děj je zpočátku psán napřeskáčku, protože sám starý Paul Edgecombe (naše hlavní postava) neví, od jaké události z roku 1932 má vyprávět. Pak už stařík chytí slinu a před námi se začne odvíjet jeden z nejkrásnějších příběhů, co kdy King stvořil. Ano, po celou dobu autor hraje na citlivou strunu čtenářovu (hodní dozorci, parchant Percy, soucit k odsouzencům a zejména osud Johna Coffeyho), ale pokud nehodnotit Zelenou míli 10/10, tak už potom opravdu nevím.

100%

5.4.2011, 01:38

Zelena Mila

Uzasny pribeh, ktory mozem pozerat, ci citat, do zblbnutia a nikdy sa mi nezunuje. Odporucam vrele vsetkym, precitajte si ho, pripadne si pozrite film. Vynikajuci herecky koncert Toma Hanksa, uz si ani neviem predstavit ineho Paula Edgecomba - bachara (hlavneho hrdinu)ci Coffeyho (Michael Clarke Duncan).

100%

30.12.2009, 07:33

Majstrovské dielo

Úžasný príbeh, čítala celá rodina, dá sa povedať priamo za pochodu, celých šesť mesiacov sme sa pretekali kto prečíta knihu prvý. Jedno z najlepších Kingových diel. Keďže som fanúšik skôr príbehov, ktoré niesú science fiction, ale majú skôr taký obyčajný dej, bola som Zelenou míľou nadšená. Osud veľkého černocha, ktorý ma neuveriteľne vyvinutý zmysel pre pomoc druhým nenechá nikoho nedotknutým. Pri čítaní som sa akoby sama ocitla na zelenej míli a prežívala Coffeyho osud spolu s ním. Je pozorhodné ako spisovateľ reálne opísal život vo väznici, ktorý plynul deň za dňom. To ho muselo stáť veľa úsilia a štúdia. Ja osobne som si aj poplakala, keď Coffeyho nakoniec popravili za niečo čo vôbec nespáchal. Dokonca som bola trochu na Kinga nahnevaná, v duchu som sa pýtala sama seba prečo sa rozhodol takto zakončiť tento neuveriteľný príbeh. No žiaľ bohu, to vie len on sám. Vrelo odporúčam.......

100%

Viera Skukalkova
5.12.2008, 15:34

Míle

Bezpochyby jedna z nejlepších knih, jakou jsem kdy četl. Kniha popisuje příběh odehrávající se na celách smrti, kam přivedou neprávem odsouzeného černocha zvláštního nejen svou obrovitostí ale i schopnostmi, kterými vládne, jak se po čase dozví všicni dozorci. Zelená Míle je dojemný ale zároveň krutý příběh. Je to skutečně mistrovské dílo.

100%

Zdeněk Košírer
15.8.2008, 15:16

zelená míle je zelená?

První co vás napadne při názvu tohoto díla je, odkdy je vlastně míle zelená. Autor sám na začátku vysvětluje, kde se toto označení vzalo - prakticky vzato od cestičky k popravě. Dílo samo je napsáno s takovou mistrnou elegancí, kterou Kingovi může leckdo závidět. Příběh o černochovi s nadpřirozenou silou, který je neprávem zatčen, a přesto si to nechá líbit a nechá se i zabít, i když mezitím pomůže mnoha lidem okolo, zaujme snad každého. Nicméně nejlepší na všem je myška, kterou si každý zapamatuje a která se, bohužel, ve filmu neobjevuje.

90%

Lucie Maršálková
4.6.2008, 00:09

Demant mezi drahokami

Stejne jako vite nepochybne, ze pisen znejici z radia je dilem ABBY, aniz byste ji kdy drive slyseli, nezaseje Zelena Mile seminko pochybnosti, o vzniku v genialni hlave mistra napeti a horou Stephena Kinga.
Prinuti mladeho cloveka odmitnout party s hrazenymi drinky, zanedbat hygienicke navyky, milovaneho psa prestane bavit skemrat o pozornost, a diky Bohu, ze dychani je automaticke. Protoze jinak byste se po par stranach dusili. Kniha si totiz vyzada veskerou Vasi pozornost. Vse ostatni se stane sekundarnim a z neznamych duvodu se Vam bude jakykoliv Percy asociovat s vtelenou nenavisti. Kniha mne behem dvou uplakanych veceru dojala, rozhnevala a pobourila. Pokud jste hledali v zivote Bozi dilo, je to mozna velky hoch, ktery se jmenuje stejne, jako ten napoj, jen se jinak pise. Ale mnohem spis je to kniha Zelena Mile od Stephena Kinga. Kniha nejen psana jedinecnym stylem, ktery by zakoreni pocity menecennosti i u Eca, ale s pribehem, ktery byl uchvatne preveden do barev a tvari Frankem Darabontem a se 4mi nominacemi na Oscara. Nenechte knizni predlohu neobjevenou, jelikoz se da povazovat, stejne jako album Dark Side of the Moon od skupiny Pink Floyd, za povinnou soucast veobecneho vzdelani.

100%

Natal
19.3.2008, 14:36

Božské a nevinné

Zelenou míli jsem viděla pouze jako film. Příběh mě velmi zaujal. Ukazuje nám, že i v uličkách smrti lze najít něco božského a nevinného. Pokaždé mě rozpláče... Doufám, že se jednou dostanu i ke knižce. King dokáže úžasně propracovat každou maličkost na svých postavách. Věřím, že kniha mě určítě nezklame, právě naopak

90%

Evajz Knedlik
24.10.2007, 21:57

Dokaze rozplakat

Zelena mila je moj oblubeny film. Od zaciatku do konca som ho pozerala so zatajenym dychom. Hoci to nie je klasicka stephenokingovka a nie je to ani horor, musim ZM dat plne hodnotenie. Knihu som nikdy necitala a kedze je to viaczvezkove dielo je tazke ho zohnat v knizniciach a kupit ho by bolo trosku drahe. Je to vsak velka skoda, lebo knihy byvaju VZDY lepsie ako filmy(zatial to platilo pri vsetkom , co som citala od denniku princeznej, cez harryho pottera,da vinciho kod az po diela SK).Ale pocula som , ze film ZM je rovnako kvalitny ako kniha. Bola velmi dobra volba dat Toma Hanksa do hlavnej ulohy. Je to jeden z mojich troch oblubenych hercov(dalsi su J. Depp a A. Hopkins, zhodou okolnosti vsetci traja hrali vo filmoch podla knih SK-Tajne okno, tajna zahrada;Srdcia v Atlantide). Taktiez sa mi pacil vyber herca J. Cofyho. Zohral naozaj skvele vezna s velkym srdcom (aj vzrastom). Koniec bol velmi smutny. Myslim, ze rozplakal kazdeho citlivejsieho divaka. Gratulujem. Myslim, ze Zelenu milu mozme bez ostychu pasovat za vrholne dielo SK.

100%

9.4.2007, 10:56

Podle mne je film lepší než samotná kniha.Ve filmu jsou znát fenomenální výkony Toma Hankse a Michaela Clarca Duncana.Tento film je vynikající a nejednou při něm ukápnu nějakou tu slzičku.Film je z roku 1999 a trvá něco přes tři hodiny.Ale ty tři hodiny mají cenu.Tento film je opravdu výborný a diváci jenom žasnou nad jednotlivými scénami.Prostě tento film má u mě 100%hodnocení.Je to prostě krásný film.

100%

7.4.2007, 20:46

Na míli je i milo

Než jsem se dostala k téhle knížce, tak jsem nejdřív měla možnost zhlédnout film. Skvěle zahraný film mě pak přesvědčil, že by nestálo za škodu přečíst si i samotnou knihu. A myslím, že jak i film tak i knížka jsou tentokrát na stejné skvělé úrovni. Sice to není žádný kingovský horor, ale strašidla ve skříni příběh stejně nedělají. Propracovanost postav je hlavní tažnou silou čtivosti SK příběhů. Nejlepší byl asi Percy Wetmore, kterého bych nejraději nakopala, kdyby nebyl jen na stránkách knížky. Já sama jsem četla Zelenou míli jako jednu knihu, i když je to příběh na pokračování. Tudíž mě tak trošku ( ale jen trošku) rozčilovalo zopakování děje na začátku každé části. Jinak chudák dobrák strarý Paul Edgecombe, který má tu míli doopravdy pěkně dlouhou.

90%

josefka
27.3.2007, 19:45

to nejlepší

Zelená míle je jedna z nejlepších knih, které jsem kdy vůbec četl. Postavy, které nemají chybu /obzvláště úžasně zlý a sadistický Percy/, skvěle gradovaný příběh prokládaný ještě vyprávěním z domova důchodců, geniální paralela mezi Percym a ošetřovatelem v domově, roztomilá malá/stará myška, prostě all the best. Smutný osud Johna Coffeyho otvírá úvahu o věčné otázce trestu smrti. Ano či ne? King nám ukazuje, že nikdy není jistota..... Nejvíc mě ale zasáhl /kromě úžasně vylíčené a popsané scény nepovedené popravy chudáka Delacroixe/ dojemný, ale ne přeslazený konec, kdy Paul vzpomíná, jak mu zemřela manželka. To je opravdu síla...a přiznám se, že ač jsem muž, tak zelená míle je jediná kniha v životě, u které jsem opravdu plakal a nestyděl se. Zelená míle je zároveň knihou, kterou může číst opravdu každý, i ti, kdo Kinga vůbec neznají. Každý komu jsem ji půjčil byl nadšen a jen chválil.....nezbývá než vřele doporučit všem

100%

5.3.2007, 13:45

Skvělá a čtivá knížka. King zase předvedl jak udržet čtenářův zájem od začátku až do poslední stránky. Velmi působivý triler, ještě skouknout film a budu spokojená :)

90%

Any
9.12.2006, 13:54

káva

Jedno z nejlepších dramat, co jsem kdy četl, toto dílo vážně nemá konkurenci, dojemné, magické a přesto lidské a působivé. A taky bych chtěl vyjádřit vděčnost Franku Darabontovi, že to tak skvěle zadaptoval.

100%

Oldřich Kolařík
29.6.2006, 22:46

recenze knihy zelená míle

Na 340 stránkách se odehrává strhující příběh, který trochu vybočuje z repertoáru Kinga. O tomto autorovi se říká že je „králem hororů“ ale v tomto případě jde spíše o dojemný příběh na špičkové úrovni. I když nemůžeme opomenout, že jsou zde také výjevy, které do hororu patří a které jsou tak typické pro tohoto spisovatele. Například hned na začátku můžeme do detailů číst o zkrvavených, znásilněných a zohavených tělech malých holčiček. I člověk s minimální představivostí uvidí tyto výjevy popsané v knize přímo před sebou. Děj se odehrává v přítomnosti ale hlavní jsou vzpomínky jednoho bachaře z první poloviny 20 století.. Hlavním dějištěm je věznice, kde byli převáženi vězni, kteří byli odsouzení na smrt, neboli na elektrické křeslo. Tato věznice měla na chodbě zelený koberec, jenž vedl ke dveřím k místnosti s elektrickým křeslem. Odtud vznikl název zelená míle. Vězni ušli na tom koberci poslední míly svého života. Tento název je velice trefný. Autor zde čtenáře postupně připravuje na podstatu knihy, v žádném případě je nepostaví přímo před hotovou věc. Takto se čtenář postupně seznamuje se všemi zaměstnanci věznice a se samotnými vězni. Čím více toho čtenář přečte, tím více se stává součástí děje a osudy jednotlivých postav prožívá spolu s nimi. Teď budeme trochu konkrétnější a zaměříme se na hlavní postavy. Jednu hlavní postavu jsem již uvedla a to bachaře. Ale další velmi důležitou postavou je robustní černoch John Cofee. Je zde popsán jako mírumilovný, hodný a málomluvný člověk. Je odsouzen za ohavný zločin. Čím více se s ním lidé ve věznici seznamují, tím méně věří tomu, že tak ohavný čin byl schopen spáchat. Na konci knihy se čtenáři dozví jak to všechno bylo. A upozorňuji, že pro lidi s citlivou náturou to bude velmi strhující konec a nejedna slza promočí stránky. Ne celá kniha se odehrává v tomto prostředí. Promyšleně se zde prolínají dva příběhy. Věznice a domov důchodců. Což knize dodává zajímavý spád. Na začátku vypadá všechno úplně jinak, než to nakonec skončí. Tuto knihu vřele doporučuji. Myslím, že je to jedna z nejlepších knih , které kdy Stephen King napsal.

100%

Dáša Jeřábková
1.6.2006, 21:31

Příběh, který se možná stal

Zelená míle je pokus Stephena Kinga o návrat ke starým dobrým spisovatelským začátkům, kdy vycházely romány na pokračování. Pokusil se taky o jeden takový a myslím, že mu celkem vyšel. Pokud měl člověk tu smůlu a četl první vydání, které vycházelo postupně, byl na Kinga asi pěkně naštvaný, že nepíše rychleji. To byl můj případ. Později však kniha vyšla v jednom svazku, mírně upravená, ale obsah zůstal stejný. Je to fascinující příběh člověka, který je nadaný takovou mocí, která se nedá slovy popsat, a proto ho lidé nechápou a bojí se ho. John Coffey je velice smutný člověk, který ovšem umí pomáhat druhým. A při jedné této pomoci je omylem obviněn z vraždy dvojčátek a je za to odsouzen na smrt. Ještě než umře, stačí ale udělat pár dobrých skutků. Je to příběh o lidských vlastnostech - lásce i nenávisti, dobrotě i zlu. Vřeje doporučuji přečíst, kniha je lepší než film. :-))

100%

Jana Kratinová
15.6.2005, 16:15

Podle mě bylo chybou Stephena Kinga napsat tak dlouhý román, který má ještě k tomu 5 dílů ( jestli se nemýlím). Vemte si, kde se teď dají pohromadě sehnat. Ale zpátky ke knize. Kniha mě zaujala, hlavně svým nápadem. Nečetl jsem žádnou jinou knihu,která by se zabývala popravami. Spisovatel využívá neokoukané prostředí, k vytvoření něčeho nového. Psychika samotných popravčích a hlavně vězňů by byla sama o sobě dost zajímavá. Ale to by nesměla být kniha od Kinga. King do děje zařadil i nadpřirozeno, prostřednictvím černošského vězně, který byl neprávem odsouzen. Tento vězeň umí vrátit do života mrtvé. Také se mi líbilo, jak přecházel King z dvou dějových liniích ( současnost, a vzpomínky). Takže shrnuto a potrženo výborná kniha. Vřele doporučuji.

90%

Josef Slabý
4.5.2005, 20:42

Green Mile

Tento literarny skvost sa od inych Kingovych diel podstatne líši. V prvom rade to nie je horor. Dalej, kniha dost hra na city. Na konci som sa slzam neubranil.A nakoniec, Zelena mila vychadzala ako serial v 6 castiach. Ja som chvalabohu zohnal kompletne vydanie a zhltol som ho za 2 dni. Neviem si predstavit ako by som cakal na dalsie diely, hrôza pomysliet.
Dej tu nebudem rozpisovat, urobil som to pri recenzii na film, ktory je mimochodom takmer rovnako skvely ako kniha.
Zelena mila je mojou naj knihou, svojim pribehom ma fakt dostala.
Klobuk dole Mr. King
Hodnotit nemozem inak ako 100-kou.

100%

wolf
30.3.2005, 16:35

Zelená míle - poslední cesta

Musím se přiznat,že mi nejprve trochu trvalo prvním dílem se prokousat.Toto dílo se tak trošku liší od "klasických" kingovek.Tentokrát se nejedná o žádný horor,hrůzu a děs,ale o lidskou zlobu,zlomyslnost a nezájem o pravdu. Ale jak jsem se do toho začetl,tak mi prosvištěly další díly pod rukou jedna radost. Měl jsem obavu co s dílem provede jeho zfilmování,protože jsem viděl několik
"filmových trapností" na kingova díla např:To.
Jsem rád,že jsem se mýlil a že film byl vynikající a pozor,leckterá slabší nátura může na konci filmu uronit pár slz,protože konec je bez nadsázky velmi dojemný.

90%

2.3.2005, 20:44

Hezký příběh

Zelená míle je spíše takový hezký příběh, rozhodně ne horor, proto mě docela překvapilo, když jsem se dozvěděla, že je od Kinga. Rozhodně to ale neznamená, že se mi nelíbil. Je psaný hodně na přeskáčku, ale přečtěte si ho!

70%

29.1.2005, 13:01

Příběh o černochovi a myšce

Zelená míle rozhodně nepatří do horrorového žánru.Je to spíše melodramatický příběh o novodobém mesiáši,nádherně zpracovaný a plný citu.A (narozdíl třeba od Kafky :-) pochopitelný.Na konci jsem skoro brečel.Má sice pár slabých momentů.ale opravdu jenom pár.A měla by patřit mezi klasiku veškeré literatury.Ať se jde Poe bodnout.Zkrátka knížka od Kinga :-).

80%

Martin Plachý
30.12.2004, 17:23

Krása

Pamatuju si, že hodně dávno jsem se chtěl podívat na film Zelená míle. Jenomže já sem ho propás. No nic, řekl jsem si. Nevadí. Po čase jsem narazil na knížku, která se jmenovala Zelená míle (ještě jsem skoro nic o Kingovi nevěděl a ani jsem neznal tyhle stránky). Neváhal jsem a samozřejmě zakoupil. No a přečet.
Děj nás zavádí do věznice Cold Mountain na přelomu let třicátých a dvacatých. Hlavním vypravečem (a zároveň oddělení „smrti“) je Paul Edgecomb. Jeho oddělení obsahuje několik málo cel, kde si odpikávají své poslední dny ti nejhorší zločinci.
Časem do jeho oddělení přijde John Coffey. Podle záznamů ho našli u potoka, kde v rukou držel dvě dvojčata, která měl znásilnit a poté zabít. Paul po pár dnech zjistí, že John má nějakou nadpřirozenou schopnost – dokáže z člověka vytáhnout nemoc a to i smrtelného charakteru. Začne se tedy o celý případ více zajímat a odkrývá všechny skutečnosti.
Opět jsem tuto knihu přečetl rychle, pomalu mi to prostě nešlo, byla perfektní ve všem, nevyktnul bych vůbec nic. Líbilo si mi i jak autor pojal vyprávění a krásně utajil věk Paula. Jeho badání ve vzpomínkách vylíčil perfektně. Trošku mi sice zklamal konec, nemyslím konec knihy, ale konec vyprávění. Kdo nečetl, doporučuju, kdo viděl film, doporučuju ještě víc

100%

9.9.2004, 20:25

Nejprve musim podotknout, že jsem rád, že Zelená míle vyšla pěkně v jednom kuse a ne postupně po částech - asi bych nevydržel čekat. Sice to není žádnej horor, ale je to úžasnej příběh. Johna Coffeyho mně bylo fakt líto - když si vybavim ten jeho smutnej, ubrečenej obličej (ve filmu herec M.C.Duncan) a ten týpek Percy Wetmore, ten mě pěkně s**l-takový lidi uplně nesnášim-a když si ho tam potom tak pěkně podali, to byla paráda.

100%

19.6.2004, 18:41

Moc čtivé

Zelená míle je na první pohled bez záhady a někdo by řekl, že je jen o bachařích a odsouzencích na smrt. Ale opak je pravdou, postupné vypátrání schopností jednoho z vězňů a jeho nespravedlivé odsouzení na smrt muselo pohnout i s kdejakým otrlým člověkem. Kniha je rozdělena na několik částí, které vycházeli postupně, takže nikdo nemohl přeskočit stránky aby se dozvěděl konec. Je to fakt skvělá kniha. Její sfilmování je také velmi povedené.

90%

21.5.2004, 18:40

Vynikající a velice lidské

Zelená míle je knížka, kterou se kupodivu podařilo i vynikajícím způsobem zfilmovat. Ještě jedna novela se "povedla" - Vykoupení z veznice Shawshank.
Ale knížka je naprosto dokonalá. Nepatří mezi klasické horory, ale svým dějem a obsahem se řadí mezi to nejlepší, co King napsal.
Příběh dozorců, kteří se pohybují mezi odsouzenci na smrt a obzvláště příběh obrovského a tajemného černocha s léčitelskými schopnosti určitě dojmul i chlapa. Jsem rád (ikdyž to zní v důsledku drsně), že se King neuchýlil k typicky americkému happy endu a nechal příběh černocha ukončit tak, jak by to asi skončilo v reálu - smrtí. Osvobození na poslední chvíli by celý příběh jen pokazilo.
Zelená míle je příběh, který ukazuje na možnost justičních omylů a i když patřím mezi zastánce trestu smrti z tohoto příběhu mrazí.

100%

4.5.2004, 10:21

Zázraky se dějí či ne?

Příběh se odehráva v Could Mountain na bloku E, na tzv. Zelené míli kde jsou trestanci odsouzeni za své činy na el. křeslo tzv. jiskřák (ve filmu výbojka). Příběh je zpočátku trochu drsnější, neboť začína vraždou dvou holčiček, ale později zažívají hrdinové nejdivnější chvíle svého života po tom co k nim přivezli odsouzeného Johna Coffeyho za dvojnásobnou vraždu holčiček. John postupně přesvědčí všechny nejen o jeho nadpřirozených léčicých schopnostech ale dozvídají se i strašlivou pravdu o smrti dvou holčiček... Děj nakonec přeci jen končí popravou neviného člověka a je to jeden z nejsmutnějších románů od Stephena Kinga.

100%

Miroslav T - kadlec
15.3.2004, 20:09

Zelená Míle

Hned na začátek bych chtěl podotknout, že jsem prvně viděl film, což může můj názor na knihu do značné míry ovlivnit.Knihu čtu v prvním vydání, tedy na několik částí, což rozhodně jen umocňuje požitek ze čtení.Zelená míle je jen jednou z mnoha úžasných knih, které poukazují na Kingovu mistrovskou vypravěčskou vlastnost. Pokud budete v této knize hledat nějaký strhující příběh plný zvratů, překvapení a nervy drásajících scén, tak jste úplně vedle. King nám postupně poodkrývá každodení život strážníků na celách smrti a jejich malé a rádoby obyčejné příběhy.Emotivní a chytlavý příběh do sebe dokáže na plno vtáhnout snad i toho nejzarytějšího literárního barbara a nemůžu udělat nic jiného, než vám knihu všemi deseti doporučit.

100%

Michal Zizlavský
11.3.2004, 20:37

Perfektní! Podle mě je to nejlepší Kingova knížka. Navíc její děj tak zaujme, že když se člověk začte, musí dočíst až do konce. Těm, kdo ještě nečetli, doporučuji.

100%

27.1.2004, 20:03

Skvělé! Opravdu svkělé. Vzdy kdyz si prectu takhle svkelou knizku od Stephna Kinga, tak si rikam, kam on na ty napady vlasten chodi. Tenhle pribeh o cernochovy krive odsouzenem na smrt za vrazdu dvou malych holcicek nema chybu. Videl jsem i filmove zpracovani s Tomem Hanksem ktere tusim ziskalo i oscara a to take nema chybu. Celkove jde o velmi emotivni az dojemne dilo. Chytne a nepusti od zacatku do konce. Vrele doporucuji tem co necetli. Nudit se urcite nebudete.

90%

21.1.2004, 20:59

Prostě nejlepší!

Tak Zelená míle pro mě jednoznačně vede. Četla jsem ji v práci, v metru, na záchodě :-) prostě pořád, dokud jsem nedočetla.
Nevím jak to vyjádřit - je to kniha, která chytne podstatu člověka - svědomí - a nepustí. Člověk má potřebu se zpytovat, jestli i on někdy, náhodou, neodsoudil vědomě někoho, kdo byl nevinný.
Nestydím se to přiznat, ronila jsem krokodýlí slzy. John Coffie (ha! píše se to tak?) mě dostal. Musel to být úžasný člověk s úžasným darem, který pro něj byl prokletí ...

100%

Evewolf
23.12.2003, 14:20

Premiéra

MOje první kniha od Kinga. Jsem naprosto nadšená, ne jen dějem, ale perfektním vykreslením postav a prostředí. Lidské zoufalství z těch stránek jen čiší. Nevím, kdo by to dokázal napsat v této souvislosti lépe.

90%

Martina Juřínková
22.12.2003, 09:10

"Coffey - čte se to jako kafe ale jináč se to píše." Tato věta je opravdu pěkná - stejně jako celá kniha. Jedno z nejlepších, co King kdy napsal - moje hodnocení je 10. A film, kde hrál Tom Hanks, byl také skvělý - a tak bych ho bez výčitek svědomí také ohodnotil desítkou.

100%

17.10.2003, 10:34

Green Mile

Tento román som mal moznost si citat pocas studenských cias na skole v autobuse. Je to putavy roman a hned po precitaní jedneho dielu som sa nevedel dockat dalsieho a dalsieho.Coffey a jeho schopnosti...., behali mi zimomriavky po tele.King sa nezaprie a hrdinov nechava zomierat jedna radost a Coffeyho bola skoda, niekedy si boh nevybera .

100%

4.9.2003, 22:29

Recenze na první 4 díly

Stephen King se nechal inspirovat Dickensem, jehož romány vycházely v magazínech na pokračování a začal psát, respektive v tuto dobu již napsal, román na pokračování – Zelená míle. Celý román má šest dílů, zatím u nás vyšly čtyři, a staly se tématem mého povídání. Každý díl vycházi měsíc po tom předchozím a každý díl má okolo 100 stránek. Výsledkem je, že koupíte díl, za večer či za dva jej přečtete a celý měsíc si okusujete nehty, jak to bude pokračovat. A King vás má tam, kde vás chtěl mít. Pokud vás totiž Zelená míle chytne, budete se ploužit kolem knihkupectví, a stánkaři z metra na vás budou zdaleka vrtět hlavou. A pak…koupíte si další díl a vše se opakuje. Bohužel, tento pocit si vychutnáte pouze jednou a to, při prvním vydání. Nyní je již samozřejmě na trhu dílo celé.
Hrdinou a vypravěčem příběhu je bývalý hlavní dozorce věznice Cold Mountain Paul Edgecombe, žijící v jakémsi domově důchodců a píšící svoje paměti z bloku E, ve kterém čekávali odsouzenci na smrt na svoji schůzku s elektrickým křeslem – Jiskřákem, který je druhým hlavním hrdinou celého románu. Dějem se tedy od začátku prolínají dvě linie, ta hlavní, z ameriky třicátých let, kdy byl Edgecombe v bloku E zaměstnán, a druhá, vedlejší, jeho život v domově pro přestárlé. Druhá linie je v prvních třech dílech potlačena a výraznější se stává až v díle čtvrtém, kdy, podle Kingova zvyku, začínají události do sebe zapadat.
Celý příběh se točí kolem usvědčeného vraha Coffeyho, který byl odsouzen na elektrické křeslo za vraždu dvou malých holčiček (odtud také poněkud naturalistický název prvního dílu, Dvě mrtvé holčičky). King postupně seznamuje čtenáře s hlavními aktéry celého příběhu a mistrně splétá jejich osudy. Navíc využívá své převahy nad čtenářem neboť, jak sám King v předmluvě prvního dílu poznamenává, čtenář se nemůže podívat, jak to dopadne. Neustále tedy dochází k vzrušování a prodlevě, což je dobrá metoda, jak vám asi potvrdí každý sexuolog. Každý díl má svoji vlastní gradaci a svoje malé, ale velmi malé rozuzlení. Dá se tušit, že vše směřuje k vzepětí do velkého finále a King, který umí postupně utahovat šroub čtenářovi představivosti za všechny meze, dává ve čtvrtém díle tušit, že závěrečná katarze bude stát za to.
Technicky jsou jednotlivé díly zpracovány velmi dobře (on je ten formát tak jednoduchý, že na něm není co zkazit) obálka je také v rámci možností povedená. Odpovědnému redaktorovi sem tam uteče drobný lapsus, ale není jich mnoho (nebo jsem to možná tak hltal, že jsem je nepostřehl). Jako překladatel je uveden Miloš Chlouba a myslím, že odvedl velmi dobrou práci. Překlad je svěží, nevyskytují se u něj žádné zásadní nedostatky. Překladatel se skutečně musel zapotit, protože překládat Stephena Kinga není žádná legrace.
Pokud můžu zhodnotit dosavadní čtyři díly, jde o dílo velmi zdařilé a forma “na pokračování” se podle mě ukazuje jako dobrý nápad, alespoň v případě románu Zelená míle. Pokud Stephana Kinga neznáte, neváhejte a Zelenou míli zakupte. Pokud jej znáte, zakupte také. Mohu jen doporučit.

90%

6.11.2001, 20:44

34 recenzí