Upírská podívanáFILMY

Měl jsem možnost vidět obě verze tohoto filmu - sestříhanou i (zřejmě) kompletní minisérii. Drží se poměrně věrně předlohy až na úvodní a finální sekvence, kterými chtěl autor nejspíš celý příběh posunout někam jinam - ovšem co měly přesně znamenat, to jsem třeba já nepochopil. V sestříhané verzi zase nemusí být všechno jasné tomu, kdo nečetl knihu. Jinak jde o průměrně dobrou hororovou podívanou pro ty, kteří jsou už příliš znuděni donekonečna remakovaným Drákulou Brama Stokera, ale chtějí se dál nechat děsit upíry.

70%

8.1.2002, 23:19
Film Salem's Lot
Celkem dobrý videoklipFILMY

Zřejmě jsem tento minifilm viděl, přiznám se však, že Michaela Jacksona jsem vážně poslouchal naposledy asi ve třinácti letech (uznávám ale, že i dnes mají jeho producenti občas docela dobré hudební nápady, ovšem třeba ti Madonniny je mají mnohem lepší), takže jsem "Duchům" nevěnoval výraznější pozornost - vlastně jsem je pokládal za pouhý videoklip. Mám dojem, že v něm nebyly špatné vizuální efekty, "děj" minipříběhu je, jak jsem až později zjistil, na Jacksona, o jehož duševním zdraví si můžeme myslet cokoliv, velice typický. Trochu se divím, že se ke spolupráci na tomto "díle" nechal přemluvit King. Fanynky Jacksona asi šílejí a já hodnotím tento krátký film čtyřmi body.

40%

8.1.2002, 23:18
Film Duchové
KlišéFILMY

Druhé pokračování úspěšného filmu bývá buď jeho více méně volně navazujícím pokračováním, nebo v podstatě tím samým zopakovaným příběhem s úplně jinými herci, a v úplně jiném prostředí (má-li ovšem scénárista tolik fantazie). Film "Vracejí se... znovu" spadá do druhé kategorie, pokud nebudu brát v úvahu trochu šalamounský nápad propojení s původním filmem postavou Jima Normana, který je ovšem dříve, než se objeví na obrazovce, zavražděn. Co tedy film nabízí? V podstatě jenom několik hororových klišé (zřejmě vděčný motiv probuzení z noční můry, kněz, který ví jak porazit Zlo nebo policisté proměnivší se v "příšerky"), tři docela hezké holky, a vcelku originální a vcelku nechutnou scénu s kartami (zřejmě ani Miroslav Černý netuší, k čemu všemu se dá balíček karet ještě použít :-) ). V samotném příběhu by se dalo jistě najít pár shod s tím původním, tento mi ovšem připadá přinejmenším nelogický, takže o něm nemá cenu psát. Přesto všechno ale film "Vracejí se... znovu" není kupodivu nuda nejhrubšího kalibru. Rozhodně je to pořád ještě větší zábava, než sledovat otáčející se talíř v mikrovlnce.

40%

8.1.2002, 23:17
Film Vracejí se... znovu
Doslovená Temná půleFILMY

Jeden z téměř doslovných přepisů Kingova románu má bezvadné scény s vrabci (občas se trochu nabízí srovnání s Hitchcockovými ptáky), jinak je jeho sledování poměrně nuda. Tomu, kdo četl román tu nemůže vzhledem k doslovnosti prakticky nic překvapit a mráz běhá člověku po zádech akorát při scéně, kdy Tad Beamont příliš tlačí na tužku.

Dabing: Český dabing byl bůhvíproč obdařen titulem "Temná tvář" (třebaže jej vysílala Prima a ne přebornice na přejmenovávání zažitých názvů). K dokonalosti daleko měl i dabing samotný (a to neberu v úvahu dabéra Beamonta, jehož hlas se mi zcela subjektivně vůbec nelíbil).

50%

8.1.2002, 23:15
Film Temná půle
Skvělý thrillerFILMY

Jeden z opravdu neskvělejších thrillerů, které jsem kdy viděl. V superlativech zde můžu psát, ať už se to bude týkat hereckého obsazení (Oscar pro Kathy Batesovou byl zcela určitě oprávněný), kamery nebo hudby Marca Shaimana, která ve vypjatých okamžicích lehce připomíná tu Herrmannovu z neméně skvělého Psycha. V podstatě má celý film (určitě pak jeho závěr) takovou lehce "psychovskou" atmosféru. Dobré je i to, že se Goldmanův scénář křečovitě nedrží Kingovy předlohy. (Ono například motorová pila z románu, to už by pro áčkový film bylo asi moc.) Zkrátka, Rob Reiner opět dokonale odvedl svou práci a podařil se mu jeden z mála filmů, u kterých uvažujete, zda nejsou vlastně ještě o něco lepší než knihy, podle kterých byly natočeny.
Dabing: Byla by určitě ostuda, kdyby u tak vydařeného filmu snižoval jeho hodnotu pro českého diváka nějaký odfláknutý dabing. Naštěstí tomu je přesně naopak: Naďa Konvalinková jako Annie i Jiří Bartoška jako Paul jsou myslím stejně jedineční jako Batesová a Caan.

100%

8.1.2002, 23:14
Film Misery nechce zemřít