PulsRecenze
Zlatá pevná linka

Jaký je Puls? Inu, vezměte Svědectví (právě to se mi neustále při čtení vybavovalo) a osekejte jej o veškeré vedlejší vyprávění a hluboké charakteristiky postav až na samotnou akční dřeň - zbyde Puls. V obou románech je nosným prvkem putování postapokalyptickou krajinou. Na rozdíl od většiny ostatních Kingovek se Puls nepárá s nějakými sáhodlouhými popisy, vysvětlováním a charakteristikami, ale jde rovnou na věc. Akce začne na první stránce a skončí na poslední. Žádný oddech, žádná slabá místa, ale konstatní akce a napětí. Pokud máte rádi romány, kde se jde bez zbytečných řečí "rovnou na věc", pak berte Puls jako povinnou četbu.

70%

30.8.2012, 20:41

Puls

Puls je dalším apokalyptickým románem, kde drtivou většinu lidí na planetě zasáhne podivný impuls skrz mobilní telefon. Malé procento těch, které se proměně na huhňavé zombie vyhne, je převážně starší generace, která mobily nepoužívá. King úplně netypicky vynechává obvyklou stostránkovou omáčku ve formě charakteristik postav a okolních popisů. Dostáváme tak do rukou naprosto plochý béčkový román, kde sice stříkají hektolitry krve a lidé umírají po stovkách, ale na čtenáře to nemá sebemenší citovou reakci. Hrstka "normálů", která se rozhodne pozabíjet "telefoňáky" (a jejichž příběhovou linii King jako jedinou sleduje), sice nevlastní ani jeden telefon, zato jsou to ti největší softwaroví machři, kteří jsou natolik technicky zdatní, aby si z mobilu sestrojili bombu a až s podivem přesně odhadovali chování telefonní rasy. Úsměvné také je, že se nedozvíme pointu příběhu. Na používání mobilu nemá román po dočtení žádný vliv. Bylo opravdu nutné po Temné věži psát tento brak?

30%

1.9.2011, 13:20

Lehký nadprůměr

Puls neni špatný román, to rozhodně ne. Jen zkrátka nedosahuje kvalit starších Kingových děl. Trošku mu chybí atmosféra a takový to napětí. Psychologie postav taky neni moc propracovaná a všechno tak nějak plyne a většinou bez náboje. Chvilku taky trvá se do knihy dostat, což je taky škoda. Nápad s mobilama neni špatnej, ale ne úplně dořešenej(co smsky, což ale tak neva. Nemusel bych to číst ještě jednou, každopádně film by z toho mohl být zajímavej. Otevřený konec se mi dost líbil nevadil mi a do značné míry mě překvapil, čekal jsem, že to bude opačně (nechci spoilerovat). Každopádně ale fajn román, který je lehce nadprůměrný, ale na KIngova nejlepší díla nemá.

70%

20.2.2011, 23:52

Mobil

Klasicky katastroficky scenar pribehu, ktory Vas zavedie do dna D. Kedsy dojde prostrednictvom mobilu k uvolneniu pulzu, ktory sposobi uplne vymazanie, zresetovanie ludskeho mozgu. Z kazdeho, kto ma mobil sa stane zakladnym pudom - zurivostou, ovladana bytost. Z Toma, Alice,Jonathan a Clay sa stane skupinka ludi, ktorej clenovia sa snazia prezit, dostat sa mimo vplyvu mobilnych BTS-iek, buniek a cestov nicia krdle mobilakov. stane sa znich partia vynimocnych - nedotknutelnych. Skoda len ze, Alica, cestou umrie ... Ale je to priemerny pribeh, ktorych ja na svete uz mnoho, preto davam rovnako nizke ohodnotenie.

60%

24.3.2010, 16:00

trošku slabšie

No takže musím povedať, že toto je naozaj slabšie dielo. Začiatok to má veľmi rychlý a na prvú mŕtvolu tu nemusíte čakať 250 strán ale je hneď na prvej. King sa tu veľmi neobťažuje rozpísať hĺbku jednotlivých postáv a radšej ich nechá prechádzať z jedného bodu do druhého. Takže napínavé chvíle,ktoré vtiahnu do deja striedajú tie nudné a tých je podľa mňa viac. Radšej to mal napísať ako poviedku a nie ako román /i keď nieje veľmi dlhý/. Koniec je typický kingovský a ako to dopadne je vlastne na Vás a vašej fantázii. Túto knihu beriem ako oddychovku pred Duma Key a doporučujem tím,ktorí s Kráľom začínajú. Za mňa 50%.

50%

Ján Hrušovský
2.11.2009, 20:14

Prognóza budoucnosti..?

V knize Pulz nás Stephen King opět upozorňuje na jeden z problémů moderní doby - to jest závislost na mobilních telefonech. Musím se přiznat, že po přečtení knihy jsem na svůj mobilní telefon získala úplně jiný pohled. Není to tak, že bych ho zamykala doma do šuplíku a při každém zazvonění prchala v panické hrůze :o) ale uvědomila jsem si, jak velkou roli hraje takováto malá věcička v našich životech. Myslím, že kdyby se v našem městě stalo to o čem pojednává román Puls, mohli bysme ho rovnou přejmenovat na "Město žijících mrtvých". Normální by zůstala tak akorát má teta, která je neustále bez kreditu :o) Ale abych tuto knihu nějak zhodnotila - patří k mým méně oblíbeným, ale i tak klobouk dolů!

70%

Atretanka
18.2.2009, 14:26

moje prve stretnutie so SK

Som studentom filmovej skoly a kniha CELL - u nas vysla pod nazvom MOBIL - sa mi dostala do ruk ako vianocny darcek. Studujem v BB (mrtve mesto) a teda som mal mnoho casu na citanie. Som strasny detailista, a preto mi Kingov styl velmi sedi... Stale do nas hucia "je potrebne dokladne premysliet postavu" - a King to zvlada bravurne... K jednoduchemu vyjadrovaniu priklada skrytu symboliku, ktoru mozno vacsina ludi prehliadne, no skusenejsi citatel si ju vsimne. Fascinovali ma jeho nenutene "funny-pasaze", ktore boli prijemnym odlahcenim pred dalsim sokom. A vety typu "tak sa drzali za ruky vedla solnicky a korenicky na malom kuchynskom stole" ma fakt dostavali... Pri citani knihy a jedenkrat po docitani som mal zle sny s mobilovymi blaznami - ja zle sny milujem lebo mi niekedy prinasaju namety, takze SK dakujem! :)

80%

Rocky
2.7.2008, 15:02

Jelikož jsem před touto knihou četla Srdce v atlantidě, které mě zklamalo, tak jsem měla obavu, aby mě Stephen King nezklamal i dalším jeho dílem. Jaké však bylo mé překvapení - oproti velmi rozvláčeném Srdci v atlantidě mě kniha vtáhla do děje po přečtení první stránky a dál už se četla sama. Líbil se mi rychlý začátek, žádná omáčka okolo. Postavy byly opět dobře vykreslené. Samozřejmě mě při čtení napadlo, že chce King vytřískat na popularitě různých Zombie hororů. Strach jsem měla hlavně při popisech startu Pulsu, kdy telefoňáci vraždili všechno, co se pohybovalo. Ovšem nápad s teroristickým útokem pomocí mobilů, který to vše způsobil, levitace, telepatie - to vše je velmi nápadité. Závěr přišel v pravou chvíli a dává prostor lidské představivosti.

80%

Pavlína Příkazská
3.2.2008, 20:52

srovnání

Jelikož jsem před přečtením Pulsu dočetla knihu Svědectví, musela jsem, ač nerada, dělat jakási srovnání týkajícího se obou konců lidské civilizace, popsaných v těchto knihách. Je pravda, že Puls je velmi čtivý a četl se lépe, než Svědectví, ale co se týče děje, postav nebo strachu, Svědectví vede. Ovšem je pravda, že málokdo by přišel na nápad skončit s lidmi pomocí mobilních telefonů. Také mě trochu mrzelo, že vlastně ani nevím, jak hlavní postava skončí a co se s ní bude dál dít.

50%

Sharon
30.12.2007, 15:09

Connecting people

Novější z románů Stephena Kinga se odehrává v naší moderní době a hlavní role se ujímá věc, bez které se drtivá většina z nás neobejde, je to mobilní telefon. Příběh vypráví o viru zvaném Puls, který kdosi šíří právě prostřednictvím mobilů a z lidí, kteří ho použijí se stává jakási nová rasa, s nadpřirozenými schopnostmi. A proti nim stojí velmi malé procento těch kdo mobil nepoužili. King zde vytvořil své 11. září, místo letadel však použil telefon. Co uděláte vy, když kolem vás začnou lidé šílet, já volám blízkým...

90%

27.10.2007, 17:01

Puls

Civilizace sklouzla po krvavé stopě…Takto začíná nový román Stephena Kinga.Říká se,že patří mezi jeho horší díla.S tím si dovolím souhlasit.Není to sice nejhorší román,ale King v něm nenahání čtenářům hrůzu ani to staré známé mrazení v zádech.Atmosféra románu také nic moc.Skoro na každé stránce se brečí.A příběh? Tajemný impuls,který se začal šířit mobilními telefony,udělá z obyčejných lidí monstra.Hlavní hrdina pátrá po svém synovi,ze kterého se ale také stalo monstrum a tak nezbývá hrdinovi nic než doufat. Příběh je stále u hlavních postav,které putují společně.Nikdy nevybočuje. Největší chybou ale zůstává,že King v tomto románu nedokázal rozvést charakteristiku postav.To všechny fanoušky Stephena Kinga tak rozčiluje. Námět dobrý,ale provedení a příběh vázne. King nejspíš už opravdu stárne. Všichni doufají,že Puls byl poslední horší knihou tohoto jinak skvělého autora. Já jsem na Puls neměl tolik času,takže jsem se do něho nemohl ani pořádně vžít.Za polovinou románu už to bylo lepší,ale stále musím tvrdit,že King napsal lepší knihy. Pro milovníky krve dobré čtení. Pro zaryté příznivce Kinga povinnost Puls dočíst. Pro ostatní:NUDA! V knize není snad nic,co by ostatní mohlo zaujmout.A to skutečně nepřeháním. Z těchto a mnoha dalších důvodů doufám,že se King opět vrátí ke svému starému stylu psaní,který všichni tolik milují.

50%

25.10.2007, 11:05

halooooo

tak trochu jsem čekala víc...možná to dlouhé čekání na novinku mě až příliš naladilo, že pak přišlo malé rozčarování. nesrovnávala bych ji se svědectvím v malém, ale mají spoustu společného. nápad s vražednými mobily má něco do sebe a příběh těch pár lidiček, co zrovna neměli telefon, vás určitě chytí celkem rychle, ale snad právě to čekání, jak se to vyvine dál, kazí výsledek. cesta k poslednímu soudu konaném bandou divně nemyslících tvorů (lidí) zmutovaných špatných signálem má své slabiny, návrat k ději vlastně řídí vyšinutý chlap v červené mikině. zhltnout se dá román celkem rychle, a třeba film by z toho nemusel být špatný, jen myslím, že king umí apokalypty líp :o)

70%

11.10.2007, 18:01

Každopádně překvapil

Tenhle románek, jinak to z hlediska skromného obsahu nehodlám nazývat, není klasickou Kingovou hrůzostřašností. Nevyniká ani dostatečnou čtivostí jeho dřívějších děl. Rozhodně patří do toho horšího šuplíku. Doufám, že v něm King už nic podobného nemá. I když nutno dodat, že se na něj dá dívat z různých hledisek. Atmosféra není nic moc, nikde žádné tajemno. Jediným tajemstvím je, kdo a proč odvysílal do éteru ten podivný signál. Jinak je to jen boj. Boj o holý život, kde jde jen o to, kdo z koho. Byl-li tohle ale Kingův záměr, pak se mu to povedlo na jedničku. Zřejmě si chtěl odpočinout od nadpřirozeného mrazení a vyřádit se v jatkách neskutečného rozsahu. Upustit páru. Proč ne? Ovšem mě osobně to na první pohled moc nenadchlo. Připadal jsem si spíš jako ve filmu „Úsvit mrtvých“. Na druhý pohled jsem se na toto dílo začal dívat z právě zmíněného hlediska. Beru ho jako příběh, kde banda jedné rasy masí tu druhou a snaží se zachovat si v moři střev a rozervaného masa normální život. Nic víc. Žádné srovnávání třeba s Prokletím Salemu, nic takového. Je to prostě další Kingova tvář, i když si o ní může každý myslet co chce. Tak ať si to myslí a dívá se do té, která se mu líbí víc. Ještěže jich má tolik. Postavy nejsou propracované. Čtenář nějak ne a ne k nim dostatečně přilnout. Rozhodně za to může krátký rozsah a nedostatek informací o jejich dřívějším životě a aktuálních hlubších emocích. Putování hrdinů je místy poněkud krkolomně natahováno a zbytečně nudí. Stejně jako neustálý pláč každého z nich. To se dá sice s trochou ohledů k právě probíhající světové devastaci pochopit, ale nedá se tomu věřit. Chtělo to někde asi víc přitlačit na pilu, aby vynikla beznadějnost situace. Pokud jde o myšlenku, je na jedné straně otřepaná (hrstka normálních lidí proti většině bláznů či zombíků), na druhé straně kouzelná. Nevíte totiž, kdo za vším stojí a jestli se to děje úplně všude. Jestli se třeba nedá dojít do míst, kde je život normální. Nejtvrdším pádem ze schodů je pro příznivce starého dobrého Kinga fakt, že v Pulsu chybí mrazení. Naprosto. Nikde dokonce ani kapka napětí. Takhle si horor nebo thriller nepředstavuji. Snad akční řežbu. I přes uvedené nedostatky je Puls (z jistého úhlu pohledu) vcelku povedený. Nakonec se jím prokoušete, protože pořád doufáte v nějaké rozumné vysvětlení celé události. Konec se však nese v katastrofickém duchu a je jen na vás a vašem stupni optimismu či pesimismu, jak si ho domyslíte. Na pár dní pak máte o čem přemýšlet. Příznivci krve nicméně neváhejte. Užijete si.

80%

Miroslav Pavliš
26.8.2007, 18:42

Už jsou to asi 2 měsíce co jsem tuto knihu dočetla musím říct, že mi to dalo dost práce prokousat se jí až nakonec. Ještě jsem moc jeho knih nepřečetla, ale chvílemi mi připadalo, že jsme se spletla a čtu knihu uplně někoho jiného. Marně jsem čekala, kdy se začnu bát, popř. mít větší strach o postavy. Knížka ve většině pasáží spíš připomínla námět na B možná ještě horší horor.

40%

Gorra
14.7.2007, 22:08

bohužel

Touto knihou mistr King opět bohužel ukázal, že jeho nová tvorba se s jeho starou nedá vůbec srovnávat... Hlavním problémem pulsu (nebo alespoň to, co mě zklamalo nejdřív) je podle mě už neoriginálnost samotného námětu (konec světa se zombies tu už byl hodněkrát a u Kinga, který měl kdysi nápady vskutku osobité, to zamrzí - ani jeho způsob podání tématu není nic zvláštního). Příběh je celkem jednoduchý, což sice nevadí, ale on není podle mě ani zajímavý. Zhruba v půlce jsem už celkem váhal, zda knihu vůbec dočíst (což jsem zatím u Kinga udělal jenom jednou - při Strážcích zákona). I tak je i v této knize je pár pasáží, které za přečtení stojí. Vždycky jsem měl u Kinga rád propracovanost postav, ale toho se zde také moc nedočkáte. Brečí se skoro ob stránku, ale emocionální účinek žádný, spíš to působí kýčovitě (což je něco, co bych u Kinga nikdy nečekal). O atmosféře podobné jako té, co člověka obklopuje při čtení např. Dlouhého pochodu, Noční směny, Těla nebo jiných, si taky můžete nechat zdát. Nevím jestli to je jenom můj pocit, ale podle mého názoru za některé tyto problémy může i český překlad, který mi přišel trošku slabší... tím však nechci všechny nedostatky svalovat na hlavu paní překladatelky, tuto knihu by nedokázal zachránit překlad ani Davida Petrů nebo jiných... Co se týče otevřenosti konce... jsem rád, že tuto knihu King zakončil zrovna takto... ale oproti zmiňovanému geniálnímu konci v Dlouhém pochodu stojí o deset pater níže... Jsem celkem zvědavý na avizovaný film podle této knihy. Když vezmeme v úvahu, že velká část Kingových děl (i těch mnohem lepších) neskončila nejlépe, tak potěš pánbůh... Moje recenze asi působí dost negativně, ale je to jenom reakce fanouška, podle kterého bylo Srdce v Atlantidě poslední opravdu kvalitní Kingovou knihou... pokud se vám líbila Pavučina snů nebo Z Buicku 8, myslím, že by se vám mohl líbit i Puls.

30%

29.6.2007, 13:00

Puls --- NE FO

Puls je posledni kniha, kterou jsem od Mistra Kinga cetl. Je to uz cca 2 mesice co jsem ji docetl ale dej byl tak zajimavy ze se k ni v myslenkach obcas vracim .... vize ze jednou v nasem pretechnizovanem svete nejaky silenec neco podobneho vymisli je docela odstrasujici (Julesu Verneovi se v jeho dobe taky vymivali ze jsou veci o kteryhc pise nemozne!). Cesta hlavniho hrdiny je narocna a plna akce, nasili, telepatie, horor a fikce ..... akorat mi prisla kniha trosku kratsi nez by si podle mich meritek zaslouzila .... z deje Vam byt to ma byt rencenze moc neprozradim at se mate na co TESIT :-)))))

60%

16.4.2007, 21:29

Civilizace sklouzla po krvavé stopě do dalšího období temna, což možná někoho nepřekvapí, ale stalo se to takovou rychlostí, jakou nepředvídali ani největší škarohlídi mezi futurology. Bylo 1. října, Bůh dlel na nebesích, burza prosperovala a většina letadel létala načas. Za čtrnáct dní však nebe opět patřilo ptákům a bursa se stala vzpomínkou. Příčinou zkázy je jakýsi jev, kterému se začne říkat Puls, a ten se šíří mobilním telefonem. Několik zoufalců, kteří přežili, se najednou ocitne v černočerném civilizačním temnu, plném násilí a chaosu. Kdekdo má mobil. A kdo ho nemá? Nový strhující román Stephena Kinga nejenže pokládá zásadní otázku: „A teď už mě slyšíte?" Rovněž na ni brutálně odpovídá

100%

7.4.2007, 21:58

Mohlo to být lepší

„On snad začal opět fetovat.“ Tak na tom se po přečtení prvních stran knihy „Puls“ s úsměvem na tváři shodla většina kingomanů z mého okolí. Toto tvrzení je založené na faktu, že King fetující a chlastající psal jinak (krvavěji a geniálněji), než když přešel do režimu abstinence. Mnoho jeho fandů je dnes rozděleno na dva názorové proudy, a to, že král hororů, který do začátku 90. let minulého století dle vlastních slov nebyl nikdy střízlivý více než 4 – 5 hodin denně, psal jinak, než když pak s touto závislostí začal bojovat. Prostě mnoho čtenářů si myslí, že nadrátovaný King dokázal naše noční můry převést na papír působivěji než King střízlivý. Z toho důvodu mne prvních pár stránek z knihy „Puls“ přivedlo k názoru, že král hororů si možná opět našel cestu ke starým kamarádům. Už od prvních kapitol se na nás vyvalí celé sudy krve a šílenství. Lidstvo je zdecimováno během pár dní jevem zvaným Puls. Jevem, který šíří mobilní sítě a kde každý příjemce signálu ztratí v sobě poslední kousky inteligence a lidství a změní se ve vraždící zvíře. Tím vším nás od prvních chvil provází hlavní hrdina příběhu, mladý výtvarník Clayton Riddell, který v Bostonu právě uzavřel životní smlouvu s komiksovým vydavatelstvím. Jeho štěstí ale trvalo jen do oné odpolední minuty, kdy ve frontě na zmrzlinu před ním stojící slečna po zvednutí mobilního telefonu vlastními zuby roztrhala krk ženě před sebou, než ho napadl muž s kuchyňským nožem, než se auta stala zbraní na čtyřech kolech, z nebe nad Bostonem začala padat letadla a policisté pro zachování lidskosti začali vystřelovat mozky všem, kdo nevypadali normálně… Většina čtenářů se hned po přečtení anotace shodla na tom, že King vytvořil variaci na svůj vrcholný román „Svědectví“, jen místo vojensky upraveného smrtícího viru chřipky teď pro zničení lidstva stvořil technologicky důmyslnější smrtící mobilní signál. Použil při tom ale trochu odlišný styl. Zatímco „Svědectví“ je komplexně vystavěný příběh popisující apokalypsu světa detailně ve všech krocích, „Puls“ nám přestavuje pouze jednostranný příběh tří lidí (Claye, Toma a Alice), kteří se vyhnuli signálu a jsou po zkáze Bostonu na cestě na sever do New Hampshiru a Maine. A takto skoupý je King nejen u místa a děje, ale hlavně u charakteristiky jednotlivých postav. Jedním z nejdůležitějších prvků Kingovy stavby příběhu bývá pro navození větší hrůzy právě mistrná charakteristika postav. Jeho snaha o co nejdůvěrnější přiblížení hrdiny nám, čtenářům, abychom později ještě emocionálněji prožívali jeho zkázu. Zde nic takového není. Touto strohostí se vyznačuje většina knihy. Čtenář neví mimo okolí našich hrdinů nic o tom, co se děje, nezjistí nic o původci signálů ani o jeho motivaci, proč se „zombie“ shlukují do hejn, proč telepaticky ovládají přenosné CD přehrávače atd. Pro tuto stavbu příběhu bych snad uvažoval, že „Puls“ měl být vydaný jako dílo z dílny Richarda Bachmana. Krátké, úderné, krvavé a brutální. Pro mnohé má tato strohost své opodstatnění a vidí v ní genialitu. Já osobně ztotožnění se s postavami postrádám. Příběh na mne působil jako vysílání CNN z válečné zóny. Mnoho krve a brutality, ale pocit zúčastněného děsu a beznaděje ve mně nevzbuzoval. Připadal jsem si tak trochu ošizený, jako majitel nového červeného ferrari, který ale zjistí, že pod blýskavou karmínovou červení se skrývá motor z fabie. Myslím proto, že potenciál daný příběhem King nevyužil ani z poloviny.

50%

19.2.2007, 10:10

Moc dobré

Kniha se čte opravdu skvěle, jedním dechem, jako prakticky všechno od Kinga. Také to, že se hned od začátku něco děje - a to pořádně přispívá k čtivosti. Jedinou malou výtku mám k malé propracovanosti některých postav - aspoň já jsem měl tento dojem. Celkové ale opravdu super kniha!

90%

Jiří Zatloukal
26.1.2007, 13:20

vynikajici

TAK TENTO ROMAN NEMA CHYBU!!! JA JAKOZTO MOBILNI MANIAK JSEM SE POMALU ZACINAL BAT TELEFONICH HOVORU,PROTOZE CO KDYBY....-) NE OPRAVDU MNE TO CHYTLO A KNIHU JSEM PRECETL DO DRUHEHO DNE-BOHUZEL PRO MNE,PROTOZE UZ JSEM NEMEL CO CIST:-) NO SNAD VYJDE BRZY OPET NECO ZAJIMAVEHO A STEJNE DOBREHO. HEZKY DEN PETR

100%

25.1.2007, 17:57

PULSE

Tak jsem to dočetl a můžu říct, že jsem nadšen. Možná je to tím, že můj půst po Mistrovi byl velký, ale to si nemyslím. Už ten začátek knihy, kde se s tim Stephen teda vůbec nemazlí, je úžasný. S tím, že postavy nejsou zas až tak propracovány, jak už tady někdo přede mnou zmínil, si dovolím nesouhlasit. Např malý Jordan je skvělý a Otrhanec, mimochodem můj favorit, jakbysmet. Nebudu se tady rozepisovat o ději, protože to nemám rád. Jak tady nějaký(á) kolega, či kolegyně napověděl(a), že Clay kluka nenašel, nevím jak se na to přišlo, ikdyž záleží z jakého úhlu pohledu to je vnímáno. Každopádně konec je tak jak má být, každý ať si vezme co chce. Radši končím, bo jsem se nějak rozkecal:-) a napovídám. Knihu samozřejmě vřele doporučuju. P.S.: Nesrovnávejte pořád nové díla z "To" apod., je to ptákovina. Každý má "vrchol" jenom jednou, což "To" bezesporu je.

90%

pavel bambas
16.1.2007, 17:40

Pulz - rozporuplnost

Takže co říci o Pulsu? Mé názory na knihu jsou stále velmi rozporuplné. Rozum mi jednoduše říká, že kniha zdaleka nedosahuje kvalit nejlepších Kingových prací, jako To, Nezbytné věci, Zelená míle a série Temná věž. Uvědomuji si že postavy jsou velmi prosté, často jednají příliš strojově. Avšak kniha není zas tak špatná, například Tommyknockeři mě bavili o něco méně. Ale když se podívám zpět musím říct jednu větu: "Kniha mě chytla". Stěží jsem od ní odcházel a prožíval jsem úmrtí postav (i když nejsou příliš propracované). Docela si protiřečím, že? Základní nápad je originální. Zombící jsou zde představeni v "novém kabátě". Rovněž scény destrukce a úpadku jsou sugestivně vykresleny (bohužel zatím nemohu porovnat se Svědectvím (právě rozčítám The Stand The Complete and Uncut Edition)). Konec knihy byl trochu zvláštní a příliš otevřený. Propojení s Temnou věží je mnoho. Už jenom hlavní hrdina píše komiks Temný poutník ( hmm, asi víte že se připravuje komiks Temná věž z Rolandova mládí?),hlavní hrdina je jakýsi kovboj atd. No stačí domyslet... Ale zpátky k Pulzu. Jak ho zhodnotit? No do první desítky patřit nebude, ale stále je lepší než spousta braků co se dnes píše. Kniha vtáhne do děje. Rozmýšlím se dlouho... 60% je pro mne průměr, 80% dobrá kniha. Volím tedy 70%. K dokonalosti ji stále cosi chybí...

70%

David Černín
11.1.2007, 23:23

Cell

Ať si každý říká co chce, Puls je u mne knihou číslo dva (hned po To), děj je klasicky jednoduchý - přežít a nalézt straceného syna. Ovšem kouzlo tohoto příběhu tkví v nemožnosti syna nalézt, což se na konci stane. Bohužel. Zároveň se tento zombie horor vymiká všemu, co jsme doposud vyděli, nebo slyšeli. Kosení mrtvých rotačákem po stovkách, věčný instinkt žraní lidského masa, a rozkládání nemrtvých přímo před očima, na to zapomeňte. Zde, nejenže jsou zombie živé a inteligentní, ale mají nadpřirozené schopnosti, díky nimž jsou vždy o krok kupředu. Určitě to pro někoho bude důvod knihu s odporem zahodit a zapomenout na ni, můj názor ovšem říká opak. Kniha, nejen že je poutavě a jednoduše (třeba co se mobilu týče) vyprávěna, ale také (stejně jako ve Svědectví) provádí člověka postapokaliptickým světem a využívá toho základního, co se člověka týče: že využíváme pouhopohých několik procent mozku. Tuto knihu jsem přečetl během pár dnů. A co je ještě důležitější, dokázala mi, že se Stephen King do svého starého já, dokáže opět vnést. A to mi nyní nikdo nevymluví. Jediný mínus bych připočet konci knihy, ale jinak je to super, je to Cell.

100%

Ondřej Bezouška
11.1.2007, 12:52

Nemastne neslane

Puls začína zostra a to rovno v čase Pulzu. Žiaden obvyklí puding v popise postáv a miest apd. Jasne sa pritom ukazuje západné myslenie. O tom že sú celé kontinenty bez mobilov nebudem polemizovať.SK je pomerne slaby co sa techniky ako takej tyka (vid napr Running man)a je to aj vidiet.Mne ako technokratovi to trochu vadi. Porovnavat momentalne neporovnatelne to jest PC a mozog a zalozit na tom dej sa skôr hodi ku krvavej ale technicky naivnej Kulhankovej sage Cesta Krve. Rovnako som mal pocit, že dej je už na konci až veľmi jednoduchý ,trochu rozpadnutý a nemenej predvídateľný.O niekdajšej bravúrnosti pitvania ľudskej duše ńemôže byť reč.Žiadne prekvapivé zvraty. Keby to bol film poviem aj ,žiadna výrazná postava. Ostatne pochybujem,že človek "civilizovaný" t.j. makký,slabýatď... by sa len tak ľahko prepol do combat módu. Teda ak sa nejedná napr o vojaka, či záchranára atď. Vraziť len tak do niekoho kudlu nie je tak úplne bežné. Žiadna panika,Šok, psychóza nič. Iba jedno 15 ročné dievča čo zabije matku sa potrebuje raz prespať o-( Majster evidentne pracuje z naučenými postupmi a proste posúva lego kocky tak aby zapadali. Začiatok pripomína dobre rozohratú partiu šachu, stred pomaly graduje a brzda na pomyselnom naklaďáku idúcom s kopca sa uvolňuje. Prv než by sa to však naplno rútilo dolu a ja by som obracal stránky rýchlosťou Čísla 5, zisťujem ,že náklaďák je vlastne bycikel..... Záverečný veľký boj je krátky,bez najmenšieho zádrhelu, a nanešťastie aj originality. Jediné ,žo trochu vzbudilo iskierku záujmu je onen záhadný mobil. TRochu málo... Som možno pritvrdý lebo ide práve o SK. Od masjtra čakám proste vždy niečo nadštandardné a to má asi vplyv aj na môj úsudok. Ale tak ako po rokoch nezabudnem napr na Putujúceho Jacka či Rolanda tak do roka nebudem mať páru o čom toto vlastne bolo....

40%

5.1.2007, 16:15

Ne-Fo

Pro začátek bych chtěl uvést, že Stephen King svůj úkol splnil a já počínaje tímto dnem končím nebo alespoň značně omezím volání z mobilních telefonů. SMS zprávy budou muset stačit :)... PULS trochu připomíná klasické zombie horory, které s takovou oblibou točí Kingův dobrý kamarád George A. Romero, jemuž je kniha také věnována. Obraz chaosu a destrukce společnosti se Kingovy povedl znovu dokonale (lidskou společnost ničí ve svých románech poměrně často;) a o zajímavé nápady tady taky není nouze. Postupná změna v chování "telefonních lidí" je dostatečně zajímavá, aby vás nutila hltat stránku za stránkou. Celkový děj trochu připomíná Válku světů (spíše film od Spielberga než knihu od Wellse) jen ti mimozemšťani jsou nahrazeni telefonními šílenci. Co se týká propojení s Temnou věží, nu řekněme, že jich je tam celkem dost. S knihou jsem jinak spokojen i když mi celkový dojem kazila jakási přílišná jednoduchost a velice neuspokojivé konečné vysvětlení fenoménu jménem Puls.

80%

19.12.2006, 22:35

25 recenzí