NepopsatelnéKNIHY

TO byla první knížka, kteoru jsem od Kiga přečetla. Musím dodat, že i po několika další přečtených knížek od tohoto skvělého autora nebyla žádná lepší. Prostě ten promyšlený děj neměl chybu. Chvíli jsem v tom měla guláš, než jsem si všimla, že se střídají dva letopočty. Pak už mi všechno dávalo smysl a já jsem měla každý den stále větší potíže přestat číst. I přes těch tisíc stránek, které kniha obsahuje, jsem si chvílemi přála, aby to bylo delší. Aby to neskončilo.. King mě prostě tak vtáhnul do děje a já měla strašně divný pocit.. Hlavně potom co to skončilo.. Jako by mi ty malé děti a následně dospělí lidé chyběli. Dočetla jsem to asi před rokem a půl. Jenže tento geniální příběh mi tak utkvěl v hlavně a příjde mi, že jsem to dočetla teprve včera. No.. asi si to přečtu znovu.. tohle mistrovké dílo.

100%

Michaela Komlošová
6.3.2012, 20:58
Kniha To
slabší povídkyKNIHY

Za soumraku je zajímavá sbírka povídek, které mi ale ne tak úplně sedly. Nejméně se mi líbila Willa, kterou jsem asi tak úplně nepochopil. Poměrně slabší je i Maturitní odpoledne, které je asi příliš krátké a nějak mě nezaujalo svým tématem. Utíkej, Káčo, utíkej je moc fajn povídka, kde se mistr sice trochu opakuje, ale pořád je to nadprůměrné. Harveyho sen se mi docela líbil, krátké, výstižné a správně děsivé, každému se tohle někdy asi stalo. Odpočívadlo je taktéž zajímavé, ale ne tak strhující, jak by bylo třeba.Přesto docela fajn, ale na mistra obyčejné. Rotoped a Pekelný kocour jsou typicky kingovská témata, která nikdo jiný neumí. Ty se četly moc dobře a byly zajímavé i nápadem. Věci, které po nich zůstaly, jsou hodně osobní a úplně jsem chápal, proč tahle povídka vznikla. Kvalita je opět vysoká, ale není tu nic typicky děsivého. Ayana a Předplatné patří k průměru, jednou se to přečte a už člověk nemá moc chutí se k tomu vrátit znovu. Vrcholem knihy jsou povídky N., Němý a V úzkých, které jsou naprosto dokonalé, černohumorné a zároveň mrazivé přesně tak, jak to od Kinga máme rádi. Celkově vzato jde o sbírku víceméně vydařených povídek, které ale nepatří k tomu nejlepšímu, co kdy King napsal. Těch vyloženě slabých je tu ale hodně málo.

70%

20.2.2012, 23:29
Kniha Za soumraku
jako za starých časůKNIHY

Pod kupolí je román z nové doby, který připomíná starého dobrého Kinga. Strhující, s úžasně slizkými záporaky a propracovanými postavami a charaktery. Měl jsem u toho opravdu pocit jako u těch nejlepších mistrových románů - nechtělo se mi číst, ale zároveň jsem potřeboval vědět, jak všichni dopadnou. V druhém plánu je to skvělá sonda do psychologie skupiny, která je nějakým způsobem uzavřená a odtržená od světa. Možná mohl lépe vyřešit existenci té kupole a celkový závěr, ale jinak vynikající kniha, kterou dopuručuju všema deseti.

90%

20.2.2012, 23:12
Kniha Pod kupolí
Temnota bez hvězd...KNIHY

První příběh mě moc nechytl. Nemám moc rád, když se Steve babrá v minulosti a i přes to mu nejde upřít jistý půvab. Druhý příběh o ženě, která vezme spravedlnost do svých rukou, už má tu správnou atmosféru. Schizofrenické průpovídky s navigací nebo kocourem všechno krásně oživují. Za naprostý vrchol považuji povídku PRODLUŽOVÁNÍ ČASU, kde King jednoduchý nápad vytěžil na maximum, závěr je pak dokonalým odrazem dnešní společnosti a na tváři mi vykouzlil pobavený úšklebek. Čtvrtý příběh o další ženě, která se chopí spravedlnosti, mi připoměl seriál DEXTER. Otázka co kdyby Rita zjistila, že... nebo libovolná manželka sériového vraha. Perfektní vykreslení postav je u Stephena samozřejmostí, ale tady jde o ukázkovou věc. Krásná práce.

80%

24.12.2011, 22:52
Kniha Černočerná tma
BOŽÍ BOJOVNÍKKNIHY

Spolu s Temnou věží jde o nejlepší Kingovu věc z období "po nehodě". Pod Kupolí je téměř tisíci stránkový macek nacpaný vynikajícími postavami (Šéf, Sanders, plukovník Barbie, Strašák Joe), napínavým příběhem a pro Steva typickým sarkastickým humorem. Vyřešení celé záhady je typicky Kingovské, nenápadné a ve své prostotě i velmi chytré. Jinak já osobně jsem si nejvíce užíval pasáže kolem metamfetaminové továrny, jejíž význam je v závěru vskutku gigantický.

100%

24.12.2011, 14:38
Kniha Pod kupolí