Temná věž VI: Zpěv SusannahRecenze
Zpěv Susannah

Zpěv Susannah je z celé ságy TV tím nejrozporuplnějším. V žádném z dílů Temné věže se toho neděje tak málo a zároveň tak moc. Susannah/Mia utíká porodit svého "chlapíčka" a ka-tet se rozpadá. Jedna skupina musí vyřídit záležitost s koupí parcely, druhá se vydává po stopách Susannah. Zlomové momenty vidím ve zjistění, kdo je otec chlapíčka + setkání se samotným Stephenem Kingem. Tady se nejenom pistolníkům nabízí otázka, zda jsou všichni jen postavami v knížkách, nebo na knížkách (a tedy na spisovateli Kingovi) stojí celá Temná věž. Bohužel tempo knihy je od předešlých dvou dílů až nepřirozeně vražedné a jakoby nucené. Mnohé pasáže připomínají pouze fantasmagorické výplody. Možná je to tím, že King na nás chrlí jeden klíčový obrat za druhým, které nestíháme v tom tempu vstřebávat. U žádného z dílu Temné věže jsem po dočtení nebyla tak na rozpacích jako u Zpěvu Susannah. Každopádně blázen by byl každý, kdo by dočetl až sem, a netoužil rozplést ten pletenec o Temné věži.

50%

28.8.2011, 13:51

Démonická matka Mia chce přivést na svět svého "chlapíčka", proto se zmocní těla Susannah Deanové a s pomocí Černé třináctky ji odvede do New Yorku a roku 1999. Toto město je pro Susannah cizí a "dceru nikoho" přímo děsí. Záchrana Věže závisí nejen na záchraně Susannah, ale také na tom, komu bude patřit prázdná parcela pana Calvina. Zbývající členové ka-tet tedy požádají o pomoc Manni a vstoupí do Dveřové jeskyně... kde zjistí, že kouzlo činí vlastní rozhodnutí. Takže chlapec, brumlák a padlý kněz se vydají hledat Susannah-Miu. Ty nepřestávají bojovat mezi sebou i s cizím okolním světem, a přitom „ztodesují" na hranici Konečného světa. A tam, v pustině, Mia prozradí, odkud pochází, co chce a jak strašlivě touží stát se matkou tvora, kterého společně donosily. Eddie a Roland se zatím ocitnou v západním Maine v létě roku 1977, ve světě, kdy by měla vládnout idyla, ale není tomu tak. Především tu létají kulky. A navíc zde přebývá autor románu Prokletí Salemu, a ten prožívá při setkání s našimi hrdiny stejný šok jako oni. To jsou jen stručné náznaky směrů, kterými se ubírá příběh plný zvratů a napětí.

100%

7.4.2007, 22:00

Zpěv Susannah

Musím přiznat, že jsem po této knize šáhla hned, když jsem dočetla Vlky z Cally, protože jsem tak byla strhutá dějem, že jsem se nemohla dočkat, co se stane se Susannah, Miou a chlapíčkem. Bohužel jsem nakonec byla zklamaná výsledkem, představovala jsem si podstatu a závěr Temné věže poněkud jinak, zvláště pak zápletka se samotným autorem byla poněkud rozpačitá. Ale ještě nás letos čeká poslední díl, a třeba mě to, na co leta čekám ještě překvapí, nebo taky definivně zklame - samozřejmě doufám v tu první variantu! :)

70%

Andrea Čeplá
1.6.2006, 18:26

Ještě jeden zákrut stezky...

Poslední částí příběhu před konečnou Temnou věží je kniha Zpěv Susannah. Když jsem ji kupoval, překvapila mne její tlouštka, ve srovnání s předešlými dvěma díly působila velice útle a připomněla mi první díl Temné věže - Pistolníka, o kterém jsem tehdy netušil jak ohromující a sáhodlouhý příběh začíná vyprávět. Děj knihy Zpěv Susannah pokračuje záhy po skončení boje s Vlky. Těhotná(é) Susannah-Mia utíká dveřmi v jeskyni do roku 1999(čekali jste jiné datum?) a města New York, aby zde porodila svého chlapíčka. Jeho otcem je Roland , dítě se má stát jeho zhoubou. Toto zjištění mě šokovalo, četl jsem snad nepozorně předešlé díly, ušel mi snad poměr mezi Rolandem a Susannah? Vysvětlení bylo nakonec velmi jednoduché a přitom zvrhle geniální. Další z ka-tet Roland a Eddie se dostávají dveřmi, které už musí kouzlem otevřít národ Manni, do roku 1977 a státu Maine, kde konečně kupují volnou parcelu v N.Y. od Calvina Věže. Navštěvují k mému zděšení tamnějšího spisovatele jménem Stephen King, což mě dosti zarazilo, ale nakonec jsem pochopil potřebu této události. Nejlepším okamžikem se stal Kingův údiv a následný útěk, když spatřil postavu, kterou si vymyslel a umístil na papír,uzřel Rolanda z Gileadu. Tomu říkám osudové setkání. Zbylí členové ka-tet Jake, Callahan a brumlák Ochu se dveřmi dostávají do téhož roku i místa jako Susannah-Mia a začínají po ní pátrat. Zjištují, že na volné parcele Calvina Věže stojí velký hotel, ale růže tam stále zpívá a pokud je růže je i naděje. Po nálezu talismanu želvy, pomocí kterého se Susannah-Mia dostala na místo porodu, se Jake, Ochu a Callahen ocitají taktéž na místě zrození chlapíčka s Rolandovýma očima. Kniha končí během porodu, kde místo doktorů a sester běhá zrůdné osazenstvo restaurace samotní uctívači Karmínového krále - upíři. Příběh znovu zůstal otevřený se spoustou otázek, které se mi neustále honí hlavou. Zbývá tedy čekat až vyjde poslední část Temné věže v ČR. Zpěv Susannah mě do jisté míry zklamal, jak délkou tak dějovými událostmi. A proto věřte tomu že Zpěv Susannah je tím pověstným tichem před bouří.

80%

5.5.2006, 21:33

Další v řadě

Temnou věž zrovna neberu jako vrchol Kingovi tvorby, ale líbí se mi myšlenka, že autor chce mít nějaké monumentální dílo, kde se mu jakmsi záhadným způsobem (který prý ani on nedokže vysvětlit) spojují jeho knihy v celek. Kniha nastiňuje blížící se konec a postavy to vědí. Zvlášť dojemný je scéna, kdy Jake a otec Callahan jdou zachránit Susannah a vědí, že oba nemají šanci přežít. Bravurně napsané! Trošku zvláštní mi připadá pasáž, kde vystupuje sám King. Připadá mi to jaksi nemotorné. Na jednu stranu to dává dílu jistou autentičnost, ale na druhou to zbytečně komplikuje. King na konci dokonce umírá po srážce s dodávkou (to se doopravdy stalo, ale King přežil, navíc to bylo na jiné silnici) Takže na závěr bych dodal, že mě kniha bavila. Dozvíme se několik nových informací, ale stále to není ono. Svědectví bylo ucelenější a nemuselo být tak dlouhé. Pro ty, co se jim TV líbí od začátku budou nadšení. Pro ostatní je to další průměr.

80%

Miroslav Ševčík
11.3.2006, 18:58

zpěv Susanah

Jiní jsou zklamání,jiní zase nadšeni...Abych pravdu řekla,tak já mám ohledně předposledního dílu hodně smíšený pocit,možná ne přímo smíšený spíš rozporuplný.Například tak část,kdy se Roland a Edie dostali za sai Kingem.Již od začátku(což jsou asi dva a půl roku),co jsem začala TV číst,jsem jí byla doslova posedlá a snažila jsem se co nejvíce porozumět Rolandovu světu,pak(skoro po šesti knihách)změní autor celou mou teorii a smíšlení o Středosvětě v necelých sedmi stránkách.To je pro mě docela síla,nevím jak vy ale pro mě byl tenhle díl hned po pustinách ten nejzlomovější a proto mu dávám 90%

90%

Růžena Šejhlová
22.9.2005, 13:48

TV 6

Ackoli patrim k milovnikum Kingovy sagy o Temne vezi, musim rici, ze zrovna 6. pokracovani me stoprocentne nenadchlo...a je to mozna diky 'ucinkovani' pana Kinga. Pripada mi, ze toto propojeni uz je i na me prilis. Takze ackoli zatimco vsechny ostatni casti = 100%, tentokrat bude me hodnoceni nizsi. Pres tuto vyhradu ma ovsem kniha znacny spad, v porovnani s Vlky, kteri meli ponekud pomalejsi rozjezd, a rozhodne si zaslouzi pozornost Kingovych ctenaru.

80%

lollia
21.9.2005, 11:48

Song of Susannah

Píseň Susannah je dalším pokračováním putování pistolníků za Temnou věží. Ka tet se rozdělilo a putují zvlášť v pátrání po Susannah, která má porodit syna, který má zabít Rolanda. V tomto díle se objevuje i sám Mistr, kterého navštíví Roland a Eddie a to je velice zajímavá část knihy. Musím říct, že tento díl mě oproti předchozím nijak nenadchnul. Je to spíš takové rozpačité přešlapování na místě před závěrečným rozuzlením. V žádném případě nechci říct, že by se mi tato kniha nelíbila, ale dle mého názoru, byli předchozí díly ságy lepší.

80%

20.9.2005, 06:36

Ó Diskordie...

Poněkud zvláštní díl... co? Tak dlouho jsem na něj čekal..(o trochu dýl než na Vlky) a ono to fakt přišlo. Ani se mě nechce věřit, že čekám už jen na poslední díl. A nebo spíš...mám strach to dál číst. Mám strach co se stane s Věží a Rolandem... bojím se o pana spisovatele. To přece není možný že umřel, kdo to teď dopíše? Ta Růže přece bez něj uvadne...
Opět nebudu hodnotit jeden díl, ale celek... myslím, že jen The Stand se může vyrovnat sáze o Věži. Nejradši mám samozřejmě první díl, když se nikdo nedívá, klidně bych se i rozbrečel.
Číst ságy je nebezpečná věc... zvlášť když začínají: "Muž v černém prchal přes poušť a pistolník mu byl v patách

100%

Tartaro
3.9.2005, 00:49

Susi ach Susi

Dočetl jsem právě šestý díl Temné věže,Zpěv Susannah.Nemohu říci,že bych byl vyloženě zklamaný,strávil jsem u ní příjemné chvilky.Nic méně jsem maličko rozčarován jak málo děje se dá vložit do celé knihy.Autorovo vstoupení do příběhu mě zrozpačitělo,nevím,zda se tomu smát nebo to ocenit.A závěr knihy,opět rozpaky.Ze všech dílů této ságy,se mi tento zdá zatím nejslabší.Nicméně budu se těšit na poslední díl,snad se dočkáme.Hodnotím 70%

70%

Milan Malý
2.9.2005, 00:44

Čekání na poznání

Šestý díl mě celkem potěšil, příběh nám opět rozšíří naše poznání o Středosvětě a o jeho specifikacích. Moc se mi líbila pasáž, ve které Mia vykládá svůj původ. I velmi zábavné je shledání se Stevnem Kingem. Knížka je takový mezistupeň, a proto se už nemůžu dočkat na 7. díl.

90%

Petr Medvid
25.8.2005, 16:30

Tanec kolem VEZE

Po Vlcich z Caly, kteri me mirne zklamali je Zpev Susannah opet v krasnem rytmu. Akce strida akci a konecne se asi blizime k VEZI. Roland s Ediem nesetri pistole, Jake s Calahanam k tomu maji take hodne blizko, Susannah-Mia ma myslim dost starosti sama se sebou a dej ma opravdu grady. Tim ze se objevil sam Autor se mi ozrejmuje provazanost na ostatni knihy ( v novejsich knihach se vazby na VEZ objevuji cim dal casteji asi King zacina pomalu propadat silenstvi a nebo se mu uspesne brani psanim). Z toho plyne ze by nikoho z Vas nemelo prekvapit az nekde uvidite dvere ktere vedou "jinam" ! Rozdeleni ka-tet je neprijemne ale z hlediska rozdilnosti ukolu asi nezbytne nutne. Tato kniha ve me vyvolala dalsi presvedceni ze vsichni zemrou a Vez spatri jen Roland a pak taky bud pred ni nebo v ni zemre ale to se dam prekvapit ... cekani na posledni dil v Cechach je ted to jedine co me zajima a pomalu se procitam Prokletim Salemu abych lepe poznal pere Calahana. Takze ctete, ctete, ctete ... VEZ se blizi !!!

80%

16.8.2005, 20:25

Susannah

Před tímto předposledním dílem Věže nezbývá než Kingovi vyseknout pořádnou poklonu.Určitě Vám nebudu prozrazovat jak se děj bude odvíjet dál, to bych každého o moc připravil, ale radím Vám dobře, hodně rychle si knihu obstarejte protože je vynikající !!!!!!!!!!! COACH

100%

31.7.2005, 21:55

Song of Susannah

Stephen King nakopl tuhle knihu úplně jiným a znatelně lepším směrem než předchozí Vlky z Cally. Svým zpracováním se zdá ZS být dost podobný Třem Vyvoleným, které mám z TV asi nejraději. Dobře, přiznávám, že Zpěv Susannah mě absolutně dostal. Zdá se mi neuvěřitelné, že včera touhle dobou jsem právě sedal do svého pohodlného ušáku a otevřel tuhle knihu, ale je to tak.

Příběh je vynikající, nitky se pomalu začínají rozplétat a Věž je už hodně blízko. Na začátku vyprávění se ocitáme opět v Calle (to jste si, ale stejně přečetli už tady na tomto webu). Zjistíme, že nenalezené dveře podfouknou Eddieho a spolu s Rolandem ho místo New Yorku roku 1999 za Susannah-Miou pošlou do Maine 1977. Čož ho sice dost naštve, ale díky bouli na hlavě, která se mu na ní oběvila, když vrazil do zárubně nenalezených dveří a jeho opravdu nezáviděníhodné situaci, úplně jedno. Eddie s Rolandem se tedy musí postarat o záležitost s panem Calvinem "Troubou" Věží a sai Kingem. Zatímco Jake a Callahan pátrají po Mii. No a Susannah se zatím střídavě s Miou stará o udržení chlapíčka na svém místě - zatím než se Mia dostane Jižanskému Prasátku a bude moci porodit svého chlapíčka. Mia zatím však netuší, že ji podfoukli.

100%

1.7.2005, 15:17

14 recenzí