SkvěléKNIHY

Povídky v této knize jsou nadmíru povedené. Především pak musím vyzdvihnout Nekuřáky a.s., Poslední příčku žebříku a Ženu v pokoji. King opět děj vykresluje svými mistrovskými vypravěčskými schopnostmi. Nemohu jinak než doporučit.

90%

29.12.2013, 13:27
Kniha Dlouhý pochod
SkvěléKNIHY

90%

29.12.2013, 13:26
Kniha Mrtvá zóna
SkvěléKNIHY

100%

29.12.2013, 13:25
Kniha Noční směna
temné povídkyKNIHY

Čtrnáct hodně zajímavých povídek, na kterých se mi nejvíce líbilo to, že před (nebo po) každou z nich je krátký odstaveček o jejich vzniku. Jinak jde o sbírku příběhů, jejichž úroveň je malinko nevyrovnaná. K nejlepším řadím rozhodně Pitevní sál čtyři (nic originálního, ale funguje to báječně, sugestivně napsané), Pán v černém obleku (báječně evokuje starší romány, má výbornou atmosféru, jen možná konec mohl být malinko jiný), Sestřičky z Elurie (atraktivní a atmosférický western, který zaujme i nečtenáře Temné věže, mezi které se zatím počítám, jsou tu některé parádní momenty a scény), LT a jeho teorie domácích zvířat (zajímavý nápad a hlavně zajímavě zrealizovaný obyčejný příběh o oběti masového vraha, nechybí tu humor a tajemství, to mám rád, moc super), Silniční virus míří na sever a Oběd v Gotham Café (typické kingoviny, kde sice mistr sám sebe malinko vykrádá, ale pořád to funguje a je to neuvěřitelně napínavé a černohumorné přesně tak, jak to King umí), 1408 (taky velmi slušná povídka s otřepaným nápadem, ale hodně zajímavě a svým způsobem originálně zpracovaná, má to hezkou pointu a začátek je vynikající), Jízda na Střele (nadprůměrná povídka, typicky kingovská, přesto částečně originální a hlavně celou dobu baví). Zbytek už je takový nemastný neslaný a některé povídky jsem zřejmě nepochopil tak, jak jsem měl. Ve výsledku jde ale o hodně dobrou sbírku povídek, ke kterým se bez problému dá vracet.

70%

7.10.2013, 00:00
Kniha Všechno je definitivní
Krátký strhující příběhKNIHY

Kingovo první vydaný román Carrie vás vtáhne do děje po pár prvních stránkách. Většina čtenářů s Carrie soucítí a chápe jí. Kniha je vlastně seskládaná z různých fiktivních útržků a výňatků z knih, magazínů a policejních hlášení. Stephen využil každou stránku, každý řádek a čtenář ani nemá šanci se nudit. První filmová adaptaci pod režijní taktovkou Briana DePalmy má přesně tu atmosféru, kterou pociťujete při čtení. Do role byla vybrána opravdu výborná herečka a vy tomu příběhu věříte (je-li to ještě možné) více než po přečtení knihy. Druhá, nová adaptace je povrchní a vůbec mne nezaujala. Letos v říjnu přijde do kinu již třetí, uvidíme.

100%

5.10.2013, 23:26
Kniha Carrie