SkvěléKNIHY

Povídky v této knize jsou nadmíru povedené. Především pak musím vyzdvihnout Nekuřáky a.s., Poslední příčku žebříku a Ženu v pokoji. King opět děj vykresluje svými mistrovskými vypravěčskými schopnostmi. Nemohu jinak než doporučit.

100%

29.12.2013, 13:25
Kniha Noční směna
temné povídkyKNIHY

Čtrnáct hodně zajímavých povídek, na kterých se mi nejvíce líbilo to, že před (nebo po) každou z nich je krátký odstaveček o jejich vzniku. Jinak jde o sbírku příběhů, jejichž úroveň je malinko nevyrovnaná. K nejlepším řadím rozhodně Pitevní sál čtyři (nic originálního, ale funguje to báječně, sugestivně napsané), Pán v černém obleku (báječně evokuje starší romány, má výbornou atmosféru, jen možná konec mohl být malinko jiný), Sestřičky z Elurie (atraktivní a atmosférický western, který zaujme i nečtenáře Temné věže, mezi které se zatím počítám, jsou tu některé parádní momenty a scény), LT a jeho teorie domácích zvířat (zajímavý nápad a hlavně zajímavě zrealizovaný obyčejný příběh o oběti masového vraha, nechybí tu humor a tajemství, to mám rád, moc super), Silniční virus míří na sever a Oběd v Gotham Café (typické kingoviny, kde sice mistr sám sebe malinko vykrádá, ale pořád to funguje a je to neuvěřitelně napínavé a černohumorné přesně tak, jak to King umí), 1408 (taky velmi slušná povídka s otřepaným nápadem, ale hodně zajímavě a svým způsobem originálně zpracovaná, má to hezkou pointu a začátek je vynikající), Jízda na Střele (nadprůměrná povídka, typicky kingovská, přesto částečně originální a hlavně celou dobu baví). Zbytek už je takový nemastný neslaný a některé povídky jsem zřejmě nepochopil tak, jak jsem měl. Ve výsledku jde ale o hodně dobrou sbírku povídek, ke kterým se bez problému dá vracet.

70%

7.10.2013, 00:00
Kniha Všechno je definitivní
Krátký strhující příběhKNIHY

Kingovo první vydaný román Carrie vás vtáhne do děje po pár prvních stránkách. Většina čtenářů s Carrie soucítí a chápe jí. Kniha je vlastně seskládaná z různých fiktivních útržků a výňatků z knih, magazínů a policejních hlášení. Stephen využil každou stránku, každý řádek a čtenář ani nemá šanci se nudit. První filmová adaptaci pod režijní taktovkou Briana DePalmy má přesně tu atmosféru, kterou pociťujete při čtení. Do role byla vybrána opravdu výborná herečka a vy tomu příběhu věříte (je-li to ještě možné) více než po přečtení knihy. Druhá, nová adaptace je povrchní a vůbec mne nezaujala. Letos v říjnu přijde do kinu již třetí, uvidíme.

100%

5.10.2013, 23:26
Kniha Carrie
DokonalostKNIHY

Věříte na upíry? Ne? Tak s tím je konec. Po přečtení knihy si koupíte krucifix a budete usínat s noční lampičkou. No možná až tak vystrašení nebudete, ale tenhle román je jeden z nejlepších, které nám Mistr (ano, s velkým M) mohl nabídnout. Kniha má samozřejmě několik hlavních postav a spoustu dalších, neméně důležitých vedlejších. V knize se seznámíme se seznámíme se všemi obyvateli, s některými víc, s některými méně. Bena Mearse si zamilujete. A Jimmyho s Mattem a Markem taktéž. King rozebírá pocity a psychologii jednotlivých postav a při četbě se může nudit jen úzkoprsý kapr (kapr má kozy?). Budete nenávidět Barlowa, ale zároveň budete dychtit po dalších jeho obětích. Zmocní se vás silné emoce. Dost o tomto přepychovém kousku. Podobně jako u recenze ke Carrie se vyjádřím i k filmovým adaptacím. První mě jednoznačně naštvala. Jako adaptace je to to nejhorší (počkejte ještě), co jsem kdy viděl. Jako samostatný horor bez předlohy je výborné. Ale ono to má tu geniální Kingovu předlohu! Druhá adaptace, zasazena do nové doby, je daleko horší, je-li to možné. Ta už neprospívá ani jako samostatný film. Scénář je primitivní a pokud to viděl Pan King musely mu prasknout brýle.

100%

25.6.2013, 00:13
Kniha Prokletí Salemu
Vzpomínání...KNIHY

Říkám díky sai, žes svedl cesty mých přátel s tou mou ještě jednou naposledy (?), bylo to utěšené setkání. Časová propast mezi čtvrtým dílem a Vlky z Cally mi vždycky přišla strašně hluboká a zdá se, že sai Kingovi také. Strukturování tří příběhů, kdy je jeden vnořen do druhého si nemůže dovolit každý vypravěč, ale pokud se to povede a katarze všech tří příběhů proběhne v krátkém časovém období jde o neskutečný emocionální zážitek. Ne každý ho může pochopit, a ano má na to vliv to, jak se Temná Věž propletla mým životem, jak mi během čtení v paměti ožilo tolik krásných vzpomínek... na můj život i na jejich. Nejde jen o výplň, jde o připomínku starých časů, dob Gileadu, rodu Eldů, nebo putování přátel ke středu všeho. Jde především o dobrý příběh a pro příběhy příteli, stojí za to žít a zemřít rovněž.

100%

20.6.2013, 18:45
Kniha Temná věž: Závan klíčovou dírkou