Temná věž VII: Temná věžRecenze
Temná věž

V závěrečném dílu Temné věže se bude pistolnické ka-tet snažit splnit své rozpracované úkoly, aby se mohlo znovu spojit, zachránit paprsky a přemoci obávaného Karmínového krále. Spousta čtenářů bude zklamaných, protože od těchto klíčových akcí všichni očekávají trochu více. Nemějme to však autorovi za zlé. Chtěl jen dokončit tuto dobrodružnou ságu co nejdříve. Pokud by měl King udržovat laťku, kterou nasadil v dílech 1-5, vycházelo by to na další tři knihy. S.K. tak záměrně pistolníkům nestaví do cesty silné nepřátele, na spoustě místech (na úkor kvality) děj zhušťuje; a to jen proto, aby Roland k cíli své cesty konečně doputoval. Geniální konec příběhu stojí za zamyšlení. Svým hodnocením neznámkuji tento díl, ale kompletní sérii Temné věže, přestože poslední dva díly byly uspěchané a odbyté. Temná věž je Kingovým životním dílem- podobně jako má Rowlingová Harryho Pottera, nebo Tolkien Pána prstenů. Je to zároveň jakási pomyslná sladká tečka za jeho spisovatelskou kariérou.

100%

1.9.2011, 12:41

Temná Věž forever

Na tento díl Temné věže jsem se moc těšil a byl nesmírně zvědavý jak to všechno dopadne.V průběhu knihy nám zemře Eddie i Jake,Suzannah se ke konci vrátí zpět do New Yorku a Roland putuje posledními kroky k Temné věži s jakýmsi tajemným chlapcem.Očekával jsem,že k Věži dojde celé ka-tet.Nestalo se a to mě mírně zklamalo.Možná je to ale tak lepší,že Roland stanul u Věže sám.A závěr? Sdílím názor s předchozí recenzí.Nejprve jsem byl zděšen,že takový konec Stephen King přece nemůže myslet vážně.Připadlo mi,že už asi neměl fantazii,na lepší propracování,tak celou ságu zakončil tímto způsobem.Po chvilce jsem ale dospěl k závěru,že to je vlastně skvělý konec,že to je originální a že mě to vlastně moc zaujalo.Otevřený konec nám napovídá,že se třeba ještě dočkáme nějakého pokračování.Kdo ví,možné je všechno...

100%

11.7.2009, 17:39

Temná věž VII: Temná věž

Asi jako každý jsem se nemohla dočkat posledního dílu ságy Temná věž. Když jsem dočetla byla jsem moc zklamaná koncem. A jak jsem tak seděla a nemohla pustit knížku z ruky, tak mi došlo, že vlastně nejsem vůbec zklamaná, ale nadšená ;-) Konec je perfektní, úžasný... přesně "Kingovský" a hlavně JE TO KONEC ? :-))

100%

Mavis
22.1.2008, 00:12

temná

lllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllno tak tuhle knihu mám velmi rád.byl jsem nadšen z děje a ůpně mě pohltila.prostě Stephen je skvělý a jeho knihy jsou výborné.myslím si,že Stephen je nejlepší hororový spisovatel co kdy byl.moje jedničky co se týče hororu jsou Alfred Hitchcok a Stephen King.tidelti dva muži to opravdu uměj.umějí se chopit žezla a dokázat diváka připoutat k židli a nebo schovat se pod postel.prostě jspu to kapacity a kapacity zůstanou vždy.také si myslím,že S.King je hodně charismatický člověk .

100%

7.4.2007, 21:05

temná

100%

7.4.2007, 21:05

Temná věž VII

Tak i já jsem doputovala s Rolandem a jeho ka-tet k Temné věži. Bylo to výborné zakončení této ságy. Nejsmutnější část byla, kdy nechal SK Jake umřít. A to už vlastně potřetí. Do poslední chvíle jsem doufala, že se stane nějaký zázrak - například že využije princip deus ex machina jako pak v pozdější části knihy. Jedině co bych vytkla této knize je promlouvání ze stránek přímo samotného autora. Když jsem na nějakou takovou část narazila, tak mě přímo vytrhla z příběhu. Znovu jsem si uvědomila, že čtu jen knihu a sedím někde v klidu domova, místo abych byla ponořena do příběhu a sledovala a i účastnila se samotného putování. Záměr byl asi dát tomu šmrc skutečnosti, ale na mě to působilo pravým opakem. Samotný konec však byl velmi originální. Navrácení Rolanda na úplný začátek nemělo chyby. A čtenář si pak pohrává s myšlenkou, co když to teďka vyjde a vše bude úplně jiné, když Roland v ruce dřímá otcův roh.

80%

josefka
18.3.2007, 18:02

Temná věž VII

Hodně dlouho sem se bála přečíst si to do konce. Měla jsem strach že to koncem pokazí, i když vím že je skvělí spisovatel nedokázala jsem uvěřit, že by to dokázal zakončit tak aby mě to nezklamalo, ale on to dokázal. Poslední kapitoli jsem přečetla jedným dechem. Vážně originální a překvapivé.

100%

Eva Kozlovská
12.3.2007, 21:26

Temná věž

Velice důstojné a skvělé zakončení série o Temné věži. Sice pravda, trochu netradiční, ale právě v tom je King skvělý, že dokáže napsat otevřený a naprosto nečekaný závěr celé ságy.

90%

17.1.2007, 07:06

Říkám díky, sai Kingu

Jako mnoho dalších bych považovala TV za Kingovo vrcholné dílo. Začnete Pistolníkem a už se vezete... zjistíte, že si najednou musíte dávat velký pozor, abyste někomu neřekli: jsi můj dinh, říkám díky, díky sai, zapomněla jsem tvář svého otce, je to Ka - a stejně se možná někdy neubráníte. Myslím, že je správné, že všechny knihy jsou tak tlusté, protože čtenář se chvílemi nad nimi strávenými, stává součástí TV, pak jen netrpělivě čeká na další díl, kam až to Roland vlastně dotáhne. Je to jedno z mála děl, které se mi tak vryly pod kůži, že sama tím příběhem žiju. TV dokáže obohatit a rozšířit myšlení o další světy, jiné pohledy, že začnete skutečně myslet a pohlížet na věci trochu jinak. Moje výpisky zajímavých myšlenek nebraly konce. Musím ale říct, že jsem se trochu bála posledního dílu. Bála jsem se, že Roland zemře (soudě podle jiných knih a následných zklamání) nebo že přežije, zachrání svět, ale i tak se s ním budu muset rozloučit. Vždyť už stačilo, že museli umřít Eddie, Jake,... Ae konec, pro jaký se rozhodl SK byl podle mého názoru ten nejlepší možný, už proto, že jsem ho rozhodně nečekala a byla kladně překvapená a nadšená. Poslední stránky jsem doslova hltala a po přečtení poslední věty jenom vydechla úžasem a přemýšlím o něm doteď. Už během čtení 6., 7. dílu jsem počítala s tím, že začnu číst od začátku, protože jsem postupem času zapomínala, o čem ty první knížky vlastně byly. Nebo aspoň že je prolistuji. Teď to, že znovu sáhnu po Pistolníkovi a následně po ostatních, vím na 100%. Je to šílenost, ale je to stejné, jako byste přestali číst třeba po třetím dílu. Myslím, že nikdo, kdo TV četl by to neudělal, že by Rolanda a jeho tet na cestě neopustil. Takže to neudělám ani teď. Protože Roland je (zase) Walterovi v patách...Ka

100%

Niké
5.1.2007, 00:45

Temna Veza VII

Musím priznať, že na záver monumentálnej série som sa tešil ako na nič na svete. Moje pocity po prečítaní šiestej časti boli hrozné (nie kvôli tomu, že by knižka bola zlá), ale jednoducho kvôli odseknutému koncu. Veľké plus Temnej Veže VII je to, že i keď má 700 strán, ani na chvíľu nestratí nič zo svojho tempa (dokonca ani stred knihy nie je zdĺhavý, ako niektorí písali a už vôbec sa nevlečie- čo však nie je prípad množstva iných kníh). Celé dielo je písané neskutočne pútavo a napínavo a každého čitateľa musí prekvapiť fantázia autora. Dokonca aj zakomponovanie samotného autora do deja, hoci sa môže zdať násilné a vnútené, má na úplnom konci racionálne a uspokojivé vysvetlenie. Čakal som rôzne konce (hlavne si myslím, že od Čarodeja a Sklo sa koncept celej série akosi odklonil od Pištolníka- teda od toho čo som si o Stredosvete myslel), ale napísaný záver ma úplne uchvátil a musel som si ho niekoľkokrát prečítať. Knižka sná´d nemá slabé miesta a aj keď dej ku koncu značne oslabí a obmedzí sa len na obyčajné putovanie, s pribúdajúcimi stranami začne čitateľ čítať rýchlejšie, len aby sa dozvedel, ako to všetko skonči. Bez akýchkoľvek výčitiek svedomia teda môžem zhrnúť Temnú Vežu VII ako jednodznačne najlepšiu časť série a hlavne ako jednu z najlepších kníh vôbec (jej veľká výhoda je, že už všetky postavy poznáme, netreba už nič vysvetľovať a tak je celých 700strán nabitých akciou). A pokiaľ by Stephen King nikdy nenapísal TO (IT), považoval by som práve túto knižku za tú najlepšiu akú som kedy čítal. A ako záver len toto: Už len kvôli poslednému dielu sa oplatí prečítať si celú sériu, ktorá v knižnom svete jednoducho nemá obdobu

100%

pistik
10.11.2006, 11:28

Temna vez VII - finale

Ubehl mesic od precteni 7. knihy ze serie TEMNE Veze a konecne jsem se odhodlal k napsani recenze. Je to spis recenze pocitu nez deje, mimo jine famozne strhujiciho, akcniho, prekvapiveho a dusevne narocneho. Knihu jsem doslova zhltal. Posledni cast CESTY jsem cetl parkrat dokola a neubranil jsem se okamzite otevrit PISTOLNIKA a precist si kus uvodu :-) to pro upamatovani :-) KA. Konec mi dal tolik latky k premysleni, ze se cely mesic nemuzu pustit do jine cetby. VEZ a Pistolnik ovlivnili mohutne muj nahled na svet/y. A viraz KA vstoupil do meho slovniku. Pri sportu si pripominam abych "nezapomnel tvar sveho otce","abych stal verne" a ze "nemirim rukou .... atd". Asi to potkalo i mnohe z vas a kazdemu celou sagu o TEMNE VEZI vrele doporucuji !!!!!!!!!!!!!!! .... skoda, ze se mi nepostesti popovidat si se sai Kingem, mel bych na nej myslim mnoho dotazu o Stredosvete a o Rolandovi z Gileadu, snad v jinem kdy a kde. Myslim ze vim co bude mou dalsi cetbou as si trosku odpocinu a setru prach z bot ..... PISTOLNIK !!! :-))))))) KA je KOLO !!!

100%

11.10.2006, 20:49

A máme to za sebou

Dlouho jsem čekal na vydání posledního dílu až jsem se jako vy všichni ostatní dočkal. Sedmý díl je dějově naprosto výborný a plně napnil moji touhu po poznání středosvěta. Vždy mě fascinoval ten zvláštní nádech, který tento svět obsahuje. Kniha obsahuje několik vynikajících bitev, které jak jsme zvyklí končí výtězným koncem z pár hořkými pilulkami. Samozřejmě, že nejvíc jsem se tešil na okamžik když Roland dojde k Temné věži a stránky, které tento okamžik popisují jsem si vychutnal s pocitem, jako bych sám stál s Rolandem na poli plném růží a slyšel ten jejich zpěv. Konec v nás nechá trochu zmatený pocit, ale sám autor nám nedoporučuje číst poslední kapitolu. Ale tomu asi málokdo odolá. S celou sérií jsem žil několik let a nelituju jediného dne, který jsem strávil nad všemi knížkami. Každý díl byl svým způsobem specifický a mě se neustále promítá v hlavě celá cesta, kterou Roland ušel a jen si říkám, že by i stálo za to shrnout jeho putování do mapy a ucelit tak středosvět. Série ve mě zanechala výborný dojem a zřejmě se do ní pustím znovu. Až je mi trochu líto, že je všemu konec. Naprosto doporučuji a dávám nejvyšší hodnocení, stejně jako každému dílu.

100%

Petr Medvid
1.10.2006, 18:32

Koniec koncov

Séria Temnej veže je považovaná za jedno z najlepších diel SK. V každom prípade ide o jeho najrozsiahlejší príbeh. Napriek tomu ho nepovažujem za vrcholné majstrovo dielo, na čom sa možno popísalo, že očakávania často skreslujú výsledok. Poznáte to, idete do kina na totálny trhák leta a zistíte ,že to je obyčajné nemastné-neslané béčko + nejaké efekty. Výsledkom je ,že odchádzate sklamaný. Pritom keby ste si to požičali ako neznáme dvd na sobotu večer ste nadmieru spokojný. SK majstrovky skladá príbeh podobne ako lego kocky. Všetko do seba v celku zapadá ako tetris a rovnako ako tertis je to zábavné ,ale zároveň staré a predvídateľné. Z myšlienkou paralelnosti svetov, s tým ,že iba jeden je ten skutočný, ten náš samozrejme ,prišiel už Roger Zelazny v sérii o meste Amber, a oživením fantazijného sveta v spojení z naším (metafikcia ako dodáva SK) prišli už mnohý. Naposledy asi Da vinciho kod. O siahodlhom putovaní za všemocnými artefaktmi sa zaoberá kdejaká druhoradá fantasy... Vyslovene nepríjemne zapôsobila snaha vraziť do textu všetky knihy, ktoré majster napísal. Teraz nemyslím postavy ,alebo príbehy z nich ,ale samotné knihy ako také. Pri zmienke >Nie som carry na bále< sa mi už pretočili panenky a to som bol iba na začiatku. Našťastie autor upustil od toho aby tam vlisoval úplne všetky.čo je aj pochopitelné, keďže niektoré diela sú mimo vežovského konceptu.(napr: running man, Shawshank redemtion, atd…) Čo ma však prekvapilo, že neexixtuje spojitosť s talizmanom, čo je tématicky najbižšie k TV. Teraz ma napadá, nemohol byť Jack s TV, Jackom s talizmanu a zároven Jackom z tommyknockerov z iného kde a kedy? Samotný diel č.7 je najemotívnejší z celej série prepokladám ,že bude aj najdiskutovanejší vzhľadom na záver. Dôvodom exitencie príbehu je samotná temná veža. Ona je alfou a omegou. Prekvapujúco jej nakonkoniec autor pridelil sekundárnu úlohu a povýšil nad ňu samotný príbeh. T.j. naopak >príčinou existencie veže je samotný príbeh. Musím povedať že to bolo pre mňa sklamaním. Osobne by som považoval za kvalitnejšie ukončenie časť kde sa za hrdinom (alebo hrdinkou) zavrú dvere TV. (prezradil som iba toľko ,že niekdo tam dorazí, ale o tom snáď nikdo nepochyboval) Pád doteraz pre mňa najvačsieho zlosyna Flaga bol tak trochu prekvapivo jednoduchý. Postaviť boriteľa civilizácií na úroveň podomového obchodníka z vysávačmi a malého podvodníčka? Čakal som súboj hodný takýchto súperov. Na druhej strane po tom všetkom treba povedať, že Sk si aj tu udržal svoj štandar. V celej knihe nenájdete hluché miesto. Na konci čakáte ako sa to všetko skončí. Čakal som trošku dramatickejší záver.Posledný Súboj je prekvapivo jednoduchý a krátky. Miestami to bolo smutné ale daň v podobe smrti bola nevyhnuteľná. Určite ide o čtivú a pútavú knihu. “Neľutujem ani minútu a nikdy by som nemenil“

60%

6.9.2006, 12:49

Temná věž

Tak jsem i já po nesmírně emotivní cestě stanul po boku Rolanda z Gileadu na vrcholu Temné věže. Vábení Temné věže je však silné a já vím, že mu dlouho neodolám a znovu se vydám, stejně jako on, za jejím hlasem. A budu stát věrně! Všem vám, kteří se rozhodnou jít opět za jejím hlasem, přeji dlouhé dny a příjemné noci.

100%

Roland Deschain
18.8.2006, 15:33

Ka je kolo...

Po třech letech čtení ságy Temná věž, se ke mě dostala poslední část příběhu Rolanda z Gileadu. Tato kniha je plná velkých emocí, zvratů, lidských příběhů a také všudypřítomné smrti. Ka-tet se opět po rozloučení v calle setkává a pokračují na své cestě, kde opět použijí pistole i svých zvláštních schopností. Na konci, jak už kdysi napsal jeden básník, Roland opravdu přijde k Temné věži. A zde nám autor dá vybrat, zda jít s Rolandem dovnitř, či zůstat venku a cítit svět, který se díky nim začal obnovovat. Já neodolal a šel. Říkám díky Stephene Kingu za tento příběh o odvaze a naději za lepší svět. Ka.

100%

5.8.2006, 18:29

Skutečně je tu konec?

Tak jsem dočetl snad nelepší ságu až na konec. Temná věž se téměř stala součástí mého života. Před očima mi stále plynula pistolníkova pouť a každé ráno jsem po probuzení počítal dny do vydání posledního dílu. Přišlo. Od začátku se kniha rozjíždí v závratném tempu (opravdu to bylo 710 stran?). Ačkoliv jsou všechny Kingovy knihy naplněny emocemi, Temná věž VII mezi nimi jasně vede. Velmi brzy začnou členové ka-tet odcházet na mýtinu na konci stezky a smrt postav, které jako byste již znali osobně, jde jen velmi těžce snášet. Na čtenáře čeká spousta adrenalinových soubojů i zamyšlených debat. Setkáme se s Bořiteli, Patrikem Danvillem (kniha Nespavost), Dandelem (podobnost s šaškujícím Pennywisem je až zarážející) a se Stephenem Kingem. Právě jeho přítomnost mi v knize připadala podivná, ale autor vše na konci jasně vysvětlí. Nesmí samozřejmě chybět ani neskutečně originální závěrečný souboj s Karmínovým králem. A doufám že nikdo nezapomněl na Mordreda... V knize se pro mě objevilo pár zklamání. Například odchod Randalla Flagga (nebo snad Walthera? Martena?) byl příliš laciný, myslím že by si zasloužil lepší konec. A co závěr knihy? Co skrývá poslední komnata Temné věže? Autor se vás před poslední kapitolou pokusí přemluvit aby jste nečetli dál. I cesta může být cíl. A navíc varuje před možným zklamáním. Možná se smutek opravdu dostaví, možná vztek. Možná budete zmatení a zaražení. Možná budete litovat že jste četli dále. Ale jednu věc nelze konci upřít. Zůstane vám dlouho v hlavě. Ale vždyť o to se právě jedná. Marně nyní hledám v hodnocení 100000%. Je to škoda. Doufám že se pouhou 100 nedopustím křivdy na této jedinečné knize. Bude si pohrávat s vašimi city, vtáhne vás do děje, nepustí vás spát. A to je víc než dokonalé.

100%

David Černín
4.8.2006, 20:54

The Dark Tower

Temná Věž. Poslední část příběhu o Rolandovi a jeho ka-tet, kteří putují k bájnému středobodu existence. Sedmá část ságy je možná i Kningovou nejlepší knihou, protože ani příběh ani způsob psaní nemají téměř žádnou slabinu. Emoce, napětí, akce, to vše je v tomto poutavém příběhu zastoupeno obrovskou měrou. King dávno před dokončením slíbil, že Temná Věž bude jakousi spojnicí pro všechna jeho díla a své slovo dodržel. Pro zajímavost: setkáme se i s nestvůrou z TO. Pak je tady samozřemě ještě Flagg nebo hlavní záporná postava Temné Věže - Karmínový král, který nakonec propadl šílenství. Před koncem se nás pak sám autor ptá jestli opravdu chceme pokračovat. Vždyť nejkrásnější na cestě není cíl, ale právě ta cesta. Pokud však budete číst dál, dozvíte se důvod a účel, chcete-li pointu celé pistolníkovy pouti. A ta mi stále pulzuje v hlavě a nechce z ní pryč. Jako celá Temná Věž.

100%

4.8.2006, 08:04

Nejkrásnější je ta cesta

Zpěv Susannah se setkal s rozpačitými ohlasy. Setkal jsem se s názory, které kritizovaly rozvleklost a absenci konzistentnějšího děje. Na druhou stranu se objevily hlasy, které říkaly, že šestý díl ságy je nutnou zastávkou a přípravou na sedmý díl. Tomu dávám za pravdu, Zpěv Susannah je ticho před bouří sedmého dílu! Celých 672 stran britského vydaní The Dark Tower VII: The Dark Tower, které se mi dostalo do rukou, je nabitých strhujícím příběhem a od začátku nepřetržitou jízdou, napětím a neskutečně silnými emocemi. Zvláště poslední bod výrazně převyšuje všechny ostatní díly ságy. Ale jsou zde i slabší momenty. Nejvýraznější a jediný, o němž si myslím, že bych se měl zmínit, je Karmínový král, který působí jako neohrabaný lempl a spíše než strach vzbuzuje úsměv na tváři. Jindy by to asi byl vážný nedostatek, ale zbytek knihy je natolik dobrý, že se to v něm ztratí. A samotný závěr? Nic neprozradím, snad jen, že King před úplně poslední kapitolkou přemlouvá čtenáře, aby nečetl dál, že přece nejkrásněší na cestě je právě ta cesta, nikoliv cíl cesty. A to je zatracená pravda!

100%

František Zedek
26.2.2006, 12:57