Mé "částečné" zklamáníKNIHY

Temná půle - jediné mé ČÁSTEČNÉ zklamání ze všech knih které jsem od S.K. zatím četla.
Zdůrazňuju "částečné", protože jsem do cca 1/2 byla naprosto uchvácená a zvědavá co bude dál. Měla jsem určitou představu, jak se bude vše odvíjet, ale jaké bylo mé zklamání nad náhlým rychlým spádem děje. Velmi překotný vývoj osobnosti Starka nedal prakticky žádný prostor mé fantazii, další rozvoj příběhu směrem v vyvrcholení byl moc rychlý a asi by stálo za to ho trochu pozvolna rozebrat. Musela jsem si "rekapitulovat" vývoj událostí, některé souvislosti jsou na čtenáře poněkud "vychrlené". Nevím zda to není vina překladu, pokud jste někdo četl originál, prosím ozvěte se, ráda bych slyšela Váš názor. Myslím, že by nikdo nelitovat větší obsáhlosti knihy, ale třeba je to jen můj pocit. Rozhodně však nechci nikoho odrazovat aby si ji přečetl a už vůbec ji nepovažuji za špatnou ! Je jen můj názor a zřejmě jsem očekávala více.

70%

Eva Kožená
8.7.2003, 22:40
Kniha Temná půle
Řbitov zviřátek mě ovlivnilKNIHY

Řbitov zviřátek jsem četla jako úplně první knihu Stephena Kinga. Myslím že pokud chce někdo poznat jeho klasické psaní tak aby ho zaujalo, je to začátek. Mě tato kniha ovlivnila do té míry, že v současné době utvářím pokud možno ucelenou sbírku děl S.K.. Jsem moc ráda, že jsem neviděla filmové zpracováním protože pokud dáváte přednost vlastní fantazii, postavy si vytvoříte ve své mysli a to je podle mě hlavní poslání knih. Řbitov zviřátek jsem doslova "proležela" na gauči dokud jsem neobrátila poslední stranu. Překlad byl velmi kvalitní, jen lituji toho, že má angličtina není natolik dokonalá, abych se odvážila číst originál.
Pokud někdo považuje konec knihy za nešťastný, je nutné si položit otázku co bylo cílem příběhu. Záleží na tom, jak se na to díváte - pak si vyberte, jestli vše končí "dobře" nebo "špatně". Nezasvěceným by se mohlo zdát, že předloha, která byla zfilmována "na pokračování" je prostě komerční, ale svědčí to pouze o její kvalitě. Přiznejme si otevřeně, že pohodlnost většiny populace spočívá v zírání na TV u více či méně povedených děl. Můj závěr je v tom, že kdo Kinga jen konzumuje, ale nečte, o mnoho se ochudí. A já jsem ráda že to vím.

100%

Eva Kožená
8.7.2003, 22:25
Kniha Řbitov zviřátek
Opravdu slabý filmFILMY

Není to poprvé co nikdo vůbec nepochopil Kingovu předlohu, ale takhle tupě a nudně to zpracovat - to se vážně nevidí. Veškeré napětí vymizelo a nahradila ho senilita jinak dobře hrajícího Anthonyho Hopkinse a neuvěřitelná béčkovost celého zpracování. I TO bylo aspoň trochu podobný knížce. Tohle má z knížky vykradeno jen dialogy, ale jinak je to neskutečná blbost. Tak vysoko hodnotím snad jen proto, že tam hrál Anthony Hopkins a proto, že se nakonec aspoň na malou chviličku Ničemní muži objevili.

60%

6.7.2003, 08:25
Film Srdce v Atlantidě
Kniha vs filmKNIHY

Srdce v Atlantídě je velice povedená sbírka a ani chvíli nenudí. Ničemní muži ve žlutých pláštích je výborná novela, ale jako film (pod názvem této sbírky) se vůbec nepovedla. Vymizelo veškeré napětí, drastické scény a sympatičtí hrdinové. Ani Anthony Hopkins ten film nezachránil. Tahle novela však není nejlepší co sbírka nabízí. Srdce v Atlantídě je o jednom takovém malém hazardu a promarněném životě. Opravdu povedený. Slepý Willie mi pak jen maličko připomněl Americké psycho, ale tahle novela zmíněný film s klidem překonává. Ostatní novely jsou tradičně taky velmi povedené. Stojí za přečtení!

90%

6.7.2003, 08:20
Kniha Srdce v Atlantidě
Holčička, která přežije všeKNIHY

To, že v tomto románu King úplně ujel víme naprosto všichni. Ale pojdmě se na to podívat reálně. I když je to asi nejmíň originální a nápaditý román co jsem od něj kdy četl (četl jsem asi 30 knih), pořád se drží nad průměrem. Zachraňuje to napětí a poměrně velké sympatie s hlavní představitelkou, která si jen odskočila a vzápětí se ztratila. Navíc jak znáte Kinga, celý román není jen o tom, že se malá holčička ztratila v lese... je to i o životě malé holčičky, která vzpomíná na dny, kdy byla v bezpečí domova. Nikoho asi nešokoju, když řeknu, že tahle fanynka Red Sox (a zvláště Toma Gordona) své putování přežije. Ale přejme jí to. King napsal prostě odlehčenou knihu. Ale podle mě by se ten příběh dal ještě o něco zkrátit (kniha má necelých 200 stran) a vložit do nějaké sbírky. Nemyslíte, mistře Kingu??

70%

6.7.2003, 08:11
Nejnovější    395 | 396 | 397 | 398 | 399 | 400 | 401 | 402 | 403 | 404    Nejstarší /Celkem stran: 428