Jedna z davu s nebývalou silouKNIHY

Postava Carrie je perfektní. Co na ní vlastně je? Pro ostatní by to mohla být normální dívka, která se zrovna nepodobá ideálu krásy, ale není. Je terčem posměchu okolí,pro matku je důkazem existence sil dobra ve jménu Boha a zla ve jménu Carrie a pro individuálního čtenáře je pokaždé něco jiného. Pro mě byla průměrná středoškolačka se schopností telekineze ( a tím s velikou mocí, o níž však nikdo nevěděl - když nepočítám její Bohem posedlou matku), která byla vyprovokována k tomu, aby použila svou moc. Já ji měla za kladnou postavu. Celkově mi knížka přišla zvláštní, příběh se mi docela líbil, ale místy mi zášť vůči Carrie přišla až přehnaná a je pravda, že bych dala přednost celkově vyprávěné knize před "útržky z novin či interwiew z určitými postavami"...

80%

20.9.2003, 10:40
Kniha Carrie
Temná věžKNIHY

Jedním dechem jsem postupně přečetl zatím všehcny vydané díly Temné věže. Pistolník je předehra k nádhernému a obrovskému dílu, které se jen tak nevidí. Další a další kniha je zdrcující příběh několika lidí putující za svým cílem. Musím Kinga pochválit, neboť Temná věž je nádherné dílo a zanechalo ve mne plno příjemných zážitků.

100%

Silver
19.9.2003, 20:06
ZklamáníKNIHY

Asi nejhorší Kngova kniha.Naprostá předvídatelnost děje,což je u Kinga jen zřídka kdy,a hlavně závěr u kterého máte pocit že tam cosi chybí.Některé pasáže jsou dobré ale jako celek zklamání.Nevadí i MISTR tesař utne.

40%

dr.film
19.9.2003, 19:30
Kniha Temná půle
lepší než jsem čekalKNIHY

Na tuto knihu jsem slyšel názory různé, ale především ty záporné, tak když jsem se pouštěl do čtení byl jsem opravdu zvědav jak se mi bude líbit. Popravdě jsem té knize moc nadějí nedával, ale po přečtení prvních pár stránek jsem byl opravdu překvapen. První novela "Časožrouti" mě opravdu nadchla a nebojím se říct, že to byl nejlepší příběh z celé knihy. Především se mi líbila pestrost hlavních postav (tudíž posádky letadla) - pilot, slepá desetiletá holčička, nějaký tajný anglický agent (nebo voják či co), šílenec, houslista, atd. Po úspěšném přečtení jsem se dostal k druhé novele "Skryté okno do skryté zahrady". Také docela pěkný příběh, kde se dozvíte co se stalo, nebo přesněji proč se dělo všechno v celé povídce, až na posledních pár stránkách v epilogu. Opravdu spíše překvapující závěr... vždyť Shooter vypadal tak opravdově... :-) Jako další na mě čekal "Policajt z knihovny". Tato novela mě zaujala, ale jen tak do poloviny, možná tří čtvrtin. Ke konci jsem byl překvapen z opravdové podoby Ardelie Lortzové. To se mi moc nelíbilo... na to opravdu autor potřeboval hodně fantazie. A dále mi přišlo trochu přehnané, že všechny zachrání pouhé pendreky. Ale konec celkem pěkný... A konečně se dostáváme k poslední novele "Sluneční pes" - pěkný, napínavý (i když při prodávání kamery se to trochu táhlo) a zajímavý příběh s opravdu nádherným koncem... moc se mi líbil. A celkový verdikt? Nejlepší kniha to asi není, ale na můj vkus dobrá. Zařadil bych jí spíše k lepším a tak dávám 8/10.

80%

Ujko Straka
19.9.2003, 17:55
Kniha Čtyři po půlnoci
nemám slovKNIHY

První polovina knihy mě naprosto dostala, druhá polovina mě nepustila. Nejdřív jsem nechápala proč zrovna Pavučina snů? Ale teď už je mi to jasné. V této knize se proplétá víc příběhů, stejně jako nitě v Pavučině snů, civilně nazývané jako lapač snů. Pokud někdo neví, co to lapač je, je to indiánský předmět, kterým indiáni zaháněli zlé sny. SK se v doslovu zmiňuje o tom, že chtěl knihu nazvat Rakovina, ale osobně jsem vděčná jeho manželce, že mu to rozmluvila.

100%

19.9.2003, 15:22
Kniha Pavučina snů