Pořádné smlsnutíKNIHY

Tak tohle je přesne to, co miluju na Stephenovi. Realita. Možná se někomu nezdá zrovna reálné, když Vám ženská pálí zraněné nohy autogenem nebo odřezává palce na rukou elektrickým nožem, ale přece jenom - stát se to může.
King se v žádném případě nemusí uchylovat k nadpřirozeným jevům nebo zeleným mužíčkům s tykadélky, aby zaujal. Tohle je prostě ta nejsyrovější realita - kdy Vám běhá mráz po zádech právě z toho, že se to "opravdu" mohlo stát.
Je to báječná kniha plná psychologického přerodu hlavního hrdiny - jeho snaha vymanit se z područí maniakální fanynky - přes vzteklý protest že to nejde, až po naprostou rezignaci - jak fyzickou tak psychickou.
A samozřejme nesmím zapomenout na typycký Kingovský konec - ale to ať posoudí každý sám.
Zase jsem si jednou pořádně smlsla. Vřele doporučuji.

100%

Renata
6.11.2001, 20:35
Kniha Misery
Thriller MiseryKNIHY

Spisovatel Stephen King za svoji karieru napsal mnoho rozličných děl.Psal jak horory tak i thrilleri.Mnoho z nich bylo uspěšně natočeno,podle jeho knihy Shining natočil Stanley Kubrick svůj film Shining, Frank Darabont podle Kingových románů natočil Vykoupení z věznice Shawshank a Zelenou míli, tyto jmenované jsou ty z úspěšných.Mnoho Kingových románů ale bylo natočeno tak mizerně že je sám King nechal dokonce stáhnout a z obalů videokazet a plakátů vymazat své jméno, takového neuspěchu se dožil Trávníkář.I v poslední době se s Kingem rostrhl pytel, do kin šel Darabontuv film Zelená míle podle románu, který vyšel i u nás v několika dílech, a na videu vyšel velmi kvalitní thriller Nadaný žák.Ale filmové verze románu Stepha Kinga prolítli světem už dříve.Mezi ně patří i snímkek Misery nechce zemřít (orig.Misery) který režíroval Rob Reiner (podle Kingova románu-Opři se o mě,jinak třeba Druhá šance) podle stejnomené knihy, u nás vydané pod názvem Misery. Jedná se o příběh spisovatele Paula Sheldona, ten po dopsání své nové knihy, kterou psal v jednom horském hotelu, zažije hrůznou dopravní nehodu.Ocitne se v rukou ošetřovatelky Annie Wilkesové (ve filmu ji hrála Kathy Batesová-dostala za to OSCARA), ta má za sebou nejedno tajemství, ale mimoto je i tak trochu šílená a především obrovská Paulova faninka.Když však Paul ve své poslední knize nechá zabít hlavní postavu, ženu jménem Misery je Annie nucen aby ji znovu oživil v románu, který napíše chtě nechtě u ní, na jedné osamělé farmě.Háček je v tom že Paul je udržován pod sedativy a Annie ho již nikdy nehodlá pustit domů.Aby si Paula udržela je ochotna i zabíjet.

100%

Jakub Ďuraško
6.11.2001, 20:34
Kniha Misery
Mistrné fantazy vyprávěníKNIHY

Kdyz jsem poprve otevrela tuto knihu, tesila jsem se na dalsi genialni pribeh, ze ktereho cloveku doslova mrazi v zadech, dalsi pribeh od ktereho se clovek tezko odtrne, pribeh plny fascinujich postav se svymi specifickymi charakterovymi vlastnosmi, kdy King nechava sve fantazii volne pusobiste..... Po prvnich prectenych strankach jsem otocila knihu na titulni stranku, abych se presvedcila, ze autor je opravdu Stephen King.....a byl. Ovsem tato kniha je jina, jina nez klasicky horror. Je opravdu napsana vytecnym zpusobem, King zde uplatnil sve vynikaji vypravecske nadani. Tuto knihu muzete cist malemu diteti, aniz by se na Vas tazave divalo a za kazdym desatym slovem se ptalo co ktere slovo znamena. Zaroven vsak upouta i dospeleho ctenare. King si Vas opet pripouta svym mistrnym vypravenim a ikdyz Vas kniha nezaujme mozna hned zpocatku, urcite ji nenechate neprectenou. Myslim, ze se male Naomi pribeh libil. Kazdopadne bych tuto knizku zaradila spis nez jako "horrorovy zanr" do "fantazy" nebo "pohadek pro male i velke".

50%

nikita
6.11.2001, 20:33
Kniha Dračí oči
Naprosté uchváceníKNIHY

Bylo mi 14 let, když jsem poprvé počal číst tento vynikající román. Snad jsem tehdy ještě zdaleka všechno nechápal, ale už na mě z knihy vyzařovala jakási tajemná síla... Přesto jsem tenkrát knihu zdaleka nedočetl. O tři roky později jsem se k oné knize dostal podruhé. Nikdy se mi nestalo, aby jsem se naprosto vžil do příběhu některé knihy. Zde se to stalo. Ačkoli jsem od té doby přečetl dalších 10 děl Stephena Kinga, žádné z nich nepředčilo ba se ani nepřiblížilo kvalitám tohoto díla. ( Snad trochu "Osvícení" ) "It" naprosto změnilo můj pohled na svět. "It" mě naprosto uchvátilo. Je to nejlepší román, jaký kdy byl napsán. Teď už tento nádherný příběh prožívám s hlavními hrdiny potřetí a vychutnávám si každé slovo víc a víc. V tomto díle se nejvíce projevila genialita amerického krále hororu. Nikdy na tuto knihu, jakožto i na Velkého Billa, půvabnou Beverly, sípajícího Eddieho, obézního Bena, černošského chlapce Mika, židovského Stana a ukecaného Richieho nezapomenu...

100%

6.11.2001, 20:30
Kniha To
Díky KinguKNIHY

Nemám slov.Když se mi kniha dostala do ruk,kvůli její délce trvalo dloouho než jsem se do ní pustil.Ale při přečtení prvních 30 stránek jsem už prostě nemohl odejít.Ještě dlouho budu mít v paměti Pennywisova slova:"Chceš balonek?Vznáší se.Všichni se tady vznášíme.A ty budeš taky...."Lepší knížku jsem nečetl a určitě taky už nebudu číst pokud S.KING nenapíše nějaký další trhák.Doufám,že jo!Díky Kingu.Jsi KING!!

100%

Danda
6.11.2001, 20:29