Moje první Kingovka v prváku. Příběh mě úplně rozsekal. Četl jsem 2x. Perfektní psychologické vykreslení postav a tragické záhrobní lásky mezi teenagerem a jeho Plymouth Fury r.1958...

100%

Marek Roubal
25.3.2014, 07:29
Kniha Christina
Říkám díky, saiKNIHY

Ahojky lidi. Jak se máte? Já naprosto pohádkově, a protože se mám pohádkově, tak chci i vám udělat radost a to další recenzí na naprosto dokonalou knížku od mého favorita Stephena Kinga. Jmenuje se Závan klíčovou dírkou a spadá do série Temná věž, kterou už sem na blogu recenzovala. :D Tenhle díl vyšel loni, ale pořadově zapadá mezi čtvrtý a pátý díl celé série, což je docela sranda. No uznejte…kdy se vám stane, že máte od nějaký série čtyři a půltej díl? :D V téhle knížce se tedy opět setkáváme s Rolandem a jeho Ka-tet, kteří společně putují Středosvětem k Temné věži a Karmínovému králi. Na své dlouhé a strastiplné cestě k cíli se setkali už s mnoha nebezpečími, ale jedno z nejhorších na ně teprve čeká. Smrtidech. Ukrutná severní bouře, která zabije každého, kdo se před jejím ledovým větrem a vichřicí neukryje do teple svého příbytku. Našim hrdinům se podaří před bouří uniknout díky duchapřítomnosti starého převozníka Bixe, který jim ukáže starou a dávnou nepoužívanou budovu, kde mohou v klidu bouři přečkat. Ale jak jen se při bouři, která bude jistě řádit nejméně dva dny zabavit? A tak začne Roland, pistolník z Gileadu, syn Stevenův vyprávět jeden z mnoha svých příběhů. V tuto chvíli se tak trošku dostáváme do koncepce knih Tisíce a jedné noci, protože Roland začne vyprávět příběh v příběhu. Začne tím, jak byl spolu se svým přítelem vyslán do města Debarie, kde už mnoho dní řádí zvěrodlak. Při pátrání po tomto monstru se Roland, jako mladý muž, setkává s chlapcem Billem, kterému zvěrodlak zabil otce. Bil ovšem tohoto muže, schopného proměnit se ve zvíře, viděl a jedině on je schopen určit, který z obyvatel města skrývá svou hrůznou tvář pod příkrovem milých slov a nevinného vystupování. A právě malému Billovi započne Roland vyprávět příběh, podle něhož dostala kniha své jméno - Závan klíčovou dírkou. Pistolníkovo vyprávění má samozřejmě jisté hororové prvky, přeci jen se jedná o knihu z pera Stephena Kinga, ale balancuje i na hranici pohádky, dobrodružného příběhu a tajemné fantastiky. Závan klíčovou dírkou je příběh s dobrým koncem, který vás na některých místech může i rozplakat a věřte mi, že se od něj nebudete moci odtrhnout. King v tomto díle Temné věže opět dokázal jak velkým a mocným je vypravěčem a jak lehce dokáže každý svůj příběh dovést k dokonalosti a úžasnému závěru. Knížka má tedy všechny klady, které si u ní jen dokážete představit. Je to King, to za prvé, což už je samo o sobě jasná záruka kvalitního čtení, které vás v žádném případě nemůže zklamat. A za druhé…jeto Temná věž, která mne naprosto pohltila už při prvních řádcích prvního dílu. A pro toho, kdo tuto úžasnou sérii přečetl celou, je jistě nemyslitelné aby promarnil svou možnost setkat se opět se svými oblíbenými hrdiny a prožít s nimi opět pár hodin naprosto fantastického čtení. Takže pokud stále váháte nad tím, zda si tuto knížku přečíst či nikoli, pak to rozhodně udělejte. Protože je docela dobře možné, že i k nám zavítá nějaký Smrtidech a zemřít s pomyšlení, že ste si právě toho dílo nepřečetli by byla jistě ohavná věc. Protože…nakonec si ten vítr odnese všechno, není-liž pravda? A proč taky ne? Proč by tomu mělo být jinak? Kdyby nás sladkost života opustila, žádné sladkosti by nebylo. recenzi si můžete přečíst i na mém blogu kosmikline.blog.cz, kde je celá jedna rubrika věnovaná právě Stephenovi

100%

14.3.2014, 19:38
Kniha Temná věž: Závan klíčovou dírkou
Joyland je konečně tadyKNIHY

Ahojky přátelé a dneska především kingologové a všichni fanoušky knížek Stephena Kinga. :D A proč právě vy? No protože dneska se budeme bavit o Lunaparku!!! :D Nejnovější knížce Stephena Kinga, která vyšla prakticky nedávno a která je naprosto fantastická, i když se od těch ,,klasických" kingovek docela liší. Ale to vůbec nevadí, protože je naprosto dokonalý čtení, který prostě musíte mít doma. :D Stehen King nás tentokrát vezme na místo, kde sme ještě nebyly. :D Do lunaparku, prostředí na prodej zábavy. Ale jak si jistě každý domyslí, tohle nebude jen tak ledajaký lunapark. Je to přece Kingův lunapark. A to bohatě stačí k tomu aby vám přeběh mráz po zádech, už v okamžiku, kdy budete brát knížku do rukou. V této, poměrně uzounké knížce se dostáváme do roku 1973. Zhrzený, opuštěný, zklamaný a láskou opuštěný mladíček Devin Jones, mimochodem vysokoškolák s literárními ambicemi se přihlásí na letní výpomoc do místního lunaparku. A že je to práce jako stvořená právě pro něj, to zjistí nejen on, ale i celý personál zábavního parku hned v prvních dnech jeho služby. Parkem se ale táhne stín, který má brzy na všechny dolehnout jako těžká a nepropustná deka. Každé takovéhle místo má nějakou svojí báchorku, historku nebo příhodu, které mu oddává na atraktivnosti. I tento lunapark jednu takovou má. Je jím vražda, která se před mnoha lety stala přímo za plného provozu parku v Domě hrůzy. Neznámí muž, zde tehdy zabil a pohodil svojí přítelkyni, které podřízl krk. A její duch se stále potuluje Domem hrůzy a přeje si jediné. Aby jeho smrt nezůstala bez potrestání a aby mohl konečně dojít odpočinku. Jakou roli v tom ale hraje Devin? A co ta holčička v červené čepici a chlapec se psem, kteří mají být pro jeho život stěžejními osobami - jak mu prorokovala místní vědma. A má vražda v lunaparku něco společného s jinými a až nepříjemně podobnými vraždami, které se staly v rozmezí několika let na různých místech? Na to všechno vám dá samozřejmě nová knížka Krále hororu odpověď. Stačí si jí jen přečíst. Lunapark je propagován jako detektivka a jisté prvky z tohoto žánru bychom zde samozřejmě nalezly - vzhledem k povaze celého příběhu, ale má v sobě mnohem mnohem víc. :D Především pořádnou dávku strachu, napětí, tu správnou atmosféru a jisté kouzlo, které King, jako dokonalý vypravěč dokáže do svých vložit s naprostou lehkostí a elegancí jemu vlastní. Tahle útlá knížka proto rozhodně stojí za přečtení a to i v případě, že nejste nějaký velký fanda Kingových knížek. Lunapark je totiž něco zcela nového, čím mne Stehen velice mile překvapil a co bych od něj nikdy nečekala. :D A že od něj se dá čekat hodně. Takže si jí rozhodně přečtěte a určitě mi dejte vědět, jak se vám knížka líbila nebo co pěkného ste od tohohle fantastického spisovatele četli. :D Recenzi si můžete přečíst i na mém blogu: kosmikline.blog.cz - kde je celá jedna rubrika věnovaná právě Stephenovi

90%

14.3.2014, 19:33
Kniha Lunapark
KolotočářiKNIHY

Moc příjemné čtení. Steve se tentokrát plně odprostil od hororového žánru a pustil se do smutné duchařské detektivky odehrávající se roku 1973. Lunapark není žádný hit, který vás přiková ke stránkám bez možnosti návratu, je to taková krátká žánrová hříčka s nádherným dojemným koncem.

80%

14.2.2014, 10:14
Kniha Lunapark
ddsdsKNIHY

taktovkou Bachmana stalo, že jsem se nemohla dostatečně vcítit do postav a jejich iracionálního chování, protože chování Barta iracionální bylo. Nechápala jsem jeho uvažování a celkové plynutí příběhu. Semtam jsem si u knihy a nad jeho uvažováním říkala: Bože, ten je nemožný, takhle všechno pokazí!! Na jednu stranu je hlavní hrdina románu člověk, který nechce být okraden o vzpomínky, rodinu, dům, pracoviště, ale on sám neváhá okrádat druhé- okrade svou manželku, zaměstnance, město. Svým chováním si absolutně protiřečí a tím vlastně i celá kniha. Když se přeci jen pokusím vcítit do Bartova chování, přemýšlím: myslel si, že vyhraje? Ne... On to předem vzdal už během úvodní scény se zbraněmi a věděl, že nemá šanci. Byl to jen kapr, který se po vytažení mrskal a věděl, že bude sněden. Klasický egoista řídící se heslem: když ne já, tak nikdo... Naštěstí jsem se s Bartem rozloučila celkem rychle díky neveliké tloušťce knihy. A poselství knihy? Možná jen: proti nařízením nemáte šanci vyhrát, pokud nemáte sakra dobrého právníka. Výsledné hodnocení zachraňuje dokonalé spisovatelské umění Kinga. Ačkoliv napsal slátaninu, napsal ji jako vždy svým dokonalým spis

40%

29.12.2013, 13:29