Doslovená Temná půleFILMY

Jeden z téměř doslovných přepisů Kingova románu má bezvadné scény s vrabci (občas se trochu nabízí srovnání s Hitchcockovými ptáky), jinak je jeho sledování poměrně nuda. Tomu, kdo četl román tu nemůže vzhledem k doslovnosti prakticky nic překvapit a mráz běhá člověku po zádech akorát při scéně, kdy Tad Beamont příliš tlačí na tužku.

Dabing: Český dabing byl bůhvíproč obdařen titulem "Temná tvář" (třebaže jej vysílala Prima a ne přebornice na přejmenovávání zažitých názvů). K dokonalosti daleko měl i dabing samotný (a to neberu v úvahu dabéra Beamonta, jehož hlas se mi zcela subjektivně vůbec nelíbil).

50%

8.1.2002, 23:15
Film Temná půle
Skvělý thrillerFILMY

Jeden z opravdu neskvělejších thrillerů, které jsem kdy viděl. V superlativech zde můžu psát, ať už se to bude týkat hereckého obsazení (Oscar pro Kathy Batesovou byl zcela určitě oprávněný), kamery nebo hudby Marca Shaimana, která ve vypjatých okamžicích lehce připomíná tu Herrmannovu z neméně skvělého Psycha. V podstatě má celý film (určitě pak jeho závěr) takovou lehce "psychovskou" atmosféru. Dobré je i to, že se Goldmanův scénář křečovitě nedrží Kingovy předlohy. (Ono například motorová pila z románu, to už by pro áčkový film bylo asi moc.) Zkrátka, Rob Reiner opět dokonale odvedl svou práci a podařil se mu jeden z mála filmů, u kterých uvažujete, zda nejsou vlastně ještě o něco lepší než knihy, podle kterých byly natočeny.
Dabing: Byla by určitě ostuda, kdyby u tak vydařeného filmu snižoval jeho hodnotu pro českého diváka nějaký odfláknutý dabing. Naštěstí tomu je přesně naopak: Naďa Konvalinková jako Annie i Jiří Bartoška jako Paul jsou myslím stejně jedineční jako Batesová a Caan.

100%

8.1.2002, 23:14
Film Misery nechce zemřít
Horor s velkým HFILMY

Nebudu zapírat a prozradím hned na začátek, že Hřbitov domácích zvířat je mým nejoblíbenějším filmem natočeným podle Kingova díla. Podle mě je to opravdu horor s velkým "H". Ruku na srdce, vždyť vlastně není moc hororových filmů, při kterých se opravdu bojíte (nikoliv pouze lekáte zvlášť narafičených scén) a po zádech vám běhá ono příjemné mrazení. Tenhle film je ovšem (dle mého názoru) tou světlou vyjímkou. Nevím jak pro vás, ale pro mě bylo docela těžké dívat se na ty nechutnosti se skalpelem v Gagových rukách, ale zároveň bylo ještě těžší se nedívat. To se myslím povede málokterému filmu. Hřbitov domácích zvířat je jednoduše skvělý film, který není zcela jistě vhodný pro klidné večerní rozjímání v rodinném kruhu (mám vyzkoušeno :-) ). Možná mi dáte zapravdu, až budete poslouchat závěrečnou skvěle pohodovou píseň od The Ramones.

100%

8.1.2002, 23:12
Film Hřbitov domácích zvířat
Záživná kulkaFILMY

Obvykle mě absolutně neberou "horory" o upírech, Frankensteinovi a vlkodlacích. Tohle bude ale asi ta pověstná vyjímka potrvrzující pravidlo. Pravda, při sledování Stříbrné kulky se asi nebudete před obrazovkou klepat strachem (i když nutno podotknout, že několik napínavých okamžiků film obsahuje), uvidíte ale překvapivě záživnou variaci na (alespoň pro mě) nepříliš záživné téma.

80%

8.1.2002, 23:10
Film Stříbrná kulka
Happyendová kukuřiceFILMY

Kdybych měl hodnotit film tak do poloviny, dal bych mu nejspíš plný počet. Přibližně do poloviny totiž poměrně věrně čerpá z povídky a řekl bych, že zachovává i tu její nádherně temnou atmosféru, na kterou si vzpomenete vždycky, když na konci léta procházíte sami kolem šumějícího pole kukuřice. Škoda, že konec filmu ho přibližuje k typickým americkým béčkům. Nic proti happyendům, ale i život je obvykle o něčem jiném.

60%

8.1.2002, 23:09
Film Děti kukuřice