Pytel kostíRecenze

Má druhá nejoblíbenější knížka, hned po TO. Vždy, když si půjčím nebo koupím Kingovu knížku očekávám, že se budu hodně bát, bude tam nějaká zápletka, další várka zajímavých postav a samozřejmě nějaká ta vražda. Všechno se mi dostalo, takže já nemůžu hodnotit jinak než sto procenty. Začátek mě sice moc nebavil (samozřejmě se to teprve rozjíždělo), ale to všechno napravily další stránky z této velmi povedené knížky.

100%

Michaela Komlošová
6.3.2012, 21:18

Pytel kostí

Pytel kostí je celkem vzato zajímavá kniha. Alespoň v rámci střídání emocí, které četba vyvolává. Místy se člověk nudí, místy se bojí, pak žasne nad zápletkou a nakonec se neumí od knihy odtrhnout. Počátečních sto stran je bohužel velmi rozpačitých. Jakoby už těch příběhů o spisovatelích King nenapsal víc než dost... Sto stran je opravdu hodně,když vezmeme v úvahu, že se celou dobu rozebírá spisovatelovo čtyřleté truchlení po milované ženě, zlé sny a jeho neschopnost dále psát. Jakmile se ale náš spisovatel Mike Noonan přesune k jezeru Dark Score, odkud jeho noční můry pramení, příběh začíná mít konečně šťávu. Mike se snaží rozplést místními lidmi dávno ututlaný případ, který si však stále vybírá svou daň v podobě neklidných duchů a podivných úmrtí. Postupným uvolňováním informací, které mistr hororu rafinovaně dávkuje, odhalujeme nelichotivou historii, která měla zůstat zapomenuta. To vše logicky propojené s avizovaným "příběhem lásky" jiskřícím erotikou. Melancholický Pytel kostí mě do kolen vyloženě nedostal, ale nad velmi povedenou zápletkou jsem ještě nějakou chvíli dumala.

70%

24.4.2011, 16:40

Sára a lovestory

Pytel kostí je fajn kniha, dobře a rychle se čte a připomíná mi Kinga ze starých dob. Děj je strhující a napínavý, opět tam cítíme takové to nevyřčené tajemství, které bude hrát velkou roli. Opět tu jsou perfektně vykreslené postavy, hlavně ty záporné (Max Devore) a cítíme soucit s těmi dobrými. Moc se mi ale nelíbila ta duchařina, myslim, že King je silnější v reálných věcech, které se mění v něco hrůzného. Tady ta duchařina mi přišla taková jako deus ex machina, aby se to mohlo vyřešit. Jinak je to ale supr kniha, kterou vřele doporučuju a i když je z nějakých devadesátých let, dá vzpomenout na starýho dobrýho Kinga v době největší formy.

80%

20.5.2010, 22:05

Pytel Kostí

Kniha, kterou jsem si velice oblíbil vypráví o spisovateli, kterému zemřela manželka. Ale stanou se mu zvláštní věci. Poté co se přestěhuje do srubu u jezera Dark Score, kam s manželkou jezdili, prožívá děsivé chvíle. Na druhou stranu ale potká na silnici holčičku a poté její maminku, do které se zamiluje. Kniha se velmi dobře čte, proto ji mohu vřele doporučit. Děj je hodně zamotaný, chvílemi hororový i dojemný. Tak proto neváhejte zajděte si do knihovny nebo si ji někde sežeňte a zakousněte se do děje. Samozřejmě je na vás jak se vám kniha bude líbit. Já dávám 100.

100%

Martin Kučera
27.6.2009, 23:39

Supeer

Kniha Pytel kostí mě docela mile překvapila. V úvodu mi ale vadilo, že autor stále řeší smrt Jo, ale neřekne, co se jí vlastně stalo...Jinak tam bylo všechno, co má ve správném hororu být - love story, nějaký "problém" v historii, tajemné hlasy a vzkazy, strašidla...Super, dávám 93%.

90%

Ugisha
27.5.2008, 13:13

Můj oblíbený lapač prachu:-)

Tuhle knihu jsem zrovna včera dočetla a jako věrný fanoušek Stephena Kinga musím říct, že mě opravdu mile překvapila. Mými nejoblíbenějšími knihami od S. K. jsou To, Řbitov zviřátek, Beznaděj a Svědectví a teď Vás mohu ujistit, že mají dalšího "brášku":-) Ačkoli je příběh poměrně dost smutný, musím říct, že "krásně smutný"... Mika mi bylo opravdu líto, nejdřív Jo, později Mattie...:-( Ale nebojte, bát se určitě budete. Shrnuto, podtrženo - krásný, zajímavý, smutný a strašidelný příběh s dobrým koncem... Nemůžu jinak, než 100%.

100%

Mischice
22.4.2008, 20:19

Pytel kostí

Nejdřív jsem si říkala, že když už je to ze začátku tak trošku depresivní, tím myslím jak Mike popisuje smrt své ženy, tak mě to asi tak nezaujme. Ale jen co se mu začly zdát sny, tak jsem si říkala, kdy už se konečně vypraví k tomu jezeru. A jen co tam přijel, tak už jsem se od té knížky nemohla odtrhnout, prostě jsem jí musela dočíst, abych zjistila, jak to zkončí. Trošku jako rušivý element mi tam vadilo, když Mike upozorní co se stane v příštím okamžiku. Hodně mi to vadilo před smrtí Mattie. To už se mi pak ani nechtělo číst dál, když jsem věděla, že v příštím odstavci zemře. Zvláště když zemřela okamžik po tom, co jí Mike oznámil, že s ní chce být. I přes to, dokázal Stephen dát knize šťastný konec.

100%

19.1.2008, 01:17

Smutný, ale dopadne to dobře:)

Příběh je strhující. Tím, že je vyprávěn v první osobě, poskytuje čtenáři možnost blíže se seznámit s hlavní postavou, ne-li se jí dokonce stát. Nenechá nikoho vydechnout. Napětí se pomalu stupňuje a vrcholí v mrazivé spleti strašlivých odhalení, která netušíme dříve, než těsně před jejich vyplutím na povrch. V tom je jedno z Kingových kouzel. Neprozrazovat nic na začátku, ale až během děje trochu naťukávat jádro pudla, aby mohl být vypuštěn těsně před velkým finále. Vedou k němu sice velké okliky, v žádném případě však nejsou nudné. Každá z nich vždy odkryje kousek tajemství, přitom vyžaduje, aby nebyla přeskočena. I když může obsahovat i na první pohled neužitečnou informaci, pro pochopení celku je nezbytná. Navíc, když se nikde nedočkáme shrnutí. Jsme odkázáni na pozorné čtení a dobrou paměť. Nekoná se žádný rozsáhlý úvod. Jsme ihned vrženi do děje. To způsobuje, že jsme zpočátku poněkud chladní k právě proběhlým událostem, nicméně během času se vracíme a přehodnocujeme své postoje. Ztrátu ženy si tak nejprve plně neprožíváme, jelikož nemáme čas se s ní blíže seznámit. O to více nás mrzí, jak se děj stále více zaplétá a odhaluje potřebné informace, jimiž si ji zamilujeme. Nejprve o ní snad můžeme pochybovat, stejně jako hlavní postava, posléze jsme jí zcela oddáni a obdivujeme ji pro její dobré úmysly. A nejen ji. Zamilujeme si i malou Kyru, i její matku, stejně, jako si ji zamiluje Mike. Stejně tak nás mrzí jejich ztráta. O to víc, když jí (v případě Mattie) předchází krásně romantická scéna. V jedné chvíli prožíváme velké štěstí, až skoro slzy, když se vše vyvíjí k zdárnému happyendu (i když zkušeným čtenářům leccos napoví zbývající množství textu), vzápětí naopak hrůzu a slzy smutku. Jestli něco King opravdu ovládá, pak je to schopnost vystřídat naprosto protichůdné pocity a nálady během jedné kapitoly. Ještě že je takovýchto razantních střídání v jeho příběhu jako šafránu, leckdo by to možná už nevydýchal. Jako milujeme Mikovi blízké osoby, tak nenávidíme jeho nepřátele. A upřímně. Máme radost, když zčistajasna přichází zpráva, že Devore je mrtev. Ale komu už dojde, že to je jen předzvěst blížícího se zla? Kingovcům asi ano, těm ostatním ani ne. Své postoje měníme i vůči postavám. Sáru obdivujeme. Imponuje nám její odvaha postavit se rasistickým výtkám. Je nám jí líto, cítíme s ní, když se musí dívat, jak umírá její syn. Docela i chápeme její nenávist a snahu o pomstu. Nakonec nenávidíme ji, protože ubližuje těm, koho máme jako Mike rádi. Tak až do závěrečného rozloučení trneme hrůzou, aby se malé holčičce nic nestalo. A konec? Zaplať pánbů, že dobrý. Špatný konec tohoto mrazivého, smutného a depresivního příběhu by byl snad ještě horší než konec Řbitovu zvířátek. (modifikace textu z mých webovek prasoid.borec.cz)

100%

Miroslav Pavliš
21.8.2007, 21:55

Smutný, ale dopadne to dobře:)

100%

Miroslav Pavliš
21.8.2007, 21:54

Ústřední postavou tohoto románu je spisovatel Mike Noonan. Ztratil tragicky ženu a s ní i nenarozené dítě. O to urputněji se ujme mladé ženy Mattie, která ovdověla a jejíž movitý tchán jí chce připravit o dcerku. Po celou tu dobu je trýzněn nočními můrami a jeho dům se mění v čím dál tím záludnější past. Je na vině Noonanova žena, která mu zatajila, že čeká dítě, či někdo, kdo bydlel v domě kdysi dávno? Odpověď je skryta v umně provázaném ději, jenž spojuje horor s love story a nalézá přirozené řešení v propojeném osudu děvčátek, jejichž jména začínala, či měla začínat písmenem "K".

100%

7.4.2007, 22:14

Smějící se Sára

tahle knížka se mi mooc libila-protože dlouhé knížky od Kinga ,JSOU dobré knížky:) Coulou dobu se dějou zvláštní věci a straší Mika... i když mi připadalo že on se zase tak moc nebál když plaval klidně v jezeře a přitom věděl že se tam někdo utopil... No každopádně knížku rozhodně doporučuju a dávám 95%( to tady bohužel není na výběr takže 100%;))

100%

terka spurna
30.12.2006, 13:06

zvláštní

Napsat recenzi na tohle je krapet složité.. Je to už několikátá kniha od Kinga a proto z ní nejsem úplně unešena, ale dočetla jsem jí, to jo, protože přece jen je dobrá... Ale nevím teď jak knihu ohodnotit, protože mě nestrhla tolik jako nespavost, nebo TO, ale měla sem jí přečtenou rychleji... no, možná so říkát, že sem lama blbá, že je to tím, že Pytel kostí je mnohem tenčí, ale myslím to jako tak celkově... Možná je to tím, že u jiných knih jsem se bála co bude dál, u pytle kostí mě to zajímalo... konec byl poměrně, pěkný, ale teda fakt hodně nadpřirozené, ale taky smutné! :( Rozhodně to není stráta času, si to knížku přečíst :)

90%

žabka kuňkalka
28.11.2006, 19:50

Supr knížka

Pytel kostí byla moje teprve druhá Kingova knížka, takže ji nemůžu moc srovnávat, ale vím že to byla jedna z nejlepších knížek co jsem četla. Ze začátku sice trošku zdlouhavá ale pak mě dostala. Jak se dostal Mike na Sáru už jsem nemohla přestat a musela jsem číst dál a dál a nakonec jsem šla spát s rozsvícenou lampičkou.

90%

Gorra
9.11.2006, 19:57

Pytel kostí

Je zde samozřejmě charakteristická kingova osa - Nová Anglie - spisovatel který o něco přišel - mladá žena nejlépe v životních nesnázích - záhada.Ale tato kniha se mi zdá být trošku jiná než ostatní.Nejsem si jistý,ale možná je to náznak nějakého naťuknutí rasové otázky, jejiš okořeňující schopnost je mi velice sympatická, ale možná je to jen nějaké kouzlo Sáry Tydwelové, kterou jsem si představil poze více než ostatní postavy v jeho románech. Každopádně Barvitý děj, sympatie a sdílení bolesti s hlavním hrdinou, velice záhadný dům a ještě záhadnější obyvatelé v okolí a potom to strašné tajemství zakopané blízko jezera..... prostě super super super. spolu s Misery moje nej kniha

100%

Overlook hotel
11.7.2006, 08:49

Pytel kostí

Kniha pojednává o muži, kterému zemřela žena, a o tom, jak se s tím sám po svém vyrovnává. Děj je tak trochu vláčný, chvílemi i nudný. Určitě zde nechybí momenty, kdy vás děj strhne, ale je jich pomálu. Celkově se mi zdá kniha jako jedna ze slabších.

70%

Lenka Kubínová
3.3.2006, 17:58

Smějící se Sára

Super napsaná knížka, obsahuje všechno co má ve vyváženém množství. Jen první část, popisující stav po smrti manželky, neschopnost psát a sny o Smějící se Sáře mě moc nebavila, takže kdyby byla trochu kratší, tak bych dala určitě 100%.

90%

Lucie Pecková
8.8.2005, 09:28

Kosti

King velmi rád píše o spisovatelích. Kdo máte od něj už něco načteno, tak jste jistě zjistili, že se zejména k tématu tzv. spisovatelského bloku vrací častěji než jiní autoři.
Tato kniha je velmi čtivá a bude se vám líbit, jako ostatně všechny knihy tohoto autora. Pokud tedy rádi čtete knihy spisovatelů o spisovatelích vřele doporučuji.

80%

Lucie Šimůnková
23.3.2005, 22:13

Wow

Tak tuhle knížku už moc v paměti nemám, ale vím že byla hodně dobrá.

Je bravurně napsaná(ostaně jako všechny), myslíte si že už máte jasno, obrátíte stránku, no a můžete přemejšlet zas a znova.

Mike přijde o svoji ženu i s nenarozeným dítětem, proplouvá životem dál, v jeho domě začíná strašit...z magnetů mam schýzu ještě teď...do děje se zaplete Kyra...pak tu máme otázku umělohmotných sov...

Ještě jednou a naposledy, skvělá atmosféra, maximální čtivost...vřele doporučuji...

90%

Curly Chameleon
7.2.2005, 21:00

Vrecia a vrecia kostí...

Mysleli ste si, že King vás už nedokáže vystrašiť? Omyl. Pri čítaní Vreca kostí mi zimomriavky behali po chrbte ako kone po dostihovej dráhe. Prechodne sa mi dokonca veľmi znepáčili magnety na chladničke.
Spisovateľ Mike Noonan práve prežil tragickú smrť svojej ženy. Načisto zlomený existuje ďalej, privalený balvanom tvorivej krízy, znervózňovaný až príliš živými snami odohrávajúcimi sa v jeho letnom sídle. Hnaný záhadnými udalosťami malého kalibru a znepokojivými tajomstvami mŕtvej ženy sa k domu pri jazere vyberie.
V dome straší. Poriadne straší. Neškodní duchovia však začnú byť škodní až príliš. Ak chce Mike dopriať nepokojným duchom oddych a zároveň zachrániť dievčatko Kyru, musí sa pustiť do pátrania po minulosti ospalého pokojného mestečka, po tajomstvách zosnulej manželky a po umelohmotných sovách...
Vrece kostí je mimoriadne strašidelné, dobre premyslené a posledné otázniky sa vyriešia až s poslednými vetami. King pri Mikeovom tápaní nechá aj čitateľa vydať sa v úvahách po falošných stopách. Dvakrát ma takto nachytal...
Čo dodať? King v najlepšej strašidelnej forme.

90%

13.5.2004, 09:21

HUÁÁÁ!!!!!

Hned na začátek,přes všechno následující ,co zde napíšu si myslím že ta knížka je skvělá,ještě teď když si na ni vzpmenu (a tojsem ji četla naposled před rokem) mi běhá mráz po zádech...Začátek,hrozná tragédie,s hrdinou spisovatelem Mikem Noonanem se setkáváme krátce po smrti jeho ženy,která byla navíc těhotná.Tudíž prožívá velkou životní krizi.Navíc je spisovatelem,od kterého jsou čtenáři zvyklí přečíst si každý rok nový román,který se očekává,že se stane bestsellerem(nepřipomíná vám to něco:-) a prožívá krizi psaní.Co dál?Rozhodne se dát si oddych v letním rodinném domku u jezera.A to je jedna z mnoha chyb,kterých se během knihy dopustí...Ve vesničce(mimochodem,hádejte,kde se děj opět odehrává:-)potká ženu,která má dcerku a první asi 2/3 knihy mi přišly,spíš jako bych si spletla knihu a četla omylem Červenou knihovnu(tím nechci nikoho urazit), ale pak se děj a hlavně děs,který se velmi nenápadně vinul celou knihou(což vám plně dojde až po jejím dočtení) rozproudí natolik,že to až doslova bere dech.Strhující finále vynahrazuje všechny večery,kdy jsem přemýšlela,zda vůbec číst dál.Chcete li si přečíst něco fakt děsivého,prosím,vzhůru do toho.To já si ještě promyslím,jestli si chci osvěžit paměť a znovu si ji přečíst..

100%

Terous Bajerova
1.4.2004, 22:08

Pytel kostí - co chcete víc?

Ústřední postavou je spisovatel Mike Noonan, který po tragické smrti své ženy odjíždí na svou chatu u rybníka, aby se zde věnoval své práci. Potkává zde mladou ženu Mattie, vdovu, žijící samu s malým dítětem, o které ji chce obrat bohatý tchán. Mike se do ženy zamiluje a pomáhá ji získat zpět své dítě. Navíc je trýzněn nočními můrami a podivnými zvuky a v jeho domě a pomalu začíná přicházet o rozum.
Tato kniha je bezesporu jedním z nejlepších děl Stephena Kinga. Nejprve mne odradily dřívější recenze, popisující příběh jako kombinaci horroru a love story. Jak jsem ale postupem času zjistil, kniha je více než dobře čtivá. Trochu delší dobu mi trvalo, než jsem se začetl do děje, který je z počátku velmi rozvleklý. Avšak od druhé poloviny knihy naberou události rychlý spád a nenechají žádného čtenáře ani na minutu v klidu. Mike Noonan zde začíná rozplétat klubko podivných událostí a zjišťuje, že problém sahá daleko do jeho minulosti a že smrt jeho ženy nebyla náhodná…
Pytel kostí je knihou s pravděpodobně nejpropracovanější zápletkou a brilantně vykreslenými horrorovými pasážemi s duchařskou tématikou. Je to jedna z jeho nejděsivějších knih a podle mého názoru nejlepší kniha hned po sérii Temná věž. Myslím, že ji nemohu dát jiné hodnocení než 10/10.

100%

Ondřej Fabián
12.3.2004, 16:54

Horror???

Hned jak jsem přečetla prvních pár stránek, nevěděla jsem, zda čtu románek nebo typickou kihu Stephena Kinga. Zaujala mne. Hrdina mě zaujal takříkajíc láskou ke své mrtvé ženě. Po zjištění, že byla těhotná se mne příběh natolik dotkl, že jsem jej nemohla přestat číst. Myslím, že o krutém osudu lidí umí king psát dokonale. umí opsat jak vraždu, tak i tu nejdojemnější část příběhu a to je podle mě záslužné. kamarád příběh četl také, ale nezaujal jej. Mě některé scény velmi zajímaly. zvláště ty strašidelné. Například se zvonkem. Naopak někdy jsem mívala slabé chvíle. Kdybych se neudržela, zvlhly b mi oči. Můj názr na tuto knihu sice není úplně stoprocentní, ale zdála se mi velmi dobrá. Dějová stránka zvlášť. Nebyla nudná.

90%

3.3.2004, 10:15

Pytel kostí

Ze začátku jsem Pytel kostí vůbec nechtěl číst. Jednak mě odrazovaly poměrně negativní kritiky od Kingových fanoušků, jednak jsem se docela bál popisu knihy jakožto „hororu spojeného s love story“. Ruku na srdce, Stephen King je do značné míry o komerci. Vůbec ne takovým způsobem jako Harry Potter ( mmch., skvělé knížky ) nebo filmová trilogie Pán prstenů…..ostatně moc dobře si taky neumím představit gumové figurky Pennywise schované v kindrvejcích, ale z několika Kingových knih devadesátých let mám prostě pocit, že by vůbec nevznikly, kdyby K. neměl jistotu, že za ně dostane honorář několik milionů dolarů ihned po jejich vydání. Logicky mě proto napadlo, že zmíněná „lovestory“ bude jenom další tah, jak ke koupi přimět i ty čtenáře, kteří by na čistě hororovou knihu nesáhli ani dvoumetrovou tyčí.
Nakonec jsem se samozřejmě k Pytli kostí přinutil, protože King jako autor je přece jen silné lákadlo i přes všechny žvásty na přebalu. Nebudu zbytečně popisovat děj, a tím pádem kazit dalším čtenářům jejich zážitek, takže jen stručně. Hlavním hrdinou je spisovatel ( jak novátorské;-)) Michael Noonan. Na samém začátku jeho knihy zemře jeho žena a s ní, jak se později dovídá, i jejich nenarozené dítě. Noonan je zdrcen, a tak odjíždí do jejich letního domu, aby se z tragédie vzpamatoval. Zde se náhodou setkává se svobodnou matkou Mattie a její tříletou dcerkou Kyrou. Postupně si je oblíbí a snaží se Mattie pomoci ve sporu o Kyru, který vede se svým tchánem, počítačovým magnátem Maxem Devorem. Současně se rozvíjí i druhá dějová linka, ve které Michael pozoruje paranormální jevy, které se začínají dít v jeho domě. Jak je už v Kingových knihách zvykem, obě dějové linie se postupně prolínají, objevuje se prokletí z minulosti a kniha vás drží až k víceméně apokalyptickému závěru.
Pytel kostí je opět napsán skvělým stylem, i když ze začátku byla kniha celkem zdlouhavá a vůbec jsem se nemohl do děje dostat. Zhruba v první třetině knihy ale chytne a podle Kingova hesla vás děj už pořád táhne dál. Lovestory jsem téměř neobjevil, a až na několik málo pasáží je to klasika, kterou už tolikrát King použil ve svých předchozích dílech. Výrazně slabší stránkou knihy byla zápletka, ne že by byla špatná, ale připadá mi že takovéto jsem v knihách Kinga už viděl a že se v mnohém opakuje. Nebýt vynikajícího vypravěčství, byla by to myslím celkem nuda. Asi nejzábavnější byly vstupy z minulého století na konci knihy a místa, kde se minulost prolínala se současností. Teprve v těchto pasážích to byl ten starý dobrý King, jak ho známe z 80. let. Nakonec to nebyla tak špatná knížka, jak jsem čekal a většinu času jsem se u ní bavil. King však umí líp, nebo spíš uměl a tak trochu se bojím, že nic lepšího už od něj čekat nemůžeme. U jiného autora bych asi hodnotil 9, tady dávám 7

70%

Blueclown
28.2.2004, 20:11

Jedním dechem...

Knížku Pytel kostí jsem měla přečtenou prakticky za dva dny. Jak už mnozí uvedli i mě se zpočátku upoutávky typu "milostný příběh v kombinaci s hororem" zdály spíše odrazující,ale knížka byla výborná!!! Strašně nerada jsem se vracela zase do reality, i když zase na druhou stranu bezpečnější reality :-)

90%

Carrien
15.1.2004, 15:16

neni to klise

Najprv som mal dost strach co sa s kombinacie love story a hororu vykluje.ze ma to tak prekvapi som vobec necakal.Neviem ci to vyslo vo filmovej verzii ale asi by ani zdaleka nevedela poskytnut to co tento dost svorazny roman.Cely pribeh my pripada trochu melancholicky aj ked netusim preco.Zaciatok sa pomaly prepracovava cez tajomstva a nezodpovedane otazky a SK v spravnych davkach uvolnuje informacie takym sposobom ze vas to udrzi v napati lebo netusite co sa s toho vykluje.Neviete aky bude dalsi krok a to je pri tolkych klise co dnes vydame velka rarita.Bolo mi Mati /poslovencene meno hrdinky/ dost luto.preco musela zomrie PRECO.
Je to jasne cely roman je tak smutny ze happy endom to skoncit nemohlo.
Aj tak davam len 8 bodov aby to zapadlo medzi ostatne moje ostatne bodovanie.

80%

19.12.2003, 16:15

Napětí

Tato kniha mě udržovala pořád v napětí. Jakmile se zde vyřešila jedna záhada, místo mí okamžitě nastoupily minimálně dvě další. A natolik mě vtáhla do děje, že jsem ji nemohl jen tak odložit, dokuď nebyla dočtená. A právě to se mi na ní líbilo.

90%

Roman Hruška
17.9.2003, 15:39

Omluva

Omlouvám , se ale Pytel kostí nemohu dost dobře hodnotit . Nedokázal jsem ji totiž dočíst . Ale nechci vás uvést v omyl - není tak špatná , že bych ji odložil . Naopak , je natolik dobrá , že se pak vážně po nocích bojím sám v bytě a vypovídají mi nervy . Ale to je vlastně také dost dobré zhodnocení této knihy .
PS : Body přiděluji po poradě s těmi , co jí dočetli ;-)

100%

Pearlly
8.9.2003, 13:44

Master piece

"Bag of bones" bola dlhoočakávaná kniha za ktorú zhrabol King neuveriteľné milióny dolárov. Musím uznať, že si tie peniaze zaslúžil. Kniha by sa dala tématicky rozdeliť na dve časti:
Prvá, "konvenčná" časť knihy, v ktorej sa nedeje nič nadprirodzeného, ale niekde v prítmí sa pomaly plazia temné a mocné sily, pripravené udrieť. Ale i táto nehororová časť je pútavá a má skvelý dej. King presvedčivo dokazuje, že je aj napriek názorom kritikov VEĽKÝ spisovateľ a vie písať aj iné knihy ako horory.
Druhá "nadprirodzená" časť knihy je nesmierne strhujúca a dynamická a záver je úplne apokalyptický, keď sa "káble križujúce TR-90 hlboko v zemi" prederú na povrch a zničia všetko...teda takmer všetko.
"Pytel kostí" je proste úžasný. Okamžite bežte do najbližšieho kníhkupectva a knižku si kúpte!

90%

30.8.2003, 11:20

Vyvážený poměr

Nezbývá mi než souhlasit s recenzí Petra Duška. Pytel kostí mě ani tak nevystrašil, jako spíš dojmul. Jeho tajuplnost je jemná a zvláštní a vykreslování postupně se rozvíjejících vztahů má inteligentní a citlivý nádech erotična (pozvolna rozvíjející se vztah s Mattie, který niterně Mike cítí jako zakázaný) což mě mile překvapilo. Vše do sebe zapadá a konec je takový jak má být - pokud by byl až moc dobrý, už by to nebyl King. Některé postavy budete doslova nenávidět (miloučký tchán Mattie a jeho úžasná společnice, o které se dozvíte "úžasné" objasnění jejího původu skoro v závěru knihy), ale zároveň přemýšlet, že za to vlastně nemohou a trochu je litovat. Navíc je úžasné si připustit, že pokud vynecháte nadpřirozeno a tajemno, může se do této situace dostat skutečně kdokoli na světě. Kniha mě nezklamala, a podle mého mínění se i trochu odchyluje od standardu klasických románů S.K. Prostě jsem si poplakala, já se za to nestydím. Neváhejte a jděte do toho, je to úžasný román i když nejste skalním fanouškem. To "své" si v něm určitě najdete. Opět jsem měla pocit, že vím jak postavy vypadají, jako když je znáte. Překlad jedním slovem precizní - myslím že kdyby ho dělal muž, v některých pasážích by to nebylo ono. Překladatelka do toho dala cit a ženský pohled a to se mi moc líbilo. Čeština je přeci jen jazyk bohatý a v tomto případě byl využit do posledního písmenka adekvátně.

100%

Eva Kožená
8.7.2003, 23:12

Hvězda nepohasla...

Román Pytel kostí, ač je v podstatě velmi smutný, ve mě dokázal probudit možná trochu paradoxně radost. Radost z utvrzení, že hvězda Stephena Kinga devadesátých let ani v nejmenším nepohasla. Radost ze zjištění, že King vlastně celkem nedávno dokázal napsat další vynikající horor, který si podle mě v ničem nezadá s mými dosud nejoblíbenějšími mistrovými romány jako je To a Nezbytné věci a dokonce jej mohu směle přiřadit k jejich boku. Když jsem si onehdy přečetl, že román Pytel kostí má být jakousi kombinací hororu a love-story, myslel jsem si cosi o tom, že se ten King asi musel zbláznit a že to bude po Rose Madder zřejmě další "slátanina". S potěšením ovšem konstatuji, že opak je pravdou! Stejně jako podstatnou většinou své tvorby tu King opět dokazuje, že hororový žánr nemusí být vůbec pokleslý a plný tisíckrát čtených a viděných klišé. (Možná však můžete namítnout, že pár motivů z této knihy je v těch předchozích, ale zkuste si napsat čtyřicet románů, aniž by jste se ani trochu neopakovali). Příběh je nezvykle dojemný i tajemný, má přesně tu atmosféru, kterou mám u Kinga rád a není v něm nouze o nečekané zvraty a překvapení. Pokud si už začínáte myslet, že víte co se stane v následujícím okamžiku, radši na to rychle zapomeňte - fantazie Stephena Kinga nejsou obvykle moc průhledné a tento román je toho svědectvím. Klobouk dolů i před překladem Lindy Bartoškové. (Třeba takové "Sovy pod pracovnou" musely být, myslím si, docela záludným překladatelským oříškem.) Shrnuto a podtrženo: Jasná desítka. Vám, kteří váháte s koupí Pytle kostí doporučuji: NEVÁHEJTE!

100%

5.11.2001, 23:28

30 recenzí