MlhaRecenze
Mlha

Čestí nakladatelé se pochlapili a po původní velmi osekané Hodině děsu se vytasili s kompletně přeloženým povídkovým souborem. Český čtenář, o nic neochuzen, si může vychutnat tuhle partu kostlivců celou, tentokrát pod názvem Mlha. Titulní a nejdelší povídka Mlha, po které je sbírka pojmenovaná, je geniální ukázkou toho, jak by to asi vypadalo, kdyby se k našemu městu začal pomalu přibližovat opar, který v sobě skrývá vraždící monstra- výsledky vládních pokusů. Palec nahoru za znázornění ponorkové nemoci v supermarketu. Ty stísněné pocity, které četbu provázejí, jsou nepopsatelné. King tak směle nahrává agorafobikům, protože "tam venku" začíná být vážně nebezpečno. Další výborné povídky, které ve sbírce najdeme, jsou Jaunt, Prám nebo třeba Balada o pružné kulce. Nicméně opravdu vynikajích povídek je v Mlze jako šafránu. Možná je to tím, že některé z nich jsou natolik krátké, že než se člověk stihne rozkoukat, je konec. Bez vysvětlení, bez motivu a nám zůstává jen zdvižené obočí. Jmenovitě jsou to povídky "Zde jsou tygři" a "I povstal Kain". Mezi dvacet povídek King vměstnal také dvě básně. Jedna z nich paradoxně vyvrací mé tvrzení, že mistr hororu není schopen podat své vysoké výkony na omezeném prostoru. Je to báseň "Paranoia: Zaklínadlo" a je překvapivě dobrá. Nebudu však jediná, kdo si myslí, že lepší kousky jsme si mohli přečíst v Noční směně.

70%

14.12.2010, 19:40

Mlha

Tato povídka, téměř novela, patří podle mne k tomu nejlepšímu od Kinga.Strach, hrůza, všeobjímající beznaděj. Kdosi otevřel Pandořinu skříňku a ONO se to vymklo... Musím uznat, že pozadu nezůstává ani zfilmování (The mist).Hudební podbarvení hrůzných scén, vlastně celý soundtrack Vás rozvibruje a tep zabuší ve spáncích a vyletí k dvoustovce, prostě slabší nátury pozor!!! Skutečný šok je závěrečná scéna, která je jiná v knize a jiná ve filmu. Po tom co jsem přečetl povídku, musel jsem knihu na chvíli zavřít a vydejchat to. Nebudu prozrazovat jak to dopadlo, ale konec ve filmu, který jsem samozřejmě nečekal mnou zacloumal, jako ještě žádný jiný film. Režisér s autorem se na jiném konci dohodli, nečekejte něco čekaného, protože King je mistr zákoutí lidských osudů. Coach

90%

5.7.2010, 23:02

Stephenovi povídky

Za mlhou hustou tak,že by se dala krájet se objevila monstra tak hrůzná jako tato kniha sama.Začalo to mlhou,naprostou jedničkou mezi všemi příběhy.Četla se báječně a konec byl velmi ponurý.Z dalších povídek bych vyzdvihl Jaunt,Prám,Nezmar,Muž,který nepodával pravici a Balada o pružné kulce. Nenašel jsem tam povídku,která by mně nezaujala,jen bych některou zkrátil a jinou zase protáhnul. Toto dílo se prostě Stephenovi povedlo.

90%

martymcfly
8.11.2009, 13:58

Mlha

Sbírky povídek od mistra Kinga mám rád.Mlhu jsem četl sice již asi před půl rokem,ale mám ji stále v živé paměti.Jednoznačně nejvíc z nich se mi líbila první a taky nejdelší Mlha.Skvělý děj,napjatá atmosféra,jedním slovem super.Další které mě zaujaly jsou-ZDE JSOU TYGŘI,I POVSTAL KAIN,ZKRATKA PANÍ TODDOVÉ,PRÁM,NONA,NÁKLADˇÁK STREJDY OTTA,MLÉKAŘ 1,MLÉKAŘ 2,BABIČKA.Naopak vůbec se mi nelíbila povídka OBRAZ SMRTKY,tu jsem nějak nepochopil.Ostatní byly průměrné.

80%

22.12.2007, 13:02

Vynikající povídky

Mlha je sbírka dvaceti povídek mistra Stepehena Kinga. Nutno říct, že všechny povídky nespadnou pod průměr, což je, myslím, dost dobré znamení o kvalitě knihy. všechny povídky jsou poutavé a napínavé, tak ajk to dokáže jen King. nejvíce se mi ale líbilý povídky Mlha, Opice, I povstal Kain, Textový procesor Bohů, tot jou povídky , které bych si dovedl představit rozpracované jako román, i když možná by potom ztratily své kouzlo, těžko říct. nutno ale říci, že kniha obsahuje i dvě povídky, které se mě osobně moc nelíbily a klidně bych je vypustil, jedná se o povídky Jaunt a Plážový svět, jedná se o velmi zvláštní povídky, spíš sci - fi...opravdu velmi zvláštní...jinak ale knihu mohu jen a jen doporučit, povídky napínavé a děsivé až mrazivé, jak jsme u mistra zvyklí a samozřejmě čtivé..

90%

5.12.2007, 21:22

Mlha za mnou mlha přede mnou

kniha běžného kingova rozsahu obsahuje více i méně známé povídky, z nichž některé u nás vyšly v jiných sbírkách. v originálu sceleton crew, obecně mezi lidičkami vžitý český název parta kostlivců je pojmenována podle nejdelší povídky mlha. každá povídka má něco do sebe, každá je strašidelná. jak je u kinga zvykem, každá z nich má svůj drsný, černý konec. občas mě to až zlomyslně pobavilo. stěžejní mlha vás pohltí. parta lidiček se ukrývá před prapodivnými, kapku přerostlými tvory, kteří přišli s nezvykle hustou mlhou do států. ani největší hrdinové si nelajznou vystrčit malíček zpoza dveří a čekat, co je z venku požere. někteří to přece jen risknou....dál už ani krok....nedá se říct, která povídka mě hned chytla, která ne (zvlášť, když jsem některé znala). ale možná bych sázela na babičku (ne mojí)...a jaunt..."je delší, než si myslííííííš"...tak čtěte, ať víte kudy na věčnost :o)

100%

11.10.2007, 17:55

Textovy procesor Bohov

Nebudem recenzovať celú zbierku, ale zmienim sa len o jednej poviedke, ktorá ma, hoci nebola Kingova najlepšia a možno ani nie v TOP15 jeho poviedok, úplne uchvátila. Už len kvôli tomu, že bola úplne iná ako všetky jeho predošlé a budúce. Mala síce prvky iných Kingových poviedok ako rozmýšľanie postáv či postupné prezrádzanie udalostí v pozadí, no i napriek tomu mi pripadala iná a hlavne úplne fantastická. Nápad ako i celé prevedenie poviedky je jednoduché a geniálne. Tak isto aj napätie a dynamický záver. No a nakoniec, je to hádam jediná poviedka, ktorá dopadla absolútne dobre, s dokonalým happy endom, dopadla presne tak, ako by si to každý želal a prial a práve tým je v jeho tvorbe výnimočná.

100%

pistik
24.7.2007, 12:49

THE BEST OF:

Sbírka povídek MLHA patří k tomu nejlepšímu co Steve King napsal. Od děsivých povídek typu Prám nebo Jaunt až úchylným šílenostem ve stylu Nezmara a Mlékaře (č. 1 a 2). Z celé té spousty povídek mě trochu zklamaly dvě. První Opice je příliš roztahaná a nedokázala mě pohltit i když je nápad hodně zajímavý. Druhým menším zklamáním byla finální Úžina, která byla sice dobře napsaná, ale v celku nudná a nezajímavá. Nicméně se podle mě jedná o nejlepší povídkovou sbírku, která Kingovi vyšla. K mým nejoblíbenějším patří již zmiňované: Prám, Jaunt, Nezmar, oba dva Mlékaři, Babička. Dále pak titulní Mlha, Textový procesor bohů a Balada o pružné kulce. Slušný výčet na jednu sbírku povídek nemyslíte? :-)

100%

19.7.2007, 11:34

Klasika od SK

Najviac sa mi pacila poviedka Pram. Je to podla mna zatial najlepsia poviedka od SK. Bolo to neskutocne desive. SK sa ocividne inspiroval teenagerskymi horormi. Bolo to tak spranvne nechutne a strasidelne. Aj to co sa udialo mezdi La Verne a Randym podla mna patri do kazdeho spravneho teenagerskeho hororu(vy co ste to citali, viete o com hovorim ;-)), ved im zostavali posledne cvile zivota...Tato poviedka na mna urobila neskutocny dojem, pretoze ked som ju docitala mala som z nej nocne mory, proste klasicka stephenokingovka, preto si zasluzi cela zbierka 100 percentne hodnotenie!

100%

8.4.2007, 16:41

Hodina děsu

Soubor několika málo povídek. Ale stojí to za to! Žádná z nich Kingovi ostudu nedělá. Mezi (dle mého názoru)nejlepší povídky patří hned ta úvodní- Zkratky paní Toddové a za ní nezaostá ani povídka Prám. Všechny stojí za rřečtení a vřele doporučuji!

90%

Any
5.10.2006, 17:05

Hodina desu

Z hodiny desu se mi nejvic libil Prám a Zkratky pani Toddové-tuhletu malou knížečku určitě doporucuju 90% dávám za to , ze o neco lepsi jsou uz jenom cele romány nez povidky, ale urcite si to prectete, stoji to za to;)

90%

terka spurna
27.8.2006, 13:51

Pět z party.

Z celé Party kostlivců budu teď hodnotit pouze těch pět, kteří se v roce 1992 dostali do výboru Hodina děsu. A jelikož je mezi nimi Prám (Kingova NEJstrašidelnější povídka), musí to být hodnocení vysoké. Připočítám-li vynikající Úžinu a velmi podařené kousky Textový procesor bohů a Nona, z nichž žádná svou kvalitativní úrovní neklesne pod 80%, nezbývá než u vysokého hodnocení zůstat. Zkratka paní Toddové ani Typ pro přežití (šestý česky vydaný kostlivec, který se objevil v jedné horrorové antologii) svému autorovi ostudu také nedělají, takže není třeba dále nic řešit. Až u nás konečně vyjde Parta kostlivců kompletní [už aby to bylo!], přizpůsobím tomu i tuto recenzi. Zatím rozhodně přetrvává velmi dobrý dojem z Hodiny děsu.

90%

10.10.2005, 16:59

Prám

Povídek je tam zoufale málo, ale s tím nic nenaděláme.Zkratky paní Toddové mě dostaly.Prám jsem viděla ještě jako malá a tam se zrodila láska ke Kingovi.Film byl špatná kopie namluvená jedním hlasem, ale do dneška si ho živě pamatuji.

80%

Kateřina Řeháková
19.10.2004, 10:30

Těším se na celou sbírku.

Nemám rád "výběry" z knih, které za mě dělá někdo jiný. Zvlášť to zamrzí u tak dobré knihy povídek. Každá z povídek má svoje kouzlo včetně titulní "Zkratky paní Toddové", která, i když není horor, patří k mým nejoblíbenějším. Snad i pro ten trochu sentimentální konec. Podle mě jedny z nejlepších povídek S.K.

90%

Rudolf Truxa
27.2.2004, 20:20

Pram

Skoda ze nevisli vsetky poviedky tejto zd´bierky poviedok.Sklamalo ma prevedenie knihy ako paperbak, mam radsej tvrdy obal.
mal som moznost videt aj film ako pram

60%

5.1.2004, 04:31

Hodina Desu

Kdyz jsem se poprvé dozvedel, ze z party Kostlivcu nam nasi skvelí cestí producenti udelali jen petipovídkový výcuc, byl jsem dost nastvaný. King, at uz jsem tomu prvne neveril je v psaní povídek prinejmensím tak dobrý jako v psaní románu a to nemusí psát povídky ani hororove. Kdyz jsem si precetl hodinu desu, jen jsem této myslence dal za pravdu. Povídky jsou opravdu skvelé, hlavne Uzina a Prám a ostatní tri jsou taky hodne citelné. Tímhle me autori opravdu nastvali. Myslím, ze pokud by vydali treba jeste ted Partu celou, v obchode by na tom urcite neprodelali. Doufám, ze to nekoho napadne. Prozatím nám musí stacit takový malý predkrm na ochutnání v podobe dobré Hodiny desu

90%

Michal Zizlavský
1.1.2004, 15:20

Stojí to za to

Najprv som čítal Hodinu desu a celkom to ušlo, až na to že tam bolo len pár poviedok. No dostal som sa aj k celej knihe(v polštine) a niektoré poviedky fakt stoja za to aby vyšli aj v slovenčine či češtine napr: Mlha - ktorá by mala byť aj zfilmovaná,
Ten, který orežije všetko -velmi zaujimavá poviedka o stroskotancovi zo zásobou drogy na pustom ostrovčeku a velkým hladom,ktorý musí nejako zahnať....
Vrelo doporučujem, takže snád vyjdu aj v čs verzii.

80%