SouhlasFILMY

Film jsem zhlédl až nyní po přečtení povídky Rita Hayworthová a vykoupení z věznice Shawshank a tvůrce filmu musím pochválit. Jediné co mi na filmu nesedí je Reed v podání Morgana Freemena.

90%

18.8.2003, 20:49
Film Vykoupení z věznice Shawshank
TommyknockeřiKNIHY

Od Kinga jsem nečekala román, který bude spíše připomínat sci-fi, ale i přesto jde o podařenou knihu. Líbil se mi především začátek, kdy Bobby zakopne v lese o kus kovu a nějakou magickou silou je nucena onen předmět vykopat, a závěr, okamžik, kdy se nám odhalují prostory vesmírné lodi. Kniha má poutavý děj, přesto mě nebavily pasáže o bolestech hlavy Bobbyina kamaráda a o jeho opilosti a následné opici. Jinak se samozřejmě jedná o perfektní knihu (nic jiného se na to nedá říct - vždyť autorem je Stephen King!!!)

80%

Morganka
5.8.2003, 15:00
Kniha Tommyknockeři
Mistr románů i povídekKNIHY

Nejprve jsem neměla k povídkám Kinga moc velkou důvěru. Myslela jsem si, že když je mistem dlouhých a krátkých románů, nemůže přece být mistrem i v psaní povídek.Přesto jsem si knihu půjčila. První povídka psaná na způsob deníku(Prokletí jeruzalémské)mě ke knize přitáhla natolik, že její zbytek jsem "zhltala" během několika dnů. Snad nejvíce mě zaujaly povídky: Římsa (obrazy náhody,lásky,sebeobětování), Noční směna (strach a příšerné krysy), Šroťák a Šedá hmota (miluji jejich závěr, kdy jeden z hlavních hrdinů sedí na nějakém místě a s napětím očekává návrat. V lepším případě buď svého ohroženého přítele, v horším jisté příšery), Bojiště (několikrát jsem ho předčítala svým kamarádům a dokonce i svému desetiletému bratrovi) a Nekuřáci,a.s. (skvělá metody, jak se odnaučit kouřit - škoda, že u nás nic podobného neexistuje, okamžitě bych tam přihlásila svého přítele a to i za předpokladu, že bych přišla o malíček při jeho přestupku!).Musím uznat, že Stephen King mě ohromil. Už od patnáczi let čtu s nadšením jeho knihy a v poslední době jsem si je začala i kupovat. Sbírka povídek Noční směna je úžasná,plná zvratů a překvapení... Ráda se k ní vracím a všem vřele doporučuji!

90%

Morganka
5.8.2003, 14:43
Kniha Noční směna
Čistá subjektivita názoruKNIHY

Včera jsem odložila tuto velmi zajímavou knihu a šla spát. Bohužel se mi podařilo propadnout do říše snů až za dlouho, ale určitě to nebylo tím, že bych se bála. U téhle knížky jsem se si totiž strachy ukusovala nehty jen chvílemi, jindy jsem se zase trošku nudila a nedokázala se soustředit, ale hlavně jsem obdivovala rozvíjení všech tří hlavních postav. Obzvláště pak Jacka... Plus - až pojedu do hor, nebudu nikdy bydlet v pokoji číslo 217 :-)

80%

5.8.2003, 10:09
Působivé kousky pana KingaKNIHY

Povídky Stephena Kinga jsou v našich zemích bohužel trochu opomíjeny a tak doufám, že sbírka "Všechno je definitivní" bude v Betě pověstnou první vlaštovkou a že záhy dojde i na dvě starší. Recenzovaná sbírka je poměrně čerstvým výtvorem pana Kinga, vyšla v roce 2002, ale z jiného hlediska zase tak čerstvým dílem není. Ze čtrnácti povídek se totiž nejméně polovina objevila v různých publikacích již dříve a některé povídky jsou dlouho známy dokonce i českému čtenáři.
Sbírka obsahuje povídky výborné, průměrné, ale bohužel, dle mého názoru také podprůměrné. Sám King v úvodu upřímně konstatuje, že se bavil pouze při psaní dvou povídek - "L. T. a jeho teorie domácích zvířat" a titulní povídky, což je na výsledku znát. Obě povídky překvapí svou originalitou, samozřejmostí je u Kinga tradiční lehkost podání v kombinaci s humorem - obě si tedy získaly i mojí oblibu. Na stejnou úroveň bych zařadil i další výbornou a drsnou povídku "Oběd v Gotham Café" či "Silniční virus míří na sever" - byť druhá zmíněná trochu ztrácí co do originálnosti, ale je prostě bezvadně strašidelná.
"Pitevní sál čtyři" je jak vystřižený z příběhů Alfreda Hitchcocka, takže pointou patrně nepřekvapí, zato však pobaví. "Pán v černém obleku" se mi jeví jakýmsi nedotaženým dojmem - o pointě se v tomto případě dá jen těžko mluvit, určitá nedotaženost mi vadila i v případě "Místnosti smrti" - což je dobrá povídka, ale napnutý čtenář by myslím neopovrhl rozvinutějším líčením útěku hrdiny, které je vlastně v nejlepším utnuto. "Sestřičky z Elurie" zaujmou myslím nejen fanoušky Temné věže - ten příběh stojí velmi dobře sám o sobě, uvážíme-li, že King byl při jeho psaní v podstatě dost svázán, aby nějakým způsobem nenarušil linii románové série.
Zmínil jsem, že sbírka obsahuje i podprůměrné momenty - třeba taková "Smrt Jack Hamiltona" na mě absolutně nezapůsobila, "1408", ač atraktivní motiv strašidelného hotelového pokoje, podle mého názoru se rovněž míjí účínkem - je příliš přeumělkovaná (údajně se má filmovat - divím se, že filmoví producenti nesáhnou po některé kvalitnější povídce, ale trh si patrně žádá takovéto produkty).
Velmi zajímavé jsou úvody, respektive doslovy, kde King vysvětluje okolnosti vzniku každého příběhu a které jenom potvrzují známou pravdu - ten chlap má jednoduše obrovskou fantazii a dokáže i s neoriginálním materiálem - ne-li přímo divy, tak alespoň působivé kousky.

70%

4.8.2003, 03:44
Kniha Všechno je definitivní