Čtyři po půlnociRecenze
Čtyři po půlnoci

Po úspěšném souboru Čtyři roční doby nám King představuje další sbírku, tentokrát čtyř hororových novel (pro českého čtenáře rozdělených do dvou dílů). První Časožrouti jsou z počátku chaotičtí, ale jakmile se adaptujete do prostředí letadla a poznáte své spolucestující, začíná to pravé ořechové. Zmatek, panika, strach z neznáma, to vše čeká za časovou štěrbinou, kde minulost přestává existovat- 8/10. Skryté okno do skryté zahrady je variací na Kingovo nekonečné téma "spisovatel v nesnázích". Tentokrát je náš hrdina obviněn z plagiátorství a musí dokázat, že není tím, kdo opisuje. Postupná gradace napětí (i přes podobnost s Temnou půlí) dělá z tohoto nudného námětu děsivý horor 8/10. Policajt z knihovny je další povedená novela ve stylu TO, kde maskované zlo vytahuje drápky a krmí se strachem. Jak je bohužel u Kinga zvykem, v boji s nadpřirozenem vás více než zbraň ochrání třeba oblíbená dětská pochoutka, přesto 8/10. A nakonec Sluneční pes, který v porovnání s předchozími novelami zaujme asi nejméně z tohoto souboru. Vesměs jen stále fotíte a nebezpečný pes z polaroidu se každým zmáčknutím přibližuje- 7/10. Verdikt- slušný mix novel.

80%

17.1.2011, 19:30

2 plus 2

Policajt s knihovny a časožrouti naprosto skvělé,čtou se jedním dechem,skvělý námět,prostě nej.Skryté okno se mi sice taky líbilo ale už ne tak,musím přiznat že filmové zpracování je skvělé.No a pes je takový slabší pruměr,konec se fakt nepovedl.Proste dva skvělé,dva slabší.

80%

17.1.2009, 08:07

2 plus 2

80%

17.1.2009, 08:07

Čtyři po půlnoci

Časožrúti - výborný príbeh, autor tu na čitateľa opäť vybafol s príbehom plným zvratov, jedným šialencom, a s obetovaním hlavného hrdinu. Veľmi dobrá novela aj pre nescifistov, ktorí cestovanie v čase moc nemusia. Tu si to ani nevšimnú. Skryté okno, skrytá záhrada - rozporuplná novela, väčšina je nuda, no finále ma dostalo. Taký koniec som nečakal, skôr taký ako z Tretie oko (Temná polovica) Policajt z knižnice - zaujímavý horor z knižničného prostredia, no trochu padá do priemeru Sluneční pes - super novela, pes z fotoaparátu sa neustále približuje, skvelý nápad, koniec je viacmenej filmový, končí ako klasický horor, no trochu prispieva k mrazivému pocitu po dočítaní knihy

80%

25.7.2008, 11:23

Na zabitie casu

Styri poviedky ktore sa od seba dost lisia.1 poviedka casozruti a skryte okno do skytej zahrady parada.casozruti je skor scifi ale aj tak som sa do toho zazral a po precitani zamyslel ci to tak aj naozaj nieje.2 poviedka skryte okno do skrytej zahrady tiez parada.az na konci som si uvedomil ze ten spisovatel asi zosalel z lasky a s toho ze ho zena opustila.inac aj film s deppom je paradny.3 poviedka.policajt z knihovny.namet celkom ok ale zaver nanic bol som dost sklamany.tesil som sa ze aspon slnecny pes mi zdvihne naladu.najprv sa zdalo ze aj hej ale zaver katastrofa.osobne mam radsej od kinga romany ako poviedky.hodnotenie dam 70 a je mi to dost luto.

70%

massimo 23.
11.1.2008, 22:27

Skrytý vokno

Tak mě k tomu pusťte. Přečetl jsem si ty vaše recenze a s drtivou většinou nemohu souhlasit. Skrytý vokno je podle mě skvěle rozjetý, pořád se dupě na plyn, parádní jízda, mrtvej kocour, výlet do Derry, Shooter u dodávky, a pak takovej trapnej konec!!!! Celou dobu jsem čekal, že bude Shooter skutečnej, prostě nějakej přízrak, ničemnej muž ve žlutým plášti, nebo třeba i opravdovej obyčejnej člověk, ale takováhle trapná zdrápanina ohraná na tisíc způsoů v moři jiných knih i autorů, že Shooter je Rainey? Ne děkuji, ale já to tušil, už jak si furt chodil lehat, já to tušil a modlil se ať to tak proboha není, a ten konec? Dramatický? PCHE!! Pořádná křeč..!! To bylo poprvé, co jsem byl po přečtění Kingova díla opravdu nasranej. Už ani řádku, šmitec, sbohem, naslyšenou. 25%

30%

Joe Harvey
24.6.2007, 18:30

čtyři po..

Soubor čtyř samostatných novel Časožrouti, Skryté okno do skryté zahrady, Policajt z knihovny a Sluneční pes byl původně v Americe vydán v jedné knize pod společným názvem Čtyři po půlnoci. Všechny tyto příběhy jsou horory a to vynikající. Stephen King většinou potřebuje pro své barvité vyprávění více prostoru a tomu odpovídá i rozsah uváděných novel - spíše románů. Z praktických důvodů je proto toto první české vydání, se souhlasem Kingova literárního agenta, rozděleno do dvou knih. V této vám představujeme příběhy Časožrouti a Skryté okno do skryté zahrady, ve druhé knize na vás čeká Policajt z knihovny a Sluneční pes. - Časožrouti (The Langoliers): Při nočním letu z Los Angeles do Bostonu se na palubě Boeingu 767 probudí deset cestujících. Ostatní včetně posádky zmizeli během půl hodiny po startu. Na palubě je naštěstí pilot, který letí domů. Ujme se řízení, ale když se mu podaří přistát v liduprázdném světě, čekají tu na celou skupinu cestujících Časožrouti... - Skryté okno do skryté zahrady (Secret Window, Secret Garden): Nedávno rozvedený spisovatel Mort Rainey žije osaměle na břehu jezera. Do života mu náhle vtrhne jistý John Shooter a obviní ho, že mu ukradl příběh. Rainey musí podivínovi dokazovat opak, ale jak se dá něco dokázat někomu, kdo prostě neexistuje... nebo snad ano?

100%

7.4.2007, 21:32

Časožrouti a Skryté okno do ..

Česká verze knihy je rozdělna do dvou částí a mě so do ruky dosataly zatím jenom Časožrouti a skryté okno do skryté zahrady Časožrouty jsem kdysi dávno viděla v televizi jako film. A když jsem četla jak časožrouti vyžírají černé čáry v letištní dráze viděla jsem zase před sebou ty scény z filmu. Povídka má zajímávý námět ale patří spíš do průměru Kingova díla. Skryté okno do skryté zahrady Musím přiznat že od této povídky, nevím proč jsme toho moc nečekala, a o to větší bylo moje překvapení. Mort Rayney mě dostal. Jeho setkání s Shootrem a následný sled událostí byl úžasný. Konečná proměna v Shootra a snaha zabít manželku, ale i vzkaz zanechaný Amy. Po zavření knížky mi bylo líto že už povídka skončila.

80%

Gorra
5.4.2007, 16:49

Po Noční Směně a Čtyrech Ročních Období je tento povídkový soubor u mě na třetím místě v oblíbenosti Kingových povídek. Časožrouti pro mě byli asi největším překvapením, zajímavej děj, rychlej spád a celková tajemnost dodávala této povídce asi větší status než Skryté Okno Do Skryté Zahrady, které bylo sice také moc dobré, ale přesto u mě zvítězili Časožrouti. Slunečního Psa a Policajta z Knihovny jsem zatím nečetl.

90%

Oldřich Kolařík
29.6.2006, 22:43

ČASOŽROUTCI

tahle povidka se mi docela libila. akorat s tu časovou trhlinu sem si predstavovala trochu jinak ...a taky mi bylo lito tech par lidi co budto umreli nebo se vyparili jako treba nick...ten anglan... jinak urcite doporucuju

90%

terka spurna
24.4.2006, 21:36

Víc než průměr

Některé povídky nadchnou, jiné ani trochu nezaujmou. Nejvíce mě zaujala povídka Skryté okno do skryté zahrady. Možná taky proto, že jako jedinou jsem ji viděla ve filmové podobě. Celkově kniha není nejhorší, ale k nejlepším rozhodně nepatří

80%

16.3.2006, 00:54

4 po půlnoci

Velmi kvalitní kniha,tedy spíše knihy dvě. Nejsou v nich ani zombíci ani upíři,ale dá se při četbě příjemně bát.Doporučuji !!! Jedinou vadou na kráse je ovšem pro mne nepochopitelné rozdělení původní jedné originální publikace na knihy dvě. Inu proč by českého čtenáře nemohl nějaký chytrolín ve vydavatelství skasírovat hned dvakrát,vždyť tady u nás už to snad ani jiný nebude. coach

90%

18.12.2005, 20:30

Dvě ze čtyř.

POLICAJT Z KNIHOVNY - po dlouhé době zas něco od Kinga, co se mi opravdu líbilo. ČASOŽROUTI - v podstatě viz. předchozí věta, jen s drobnými výhradami. SLUNEČNÍ PES a SKRYTÉ OKNO DO SKRYTÉ ZAHRADY - v obou případech bohužel S.K. opět roztáhl téma na povídku do novely. V obou případech je výsledek rozpačitý, a to hlavně v závěru, protože rozjezd (zejména u Slunečního psa) je velice slibný. Osobně bych Psa i Okno v tuzemském vydání klidně postrádal. A to přesto, že obě novely mají svá dobrá místa, vydařené momenty a ve Skrytém okně najdeme pár hodně zajímavých úvah, týkajících se spisovatelského řemesla. Jako celek jsou však tyto dvě novely spíše Kingův podprůměr. Když sečtu svá bodování u všech kousků a vydělím čtyřmi, dostanu myslím přiměřené hodnocení celku.

60%

10.10.2005, 17:53

Časožrouti

Tahle novela se mi líbila celkem dost.. ty nápady, jak to provést s jídlem a palivem byly dobrý.. i popsaný prostředí, vzduch, který nejde cítit, zajímavý nápad.. akorát na konci mi bylo líto Nicka a slepé holčičky..

90%

Evulkaaa
24.7.2005, 20:53

Časožrouti

Časožrouti jsou vedle TO, Svědectví a Temné věže to nejlepší co jsem četl. Touto povídkou jsem byl absolutně nadšen. To, jak dokázal King gradovat atmosféru, na vrcholu nezměknout, a dokonale vykreslit nevykreslitelné a vzápětí, kdy už se zdá být vše ukončeno, tak znovu vygradovat, to je vskutku mistrovské, přičemž tímto slovem u všech jeho knih rozhodně neplýtvám. Tato povídka mě tak nadchla, že jsem si před spaním řekl, že to musím prožít, a vskutku se mi zdál sen o časožroutech. Naproti tomu Skryté okno bylo to zdaleka nejslabší a nejprůhlednější co jsem si od Kinga přečetl.

100%

Pavel Karabina
13.6.2005, 13:44

Povedený povídky

Časožrouti - Zajímavej námět, už zpočátku se mi četla vážně dobře. Hltáte stránky, protože se snažíte příjít co se děje... Když pak přistanou "nikde", tak se probudí osoba toho týpka s vražednýma choutkama a oteckem v hlavě...a taky nesmíme zapomenout na tu slepou holčinu.... Hodnotil bych tak 75-80%

Skryté okno do skryté zahrady - Hustý, zpočátku mě to moc nezaujalo, ale když se začtete...vážně supr - jinak doporučuju film!
83%

Policajt z knihovny - Jo unikat zlý knihovnici je někdy hodně psycho.... pobavila mě ta pasáž s tou předělanou pohádkou(snad o popelce..už nevím přesně.......), četlo se pěkně....75-80%

Sluneční Pes - Asi nejslabší z těhle čtyř...za geniální epilog 73%

80%

Curly Chameleon
7.2.2005, 20:44

Čtyři po půlnoci

Policajt z knihovny byl z počátku docela zajímavý, ale nečekal jsem, že se z knihovnice vyklube jakási upírka-ale celkově dobrý.

Sluneční pes už byl o něco horší-některé pasáže dobrý, některý docela nudný (třeba prodej kamery). Závěr už byl docela drsnej. Ale číst se to rozhodně dalo.

Skryté okno do skryté zahrady: ano-sice mě napadlo hned ze začátku kdo asi záhadný John Shooter je, ale nedokázal jsem pochopit, jak to co dělal, dělá. /A nechápu takový lidi doteď/ Dávám 8b. za ten hustej závěr.

Film Časožrouti jsem už kdysi viděl, ale nějak extrémě mě nezaujal; i když námět to není špatný. Sice King zde popírá mnohokrát napsané i sfilmované cestování v čase-ale proč ne (kdo ví, jak to vlastně je). Po přistání letadla na opuštěném letišti se začíná projevovat postava (ukrutnýho sviňáka) Craiga Toomeyho - on je sice nakonec zachrání - ale divim se, že s nim měli takovou trpělivost...

Časožrouti 80%
Skryté okno do skryté zahrady 80%
Policajt z knihovny 90%
Sluneční pes 70%

80%

11.8.2004, 13:21

Secret window

Titul Čtyri po půlnoci je velmi dobře rozdělen do dvou knih z nichž každá obsahuje jednu skvělou a druhou trochu slabší povídku( dá li se tak nazvat dílo o průměrně dvěstě stranách ). Jedna po půlnoci s názvem Časožrouti bohužel patří mezi ty méně povedené, což je však následně vyváženo skělou povídkou Skryté okno do skryté zahrady. Příběh spisovatele je vlastně jednoduchý.Už od začátku je vám jasné, ža žádný tajemný John asi není, přesto King napsal tuto knihu s takovou dávkou své osobytosti, že si dlouho nechcete připustit, že by ten sympatický, nadějný spisovatel byl schopen něco takového udělat.Nezbývá než čekat, jak si s tímto dílkem poradili filmaři. Doufejme, že lépe než s většinou Kingových adaptací.

100%

Iveta Zieglová
1.4.2004, 12:59

Policajt z knihovny

Soubor 4 samostatných novel Časožrouti, Skryté okno do skryté zahrady, Policajt z knihovny a Sluneční pes byl původně v Americe vydán v jedné knize pod společným názvem Four past midnight. Všechny tyto příběhz jsou horory.
Sam Peebles žije obyčejný život pojišťováka v Junction City v Iowe až do doby než má zaskočit svého kolegu na veřejném projevu. Ten den mu jeho sekretářka Naomi poradí ať si půjčí knihy z místní knihovny. Řečníkův průvodce a Nejoblíbenější básně amerického lidu. Vše se zdá být dobré, projev se mu vydaří, ale blíží se termín odevzdání a vypůjčené knihy nikde. Knihovnice mu vyhrožuje knihovním policajtem jestliže knihu nevrátí. Sam si vzpomíná, že knihu odložil do krabice se starými novinami, které si vzal i s krabicí Dave Runcán aby je odnesl do sběru. Sam se snaží domluvit s knihovnicí. V knihovně však zjišťuje, že Ardelie Lortzová (Knihovnice), kterou hledá v knihovně nepracuje a s hrůzou zjišťuje, že jistá Ardelie Lortzová je již 30 let po smrti a od Dave Runcána příběh, který prožil v mládí kdy s Ardelií chodil a dozvídá se, že Ardelie není žena, ale netvor a nedá mu pokoj dokud nedosáhne svého... Vše dopadne jek by mělo a Sam začne chodit s Naomi.
King ve svých dílech občas používá milostné zápletky, které někdy končí tragicky. Policajt z knihovny a Skryté okno do skryté zahrady jsou nejlepší povídky z této knihy a Policajt je asi jedna z nejlepších Kingových novel. Jestli jste to ještě nečetli vřele doporučuji a myslím si, že nebudu sám.

100%

Miroslav T - kadlec
17.3.2004, 17:18

Langoliers

Tak zní v originále název alespoň pro mě poněkud zvláštně přeložených 'Časožroutů'. Na rozdíl od ostatních mě Skryté okno do skryté zahrady vůbec nebavilo. Tedy - ne tak docela, ale to víte, u Kinga člověk musí být jaksi kritičtější... Naopak - promiňte mi, že používám originální výraz (alespoň z filmového zpracování) Langoliers mě bavili až příliš. Četl jsem je nejmíň desetkrát a pořád je to neprosto nedostižná Kingova novela. Asi nebudu příliš objektivní - ale tato novela prostě nemá chybu. Snad je to dáno mou sci-fi slabostí pro cesty časem. Tato je ještě k tomu skvěle vypointovaná, napsaná i promyšlená. Nicméně přiznávám, že pokud někomu nesedne téma či se takříkajíc 'nechytá' nemusí ho to ani z poloviny bavit tak jako mě. Já jen říkám - bezchybné. PS: Hodnocení se vztahuje pouze na Langoliers...

100%

15.3.2004, 01:33

Letadlo,pes,okno, kniha

Společně to nedává smysl, ale dohromady tvoří fantastickou knihu čtyř povídek.
Některé jsou lepší a ty ostatní už horší, tomu už tak bývá. Nejvíc mě ale zaujal a vás možná tak John Schooter v povídce Skyté okno do skryté zahrady. Rozdvojení osobnosti nebo nadpřirozený jev? Myslím že svým způsobem obojí. A vzniká z toho velmi dobré dílo s nečekaným rozuzlením. Teda nevím jak vy, ale já to nečekala... :-) Však dle mho názoru jen skryté okno do skryté zahrady není nejlepší. Možná že to malinko lepší, ale není úplně nejlepší.
V povídce sluneční pes jsem sice v sobě objevila jakési známky bázně, ale ne tak veliké jako u řbitova zvířátek, ale ten tu netahejme, protože pes v této povídce byl živý až moc. Polaroid, který zachycuje pohybujícího se psa je velmi dobrým námětem pro napsání napínavého příběhu, přidejme k tomu Kinga a je z toho román jak má být... :-)
V povídce Časožrouti se čtenář musí - dle mého názoru - pozorně soustředit na pochopení děje, aby potom rozumněl samotné podstatě příběhu. Já se zprvu nesoustředila a pak sem musela číst znovu. A pořádně :-)!
Film ale podle mě za moc nestál. Moc zdlouhavý a špatné obsazování. Režisér šetřil a bylo to znát.
Zbývá nám policajt z knihovny, kterého sem si schovávala nakonec. Podstata šílené knihovnice přespříliš dbající na své knihy už sama o sobě nenechá nikoho klidným. policajt byl pro slabého děsivý. Rozuzlení napínavé. prostě správná povídka nebo pidiromán.

Takže se mi kniha Čtyři po půlnoci líbila a nezbývá mi nic jiného než ji vřele doporučit.

100%

3.3.2004, 12:17

4 po 1/2noci

Sbírka 4 novel St. Kinga, z nichž některé jsou velmi dobré, jiné průměrné, no a ty zbývající jsou trošičku horší.
Nejvíce bych z těchto novel vyzdvihl asi Skryté okno... Konec byl poměrně neočekávaný a čtenář nemůže celou dobu tušit, co se vyklube z toho psychopatického chlápka. Nakonec se ukáže, že je to "jen" jakási "temná půle". Zkrátka super novela.
Na pomyslný stříbrný stupínek bych postavil Policajta z knihovny. Toto dílko na mě dýchlo velmi podobným dojmem jako Skryté okno... Osamocený muž je terorizován někým, kdo asi neexistuje. Ale konec už není tak dobrý jako u Okna...
Bronzová medaile je pro Časožrouty. I když se mi zpočátku velmi líbili, později mé hodnocení trochu kleslo. Mohlo by to býti více rozvedené, ale jinak docela dobrý průměr.
Brambrová příčka je pro Slunečního psa. Očekável jsem od něj asi něco více. Chybí zde trochu napětí a tak už téměř od začátku můžete jen čekat, co že se vyklube z toho škaredého pejska. Ani konec není příliš napínavý - jedna fotka to spraví. Cvak...

80%

10.2.2004, 10:22

Blábol

Po přečtení první povídky Časožrouti, jsem už neměl chuť číst druhou povídku. Jediné napínavé místo bylo, kdy jeden z pasažerů musel zůstat naživu, aby se ostatní mohli navrátit do "správného světa". Jinak to byl absolutní podprůměr. Film jsem neviděla, ale slyšela jsem na něj ohromnou zápornou kritiku. Co se týče druhé povídky, četla jsem ji s obezřetní, co se z toho pro tentokrát vyklube. Když jsem se dostala k místu, kde mu už "původní autor" hrozil opravdu ošklivým náznakem - mrtvý kocour, vyhořelý dům a jménem ženy, řekla jsem si, že tato povídka opravdu vynahrazuje zklamání z první. A co se týče konce?! Opravdu jsem nečekala, že se jedná o rozdvojenou osobnost.....Bohužel dávám jen poloviční počet bodů, kvůli "nepovedeným" Časožroutům.

50%

28.1.2004, 15:10

Časožrouti

Brian Engle dostane zprávu, že jeho bývalá manželka uhořela a tak už dvě hodiny po té sedí v letadle do Bostonu a zanedlouho usíná. A za nějaké tři hodiny se začíná odvíjet napínavý příběh. Na začátku bylo v letadle hodně lidí, ale ti záhadným způsobem zmizely a zbylo jich jen asi deset.Zmizeli dokonce i piloti a letušky. Po té se kapitán Engle ujímá řízení a přistává v liduprázdném městě. Na palubě je v tu chvíly i Graig Toomy, se kterým ještě nastanou problémy. Ale nakonec se za pomoci všech, hlavně Nicka, malé Dinah a kapitána Briana vše ubírá tím zprávným směrem a příběh dobře končí. I po zhlédnutí filmu mi tento příběh připadal velmi dobře napsaný a hlavně napínavý.
Skryté okno do skryté zahrady. Rozvedeného spisovatele Morta Raineye vzbudí nějaký muž a místo pozdravu ho rovnou obviní z plagiátorství. Otřesený Mort se s mužem, který se představil jako John Shooter nechtěl z počátku ani bavit, ale po přečtení Johnova rukopisu zjišťuje, že jejich příběhy jsou takřka stejné,liší se jen názvem. John dává Mortovy čas na předložení důkazu o tom, že jeho příběh neopsal. Po vyhoření domu kde bydlí Mortova exmanželka a po nálezu mrtvého kocoura a dvou svích přátel si Mort začíná vzpomínat. Konec příběhu mě upřímně překvapil. Nejdříve zjistíme, že Mort je vlastně schizofrenik a nedlouho po tom nachází Amy v popelnici klobouk s dopisem od Johna. Příběh byl velmi poutavý a napínavý perfektní zápletka a překvapivé rozuzlení.

70%

Ivo Buček
27.1.2004, 21:47

Film

Film casozruti bol prilis dlhy na to aby bol dvojdielny ani herecke vykony neboli dobre, knizna poviedka je ovela putavejsia akofilm. Slnecny pes a fotoapart v ktorom stale sa odfotografuje pes s tym ze sa k vam na fotke stale priblizuje je dost desne a smiesne aby vyskocil z fotoaparatu resp z fotky pes. neprijemny policajt z kniznice ktory vas buzeruje za vratenie knih , taka sluzba moze existovat uz len v blaznivom svete USA. ked si raz nieco poziciam a nie je to moje tak to aj vratim. Celkovo hodnotim

70%

5.1.2004, 04:59

Skryté okno do skryté zahrady

Skryté okno do skryté zahrady
Je to všední problém ... zbláznění z práce. Spisovatel si myslí, že mu někdo ukradl jeho povídku. Ale byl to pouze jeho klam. Což se může stát úplně každému. Je to přepracování. Ale u něho to bylo něco úplně jiného. Vídal jistého muže, který ho za to podezříval a chtěl ho zabít, zabil mu jeho kočku. Přirozená reakce jeho rodiny - manželka o ně j začala mít strach - ani se jí nedivím. Nakonec to všechno skončí úplně záhy. Dvě osoby v jednom těle je to vůbec možné? Ale ano je, u S. Kinga je možné úplně všechno. Proto si tuto povídku přečtěte a dejte si příklad z tohoto muže. Budete-li mít hlavní příznaky ihned si raději zajděte k doktorovi.

90%

Hanka Ťápalová
19.12.2003, 21:42

Prelinanie roznyx stylov

Na uvod musim napisat ze som neustale fascinovany mnozstvom napadov ktore Stevo ma a okolo ktoryx dokaze rozvinut pribeh. Tie napady su take roznorode, z roznyx oblasti, ze nad tym stale zasnem. Pokial ide o z bierku 4 poviedok rozdelenyx do 2 knih, treba povedat, ze vsetky boli kvalitne.Kedze viac inklinujem ku scifi, povazujem za najlepsiu Langolierov, ale tie dalsie su len o troxu za nou. Hodnotenie si zasluzi vysoke. Kto ix neprecita nespozna Steva z roznyx stran (jeho spisovatelskeho talentu).

80%

16.12.2003, 09:58

4 povídky ve 2 knihách

Časožrouti
Příběh zredukované posádky letadla,která se snaží dostat zpátky do naší časové dimenze. V povídce S.K. v podstatě popírá možnost cestování v čase,alespoň dozadu, protože uběhlý čas je zničen (časožrouty). Trošku mě zklamalo filmové zpracování odvysílane v televizi,které bylo shodné s povídkou vpodtatě slovo od slova.

Skryté okno do skryté zahrady
Podle mě nejlepší povídka celé sbírky. S.K.squele vylíčil psychické pocity spisovatele, který je v ne zrovna nejlepším údobí života.Je to taky nejreálnější z povídek-ten pocit "může se to stát i Vám" není 2x příjemný.P.S.Povídka o kterou v novele jde by taky nemusela být špatné čtení.

Policajt z knihovny
Squele popsaná atmosféra hororové knihovny,ani ne tak squelé rozuzlení. Realitní agent je nucen vyrovnat se se svou z hlavy vytěsněnou minulostí způsobem že po delším pátrání ztracené knihy koupí a zlo zničí pomocí pendrekových bombónů. Poučení:půjčené věci si hlídejte a vždy včas vracejte,vždy s sebou noste alespoň gumové medvídky.

Slunecni pes
Při čtení této novely jsem si vzpomněl na klip Dana Bárty z alba Illustrophere,kde dvourozměrný svět z klipu jako by vypadl z nočních můr hlavního hrdiny(takže S.K.nejspíš inspirací zasáhl i do našeho hudebního průmyslu).Příběh chlapce kterému jeho splněné prání poněkud přerostlo přes hlavu.I když jeho relativně dětský instinkt mu radí věc kterou zlo přichází zničit,jako vždy se najde někdo,kdo s vidinou zisku raději riskne sebezničení.

Tyto 2 knihy nejsou To nebo Nezbytné věci ale nejméně Skryté okno a Sluneční pes stojí za přečtení.

70%

jdk
2.12.2003, 15:28

První díl

Tato kniha sice není nejlepším, co King vytvořil, ale je dobrá - první povídka Časožrouti je o jednom letu, ve kterém se jeho účastníci ocitnou v minulosti - a tu požírají časožrouti (film podle této povídky šel nedávno, ale nebyl nic moc). Postavami je cholerický podnikatel Craig Toomy, pilot, slepá dívka, feťačka Bethany, student hudební školy Albert (který svoje housle jednou použije na Toomyho) a jakýsi spisovatel detektivek.
Skryté okno do skryté zahrady je příběh o spisovateli, kterému jednou u dveří zazvoní jakýsi muž a nařkne ho, že mu ukradl povídku. Tato povídka (kratší kniha) má dost zajímavý konec, i když, abych řekl pravdu, čekal jsem něco jiného - i když netuším proč.
Jinak je to dobrá kniha a už se těším, až se mi do rukou dostanou další "dvě po půlnoci".

80%

19.10.2003, 10:00

Rozdělená čtveřice

Takže začneme pěkně popořádku.
Když jsem poprvé v knihkupectví spatřil první část knihy Čtyři po půlnoci, nejprve jsem nechápal. Až po prolistování knihy mi došlo, že je to vlastně první část sbírky novel, která původně vyšla kompletně se všemi čtyřmi novelamy. Nevím, proč to nemohlo tak zůstat i u nás. Kniha byla zřejmě rozdělena jak z důvodů ceny, tak i z důvodů její délky. Mě osobně by však vyhovovalo, aby knihu zakoupil za 400,- nebo 500,- v celku, než rozkouskovanou a za každý díl zaplatil okolo 25o,- .
První příběh s názvem "Časožrouti" je výborně napsaný a drží člověka v napětí (nedávno šlo přepracování této novely na naší televizi jako minisérie).
"Skryté okno do skryté zahrady" je název druhé novely. Příběh je slabší než Časožrouti a vzdáleně mi připomíná román Temná půle.
Po nějakém čase vyšel druhý díl knihy Čtyři po půlnoci, kde jste mohli najít zbývající dvě novely. Tou první je "Policajt z knihovny". Novela má sice pár dobrých nápadů,
ale tento příběh nebyl zrovna podle mého gusta.
Poslední příběh nese název Sluneční pes, který pojednává o malém chlapci a jeho novém foťáky, z něhož pomalinku vylézá hrozivý pes do našeho světa. Šílená představa a řekl bych dost špatná povídka. Ani jsem nezjistil proč je tato povídka brána jako volný prolog k Nezbytným věcem.
Podle mě jsou Časožrouti nejsilnějším článkem z celé sbírky, hned za nimi se drží Skryté okno do skryté zahrady(i když název by mohl být kratší, nemyslíte?).
Druhý díl Čtyř po půlnoci mě již tolik nenadchl. Ale je to King, takže ho mám samozřejmě doma.

70%

17.10.2003, 11:19

Dvě po půlnoci

Do rukou se mi zatím dostala jen půlka (Policat z knihovny a Slunční pes). Sluneční pes je možná trošku slabší, jaksi mi tam chybí autorovy typické psychologické a drsné (nevím jak jinak to nazvat) motivy. Zato Policajt mě fascinoval. Taky zde více méně chybí výše uvedené, ale celý příběh provází jakési podivné napětí, které autor navodil už na začátku, kdy hlavní hrdina vstoupí do knihovny.

80%

1.10.2003, 06:35

lepší než jsem čekal

Na tuto knihu jsem slyšel názory různé, ale především ty záporné, tak když jsem se pouštěl do čtení byl jsem opravdu zvědav jak se mi bude líbit. Popravdě jsem té knize moc nadějí nedával, ale po přečtení prvních pár stránek jsem byl opravdu překvapen. První novela "Časožrouti" mě opravdu nadchla a nebojím se říct, že to byl nejlepší příběh z celé knihy. Především se mi líbila pestrost hlavních postav (tudíž posádky letadla) - pilot, slepá desetiletá holčička, nějaký tajný anglický agent (nebo voják či co), šílenec, houslista, atd. Po úspěšném přečtení jsem se dostal k druhé novele "Skryté okno do skryté zahrady". Také docela pěkný příběh, kde se dozvíte co se stalo, nebo přesněji proč se dělo všechno v celé povídce, až na posledních pár stránkách v epilogu. Opravdu spíše překvapující závěr... vždyť Shooter vypadal tak opravdově... :-) Jako další na mě čekal "Policajt z knihovny". Tato novela mě zaujala, ale jen tak do poloviny, možná tří čtvrtin. Ke konci jsem byl překvapen z opravdové podoby Ardelie Lortzové. To se mi moc nelíbilo... na to opravdu autor potřeboval hodně fantazie. A dále mi přišlo trochu přehnané, že všechny zachrání pouhé pendreky. Ale konec celkem pěkný... A konečně se dostáváme k poslední novele "Sluneční pes" - pěkný, napínavý (i když při prodávání kamery se to trochu táhlo) a zajímavý příběh s opravdu nádherným koncem... moc se mi líbil. A celkový verdikt? Nejlepší kniha to asi není, ale na můj vkus dobrá. Zařadil bych jí spíše k lepším a tak dávám 8/10.

80%

Ujko Straka
19.9.2003, 17:55

Od té doby co jsem náhodou dostal ke Kingově knize Misery, jsem se stal nadšeným Kingovým čtenářem a hltám jednu jeho knihu za druhou a ze všech jsem byl, dokud jsem nepřečetl Čtyři po půlnoci nadšen. Zatím jsem byl zvýklí, že ze všech jeho knih na mě dýchá jákási děsivá realitak, že se mi každý z jeho příběhů může stát, když jdu ráno do školy. Poté jsem se ale dostal k této povídkové knize- příběh letadlo ztraceného v čase e mi zalíbila, ale všechny ostatní povídky mě moc nenadchly. Příběh bláznivého spisovatele bojujícího sám se sebou(Skryté okno do skryté zahrady)byl nudný. Sluneční pes mi přišel jako docela napínavá povídka se skvělým koncem, ale stále tomu něco chybělo a Policajta z knihovny jsem přečetl jen abych zabil čas.

50%

19.8.2003, 12:03

Skvelé novely

Styri skvele rozsiahle novely.
"LANGOLIERI" - skupina cestujucich prejde casovou dierou a ich lietadlo nudzovo pristane na letisku v Bangore, kde ale nic nie je take, ako by malo byt. Perfektne sci-fi!!!

"TAJNE OKNO, TAJNA ZAHRADA" - spisovatela Morta Rayneho navstivi zahadny muz menom John Shooter a obvini ho, ze mu ukradol poviedku. Zacne ohrozovat Morta aj jeho byvalu zenu. Zaver je uplne strhujuci a prekvapujuci

"SLNECNY PES" - fotoaparat Polaroid a fotka "pohybujuceho" sa psa hrozi rozputat krvavy kupel.

"POLICAJT Z KNIZNICE" - Co hrozi, ked zabudnete vratit knihu do kniznice? Navstivi vas hrozivy kniznicny policajt. Byt vami by som mu radsej neotvaral.

90%