Dobrou noc...KNIHY

Steve King je jako AC/DC, pořád hraje to samé. Což nemusí být nutně na škodu, jen už prostě tolik nepřekvapuje. Doktor Spánek jede po třech liniích. Dannyho Torrence, přeživšího Overloocku, malé Abry Stoneové a takzvaného Pravého rodu, přičemž poslední jmenovaná je jednoznačně nejslabší. Víc než upíry sající vzácné "mojo" připomínají bandu Cigánů (ze Zhubni) a jako padouši za moc nestojí. To první linie s nepřítelem jménem chlast, to je jiné kafe. Strejda Steve ví, Steve zná. Sám ochlasta byl. I proto je Danův rozjezd asi nejlepší pasáží knihy a je možná škoda, že kniha není jen o tom a klouzá do fantastična ve stylu Žhářky, když se pomalu vybarvují schopnosti malé Abry. V rámci multi vesmíru Temné věže jde jen o další příběh o bořitelích s návazností na jeden z Kingových nejúspěšnějších hororů. Pořád je to ale skvělé počtení.

80%

10.5.2014, 12:02
Kniha Doktor Spánek
Bránou do jiných světůKNIHY

Tahle knížka mi přišla trošku odlišná od těch ostatních, které jsem od Stephena doposud četla a musím říct, že mne velice příjemně překvapila. I když je to King, kterého fakt uctívám, tak jsem měla tentokrát docela obavy, aby mne tahle knížka bavila, protože přeci jen jsem holka a čtení o autech není zrovna to, co vyhledávám. Ale když už sem si jí půjčila v knihovně, tak sem si řekla, že jí přečtu, protože za a) je to King a ten mne snad ani zklamat nemůže a za b) já děsně nerada vracim knížky, který sem nepřečetla. :D Ale abych nemluvila jen o tom, jak jsem knížku četla a podobný blbinky :D tak vám samozřejmě napíšu i krátký děj celého příběhu, který je naprosto senzační, mystický a naprosto bravurně napsaný - King je prostě Pan vypravěč a tuhle nálepku už mu nikdo neodpáře. :D Čerpací stanice v jednom naprosto fiktivním Pensylvánckém městečku Statler. Tajemný a podivně vyhlížející muž právě vystupuje ze svého buicku, který se na první pohled může zdát zcela obyčejným, ale na pohled druhý…. Muž vzápětí beze stopy mizí a jeho buick je odvezen na místní policejní stanici. A tehdy se začnou dít věci, které lidský rozum nedokáže rozumně vysvětlit, vyvrátit ani objasnit. Dveře a kufr buicku se čas od času otevřou a vydají bytosti, které si ani nejbujnější lidská představivost nedokáže vymyslet. Jejich příchod provází rychlí pokles teploty, hluk a ,,ohňostroj" který vychází z prostor záhadného automobilu. Ale buick své poklady nejen vydává, ale zároveň si bere něco z našeho světa. Člověka, zvíře…a to se ztratí bůh ví kam. Stephen King ve svém dalším románu nádherně uchopil celou myšlenku, která se mu jednoho dne usadila v mysli a naprosto fantasticky jí rozvedl a vměstnal do příběhu, který ohromí snad každého. Ať už ste kluk nebo holka, protože holky by se rozhodně neměly nechat odradit od toho, že knížka pojednává o jakémsi autě, které je v podstatě nezajímá. Z Buicku 8 je naprosto úžasná knížka, která rozhodně stojí za přečtení, a bych pravdu řekla, dost by se mi líbilo kdyby jí někdo zfilmoval. Protože na tomhle příběhu by se filmaři fakt vyřádili. :D Takže pokud váháte nad tím, zda si knížku přečíst nebo ne, tak po ní stoprocentně sáhněte, protože to fakt stojí za to… a já v a věcech nelžu.

90%

21.4.2014, 15:30
Kniha Z buicku 8
Děsivý hotel OverlookKNIHY

Tuhle knížku jsem četla už před strašně dobrou dobou, ale vzhledem k vydávání zbrusu nové knihy ,,Doktor spánek", který na tuto knížku navazuje, jsem se rozhodla pro re-reading a trochu si tak osvěžit paměť před tím, než se pustím do ,,Doktora". A že to byl naprosto dokonalý zážitek, to vám snad nemusím vysvětlovat, že? Osvícení je naprosto dokonalá kniha, kde se dost odráží jedno z mnoha životních období Mistra hororu - ti, kdo Kinga čtou a vědí něco o jeho životě, moc dobře vědí, o co jde…Ti kdo nevědí a chtějí se to dozvědět, nechť si přečtou knížku od Lisy Rogakové, která sepsala vážně hodně dobrý životopis Krále hororu. V Osvícení se dostáváme do horského hotelu Overlook, který má jako každý hotel - a každé místo na světě - svoje osobité kouzlo, ale i duchy, báchorky a přízraky. V našem případě však všechno zlo, které je ve zdech hotelu ukryto ožívá a zhmotňuje se. Přestává být neskutečným a mrtvím, ale naprosto a plně živým a uvěřitelným. Všechno zlo se naplno začíná probouzet v okamžiku, kdy do hotelu přichází spisovatel Jack Torrence, aby zde se svou rodinou přežil a ve zdraví přečkal neklidnou a krutou zimu, jako správce. Ani Jack ani Wendy - jeho žena - netuší, že jejich syn Danny je osvícený a jako jediný si plně uvědomuje všechny přízraky, které kráčejí po chodbách hotelu a snaží se všechny dostat do svých spárů. Jacka navíc neustále pronásleduje jeho závislost na alkoholu, ze které se sice před lety dostal, ale jeho mysl si stále pamatuje ten příjemný a opojný pocit, jaký mu alkoholové opojený přinášelo. A Overlook a jeho přízraky to moc dobře vědí. Osvícení je naprosto fantasticky vyklečený příběh, který vás okamžitě pohltí a zasáhne s takovou silou, jakou dokážou zasáhnout jen knížky Stephena Kinga. Při čtení Osvícení máte zaručenou pravidelnou dávku strachu, napětí, hrůzy a všeho, na co jste u Kingovek zvyklí. Stephen do děje krásně propracovat své vlastní pocity z doby kdy pil a bral spoustu drog a Osvícení je tak ještě uvěřitelnější a skutečnější, než by si kdokoli z nás mohl myslet. Pokud tedy hledáte pořádnou hrůznou a trochu psychozní knížku, která by vás bavila a u které byste se vážně nenudili, sáhněte rozhodně po tomhle. Máte zaručenej dokonalej a strhující zážitek z dobře napsané a perfektně vyprávěné knihy, na kterej budete ještě hodně dlouho vzpomínat.

100%

21.4.2014, 15:19
Úplně (ne)obyčejný obrazKNIHY

Okolo týhle knížky sem v knihovně chodila dost dlouho, ale vždycky sem si půjčila buď něco úplně jiného, nebo jinou knížku od Kinga, která se mi tak nějak líbila víc. J Ale teď jak toho mám hodně, tak sem chtěla něco menšího, lehčího, ale hodně dobrýho, co bych mohla tahat pořád s sebou i když táhnu mrak jinejch věcí a to tahle knížka splnila naprosto na výbornou. A víte proč? Za první je to King, takže bych jí stejně jednou četla, za druhý je to malá a paperbacková (tudíž lehká) knížka a ze třetí v sobě ukrývá tak dokonalej příběh, že vám to fakt veme dech. Takže sem jí prostě jednou čapla, půjčila si jí a hned v autobuse jsem se do ní začetla. J Takhle knížka byla naprosto dokonalá a byla sem do ní fakt hoooodně zažraná. Dost mě mrzí, že zrovna tahle knížka nebyla zfilmovaná, protože si myslím, že by to fakt stálo za to a byl by to rozhdně velkej trhák, protože je to fakt hodně dobrej příběh, plnej tajemna, napětí, děsu a takového toho kouzla, který King do svých knížek dokáže vložit. No a o čem, že to je? Hlavní hrdinkou je mladá Rose, která žije se svým psychopatickým a sadistickým naželem, který jí fakt dost ubližuje. A to nejen fyzicky, ale i psychicky a Rose je momentálně už dost zlomená a nešťastná a pořádně neví, jak z toho ven. Jednou se v ní ale něco zlomí - díky jedné malé kapičce krve na čistě bílém prostěradle - a rozhodne se od Normana utéct. Nevezme si s sebou nic než jen svojí kabelku s pár drobnostmi, které v ní neustále nosí a Normanovu platební kartu. Z ní vybere - se strachem v očích - částku, která se jí zdá akorátní a zmizí daleko od svého manžela. Dostává se do jiného města, kde najde bezpečí ve skupině dalších žen, které odešli od svých sadistických manželů a partnerů, později si najde - shodou krásné náhody - práci, pronajme si byt a začíná žít normálním životem. Dokonce se seznámí s pohledným mladým mužem, který jí opět dodá ztracené sebevědomí. A je tu ještě někdo/něco, co spomáhá víc, než si Rose myslí. Velkou pomocnicí je jí tajemná žena na obraze, který si koupila v jedné zastavárně. A jak je určitě všem jasné - přeci jen mluvíme o Kingovi - není ten obraz jen tak ledajaký. Abych vám to tedy alespoň trošku přiblížila…žena na obraze není tak docela (ne)skutečná a Rose zjistí, že potřebuje nutně její pomoc, která má být po zásluze odměněna. Navíc, ta žena se nápadně podobá naší Nové Rose. Nebo se Rose začne podobat ženě na obraze? Jak to vlastně je se dozvíte jen tehdy, pokud si knížku přečtete. A fakt to stojí za to, i když to asi není úplně typická Kingovka na jakou mohou být mnozí z vás zvyklí. Rose Madder je úžasně vyprávěný, dokonale napsaný a poutavý příběh, který vás chytí do svých pavoučích sítí a nepustí, i kdybyste sebou házeli sebevíc. Je to příběh o odhodlání, nenávisti a o tom, že když někomu pomůžete, - i v případě, že ryskujete vlastní život - tahle pomoc se vám stonásobně vrátí a může vám dokonce zachránit krk. A taky o tom, že bysme neměli podceňovat zázraky, i kdyby nás sebevíc děsily. http://kosmikline.blog.cz

100%

14.4.2014, 20:30
Kniha Rose Madder
Sága z HavenuKNIHY

Ačkoli sci-fi linii Kingovy kariéry moc nemusím, Tommyknockeři patří k jeho velmi dobrým dílům. Začátek je strhující a typicky kingovský, kdy láká k dalšímu a dalšímu čtení. Nechybí tu tradiční atmosféra s předzvěstí něčeho zlého a nenápadné odkazy k tomu, co bude dál. Postava Bobbi a posléze i postava Garda jsou vykresleny jako již tradičně výtečně a čtenáři pak nezbývá než jim fandit. Knize ale bohužel škodí určitá snaha o "ságovitost", která na mě moc nefungovala. Historie městečka Havenu a osudy jeho nejvýznamnějších obyvatel jsou sice nápadité, ale ve výsledku vlastně úplně zbytečné a pouze natahují délku knihy, která opravdu mohla být o chlup kratší. Taktéž konec malinko vyšumí a celkové popisy kosmické lodi mě příliš nechytly. Naopak potěší některé humorné scény a odkazy na některá Kingova předchozí díla, které absolutně neruší. Kdybych si měl vybrat mezi Tommyknockery a Pavučinou snů, volil bych přece jen Tommyknockery, kteří jsou komplexnější a o trošku zajímavější.

70%

28.3.2014, 00:12
Kniha Tommyknockeři