Těžké loučeníKNIHY

"TO" je podle mně to nejlepši co kdy S.King napsal, i když má kniha kolem 1600 stránek, tak se s ní člověk těžko rozlučuje. Autor v tomto díle střídá krvavé hrůzy s těmi spíš psychologickými. Vřele doporučuji všem fanouškům Stephena Kinga.

100%

Bambik
6.11.2001, 20:26
Kniha To
Napětí od začátku do konceKNIHY

K této Kingově knize se nedají ani napsat žádné záporné věci. King totiž už od samotného začátku rozvíjí napětí a udržuje si tak čtenářovu pozornost až do konce . S každou načatou kapitolou , nebo částí knihy si totiž člověk stále více a více utváří vztah k partě Smolařů. Billovi , Benovi , Eddiemu , Richiemu , Beverly a Mikovi . Prožívá s nimi jejich boj proti zlu . Jako by byl sám součástí příběhu . Jako by se přenesl do Derry 50. let a na vlastní oči uviděl zlobu v očích klauna Pennywise.
Možná že některé lidi odradí 1064 stran románu , ale kdo se do příběhu začte , Pennywise ,ani Bill se svou partou , a hlavně mistrovství Stephena Kinga už ho nepustí . Protože vy ty postavy budete mít rádi jako třeba Mike Hanlon ,
který na samémkonci řekne :"Měl jsem vás , bando , totiž moc rád . Měl jsem vás moc rád."

100%

holly
6.11.2001, 20:25
Kniha To
"Obzvlášť nechutný příběh"KNIHY

Novela „Kliatba“ , v originálu The Thinner, je jedna z knih , které King vydal pod pseudonymem Richard Bachman. Tento pseudonym King používá jen tehdy, jak sám říká: „.. když to má být obzvlášť nechutný příběh, pod který se stydím podepsat svým pravým jménem“. Ale kromě novely Running man toto pravidlo neplatí. Hrůzné je pomalu vše, co kdy napsal.
Příběh Billa Hallecka , obtloustlého právníka, ctihodného občana města Fairview , začíná při dopravní nehoda, při které přejede starou cikánku, která namístě zemře. Jen dva tlumené nárazy „bum, bum“ a trocha krve na čelním skle. Jde o nehodu z nedbalosti s následkem smrti. Jde o těžký zločin, ale jde také o pouhou toulavou cikánku, a to se v maloměstě nepovažuje za zločin. Není divu, že soudce i šerif Billa osvobodí a případ zmizí at acta. Tak to přece ve světě slušných lidí chodí. Ale takto nechodí u kočovných cikánů. Ti jsou zvyklí, že se na ně koukají přes prsty a vždy se nejde nějaký zákon, nebo vyhláška, které je vypudí z města. Ale odpustit vraždu, to je už příliš. Tak se dostává ke slovu jejich spravedlnost - prokletí. Vůdce cikánů Lemko sešle na Billyho, soudce i policajta prokletí, které znamená jediné – SMRT. A nejde o nic příjemného. Po osvobuzujícím soudu si na Billyho před budovou počká Lemko, jemně se dotkne jeho tváře a zašeptá: „ zhubneš“. Tak tak začíná pomalá smrt úspěšného právníka. To stejné, ale v jiné podobě čeká i na soudce a šerifa.
King rozvíjí příběh pomalého umírání, ve které využívá své perverzní fantazie ve své obvyklé obludnosti. Příběh člověka, který se snaží celý život zhodit pár kil, a teď hubne rychleji než kdokoliv jiný. Zpočátku je to celkem příjemné. Ale pak se začíná objevovat nervozita, která nakonec pramení ve strach z rakoviny a později z psychické lability. Rodina se pomalu rozpadá, přátelé ho opouštějí a najednou je člověk nepochopený a osamocený v boji o život.

80%

6.11.2001, 20:23
Kniha Zhubni
Mrazivý románKNIHY

Je to kniha nadmíru děsivá... Začátek je trochu vlažnější, ovšem to jen do té doby, než doktoru Creedovi zemře pod rukama záhadný pacient... Ten mu zdělí tajemství, které Luis Creed v té době ještě ani nemá šanci pochopit... Rodinka žije pokojným životem, než zanedlouho pod koly cisterny najde svou smrt... ale to nebudu prozrazovat. Především závěr knihy je tak děsivý, že nebudete ani dýchat a po zádech vám bude běhat mráz. Třetí třetina knihy se kvalitou docela přibližuje dílu "It", celkovou kvalitou však nedosahuje tomuto dílu ani po kotníky... Patří však mezi Kingovy nejzdařilejší romány a já Pet Sematary vřele dopručuji !!!

80%

6.11.2001, 20:20
Kniha Řbitov zviřátek
SUPERGIGAMEGABOMBA!KNIHY

SUPERGIGAMEGABOMBA! Asi takto bych ohodnotil tuto Kingovu knihu, ve které autor využívá svého umění do takové míry, že se budete třást, jakmile zaslechnete sebemenší zvuk. Kniha je napínavá a velmi chytlavá, takže nedává problém ji zfouknout za dva dny. Nedoporučuji ji však číst od desáté hodiny večer na chalupě v horách. Někdo třeba může zavrzat na schodech a . . . pokud nevlastníte uklízečku, musíte vstát a rozsvítit. . . . .

100%

Chosen-one
6.11.2001, 20:19