Špekoun vs. cikáni...KNIHY

Výživný příběh v klasickém Bachmanovském stylu. Haleck je ten typický zmetek, který díky svému postavení ze všeho vyklouzne a rozhodně ho nebudete mít rádi. Budete s ním soucítit, ale rádi ho mít nebudete. V celém příběhu není jediná kladná postava, všichni jsou tu svině, někteří jsou zfetovaní, někteří nalití a hlavně jsou to pokrytci (hojná to lidská vlasnost). Steve tu nahodil pár odkazů na sebe a možná to ho stálo pseudonym (nebo myslíte, že se ho chtěl zbavit a nechali tu drobky, které onoho pídila přivedly na stopu, myslíte, že jo?) ale jsou tu umístěné pěkně. Ginneliho promyšlená ofenzíva a skvělý konec nutí jít s hodnocením vysoko.

80%

22.5.2012, 00:18
Kniha Zhubni
RozpakyKNIHY

Možná jsem, vzhledem k délce díla, četl příliš nesoustředěně, ale s To to, podle mého názoru, nelze srovnávat ani zdaleka. Není tu v podstatě nic nového, spíš nadbytek, nepřeberné obrazy umírání, násilí páchané na dětech, ženách, starcích. Ty nejnižší lidské pudy popsané s gustem step by step. Neznáme zlo je opět nástrojem k vykreslení charakterů, ale tentokrát je herců více než je zdrávo, malých příběhů inflace, takže čtenář ztrácí přehled, tudíž nejednou postrádám hloubku charakterů, ne vždy jsou podány přesvědčivě, spíše jen načrtnuty. Silnou stránku tak vidím v odrazu současného „globalizovaného“ světa, kdy jednotlivec je nelítostně vláčen událostmi, aniž je může nějak ovlivnit, korigovat. Mikrosvěta pod kupolí (Jaký je rozdíl mezi kupolí a kopulí – co je správnější?) se zmocní bezohlednost a nelidskost, podporovaná figurkami bez zásad, které se potřebují přimknout k silným leč bezskrupulózním vůdcům, kterým ochotně slouží, jsou poslušnými vykonavateli jejich egoistických záměrů. King chtěl zřejmě ukázat bezvýchodnost řešení problémů v izolované komunitě, kdy dobro podléhá zlu, protože jeho nástroje jsou málo účinné. Nelze se proto divit tomu, že celý konflikt autor vyřeší vyhlazením téměř všeho živého, dobro se nestačí mobilizovat, sobecké zlo se vlastně samo zničí a do pekel s sebou vezme všechny. Že události „pod pokličkou“ se snadno mohou rozrůst do obludných (globálních) rozměrů? O tom nelze pochybovat. To je memento. Nicméně, trvám na názoru, že syrovosti a surovosti si v tomto případě King vychutnal do té míry, že základnímu poselství to u méně otrlých čtenářů bude na škodu.

60%

8.3.2012, 10:13
Kniha Pod kupolí
povídkyKNIHY

Chtěla jsem dát jen 80, jelikož mě strašně nebavila povídka Velký řidič. Přišlo mi to nudné, nebála jsem se a přála jsem si každou chvílí, ať to skončí. Bohužel mám pocit, že to byla nejdelší povídka?! Moc se mi ale líbila povídka 1922, kterou jsem dokonce četla dvakrát. Přímo skvěle a nechutně popsaná vražda to ještě vylepšila.

90%

Michaela Komlošová
7.3.2012, 18:55
Kniha Černočerná tma
To je vrchol, aleKNIHY

S Kingem jsem se seznámil, jakoby mimoděk, při zhlédnutí Osvícení, takže skvělí Kubrick a Nicholson mě k němu vlastně přivedli. Logicky jsem si opatřil román a s "hrůzou" zjistil, že je ještě lepší než film. Takže k To jsem přistupoval již s velkým očekáváním. Byl to úžasný zážitek a od té doby jsem přečetl snad všechno co napsal. Těším se na každý nový přírůstek do knihovny, ale už mě nic tak nenadchlo jako TO. Nejblíže k extatice byla četba Srdcí v Atlantidě, i když se v ní odvolává na Temnou věž, ke které jsem stále ještě nenašel cestu. Nechci It!, tenhle kultovní kus, nějak podrobně rozebírat, to tady učinili mnozí, jen bych vyzdvihl mistrovský popis psychologie postav a jejich vzájemných vztahů. Pro mě je King v tomto ohledu nedostižný! Dějová kostra nebývá zdaleka tak poutavá jako právě tahle lahodná "vata." To je ostatně patrné i z filmů, podle jeho předloh natočených, které zdaleka nejsou tak úspěšné. Soudím, že je to proto, že filmy sledují právě a především onu kostru, ale na plátno nedokáží (nemohou) přenést ten vnitří svět hrdinů, případně spisovatelem použitá barvitá adjektiva. Jsem přesvědčen, že právě v tomto románě dovedl vzájemnou interakci postav k dokonalosti. Na pozadí vcelku nepříliš vynalézavého příběhu rozehrál ohromnou paletu bratrských, rodičovských, partnerských, (ne)přátelských, a vůbec mezilidských, mikropříběhů. Člověk si posteskne: "Vždyť tohle znám! Proč já něco takového nedokážu vyjádřit!" Omlouvám se fanouškům za tu nevynalézavost, ale je to můj subjektivní dojem, přičemž si jsem vědom o jaký žánr jde. Je to ale chyba samotného mistra, :-)) on totiž žánr hororu přivedl k dokonalosti a člověk ho bere jako PANA spisovatele - pak hledá mouchy i tam, kde nejsou. Jinak bych rád poděkoval lidem na tomhle webu, že dali dohromady fandy a umožňují jim vyřádit se.

90%

7.3.2012, 17:09
Kniha To
SkvěléKNIHY

Má druhá nejoblíbenější knížka, hned po TO. Vždy, když si půjčím nebo koupím Kingovu knížku očekávám, že se budu hodně bát, bude tam nějaká zápletka, další várka zajímavých postav a samozřejmě nějaká ta vražda. Všechno se mi dostalo, takže já nemůžu hodnotit jinak než sto procenty. Začátek mě sice moc nebavil (samozřejmě se to teprve rozjíždělo), ale to všechno napravily další stránky z této velmi povedené knížky.

100%

Michaela Komlošová
6.3.2012, 21:18