Spánek a duchoví lidéKNIHY

King už několik let cítil potřebu vrátit se k osudům malého Dannyho z Osvícení a letos mu to konečně klaplo. A je možná škoda, že Doktor Spánek není psán jako jeho těžký boj s následky toho, co se dělo v hotelu a alkoholismem, protože v těchto pasážích je román nesmírně silný a čte se prakticky sám. Pak se ale rozdělí do tří vesměs samostatných rovin, které se posléze protnou a to už je malinko problém. Přiznám se, že osudy "duchových lidí" mě až tak neoslovily, a ačkoli byly čtivé, nějak tomu zkrátka něco chybělo. Ona vůbec celá kniha postrádá typicky kingovský strach a hutnou atmosférou a v závěru pak už spíš než o thriller s hororovými prvky jde o fantasy, což mi tak úplně nesedí. Na druhou stranu tu máme Abru, která je sympatická a má obrovský potenciál na další román a tak nějak ji nejde nefandit. Nechybí tu také zajímavé momenty a nápady (komunita přebývající v karavanech s neomezeným zdrojem peněz, atraktivní myšlenka "páry" unikající z obdařených dětí). Je pravda, že konec by potřeboval být údernější a emočně silnější, rozhodně ale není špatný. Doktor Spánek určitě není ta nejlepší Kingova kniha za poslední roky a ten, kdo ho má načteného, určitě vypozoruje, že všechny motivy už kdysi použil jinde, pořád ale jde o slušnou jednohubku, která má svou cenu hlavně v tom, že rozvíjí osudy jedné z autorových nejznámějších postav.

70%

27.11.2014, 22:49
Kniha Doktor Spánek
Skvělá oddechovka!KNIHY

Reakce na této stránce mě od knihy dlouho odrazovaly, protože podle hodnocení je zde zařazena mezi nejhorší Kingova díla. Jsem rád, že jsem po knize po nějaké době nakonec sáhl. Není to sice nějaké veledílo (díky rozsahu ani být nemůže), ale rozhodně je to skvělá kniha! Celkově mi trochu připomíná třeba Dlouhý pochod, který patří mezi moje nejoblíbenější od Kinga. Je to skvělá oddechovka, kterou za chvíli slupnete, a na konci (i když předvídatelném) vás dojme. Rozhodně by si "Holčička, která měla ráda Toma Gordona" zasloužila lepší postavení ve zdejším hodnocení. Nenechte se jím proto zmást a pusťte se do knihy!

80%

Michael Tománek
21.10.2014, 18:29
Strážci a pocta PeckinpahoviKNIHY

Přiznám se, že Strážci zákona patří k tomu nejhoršímu, co jsem od Kinga (Bachmana) v poslední době četl. Námět je strašlivě zajímavý, o čemž svědčí i první stránky, které navnadí na to, co se bude vlastně dít, nechybí tu typicky kingovské minispoilery a hutná atmosféra. Často je tu znát, že kniha má být jakousi poctou Samu Peckinpahovi a jeho filmům, které svou brutalitou a líčením některých scén Strážce skutečně připomínají. Bohužel postupem času se čtenář začne ztrácet ve velkém množství postav, které jsou více než z poloviny zbytečné, nemají dostatečně rozvinuté osudy a vlastně jsou na Kinga až překvapivě nezajímavé. To, že knihu vydal pod pseudonymem, naprosto chápu, protože jde o román brutální, násilný a bezvýchodný, což je typickým znakem Bachmana. K nejlepším momentům knihy určitě patří osudy tety a autistického chlapce a překvapivě prakticky všechny doplňky klasických kapitol v podobě různých dopisů a deníkových záznamů (výborná pasáž o cestě do opuštěné šachty), kterým nechybí napětí a jsou výborně a výstižně napsány. Jen ty udrží úroveň ve čtivé a nadprůměrné rovině. Nápad s oživením seriálových postav je rozhodně velmi dobrý, jen lehce nevyužitý.

70%

18.10.2014, 23:19
Kniha Strážci zákona
PrologKNIHY

Pistolník se musí brát jako prolog k mnohem rozsáhlejší sáze, která se postupem času vyvíjí a nuno říct, že svou funkci plní opravdu výborně. Od prvních stránek na čtenáře dýchne skutečně hutná a zvláštní atmosféra evokující postapokalyptické sci-fi a westerny, která se nadále jen rozvíjí a prakticky nepoleví. Kniha je silnější ve své první polovině, kde Roland prochází městem a hledá Muže v černém. Tam King nechává působit čtenářskou fantazii, v rámci rozsahu skvěle pracuje s ústředním charakterem a hlavně v náznacích skvěle rozehrává další a další zápletky, které snad uzavře v dalších dílech. V momentě, kdy hrdina putuje pustou krajinou a potkává chlapce, se to celé trošku zadrhne, ztrácí to na tempu a King možná trochu zbytečně nasazuje flashbacky, které jsou zpočátku malinko chaotické. Závěrečná konfrontace Rolanda a Muže v černém už je zase stará dobrá působivá "kingovina", která sice nastolí spousty otázek, jenže to je v rámci takhle velké ságy pochopitelné. Jako první díl a nalákání k dalšímu čtení ale Pistolníkovi nejde mnoho vytýkat. Docela se na další díly těším, ale mám trochu strach, aby King nezabředl moc do fantasy, které jako jeden z mála žánrů nemusím.

70%

7.8.2014, 23:29
NostalgieKNIHY

Tak si mistr King chtěl zkusit detektivku a docela se mu to zadařilo. Není to samozřejmě klasická detektivka, protože jsou tu typicky kingovské nadpřirozené motivy (které ale tentokrát asi slouží jen k tomu, aby se vše mohlo uspokojivě vysvětlit), nicméně jde o další výbornou knihu z jeho bohaté bibliografie. Nechybí tu klasická atmosféra, která je tentokrát pořádně nostalgická a posmutnělá, zajímavý hlavní hrdina a pořádně tajemná zápletka. Lunapark určitě není to nejlepší, co King napsal, ale jako žánrová hříčka s pořádnou atmosférou funguje báječně.

70%

15.5.2014, 21:13
Kniha Lunapark