Čistá subjektivita názoruKNIHY

Včera jsem odložila tuto velmi zajímavou knihu a šla spát. Bohužel se mi podařilo propadnout do říše snů až za dlouho, ale určitě to nebylo tím, že bych se bála. U téhle knížky jsem se si totiž strachy ukusovala nehty jen chvílemi, jindy jsem se zase trošku nudila a nedokázala se soustředit, ale hlavně jsem obdivovala rozvíjení všech tří hlavních postav. Obzvláště pak Jacka... Plus - až pojedu do hor, nebudu nikdy bydlet v pokoji číslo 217 :-)

80%

5.8.2003, 10:09
Působivé kousky pana KingaKNIHY

Povídky Stephena Kinga jsou v našich zemích bohužel trochu opomíjeny a tak doufám, že sbírka "Všechno je definitivní" bude v Betě pověstnou první vlaštovkou a že záhy dojde i na dvě starší. Recenzovaná sbírka je poměrně čerstvým výtvorem pana Kinga, vyšla v roce 2002, ale z jiného hlediska zase tak čerstvým dílem není. Ze čtrnácti povídek se totiž nejméně polovina objevila v různých publikacích již dříve a některé povídky jsou dlouho známy dokonce i českému čtenáři.
Sbírka obsahuje povídky výborné, průměrné, ale bohužel, dle mého názoru také podprůměrné. Sám King v úvodu upřímně konstatuje, že se bavil pouze při psaní dvou povídek - "L. T. a jeho teorie domácích zvířat" a titulní povídky, což je na výsledku znát. Obě povídky překvapí svou originalitou, samozřejmostí je u Kinga tradiční lehkost podání v kombinaci s humorem - obě si tedy získaly i mojí oblibu. Na stejnou úroveň bych zařadil i další výbornou a drsnou povídku "Oběd v Gotham Café" či "Silniční virus míří na sever" - byť druhá zmíněná trochu ztrácí co do originálnosti, ale je prostě bezvadně strašidelná.
"Pitevní sál čtyři" je jak vystřižený z příběhů Alfreda Hitchcocka, takže pointou patrně nepřekvapí, zato však pobaví. "Pán v černém obleku" se mi jeví jakýmsi nedotaženým dojmem - o pointě se v tomto případě dá jen těžko mluvit, určitá nedotaženost mi vadila i v případě "Místnosti smrti" - což je dobrá povídka, ale napnutý čtenář by myslím neopovrhl rozvinutějším líčením útěku hrdiny, které je vlastně v nejlepším utnuto. "Sestřičky z Elurie" zaujmou myslím nejen fanoušky Temné věže - ten příběh stojí velmi dobře sám o sobě, uvážíme-li, že King byl při jeho psaní v podstatě dost svázán, aby nějakým způsobem nenarušil linii románové série.
Zmínil jsem, že sbírka obsahuje i podprůměrné momenty - třeba taková "Smrt Jack Hamiltona" na mě absolutně nezapůsobila, "1408", ač atraktivní motiv strašidelného hotelového pokoje, podle mého názoru se rovněž míjí účínkem - je příliš přeumělkovaná (údajně se má filmovat - divím se, že filmoví producenti nesáhnou po některé kvalitnější povídce, ale trh si patrně žádá takovéto produkty).
Velmi zajímavé jsou úvody, respektive doslovy, kde King vysvětluje okolnosti vzniku každého příběhu a které jenom potvrzují známou pravdu - ten chlap má jednoduše obrovskou fantazii a dokáže i s neoriginálním materiálem - ne-li přímo divy, tak alespoň působivé kousky.

70%

4.8.2003, 03:44
Kniha Všechno je definitivní
MiseryKNIHY

K přečtení Misery jsem se musel doslova dokopat. Jsem velkým fanouškem Stephena Kinga, ale tahle knížka mě nikdy zvlášť nelákala. Určitě za to mohl film, který se mi zrovna moc nelíbil. Kniha je však úplně jiné maso. Do postavy hlavního hrdiny se vžijete hned od prvních stránek. Budete, s otevřenými ústy, sledovat jeho osud u bývalé ošetřovatelky Annie. Hned od začátku jí budete plně nenávidět a uleví se vám jen na konci, kdy bude její osud navždy spečetěn. Ať ta mrcha hnije v pekle! Vřele doporučuji!

90%

Venca Votruba
23.7.2003, 19:41
Kniha Misery
Skvelé.FILMY

Ucelený, takmer až pokojný film. Jedna z mála podarených adaptácií Kingových diel. Scenárista, režisér aj herci dokázali takmer nemožné a buď im za to chvála!

100%

21.7.2003, 14:14
Film Zelená míle
SklamanieFILMY

Doslovný prepis románu na TV obrazovky pôsobí skutočné sklamanie. A slepá Dinah je vo filme omnoho staršia ako v knihe, takže to pôsobí, nuž, zvláštne. Samotní langolieri nie sú ani strašní, ani pôsobiví. Skrátka žalostná počítačová animácia.

20%

21.7.2003, 13:55
Film Časožrouti