DokonalostKNIHY

Věříte na upíry? Ne? Tak s tím je konec. Po přečtení knihy si koupíte krucifix a budete usínat s noční lampičkou. No možná až tak vystrašení nebudete, ale tenhle román je jeden z nejlepších, které nám Mistr (ano, s velkým M) mohl nabídnout. Kniha má samozřejmě několik hlavních postav a spoustu dalších, neméně důležitých vedlejších. V knize se seznámíme se seznámíme se všemi obyvateli, s některými víc, s některými méně. Bena Mearse si zamilujete. A Jimmyho s Mattem a Markem taktéž. King rozebírá pocity a psychologii jednotlivých postav a při četbě se může nudit jen úzkoprsý kapr (kapr má kozy?). Budete nenávidět Barlowa, ale zároveň budete dychtit po dalších jeho obětích. Zmocní se vás silné emoce. Dost o tomto přepychovém kousku. Podobně jako u recenze ke Carrie se vyjádřím i k filmovým adaptacím. První mě jednoznačně naštvala. Jako adaptace je to to nejhorší (počkejte ještě), co jsem kdy viděl. Jako samostatný horor bez předlohy je výborné. Ale ono to má tu geniální Kingovu předlohu! Druhá adaptace, zasazena do nové doby, je daleko horší, je-li to možné. Ta už neprospívá ani jako samostatný film. Scénář je primitivní a pokud to viděl Pan King musely mu prasknout brýle.

100%

25.6.2013, 00:13
Kniha Prokletí Salemu
Vzpomínání...KNIHY

Říkám díky sai, žes svedl cesty mých přátel s tou mou ještě jednou naposledy (?), bylo to utěšené setkání. Časová propast mezi čtvrtým dílem a Vlky z Cally mi vždycky přišla strašně hluboká a zdá se, že sai Kingovi také. Strukturování tří příběhů, kdy je jeden vnořen do druhého si nemůže dovolit každý vypravěč, ale pokud se to povede a katarze všech tří příběhů proběhne v krátkém časovém období jde o neskutečný emocionální zážitek. Ne každý ho může pochopit, a ano má na to vliv to, jak se Temná Věž propletla mým životem, jak mi během čtení v paměti ožilo tolik krásných vzpomínek... na můj život i na jejich. Nejde jen o výplň, jde o připomínku starých časů, dob Gileadu, rodu Eldů, nebo putování přátel ke středu všeho. Jde především o dobrý příběh a pro příběhy příteli, stojí za to žít a zemřít rovněž.

100%

20.6.2013, 18:45
Kniha Temná věž: Závan klíčovou dírkou
Od všeho trochuKNIHY

Dallas 63 není ani politický thriller, ani to není čisté sci-fi, je to od všeho kousek a King si tu umně vybírá ze žánrů to nejlepší a skládá to dohromady. Všechno spojuje výbornou romantickou linií, která je možná trošku laciná, jenže King to umí podat takovým způsobem, že to vlastně nikomu nepřijde. Myšlenka s alternativní budoucností je atraktivní a lákavá a přiznám se, že ta se mi líbila zdaleka nejvíc. Stejně tak mě potěšil odkaz na TO, který byl tak krásně a nenásilně zakomponovaný do děje, že to snad nemůže vadit ani tomu, kdo TO nečetl. V těchto pasážích mi běhal mráz po zádech. Potěšil mě taky konec, který má svůj smysl a je poměrně překvapivý. Nechybí tu ani propracovaná psychologie postav, jasná a zřetelná motivace, zkrátka vše, co dělá Kinga Kingem. Jen to pro mě nebylo tak strhující jako některé dřívější romány a chyběl mi tu taky takový ten typický kingovský záporák. Jinak ale Dallas 63 vřele doporučuji, protože nezklame, jen je možná trošku o něčem jiném, než se v úvodu tváří.

70%

15.5.2013, 01:22
Kniha Dallas 63
nadčasové podobenstvíKNIHY

Až mrazivě nadčasovým podobenstvím je Běh o život a je v něm naprosto poznat, že ho King psal jako Bachman. Máme tu co dělat s totální deziluzí, temnotou a depresí a špinavým prostředím, které je vykresleno opravdu bravurně. V dnešní módě různých reality shows se tahle vize budoucnosti nezdá bohužel až tak nereálná a vůbec bych se nedivil, kdyby za pár desítek let podobná soutěž skutečně vznikla. Ben Richards není ryzí sympaťák, proto je těžké mu jednoznačně fandit, na druhou stranu Společnost je prolezlá slizouny a křiváky, takže je to vlastně jedno. Kniha má příjemný a rychlý spád a je v ní jen minimum vaty, což vždycky potěší. K přečtení určitě doporučuji, protože tu najdete vše, co od Kinga (Bachmana) očekáváte. Jediné, co vytýkám, je možná až přílišná úlitba žánru, protože Richards toho přežil opravdu moc a samotný závěr v letadle byl malinko přitažený za vlasy, i když uznávám, že efektní. Jedna z nejlepších bachmanovek a společně s Dlouhým pochodem možná i reálná vize budoucnosti. Pokud máte tu možnost, přečtěte si obě knhy za sebou a porovnávejte.

80%

27.2.2013, 00:38
Kniha Running Man