Tato kniha je skvělá!Možná, že by v ní mohlo být trochu míń přejetých mrtvol,ale to ani nevadí. Je hrozně napínavá, stejně tak jako všechny Kingovy knihy.

100%

Jana Millierierová
6.11.2001, 20:17
Kniha Christina
Zapomeňte na film!KNIHY

Než se začtete do této knihy, je nutné zcela zapomenout na stejnojmený film s A. Schwarzeneggerem v hlavní roli. Film převzal jen hlavní myšlenku, ale jinak ta „hrůza“ nemá nic společného s knihou. „Running man“ King napsal po svým pseudonymem Richard Bachman v roce 1983 a může říct, že to je asi jediný skutečně sci-fi příběh z jeho produkce. Děj se odehrává v roce 2025 v USA, která je zcela změněné globalizací(???). Vládne tu nadnárodní korporace, která má vlastně neomezenou moc. Většina lidí už je ekonomicky nepotřebná a živoří ve špinavých ghettech. Jedinou šancí jak přijít k penězům je buď zločin, nebo účast v do bizardních soutěžích televize VéVé, které jsou obdobou krvavých her starověkých Římanů. A znuděné lidstvo chce více absurdity, více násilí, více smrti. Proto je nejpopulárnější hrou Běžec, kde soutěžící utíkají před profesionálními lovci, kteří je chtějí zabít. Za každou hodinu života dostanou sto dolarů, když vydrží celých 30 dní, vyhrál a získává 1 milliardu. A do této hry se dostaně i Ben Richards, normální mladý muž bez práce, kterému v ghettu umírá malé dítě na chřipku a žena vydělávající jako prostitutka. Ben je společenský vyvrhel, který nevěří nikomu a ničemu. Pojem dobrota už pro něj neexistuje. Jeho cílem je získat trichu peněz na léky pro dítě, a pro něj je rozhodnutý jít přes mrtvoly. Není ale naivní, aby si myslel, že má šanci zůstat naživu. A v tom duchu je celá kniha. Během cesty poznává, že existují lidi, kteří se nepodřídili systému a rebelují buď pro konkrétní věc nebo jen z touhy po dobrodružství. Děj se řítí jako rychlík bez brzd do temného tunelu až ke svému fatalnímu konci. Skvělé je i popisování jednotlivých, které začínájí slovy „- a čas běží. zbývá jen 100, 99, 98 ..“. Jak je u Kinga zvykem, charakteristiku a psychiku postav zvládl naprosto mistrovsky. Ale hlavně se držel svého kréda, že když děj netáhne čtenáře stále dopředu, všechno ostatní je stejně nanic. Kingova vize budoucnosti je sice dost depresivní, bohužel možná ale realistická. A nakonec chci znovu připomenout: „zapomeňte na film !!!!“. Divím se, že King režiséra P.Glasera nezažaloval za hanobení díla.

90%

6.11.2001, 20:16
Kniha Running Man
Originální knihaKNIHY

Je to super kniha, něco jinýho podobně Dračí oči, avšak absolutně originální..

90%

Jiří Harvan
6.11.2001, 20:14
Reliktní knihaKNIHY

Souhlasím, že je to kniha "nekingovská", ale osobně ji nepovažuju za špatnou, dokonce ji považuju za velmi dobrou. Nečte se lehce a tak je čtenář zklamán z konfrontace očekávání a reality. Já téhle knize říkám "reliktní". Kniha vznikla v poměrně dlouhém období. King ji začal psát velmi dávno a pokračoval na ní v podstatě ve volných chvílích mezi psaním dalších románů.
Proto si myslím, že Pistolník sice není to klasické strhující kingovské čtení, ale odráží velmi dobře to, co se Kingovi honí hlavou ještě "za" romány, které píše. Připadalo mi, že každá část pistolníka je "zbytkem" (proto reliktní) odrazů myšlenek, které měl při psaní něčeho jiného. Jeho talent prostě produkoval ještě další představy, které postupně zhmotňoval v Pistolníkovi. Jistě uznáte, že scéna s obětováním chlapce je skutečně brilantním popisem rozporu mezi cílem a prostředky.
Druhý díl, to je jiné kafe, to je pravda. Bomba hned na začátku. :-) Ale Pistolník je jediný a myslím i jedinečný. Těžko King napíše něco podobného (aspoň podle mého názoru).

100%

6.11.2001, 20:13
Nebezpečí s CujemKNIHY

I když se v románu Cujo objevuje pár prvků z typického Kingova žánru, jde spíše o napínavý thriller, než o čistokrevný horor. Nijak mu to však neubírá na čtivosti nebo působivosti, spíše naopak. Pes posedlý vzteklinou je totiž reálná představa, není to žádný nadpřirozený úkaz, přestože v příběhu autor naznačuje, že vraždící bestie je vlastně převtělení mrtvého vraha Franka Dooda. Psy běžně chováme a vídáme na ulici, takže pocit nebezpečí a ohrožení získává větší autenticitu. Co mne však na knize nejvíce fascinovalo, bylo dokonalé vystižení psychologie hrdinů, a to včetně toho titulního. V tom je King skutečně KING. Nejlépe své mistrovství dokazuje v části, kdy je Donna s Tadem zavřená v autě a šílený pes na ně útočí. Přesné zachycení myšlenek zoufalé milující matky je skutečně znamenité. Naopak mi trochu vadilo rozmělnění děje do několika vedlejších linií, které nejsou až tak záživné. Ale všechny sekvence s Cujem stojí opravdu za to.

80%

Matěj Kučera
6.11.2001, 20:12