povídkyKNIHY

Chtěla jsem dát jen 80, jelikož mě strašně nebavila povídka Velký řidič. Přišlo mi to nudné, nebála jsem se a přála jsem si každou chvílí, ať to skončí. Bohužel mám pocit, že to byla nejdelší povídka?! Moc se mi ale líbila povídka 1922, kterou jsem dokonce četla dvakrát. Přímo skvěle a nechutně popsaná vražda to ještě vylepšila.

90%

Michaela Komlošová
7.3.2012, 18:55
Kniha Černočerná tma
To je vrchol, aleKNIHY

S Kingem jsem se seznámil, jakoby mimoděk, při zhlédnutí Osvícení, takže skvělí Kubrick a Nicholson mě k němu vlastně přivedli. Logicky jsem si opatřil román a s "hrůzou" zjistil, že je ještě lepší než film. Takže k To jsem přistupoval již s velkým očekáváním. Byl to úžasný zážitek a od té doby jsem přečetl snad všechno co napsal. Těším se na každý nový přírůstek do knihovny, ale už mě nic tak nenadchlo jako TO. Nejblíže k extatice byla četba Srdcí v Atlantidě, i když se v ní odvolává na Temnou věž, ke které jsem stále ještě nenašel cestu. Nechci It!, tenhle kultovní kus, nějak podrobně rozebírat, to tady učinili mnozí, jen bych vyzdvihl mistrovský popis psychologie postav a jejich vzájemných vztahů. Pro mě je King v tomto ohledu nedostižný! Dějová kostra nebývá zdaleka tak poutavá jako právě tahle lahodná "vata." To je ostatně patrné i z filmů, podle jeho předloh natočených, které zdaleka nejsou tak úspěšné. Soudím, že je to proto, že filmy sledují právě a především onu kostru, ale na plátno nedokáží (nemohou) přenést ten vnitří svět hrdinů, případně spisovatelem použitá barvitá adjektiva. Jsem přesvědčen, že právě v tomto románě dovedl vzájemnou interakci postav k dokonalosti. Na pozadí vcelku nepříliš vynalézavého příběhu rozehrál ohromnou paletu bratrských, rodičovských, partnerských, (ne)přátelských, a vůbec mezilidských, mikropříběhů. Člověk si posteskne: "Vždyť tohle znám! Proč já něco takového nedokážu vyjádřit!" Omlouvám se fanouškům za tu nevynalézavost, ale je to můj subjektivní dojem, přičemž si jsem vědom o jaký žánr jde. Je to ale chyba samotného mistra, :-)) on totiž žánr hororu přivedl k dokonalosti a člověk ho bere jako PANA spisovatele - pak hledá mouchy i tam, kde nejsou. Jinak bych rád poděkoval lidem na tomhle webu, že dali dohromady fandy a umožňují jim vyřádit se.

90%

7.3.2012, 17:09
Kniha To
SkvěléKNIHY

Má druhá nejoblíbenější knížka, hned po TO. Vždy, když si půjčím nebo koupím Kingovu knížku očekávám, že se budu hodně bát, bude tam nějaká zápletka, další várka zajímavých postav a samozřejmě nějaká ta vražda. Všechno se mi dostalo, takže já nemůžu hodnotit jinak než sto procenty. Začátek mě sice moc nebavil (samozřejmě se to teprve rozjíždělo), ale to všechno napravily další stránky z této velmi povedené knížky.

100%

Michaela Komlošová
6.3.2012, 21:18
Kniha Pytel kostí
NepopsatelnéKNIHY

TO byla první knížka, kteoru jsem od Kiga přečetla. Musím dodat, že i po několika další přečtených knížek od tohoto skvělého autora nebyla žádná lepší. Prostě ten promyšlený děj neměl chybu. Chvíli jsem v tom měla guláš, než jsem si všimla, že se střídají dva letopočty. Pak už mi všechno dávalo smysl a já jsem měla každý den stále větší potíže přestat číst. I přes těch tisíc stránek, které kniha obsahuje, jsem si chvílemi přála, aby to bylo delší. Aby to neskončilo.. King mě prostě tak vtáhnul do děje a já měla strašně divný pocit.. Hlavně potom co to skončilo.. Jako by mi ty malé děti a následně dospělí lidé chyběli. Dočetla jsem to asi před rokem a půl. Jenže tento geniální příběh mi tak utkvěl v hlavně a příjde mi, že jsem to dočetla teprve včera. No.. asi si to přečtu znovu.. tohle mistrovké dílo.

100%

Michaela Komlošová
6.3.2012, 20:58
Kniha To
slabší povídkyKNIHY

Za soumraku je zajímavá sbírka povídek, které mi ale ne tak úplně sedly. Nejméně se mi líbila Willa, kterou jsem asi tak úplně nepochopil. Poměrně slabší je i Maturitní odpoledne, které je asi příliš krátké a nějak mě nezaujalo svým tématem. Utíkej, Káčo, utíkej je moc fajn povídka, kde se mistr sice trochu opakuje, ale pořád je to nadprůměrné. Harveyho sen se mi docela líbil, krátké, výstižné a správně děsivé, každému se tohle někdy asi stalo. Odpočívadlo je taktéž zajímavé, ale ne tak strhující, jak by bylo třeba.Přesto docela fajn, ale na mistra obyčejné. Rotoped a Pekelný kocour jsou typicky kingovská témata, která nikdo jiný neumí. Ty se četly moc dobře a byly zajímavé i nápadem. Věci, které po nich zůstaly, jsou hodně osobní a úplně jsem chápal, proč tahle povídka vznikla. Kvalita je opět vysoká, ale není tu nic typicky děsivého. Ayana a Předplatné patří k průměru, jednou se to přečte a už člověk nemá moc chutí se k tomu vrátit znovu. Vrcholem knihy jsou povídky N., Němý a V úzkých, které jsou naprosto dokonalé, černohumorné a zároveň mrazivé přesně tak, jak to od Kinga máme rádi. Celkově vzato jde o sbírku víceméně vydařených povídek, které ale nepatří k tomu nejlepšímu, co kdy King napsal. Těch vyloženě slabých je tu ale hodně málo.

70%

20.2.2012, 23:29
Kniha Za soumraku