Nezbytná věc!KNIHY

Ze všech knih co jsem od Kinga stačil přečíst,se mi tato zdá jako třetí nej..(po "TO" a "SVĚDECTVÍ").Skvěle je rozvíjeno stupňující se napětí a apokalypsa na konci je opravdu strhující.Stejný začátek i konec ("Neviděl jsem Vás už někde?....") je také dokonalý.Musím souhlasit s předchozí recenzí:Je to prostě nezbytná věc!!

100%

Danda
6.11.2001, 20:39
Kniha Nezbytné věci
Apokalyptický závěrKNIHY

Předně bych chtěl říct, že nápis "bestseller" na obálce nového vydání Nezbytných věcí je zcela oprávněný. Kniha má přes 600 stran , ale zhltal jsem ji za týden. King neustále zvyšuje napětí, samozřejmě skvěle charakterizuje postavy a všechno spěje k takřka apokalyptickému závěru, který je možná až příliš krvavý, i když na druhou stranu rozhodně strhující. Plně chápu, proč Kinga čte tolik(móóc lidí) na světě. V románu se stále něco děje a je prostě super. Pro fanoušky i začátečníky je to prostě nezbytná věc.

100%

Matěj Kučera
6.11.2001, 20:37
Kniha Nezbytné věci
Sci-fi TommyknockeřiKNIHY

Pokud máte rádi sci-fi,tak pro vás je hodnocení určitě 10 z 10.Začátek knihy je dobrý rozjezd,ale když se dostanete k tomu lepšímu,děj se střihne a vy se musíte překousat asi 100 stránek "normál" příběhu,ale za ten zbytek to stojí.Skvěle vylíčená psychická i tělesná přeměna nejen Bobbi,ale i mnoha dalších obyvatel města.SUPER i když nemám moc rád sci-fi.

90%

Danda
6.11.2001, 20:36
Kniha Tommyknockeři
Pořádné smlsnutíKNIHY

Tak tohle je přesne to, co miluju na Stephenovi. Realita. Možná se někomu nezdá zrovna reálné, když Vám ženská pálí zraněné nohy autogenem nebo odřezává palce na rukou elektrickým nožem, ale přece jenom - stát se to může.
King se v žádném případě nemusí uchylovat k nadpřirozeným jevům nebo zeleným mužíčkům s tykadélky, aby zaujal. Tohle je prostě ta nejsyrovější realita - kdy Vám běhá mráz po zádech právě z toho, že se to "opravdu" mohlo stát.
Je to báječná kniha plná psychologického přerodu hlavního hrdiny - jeho snaha vymanit se z područí maniakální fanynky - přes vzteklý protest že to nejde, až po naprostou rezignaci - jak fyzickou tak psychickou.
A samozřejme nesmím zapomenout na typycký Kingovský konec - ale to ať posoudí každý sám.
Zase jsem si jednou pořádně smlsla. Vřele doporučuji.

100%

Renata
6.11.2001, 20:35
Kniha Misery
Thriller MiseryKNIHY

Spisovatel Stephen King za svoji karieru napsal mnoho rozličných děl.Psal jak horory tak i thrilleri.Mnoho z nich bylo uspěšně natočeno,podle jeho knihy Shining natočil Stanley Kubrick svůj film Shining, Frank Darabont podle Kingových románů natočil Vykoupení z věznice Shawshank a Zelenou míli, tyto jmenované jsou ty z úspěšných.Mnoho Kingových románů ale bylo natočeno tak mizerně že je sám King nechal dokonce stáhnout a z obalů videokazet a plakátů vymazat své jméno, takového neuspěchu se dožil Trávníkář.I v poslední době se s Kingem rostrhl pytel, do kin šel Darabontuv film Zelená míle podle románu, který vyšel i u nás v několika dílech, a na videu vyšel velmi kvalitní thriller Nadaný žák.Ale filmové verze románu Stepha Kinga prolítli světem už dříve.Mezi ně patří i snímkek Misery nechce zemřít (orig.Misery) který režíroval Rob Reiner (podle Kingova románu-Opři se o mě,jinak třeba Druhá šance) podle stejnomené knihy, u nás vydané pod názvem Misery. Jedná se o příběh spisovatele Paula Sheldona, ten po dopsání své nové knihy, kterou psal v jednom horském hotelu, zažije hrůznou dopravní nehodu.Ocitne se v rukou ošetřovatelky Annie Wilkesové (ve filmu ji hrála Kathy Batesová-dostala za to OSCARA), ta má za sebou nejedno tajemství, ale mimoto je i tak trochu šílená a především obrovská Paulova faninka.Když však Paul ve své poslední knize nechá zabít hlavní postavu, ženu jménem Misery je Annie nucen aby ji znovu oživil v románu, který napíše chtě nechtě u ní, na jedné osamělé farmě.Háček je v tom že Paul je udržován pod sedativy a Annie ho již nikdy nehodlá pustit domů.Aby si Paula udržela je ochotna i zabíjet.

100%

Jakub Ďuraško
6.11.2001, 20:34