Čistý thrillerFILMY

Psala se šedesátá léta dvacátého století a v rodině St. Georgeových to jen vřelo. Matka - Dolores St. Georgeová, surově bitá a potupovaná svým manželem - notorikem Joem, si našla práci jako služka v letním sídle milionářů Donovanových. Žije zde Vera Donovanová, na první pohled chladná žena, která svým puntíčkářstvím neustále terorizuje služebnický personál. Dolores nemá nikde zastání - ze strany Very se dočká jen neustálého povykování, manžel ji mlátí a ještě ke všemu - jediná dcera Selena - se jí začíná také odcizovat. Přesto se Dolores nevzdává. Každý měsíc ukládá 40 dolarů pro svou dceru na studia a věří v lepší budoucnost. Blíží se 20. červenec 1963 a s ním i úplné zatmění slunce. Joe je pryč (jako lodník je na moří) a Dolores se zděšením zjistí otřesné skutečnosti - její manžel Selenu, nyní třináctiletou, několikrát sexuálně zneužil a navíc účet určený na její studia, na nějž Dolores ukládala téměř všechny své peníze, zrušil. Dolores se sesype a svěří Veře. Ta jí vnukne nápad, že není jiná cesta, než Joea zabít. V den zatmění dá Vera Dolores volno. Joe se zrovna vrací z cesty a místo pozdravu své ženě nejprve vynadá. Ta na jeho slova nereaguje a připraví mu poslední večeři. Dokonce mu koupí i oblíbenou Black and White Whiskey. Plán má dokonale připravený - v čas úplného zatmění Joea odláká do vřesoviště za domem a shodí ho do staré vyschlé studny o které ví jen ona sama. Zatmění má přijít za pár minut a Joe už má v sobě skoro celou flašku. V tu chvíli Dolores začne se svým plánem - řekne manželovi, že ví o něm a o Seleně a taky že vybrala z jeho účtu všechny peníze, které jí ukradl. Joe ji začne škrtit, ale Dolores se mu vysmekne a utíká do vřesoviště. Vše dopadne podle plánu a tyran končí se zlomeným vazem na dně vyschlé studny. Dolores se po tomto činu chová, jako by o ničem nevěděla. Vyptává se lidí, jestli jejího manžela někde neviděli a získává tím dostatečné alibi. Jediný, kdo nevěří, že Joeova smrt nebyla nehoda, je detektiv Mackey.
A právě on má v současnosti za úkol vyšetřit případ Very Donovanové, celých patnáct let vzdálený od smrti Joea St. George. Ze všech sil se snaží prokázat vinu Dolores Claiborneové, ta však, za pomoci Seleny, která se s matkou nakonec usmířila, dokazuje, že Vera spáchala sebevraždu. Nemohla už vydržet svou stařeckou bezmocnost, přestože se o ni Dolores starala jako o vlastní matku, a proto spadla ze schodů. Bohužel si způsobila těžká zranění, ale nezabila se, a proto poprosila Dolores, aby ji "dorazila". Ta, když se tak snažila učinit, byla přistižena pošťákem a obviněna z vraždy Very Donovanové. Příběh končí tím, že matka a dcera najdou společné porozumění.
Film Dolores Claibornová se sice v několika podstatných detailech liší od knižní předlohy (v knize Dolores svůj příběh vypráví při výslechu na policejní stanici, kdežto ve filmu své dceři), nejeden režisér však už poznal, jak obtížné je zfilmovat Kingovo dílo. Zatímco kniha má v sobě prvky typického kingovského hororu (neobyčejná scéna, kdy má Dolores u studny vidiny, či sen o "prachových klubíčkách"), ve filmu jde o čistý thriller. Přesto myslím, že se snímek neobyčejně podařil. Jiskru mu dává i hlavní hrdinka Dolores, ztvárněná oscarovou Kathy Batesovou (známá a nezapomenutelná z dalšího Kingova filmu "Misery nesmí zemřít").

100%

Jan Homola
21.2.2002, 18:22
Film Dolores Claibornová
Husí kůže při filmuFILMY

Ať si kdo chce co chce říká, tenhle horor, přestože je již poměrně starý, zdá se mi poněkud nejlepším. Přestože kniha Cujo nepatří zdaleka k těm nejlepším od krále hororu, film se navýsost vydařil. Dokonale provedené scény, ve kterých hraje hlavní roli bernardýn nakažený vzteklinou jsou skutečně děsivé. Výborné herecké výkony předvedli i herci, ztvárňující matku a syna uvězněné v autě. Zkrátka mi při tomhle filmu naskakovala husí kůže, což se mi zase tak často u dnešních hororů nestává.

100%

21.2.2002, 18:12
Film Cujo
Doporučuji!FILMY

Výborný film, knihu jsem nečetl, ale tento film mě skutečně vyděsil, přišel mi strašidelnější než Zelená Míle, bohužel jsem jí viděl v horším dabingu na Nově. Doporučuji!!!

90%

Jan Novobilský
21.2.2002, 18:08
Film Carrie
Akta KingFILMY

Myslím, že touto spoluprací se seriálem Akta X, se chtěl King víceméně jen pobavit. Smím-li nejprve zmínit pár svých postřehů o seriálu jako takovém, musím konstatovat, že vše podstatné a zajímavé se událo v první, či snad maximálně ještě ve druhé sérii. Většina prvních epizod byla opravdu skvělých a strašidelných, zatímco teď je většina dílů nudných a zmatených, často směřujících k jakési nepovedené, někdy možná nechtěné, komedii. (Tradiční zlozvyk americké nastavované kaše.)
Kvalit prvních dílů nedosahuje zdaleka bohužel ani epizoda Chinga. Neoriginální zápletka (kterou se mimochodem tvůrci patrně snažili obrátit ve svůj prospěch narážkou na Chuckyho) by mi ani tak nevadila, jen kdyby byla aspoň trochu originálně rozvíjena a ukončena. Právě závěr se mi prostě zdál nějaký takový odfláknutý. A když už nic jiného, čekal jsem trochu víc narážek na kingovské motivy. Zaregistroval jsem však jen jednu. V podstatě se dá však říct, že toto dílko nijak nepřekvapilo má očekávání.

40%

8.1.2002, 23:24
Film Chinga
Quicksilverovy příběhyFILMY

Povídky z Quicksilverovy dálnice by dobře zapadly mezi ty ze seriálů typu Příběhy ze záhrobí. Obě jsou nanejvýš o trochu víc než průměrné, do značné míry s nijak šokujícím rozuzlením, ale výborně natočené a s kvalitními hereckými výkony. Ačkoliv se mi filmy podle Barkera nikdy nelíbily (a myslím, že by mě moc neuchvátili ani jejich předlohy), musím přiznat, že Barkerův příspěvek v Quicksilverově dálnici je o poznání lepší než Kingův, (zřejmě by se víc líbil i celé Addamsovic famílii :-) ) byť oba dva jsou poměrně dobře předvídatelné.

70%

8.1.2002, 23:23
Film Quicksilverova dálnice