RostlinaRecenze
The Plant

Elektronicky vydaná šestidílná Rostlina má velmi slibný děj. Rádoby černokněžník Carlos Detweiller s nadějí zasílá redaktoru Johnu Kentonovi svůj rukopis. Přiloží k němu i několik fotografií zachycujících rituální obětování, které redaktora vyděsí natolik, že se rozhodne fotky předat policii. Zhrzený Carlos se se zradou nehodlá smířit a anonymně přichystá Johnovi svůj danajský dar- nevinně vypadající rostlinu. Napětí v jednotlivých dílech (psaných formou deníkových záznamů a dopisní konverzace) díl od dílu vzrůstá. Postava šíleného generála, jenž má zase pifku na Johnova kolegu, naznačuje grandiózní vyústění celého příběhu. Nechci prozrazovat děj a kazit někomu jinak příjemné čtení, ale nemůžu se zbavit pocitu, že závěr je absolutně nepovedený- chybí slibovaná odplata prostřednictvím temných sil, nehledě na to, že účel samotné rostliny (a tím i celá kniha) je velmi rozpačitý. Pokud angličtina není překážkou, doporučuju si Rostlinu přelouskat a udělat si vlastní názor. Navzdory mému průměrnému hodnocení za přečtení stojí.

60%

26.5.2011, 13:03

JAK ROSTE ROSTLINA

Editor nepříliš úspěšného nakladatelství Zenith John Kenton dostává denně na stůl romány (či pokusy o ně) začínajících autorů, ale nabídka jistého Carlose Dettweillera se poněkud vymyká z normálu... a kentona čímci přitahuje i děsí zároveň. Přiložená fota, představující jakési brutální výjevy ze satanských sabatů mohou být falzifikáty, ale vypadají tak skutečně! Po rozhovoru se šéfem se Kenton rozhodne věc postoüpit nikoli ke knižnímu vydání, ale - policii. Ta neshledá nic v rozporu se zákonem a případ odloží ad acta. Rozezlený Dettweiller ovšem přichystá chystá Kentonovi rafinovanou pomstu.
Znamenitě napsaný román, který před 4 lety pojal King jako výzvu a experimentálně jej uváděl elektronicky v rámci 6 pokračování. Děj se rozvíjí stylově formou mailových a jiných korespondencí mezi hlavními postavami opravdu "kvete jako rostlina" od kořene až k...

90%

Jan Petričko
23.4.2004, 15:02