Černočerná tmaRecenze
Děsivé povídky

Soubor čtyř povídek v mnohém připomíná starého Kinga z vrcholné formy. Třeba první povídka 1922 je naprosto super, děsivá a fyzická podobně jako nejvrcholnější díla SK. Naturalistické popisky vraždy a následná hluboká psychologická sonda byly naprosto famózní (90%). Velký řidič je trochu krok zpátky a nějak extra mě nezaujal. Ano, popis znásilnění je super, ale tak nějak tomu celkově něco chybělo a zkrátka mi to přišlo slabší (60%). Prodlužování času je výborná povídka s mrazivým poselstvím o tom, že v každém z nás je kus pěkného hajzla. Bylo to krátké, úderné, sice malinko vykrádačka Nezbytných věcí, ale to nevadilo. Druhá nejlepší povídka (80%). Dobré manželství je taktéž výborné a poměrně originální. King se tady nezapře a nechá hrdinku projít soukromým peklem a všechno to napíše efektně a úderně. Závěr se stárnoucím policistou byl naprosto úchvatný. Nemám větších výtek (80%).

80%

3.6.2012, 23:00

povídky

Chtěla jsem dát jen 80, jelikož mě strašně nebavila povídka Velký řidič. Přišlo mi to nudné, nebála jsem se a přála jsem si každou chvílí, ať to skončí. Bohužel mám pocit, že to byla nejdelší povídka?! Moc se mi ale líbila povídka 1922, kterou jsem dokonce četla dvakrát. Přímo skvěle a nechutně popsaná vražda to ještě vylepšila.

90%

Michaela Komlošová
7.3.2012, 18:55

Temnota bez hvězd...

První příběh mě moc nechytl. Nemám moc rád, když se Steve babrá v minulosti a i přes to mu nejde upřít jistý půvab. Druhý příběh o ženě, která vezme spravedlnost do svých rukou, už má tu správnou atmosféru. Schizofrenické průpovídky s navigací nebo kocourem všechno krásně oživují. Za naprostý vrchol považuji povídku PRODLUŽOVÁNÍ ČASU, kde King jednoduchý nápad vytěžil na maximum, závěr je pak dokonalým odrazem dnešní společnosti a na tváři mi vykouzlil pobavený úšklebek. Čtvrtý příběh o další ženě, která se chopí spravedlnosti, mi připoměl seriál DEXTER. Otázka co kdyby Rita zjistila, že... nebo libovolná manželka sériového vraha. Perfektní vykreslení postav je u Stephena samozřejmostí, ale tady jde o ukázkovou věc. Krásná práce.

80%

24.12.2011, 22:52