jako jsou nejrůznější "Keneze" taky ne,ale co mě zaujalo byl spíše citlivý popis Carrie a jejich vztahů s okolním světem,které vyvrcholily tak apokalypticky.

50%

Valerie
6.11.2001, 19:54
Kniha Carrie
Carrie je výbornáKNIHY

Osobně nemám moc v lásce nadpřirozené jevy jako pyromanie atd..., ovšem Carrie je výborná. Vzbuzuje lítost, sympatie a nakonec lítost. Není to klasický horror, spíš příběh o tom, že "šestý smysl" někdy nemusí znamenat jen plus.

90%

Laura
6.11.2001, 19:52
Kniha Carrie
Víc než horrorKNIHY

Když jsem si knížku půjčovala, čekala jsem, že to bude typickej Kingovskej horror, ale tahle knížka dává něco víc. Vůbec mi nevadilo, že to není strašidelné, prostě jsem se s Carrie zžila. Carrie mi byla od začátku sympatická, prostě taková malá chudinka. Já žít jako ona, tak se asi zabiju. Nesnášela jsem její matku, která ji neustále šikanovala, jestli to takhle můžu napsat. Nechápala jsem její spolužáky. Ona za to nemohla, že měla takovou matku. A jen proto si z ní dělali legraci, to dokazuje scéna hned na začátku, kdy Carrie menstruuje. Její spolužačky se chovaly jak husy... King ví, co na lidi působí. Já sama jsem nějaké scény prožívala, jako bych tam byla. King ví, že mnoho lidí, když tenhle román čtou, by Carrie pomohlo, já jsem mezi nimi. Hodně sympatickým se mi stal Tommy, který se do ní dokonce zamiloval..:-). Na konci knihy mi jí bylo moc líto. Kdybych se já měla vystavit takovému ponížení jako ona, chovala bych se stejně ( samozřejmě kdybych měla stejné schopnosti). Chápu její vztek a že udělala to, co udělala. Nakonec stejně umírá. V té chvíli mi jí je hrozně líto, ale lépe pro ni, protože nemusí snášet útrapy za to, co udělala. Myslím si, že tato kniha si opravdu hodnocení 10/10 zasluhuje, protože je to kniha, která donutí člověka zamyslet se, jestli někomu nedělá to samé, jako dělali spolužáci Carrie, a protože King píše, teda podle mého názoru, hodně procítěně a dokáže probudit v lidech smutek nebo radost.

100%

Veronika Peterová
6.11.2001, 19:51
Kniha Carrie
Elektronická JízdaKNIHY

Riding the Bullet. Novela, o kterou byl v době jejího vydání dokonce i v českých masmédiích nezvyklý zájem. Bohužel to bylo prakticky jenom kvůli formě elektronické knihy, v níž vyšla ještě před tištěnou podobou, což má být prý u slavného spisovatele jev dosud nevídaný. (A já doufám, že i zůstane). Počet prodaných "výtisků" dosáhl po několika dnech ohromujících čísel a některá internetová knihkupectví (mezi nimi i slavný Amazon) začala elektronickou knihu nabízet zadarmo místo původních 2,50 dolarů. Nedělají to však samozřejmě jen tak z hřejivého pocitu u srdce, protože pokud si chcete novelu přečíst, musíte nejprve stáhnout prohlížeč Glassbook Reader (uživatelé PC) nebo Acrobat Reader (uživatelé Macintoshů - ale funguje i pro PC, jak jsem zjistil, jelikož Glassbook se mi z nějakého záhadného důvodu nepodařilo spustit.)
Jak už jsem se trochu zmínil, doufám, že elektronické knihy budou vycházet pouze jako alternativa k těm papírovým. Věřte - není to nic moc pro oči, pročítat něco přes šedesát stránek z monitoru počítače. (zdarma nabízená verze pro Acrobat má mimochodem zablokovaná práva na tisk souboru). Že tu také trochu utrpí ta správná atmosféra, kterou při čtení obvykle musím mít, není snad ani třeba zmiňovat.
Příběh novely není špatný (a mám dokonce pocit, že bychom se brzy mohli dočkat filmové adaptace). Má všechny atributy, které čekáte od dobrého (dejme tomu hororového) Kinga. Napětí, relativně rychlý spád a děj zasazený do naprostro běžného prostředí. Zdá se mi však, že novele chybí výraznější pointa. Pořád jsem čekal, že přijde něco, co čtenáře opravdu "nakopne", ale bohužel. Až si tak začínám myslet, že King buď dopisoval Riding the Bullet ve spěchu, a nebo ho prostě vážně nic lepšího nenapadlo. Novela tak trochu zvláštně graduje někde ve své polovině. Nicméně za její přečtení nic nedáte. Tentokrát to může platit doslova.

70%

6.11.2001, 19:40
Kniha Jízda na Střele