Noční můry a snové výjevyRecenze
Noční můry a snové výjevy

Dalším trikem, jak z českých čtenářů vytáhnout více peněz a zároveň je okrást o dva příběhy, je vydání třetí Kingovy sbírky povídek "Noční můry a snové výjevy" ve dvou dílech (1/2-Dolanův cadillac a 2/2- Pátá čtvrtina). Kromě běžně vychvalovaných "Zubů" nebo "Prstu", které se díky lehkosti a morbidnímu vtipu přibližují kvalitám z Noční směny, v souboru zaujme např. ještě "Víte, že tam mají pekelně dobrou kapelu?". Na co mě autor neutáhl, byla trochu slabší návnada- titulní povídka "Dolanův cadillac" a velkým počtem čtenářů neoblíbená "Přerůstá vás". Ano, atmosféra příběhu fajn, ale co z toho, když ho nikdo nechápe... Tolik kniha první. Z druhé části do sekce down spadá úvodní "Porod" a velmi průměrný "Můj hezký poník". Jinak čtenář nemá být z čeho zklamán a na povídkách si pochutná. Ovšem!!- nejsladší třešničkou z celého souboru je bezpochyby vynikající televizní scénář "Lituji, voláte správně". Jak originální forma, tak originální děj. A když už jsem u těch originalit, přečíst si, jak King vypráví detektivní příběh Sherlocka Holmese taky stojí za to. Kdybych to měla shrnout, v souboru není moc výkyvů mezi dobrým a špatným. Víceméně bych tuto knihu přirovnala k plynulé jízdě plné poživatelných kousků. Otázkou je, nakolik tento povídkový předkrm čtenáře zasytí.

70%

10.2.2011, 16:16

Příběhy ze záhrobí á la King

Mám rád Kinga romanopisce, protože člověk se může dokonale sžít s postavami a každý večer se těší, až se zase v příběhu posune dál. U povídek toto nenastane, protože se jedná o jednohubky, které navíc nenechají žádnou zvláštní chuťovou stopu, takže nelákají brát si další a další. Je to logické, protože začátek každé knihy je více či méně nezáživný a King bohužel neumí příliš závěry. Takže při čtení povídek se nejdřív chvíli nudíte, pak se děj rozjede a většinou, místo očekávaného bombastického finiše, splaskne jako bublina. Tato sbírka povídek mi ze všeho nejvíc připomněla seriál Příběhy ze záhrobí. Někdy jsou povídky tajemné, někdy napínavé a někdy poněkud divné (Přerůstá vás). Pro ortodoxní milovníky hororu doporučuji povídky Zuby a Prst (ten je obzvláště výživný).

40%

9.12.2010, 18:35

Dolanův cadillac

Zatím hodnotím jen Dolanův cadillac a musím říci,že King opět nezklamal. Povídky jsou hodně povedený, i když některý šly trošku mimo mě. Nepochopil jsem hlavně Přerůstá vás, to jsem fakt nepobral. Ale jinak Prst,Zuby, Nechte dítek jíti ke mě a Víte, že tam mají pekelně dobrou kapelu to je SK jak ho známe, výborná gradace, napětí a poměrně dobrá psychologizace postav na tak malým prostoru. Titulní Dolanův cadillac je dost zvláštní, i když je taky dobrej...takže celkově dávám 70 a rozhodně doporučuju

70%

29.12.2008, 23:10

Noční můry a snové výjevy

Jediná Kingova kniha, ktorú som nedočítal. Zbierku som začal čítať asi pred pol rokom, pred niekoľkými dňami som v nej pokračoval, no nudil som sa. Fakt veľká slabota. Úvodná poviedka Dolanov Cadillac vyzerá akoby ušla z kvalitnej Nočnej zmeny.

40%

25.7.2008, 11:24

Z odpadu umyvadla v koupelně vykoukne prst a zaútočí. Zuby na klíček z obchodu se suvenýry se promění v krvežíznivého dravce. Dálnice v Nevadské poušti pohřbí luxusní cadillac i s jeho majitelem. Americká letiště terorizuje upír s pilotním průkazem a špičky tenisek vykukující zpod dveří kabinky na toaletě neznamenají, že nohy v nich patří živému člověku. A Janis Joplin by na vás už dávno neměla promlouvat z reálu, tím méně vám proslulým chraplákem nabízet účast na koncertě pekelně dobré kapely... Podle Kinga hororová povídka má být něco jako zlý pes ze skládky, který vás kousne, když se k němu přiblížíte moc blízko. Tyhle povídky koušou důkladně, jak už to strach a napětí dokážou, ale autor se vám za to rozhodně nepůjde omlouvat. Správně předpokládá, že právě riziko kousnutí je jedním z důvodů, proč jste si jeho knížku vybrali. Povídky uveřejněné v této knize jsou první polovinou rozsáhlého povídkového souboru, který na začátku devadesátých let v USA vyšel pod názvem Nightmares & Dreamscapes. Druhou polovinu vydalo nakladatelství Beta pod názvem Pátá čtvrtina. Povídky: - Dolanův cadillac (Dolan's Cadillac) - Konec celé patálie (End of the Whole Mess) - Nechte dítek jití ke mně (Suffer the Little Children) - Noční letec (The Night Flier) - Taťka (Popsy) - Přerůstá vás (It Grows on You) - Zuby (Chattery Teeth) - Věnování (Dedication) - Prst (The Moving Finger) - Tenisky (Sneakers) - Víte, že tam mají pekelně dobrou kapelu? (You Know They Got a Hell of a Band)

100%

7.4.2007, 22:21

Zajímavé

Jak to tak bývá, tak v knize od které hodně očekáváme nás toho zaujme jen málo. Zombie v povídce Porod, dost okoukané téma. A nebo Crouch End, zajímavé téma, ale docela nudný děj. Naproti tomu třeba povídky Lituji, voláte správně nebo Desátníci mě docela zaujaly. Stejně tak Dům v Javorové ulici, i když to je spíš sci-fi než horor. Celkově je to průměrná kniha, ani dobrá, ani špatná

50%

16.3.2006, 00:32

Kniha 1.

Recenzi budu dělit po jednotlivých povídkách. Dolanův cadillac: Tento příběh je takovým bližším zkoumání lidské psychiky, hlavně věcí, které člověka vedou k pomstě.Zajímavě je zde vystižena zoufalost hlavního aktéra, který např. slyší hlas své ženy.Zajímavý je komentář o vzniku povídky. Konec celé patálie: Tak toto se mi možná zdá trochu slabší, ale King měl dobrý nápad.Povídku bych při čtení rozhodně nevynechal, ale jenom pokud máte dost času se nad ní zamyslet.Konec je však srdcervoucí a bechybně strhující. Nechte dítek ke mně jíti: Trochu táboráková povídka, ale má děj, akci a silný půvab.Nechybí vypjaté momenty a ty jsou napsané nejlíp.A otevřený konec způsobí, že už nikdy nebudete chtít ani vidět malé dítě, natož tak jít na dívčí záchodky. Noční letec: Waw!Tak to bude lehké říct.Pointa je úžasná, vyprávění vždy bylo Kingovou stránkou a konec, to je síla!Tady se opravdu začnete bát.Povídka je dělená na kapitoly, protože dochází k popisu minulosti a přítomnosti.Tohle bude jednou klasika. Taťka: Je to velmi napínavá povídka, která vás chytne za pačesy a až do konce nepustí.A ten je, pánové skvělý! Přerůstá vás: Tak tohle jsem jako fakt nepochopyl. Je to moc lyrická povídka, na které si King vybil svůj sklon mít v každé své povídce popsán pohlavní styk. Zuby: K tomu nelze co dodat, prostě skvělé. Všichni tady nad jejím provedením jásají, a opravdu není důvod, proč bych se neměl připojit. Je to úžasný příběh. Věnování: Hm, tak jo no. Průměr, nic moc. Prst: Skvělé, dobře napsané a napínavé. Já si myslím, že je to jedna ze skupiny těch nejlepších! Tenisky: Jo, potěší. Víte, že tam mají...: JOOOO!!! To je něco! Na závěr si náš Mistr nechal něco opravdu hodně chutného. Výborné momenty, jedna z Kingových nejlepších prací vůbec. Děkuji za přečtení, brzy se těšte na Knihu Druhou!!! Jacob Musil

90%

Jakub Musil
8.2.2006, 17:55

Pátá čtvrtina

I když nemám Kingovi povídky zrovna v lásce, Pátá čtvrtina je směs průměrných až nadprůměrných příběhů. Zatím jsem neměl tu čet přečíst Dolanův cadillac, abych mohl mít celistvý názor, ale myslím, že je to slušná sbírka, kterou stojí za to si přečíst. Velmi mě nadchl Dům v Javorové ulici. I když je pointa jasnější ned Slunce, je to dokonale vypravěčsky zpracované. Přímo jsem těm dětem držel palce, aby se zlého otce zbavily. Jen jsem stačil zalitovat, že King nenapsal celý román, už byl konec a já se pustil do dalších skvělých vypravování. U Desátníků se samozřejmě musím pozastavit a srovnat s nekuřáky a.s. Nekuřáci jsou sice mnohem lepší, ale to je tím, že působí realističtěji. Ono vidět za bílého dne Netopýra asi není sranda. Pouze mě zde vadilo až nadměrné přopomínání kouření, jako by čtenář nepoznal, že se o kouření točí celé vypravování. No a naposled bych se zastavil u Umneyho posledního případu. Skvěle napsané, možná místy těžkopádné, ale skvělé. Viděl a četl jsem pár podobných příběhů, ale tenhle přichází s několika novými věcmo. Stephen King je prostě Mistr vypravěč.

80%

Miroslav Ševčík
5.2.2006, 18:23

Povídky pro 90. léta.

Horrorová povídka je jednou z nejtěžších literárních disciplín, a S.K. už několikrát dokázal, že tuhle disciplínu dokáže zvládnout mistrovsky. Jeho (pokud se nepletu) třetí sbírka povídek svou celkovou kvalitou za Noční směnou i Partou kostlivců přece jen zaostává, ale tomu se není co divit. Tak vysoce nasazenou laťku prostě věčně udržet nelze, a tak si čtenář holt musí z nabízeného menu vybírat mnohem pečlivěji než dříve. Základní otázkou je, zda se v této sbírce najdou klenoty, dosahující úrovně některých vrcholných čísel z Noční směny nebo Party kostlivců. Odpověď zní: naštěstí ano. Ta špatná zpráva je, že dle mého vkusu jsou tu pravé brilianty jen dva. Na prvním místě je to Dolanův cadillac, který ne náhodou celou knihu otevírá - určitě jedna z Kingových NEJlepších "short stories". Druhým klenotem je všeobecně čtenáři velice podceněný či nepochopený kus Přerůstá vás. Obě povídky mají něco společného s Bradburym. V té první je to podobný odkaz na Poeovu klasiku Sud vína amontilladského, jaký Bradbury použil v Usher II., ta druhá je temně poetickou (a lehce morbidnější) variací na Bradburyho pocitové (a většinou bezpointové) "podzimní" povídky.
Zbylé kousky se pohybují od podprůměrných až po dobré, občas mi (pokud srovnám s dřívějšími, většinou mistrovsky přeloženými sbírkami) vyloženě neseděly některé obraty a výrazy českého překladu. Povídka Lituji, voláte správně byla hezká, Období dešťů je zase jednou dobrý pokus o čistý horror. Jako ortodoxní kuřák jsem se však hodně ošklíbal u Desátníků. Ano, ta věc je napínavá a svižná. Ale samotná podstata povídky mě silně irituje, stejně jako celý ten módní antikuřácký džihád. Kde jsou časy Nekuřáků a.s., kdy se s touto tématikou uměl King vypořádat vtipně a s noblesou. Na závěr si neodpustím poznámku směrem k vydavateli: S tím, že byla sbírka rozdělena na dvě knihy, se už čtenář nějak vyrovná. Ale důvod proč byly z celku vypuštěny hned dvě kompletní povídky, mi nějak uniká. Že by překladatel nestíhal?

70%

11.10.2005, 10:32

Pro mě - tři čtvrtiny :-)

Povídky čtu rád a tím že je z nich většinou poskládaná nějaká ta kniha, nutí mě to porovnávat.V povídkách mám nejraději (a nejen v nich samo) strhující příběh, krapet toho tajemna a moment překvapení (ten je možná to nejdůležitější) .Jsou to většinou ty povídky, které neodkládám na pozdější dobu, ale přečtu je jak se říká "jedním dechem".Něco na způsob "Jízda na střele" například co mě napadá .Myslím, že v této knize jich moc takových není, ale i přesto pár zato stojí si přečíst.Mě se asi osobně nejvíce líbíla "Lituji, voláte správně" a "Pátá čtvrtina".U některých jsem se spíš chvílemi i smál, ale to byl zřejmě autorův záměr. A protože je většinou každá kniha povídek poskládaná tak trochu z různých žánrů (každému přece vyhovuje trochu jiný "styl") možná proto si tam každy něco najde.

70%

David Gnomo
3.8.2005, 13:23

Nočí můry

Když jsem četla tu první knížku, tak se mi ze začátku líbila, ale pak mě trochu zklamala a taky trochu rozesmála( nejvíce Zuby), čekala jsem víc napínavější příběhy,stejně ji doporučuju. Zato Pátá čtvrtina mě napínavostí až překvapila ještě jsem jí nedočetla, ale rozhodně si jí přečtěte. Opravdu se mi stalo, že díky této knížce jsem noční můru měla a to se mi ještě nikdy nestalo.

80%

12.2.2005, 11:29

Sen v knižním vydání

Tahle kniha povídek je skvělá tím,jak si utahuje z racionálně myslícího člověka,a to v dosud nepoznané míře.Představa zubů na klíček,které chrání svého pána,je natolik bizardní,že už skoro ani není děsivá.Nekonečný prst který leze z umyvadla-totéž.Ale představa,že by to měla být noční můra,a vy byste byl(a) její hlavní představitel(ka),je děsivá až moc.Nicméně tyto povídky chytí za srdce(nejspíš) a člověk si je rád přečte i znovu.Doporučuji všem fanouškům Kinga,horroru,thrilleru a čtení vůbec.Prostě pekné.

80%

Martin Plachý
30.12.2004, 20:17

Nočná mora v podaní Bety

Po vyše 10-tich rokoch čakania sa českí a slovenskí čitatelia dočkali v poradí tretieho prekladu zbierky poviedok Stephena Kinga. Po prekladoch zbierok "Night shift" (Nočná zmena), "Everything's eventual" (Všetko je definitívne), uzrela svetlo sveta aj aj zbierka "Nightmares and Dreamscapes" (Nočné mory a snové výjavy).
Mám vážne výhrady k rozdeleniu jednej knihy do dvoch častí. Zo strany vydavateľstva Beta sa jedná o obyčajné ťahanie peňazí od čitateľov. Žiaden iný logický dôvod na rozdelenie diela novidím. Podobný trik už Beta urobila aj zo zbierkou noviel "Štyri po polnoci" a s poviedkami "Všetko je definitívne". Nezaostal ani slovenský Ikar pri preklade posledne zmienenej zbierky. A to nehovorím o otrasnom obale na "Donovanovom cadillacu" a "Piatej štvrtine", ktorý nesiaha štýlovému americkému originálu ani po členky...
Samotná zbierka obsahuje poviedky rôznorodého žánru, v prevažnej miere sa ale jedná o hororové príbehy. Za najvydarenejšie poviedky považujem veci ako "Prst", "Zuby", "Posledný Umneyho prípad a hlavne poviedky "Crouch End" a "Viete, že tam majú pekelne dobrú kapelu?".
Naopak medzi najhoršie patria "Môj pekný poník", "Venovanie" a "Pôrod". Ostatné poviedky sa pohybujú medzi lepším priemerom a miernym nadpriemerom.
Autor ako zvyčajne zaradil do knihy aj doslov o tom ako poviedky vznikali a kde prišiel na inšpiráciu napísať ich, čo by bolo čítanie zaujímavé už len samo o sebe.
Spočítané, zvážené, táto zbierka obsahuje v prevažnej miere dobre čítateľné poviedky, ale okolo celého českého vydania sa vznáša nepríjemný zápach spôsobený neférovou politikou vydavateľstva Beta.

70%

31.10.2004, 21:00

Noční můry asnové výjevy

Abych další sbírku jakštakš objektivně ohodnotil, tak jsem si opět jednotlivé povídky sprůměroval - a stejně jako ve Všechno je definitiní, kterou jsem četl dřív - 8/10. Některý jsou o ničem (Přerůstá vás, Můj hezký poník), ale opět převládají povídky skvělé (Prst, Tenisky, Nechte dítek jíti ke mně, Dolanův cadilac, Umneyho poslední případ, Porod a hlavně Pekelně dobrá kapela-ta mě dostala asi nejvíc).

80%

18.10.2004, 10:51

Díky za další povídky

Zatímco v překladech Kingových románů u nás držíme krok se světem, s jeho povídkovými sbírkami to tak slavné už není. Proto nejen já, ale tisíce dalších fanoušků krále hororů určitě s radostí přijalo české vydání jeho povídkové knihy „Nightmares and Dreamscapes“(1993) . Už s menší úsměvem přijalo fakt, že nakl. BETA okopírovalo čím dál častější nešvar našich vydavatelství, a to vydávat jednotlivé tituly po částech (BETA to už použila např. u titulu „Čtyři po půlnoci“). Stačí se jen podívat třeba na seriály z nakl. Návrat, jako „Farseer“ od R. Hobbové, či „Kolo času“ od R. Jordana, kdy z jednoho titulu vytvořili tři české ekvivalenty. Čtenáři to vidí asi pouze tak, že nakladatel raději vydá 3 knihy po 200,- Kč, než jednu za např. 350,-Kč. Finální zisk nakladatele je pak o dost vyšší, ale výdaje čtenáře jsou větší.

Jde v pořadí o třetí knihu povídek Stephena Kinga. A jak jsme u něj už často zvyklí, titul neobsahuje pouze povídky, ale i předmluvu a komentáře k jednotlivým příběhům. Ty jsou některými považovány za to nejzajímavější, co v knize je. V první části českého vydání, nazvaného podle titulní povídky „Dolanův Cadillac“, najdeme jedenáct povídek. Zrovna povídka „Dolanův Cadillac“ se tématicky odklonila od čistě hororových témat a jde spíše o psychothriller. Neobsahuje vlastně nic fantastického, nic iracionálního. A přitom příběh muže, který se chce pomstít mafiánskému bossovi z Las Vegas za vraždu své manželky opravdu neuvěřitelným a náročným způsobem, patří podle mého názoru k nejvýraznějším a nejkvalitnějším povídkám z tohoto zkráceného výboru. Podobného ražení je i tak trochu sexuálně perverzní povídka o opravdovém otci „Věnování“, se kterou jsem se mohli už před lety setkat ve výborné antologii „Temné vize“. V té se objevily i duchařské „Tenisky alias Kecky“.
Na pomezí mezi čistě hororové povídky a thrillery bych asi zařadil příběhy jako katastrofický „Konec celé patálie“, dohra z Nezbytných věcí „Přerůstá vás“ a psychotický „Prst“, který jednomu nešťastníkovi trčí z výlevky v umyvadle. A zbytek už je to pravé hororové, temné a krvavé. Prostě to, co si každý pod termínem horor představí. I když jsem se zatím setkal u dalších fanoušků SK s názorem, že nejlepší čistě hororová povídka v tomto souboru je „Víte, že tam mají pekelně dobrou kapelu?“, příběh z rock´n´rollového nebe, pro smrtelníky spíše pekla, (mimoto mi schématem hodně připomíná slavné „Kukuřičné děti“), pro mne je jedničkou pro mnohé možná jednoduchá povídka „Nechte dítek jíti ke mně“. Dětské postavy v hororu umí King vykreslit opravdu mistrně. Pro příznivce upířích příběhů jsou tu hned dvě povídky „Taťka“ a o něco lepší „Noční letec“ . A poslední povídka „Zuby“ je dobře napsaná, ale možná až trochu moc předvídatelná. A zadruhé jsem se s ní taky setkal už setkal v nějakém výboru.

Co se týče dalších nakladatelských věcí, překladu se ujal korunní překladatel Stephena Kinga Ivan Němeček, k jehož práci nemám nijaké výhrady. Trochu netypické u BETA je obálka, protože jsme v poslední době spíše zvyklí na originální přebaly. A k tomu jejich mám jen jednu hnidopišskou poznámku, když to má být defacto ilustrace k „Dolanovu Cadillacu“, mám obavy že vyobrazený vůz není Cadillac, ale podle přehledného nápisu Continental jde o Lincoln.
Druhou část knihy chystá vydat nakl. BETA ještě tento rok pod názvem „Pátá čtvrtina“

Pátá čtvrtina
Noční můry a snové výjevy 2.

Po (jen) třech měsících čekání se český čtenář dočkal dokončení povídkové sbírky „Nightmares and Dreamscapes“, jejíž první díl pod českým názvem „Dolanův Cadillac“ vydalo nakl. BETA na počátku května 2004. Jde o třetí autorovu povídkovou sbírku, která v originále vyšla už v roce 1993 (připomínám vcelku). Toto typicky české „trhání“ knih na více dílů a více zisků už zamotalo hlavu nejednomu čtenáři. Vzpomínám si, že mi po vydání „Dolanova Cadillacu“ napsal jeden Kingův fanoušek, jestli bych mu neřekl, co je to v originále za sbírku, protože nikde na jeho stránkách neexistuje žádná kniha se slovy Cadillac, či Dolan.
V druhém díle na nás čeká deset povídek plus poznámky a jedna extra povídka „Žebrák a diamant“. Tématicky jsou to jak horory, tak ne-horory, ale například i povídka psaná jako filmový scénář ve formě dialogu. Zatímco v první části patřila titulní povídka „Dolanův Cadillac“ k tomu nejlepšímu z celého výboru, o titulní povídce „Pátá čtvrtina“ to tedy absolutně říct nemůžu. Jedná se o příběh vyřizování účtů mezi čtveřicí lupičů bankovního vozu, mezi něž se připlete přítel jedné z obětí. Už od prvních slov ve mně povídka vzbudila pocit, že půjde asi o jakousi variantu slavné a vynikající Kingovy povídky „Římsa“, tedy o nezvyklém způsobu vyřizování účtů v podsvětí. Ale příběh skončil naprosto tuctovým závěrem, který čtenáře napadne už od prvního odstavce a v duchu si říká, že tak to neskončí, protože tak to končí vždy, stačí si přečíst nějaké veledílo z deníku Blesk. Stejné zklamání mne čekalo i u povídky „Dům v Javorové ulici“, který měl všechny předpoklady stát se super příběhem (kombinace děti a horor, v tom je King nepřekonatelný), ale zase stejný výsledek. Co si čtenář myslí už od začátku, to se nakonec opravdu uskuteční, a nic jiného bombastického se nestane.
A teď se podívejme, které povídky mne naopak překvapily, nebo spíše splnily předpoklady, které od díla velkého mistra Stephena Kinga jako jeho fanoušek očekávám.
Mezi nejzdařilejší patří dvě povídky, „Můj hezký koník“ a „Poslední Umneyho případ“. První příběh nelze ani považovat za klasický horor. Vyprávění dědečka jeho vnukovi o životě, který sám o sobě je krutý, když mu slouží potvora jménem čas. Čas, který si s námi pohrává dle své škodolibé radosti. Nemusí být nikde v dohlednu žádná příšera, stačí pouze váš život. V tomto ohledu tu přichází např. u Kinga klasický zrůdný nepřítel – rakovina. V příběhu „Poslední Umneyho případ“ autor vzdává hold americkému otci „drsné detektivní školy“ R. Chandlerovi, z něhož přebral postavu Phila Marlowa . Jen tentokrát si ho nikdo nenajal, musí řešit svůj vlastní případ. Svět se mu hroutí před očima, a za vším stojí jedna osoba, která je mu více než blízká. Víc, než si ve své fantazii dovede představit.
Když musím srovnat obě české části této sbírky, pro mne to jasně vyznívá, že první polovina se Kingovi povedla lépe než druhá. Co mi v povídkách chybělo, bylo napětí, něco, co by vás nutilo s hrůzou otáčet stránku za stránkou a v duchu křičet :“To snad nemůžeš myslet vážně!“ Před nedávnem jsem si pročetl několik jeho prvních povídek ze sbírky Noční směna, a je to jako nebe a dudy. V těchto příbězích se autor s ničím nemazlí, za všechno se musí platit a štěstí, tak štěstí v těchto povídkách nehledejte.
King stále dokazuje , že je mistr spisovatel. Jeho povídkám po stylistické stránce nelze nic vyčítat. Jen možná nápady už nejsou to pravé. Jako by už nechtěl kopírovat sám sebe a snažil se najít něco jiného. V hodnocení jsem tedy ještě o bod kritičtější, i když musím přiznat, že objektivně je to nesmysl. Jedná se přece jen o jednu knihu, a jen nakl. BETA z toho udělala dvě.

80%

9.9.2004, 12:03

Dollanův cadillac

Další povídková sbírka, ve které jsou jak velice skvěle napsané povídky, tak i podle mého názoru, méně úspěšné. Mezi ty nejlepší bych hodnotil Dollanův cadillac, kde se hlavní hrdina rozhodne pomstít smrt svojí manželky a zabít hlavního viníka její smrti. Povídka Prst o muži, kterému se v umyvadle začne zjevovat prst a začíná růst, než se hlavní hrdina rozhodne ho zlikvidovat. Víte, že tam měli pekelně dobrou kapelu o mladé dvojici, která zvolí cestu na dovolenou po okresních silnicích a dojede do zajímavého městečka. Toto jsou podle mého názoru nejlepší povídky z celé sbírky. Rozhodoval jsem se mezi hodnocením 80% a 90%, nakonec jsem se přiklonil k trošku horšímu hodnocení, ale to neznamená, že by tato kniha byla špatná. Naopak.

80%

25.6.2004, 08:21

Zuby

Právě novou povídkovou sbírku Dolanův Cadillac jsem ještě nedočetl, jsem zhruba v polovině. Po přečtení Zubů mi nedalo sem něco napsat. Opravdu výborná humoristická povídka, která přesně zhmotňuje Kingovského ducha. Zuby na klíček s oranžovými botkami a psími dečkami... uch!
Ostatní povídky krom mstivě vražedného Dolanova Cadillacu mě zatím tolik nedostali, snad Taťka...

Hodnocení se vztahuje na ZUby.

To že Beta rozdělila knihu opět ve dví (dohromady počítám skoro šest set Kč) je trestuhodné, snad jenom je kniha lehčí na vození s sebou, ale čtu zásadně doma, v MHD se mi při čtení chce blinkat a vůbec doma je nejvíc klidu. Beto, ty zlodějská děvko!

100%

Esk
17.5.2004, 12:08